Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
90
internet --- Educational sciences --- opvoedingstips --- audiovisuele opvoeding --- mediagebruik --- 433.5 --- computers --- internetopvoeding --- kinderen --- opvoeding --- pesten --- Audiovisuele opvoeding --- Internet --- Kinderen --- Mediaopvoeding --- Mediawijsheid --- Provincie West-Vlaanderen --- 37.013 --- Communicatie --- Computers --- Opvoeding
Choose an application
In het boek geven de auteurs dé 10 kenmerken van de WIFI-generatie, geïllustreerd met vele interviews. De WIFI-generatie zijn de jongeren (vanaf 10 jaar) die opgroeien in een online-omgeving. Ze hebben altijd en overal toegang tot online informatie. Deze toegang onttrekt zich aan het toezicht van ouders, opvoeders en docenten. De auteurs benadrukken het toenemend belang van media-educatie en mediawijsheid. Ze bieden praktische handvatten voor ouders, onderwijs, overheid, media en bedrijfsleven.
193 Kinderrechten en Media --- cyberpesten --- gamen --- intenet --- internetopvoeding --- jongeren --- 433.5 --- auteursrechten --- internet --- media --- opvoeding --- privacy --- Internet --- Jeugdcultuur (jeugdsubcultuur, subcultuur) --- Massamedia (media) --- Pesten --- Audiovisuele opvoeding --- Mobiel internet --- Mediaopvoeding --- Kinderen --- Media --- Jeugd --- Kind --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Primary education --- Secondary education --- Jongere
Choose an application
Hoe maak je jongeren mediawijs? Dit boek biedt docenten hulp. Het bevat bijvoorbeeld een complete methode Mediawijsheid met kant-en-klare opdrachten. Ook biedt het handvatten voor docenten die mediawijsheid in hun vak- of beroepscontext willen integreren.
454.51 --- internetopvoeding --- sociale media --- Internet en onderwijs --- audiovisuele leermiddelen --- onderwijsbeleid --- mediawijsheid --- didactiek --- zelfredzaamheid --- kritisch denken --- 454.52 --- Audiovisuele leermiddelen --- Didactics of technology --- Didactics of primary education --- media --- media-educatie --- leraarschap
Choose an application
Deze reisgids voor de online wereld beantwoordt de meest gestelde vragen van ouders en leerkrachten omtrent mediaopvoeding, en biedt praktische tips en handige oefeningen voor op school en thuis. Verschillende reisleiders, ieder met hun eigen expertise, komen in dit boek aan bod. Aan het woord komen o.a. de Kinderombudsman, de digitale wijkagent, een opvoeddeskundige, een seksuologe en een basisschooljuf. Ook geeft een panel bestaande uit basisschoolleerlingen en een panel van middelbare scholieren hun mening over hun eigen ervaringen in de online wereld.
Kinderen en internet. --- mediawijsheid --- media-educatie --- sociale media --- Mass communications --- internetopvoeding --- cyberpesten --- 433.5 --- Kinderen en computers --- 474.23 --- informatievaardigheden --- Informatievaardigheden --- Mediawijsheid --- ICT --- Sociale media --- 454.52 --- Audiovisuele opvoeding --- PXL-Education 2016 --- communicatie --- kinderen en media --- Internet --- Kinderen --- Mediaopvoeding --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Mediawijsheid is een belangrijk thema voor een school. Het is actueel, constant in ontwikkeling en heeft een grote impact op het welbevinden van kinderen en jongeren. De school speelt een cruciale rol in het begeleiden van deze kinderen en jongeren naar een kritisch, bewust en actief gebruik van media. Toch is een mediawijs beleid geen evidentie.Dit boek biedt een stappenplan voor het uitwerken van een mediawijs beleid op basis van de noden van jouw school. Bovendien bevat het de nodige onderwijskaders en een mediawijs competentiemodel om dit plan aan op te hangen. Afhankelijk van de prioriteiten in dit plan vind je er per mediawijs (sub)thema ook de nodige achtergrondinformatie, inspirerende getuigenissen, tools en organisaties die je verder kunnen helpen. Zo kun je concreet aan de slag om een doordacht en gedragen mediawijs beleid te realiseren op maat van jouw school.(Bron: www.politeia.be)
School management --- onderwijsorganisatie --- Mass communications --- Onderwijs en media --- Mediagebruik --- Onderwijs en internet --- mediawijsheid --- mediaonderwijs --- 477.9 --- informatievaardigheden --- 474.23 --- Media en onderwijs --- internetopvoeding --- Mediaopvoeding --- Mediawijsheid --- 371.39 --- communicatie --- PXL-Education 2018 --- onderwijs --- sociale media --- jongeren --- Onderwijs --- ICT --- Sociale media --- Informatievaardigheden --- Age group sociology --- Computer assisted instruction --- kritisch denken --- communicatiemanagement --- media-educatie --- 371.300 --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Onze kinderen surfen, sms'en, chatten en bellen. De computer, het internet en de gsm zijn niet meer weg te denken uit hun leven. Het internet en hun mobiele telefoon zijn een poort op de wereld en een 'natuurlijk' verlengstuk geworden van wat ze met vrienden, op school, in de sportclub of soms met compleet onbekenden doen. Deze nieuwe technologieën openen nieuwe perspectieven, maar kunnen ook gevaren inhouden. Mag je zomaar foto's van vrienden op internet zetten? Waar halen onze kinderen die muziek toch vandaan? Is het allemaal wel legaal? Hoe gaan we om met chatten en pesten via msn of sms? Welke goede websites zijn er voor onze kinderen? Hoe kan internet kinderen en jongeren helpen bij hun schoolwerk? Waar is het internet zinvol voor hun hobby's en andere ontspanning? Het is maar een kleine greep uit de vele vragen die we ons als ouder, leerkracht en opvoeder stellen. Om kinderen de boeiende kanten van het internet te leren kennen en hen bewust te maken voor de 'duistere' kant ervan, heb je als opvoeder best zélf een greep op de complexiteit van het internet. Dit boek legt helder en bevattelijk uit wat onze kinderen en jongeren op internet doen, en het geeft tal van suggesties, ideeën en tips om de nieuwe mogelijkheden van internet optimaal te gebruiken en de valkuilen te ontwijken. Inhoudsopgave : 1. Wat doen kinderen en jongeren met computers en internet? Onderzoek in Vlaanderen en Nederland 2. Waarom is internet zo belangrijk? 3. Internet en leren en studeren 4. basisrichtlijnen voor een internetopvoeding
Kinderen en internet. --- 691 Informatiebeleid, Internet --- internet --- internetopvoeding --- 433.5 --- 464 --- 528.51 --- Cyberpesten --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Internet --- Kinderen en computers --- Lager onderwijs --- kinderen --- leerproblemen --- media --- onderwijsbeleid --- opvoeding --- E-learning --- E-mail --- ICT --- ICT-vaardigheden --- Jongeren --- Kinderen --- Kinderen en internet --- 529 --- Internet; gebruik door kinderen --- Internetmisbruik --- 094333.jpg --- Audiovisuele opvoeding --- Kinderen met leerproblemen --- Raadplegen en gebruiken van Internet --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen) --- Educational sciences --- Age group sociology --- Computer architecture. Operating systems --- Internet and children --- Handbooks, manuals, etc. --- Safety measures --- Internet and teenagers --- Internet in education --- Mediaopvoeding --- 529. --- 691 Informatiebeleid, Internet. --- Cyberpesten. --- ICT informatie- en communicatietechnologie. --- Internet. --- Internet; gebruik door kinderen. --- Internetmisbruik. --- Kinderen en computers. --- Lager onderwijs. --- internet. --- internetopvoeding. --- kinderen. --- leerproblemen. --- media. --- onderwijsbeleid. --- opvoeding. --- Audiovisuele opvoeding. --- Kinderen met leerproblemen. --- Raadplegen en gebruiken van Internet. --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen).
Choose an application
Kinderen en tieners met autisme zijn buitengewoon kwetsbaar voor online gevaren. Zij zijn bijvoorbeeld vaker intensief met online computerspellen bezig en vangen sociale signalen minder goed op. Dat maakt de risico's voor hen groter. Dit boek laat ouders en hulpverleners zien wat de gevaren kunnen zijn en hoe je deze voor kunt zijn.Deze praktische gids verschaft alle informatie die nodig is om het computergebruik van je kind te controleren en het te helpen op een veilige manier zijn of haar weg te vinden op websites, in chatrooms en op sociale media.Het bevat adviezen op het gebied van controle door ouders, sociaal netwerken, grooming, cyberpesten, internetverslaving en hacken. De risico's en waarschuwingssignalen waar je op moet letten worden uiteengezet aan de hand van heldere adviezen en voorbeelden uit het dagelijks leven. (Bron: covertekst)
Kinderen en internet --- Jongeren en internet --- Autisme --- 462.4 --- Autisme ; kinderen --- autisme --- 433.5 --- internetopvoeding --- Kinderen en computers --- Autistische kinderen --- 616.2 --- Audiovisuele opvoeding --- Autisme. --- Kinderen en internet. --- personen met een mentale beperking --- Age group sociology --- Computer architecture. Operating systems --- jongerencultuur --- Orthopedagogics --- kinderen met een beperking --- internet --- Social policy and particular groups --- Internet and children --- Safety measures --- Internet and teenagers --- Online social networks --- Security measures --- Autistic children --- Social networks --- Autistic youth --- autismespectrumstoornis (ASS)
Choose an application
Mensen hebben altijd gespeeld. Het is echter pas in de tweede helft van de twintigste eeuw dat computers nieuwe mogelijkheden creëerden om zich in een spel uit te leven. Deze computerspellen of videogames deden al vlug een nieuwe entertainment-business ontstaan. Het is de samenhang tussen digitale techniek en games-business, samen ook nog eens gerelateerd aan de culturele context, denk aan ruimtespellen in het begin van het ruimtetijdperk, die historisch wordt verteld in dit boek. Komen ook aan bod: de markt, het productieproces, de socio-culturele impact van videogames, enk aan de geweldthematiek -, genre-indelingen en de manieren om games te bestuderen. Terzake zal de strijd tussen ludologen en verhaalanalysten aan de orde komen. Naast videospellen in het algemeen, wordt ook een hoofdstuk gewijd aan het meest geliefde videospel aller tijden (Pac-Man), aan mobiel entertainment (over mobiel gamen, maar ook over de gsm) en aan digitaal speelgoed (en met name cyberknuffeldieren).
Artificial intelligence. Robotics. Simulation. Graphics --- Sociology of culture --- #SBIB:309H17 --- Academic collection --- 685 Vrijetijdsbesteding --- videogames --- computergames --- 433.5 --- games --- geweld --- internetopvoeding --- multimedia --- 112073.jpg --- Computerspelen --- Videospelen --- 658 --- 681.3*K80 --- 658 Business management, administration. Commercial organization --- Business management, administration. Commercial organization --- Computer- en videogames --- Audiovisuele opvoeding --- Computer science--?*K80 --- Cyber Games --- PXL-IT 2015 --- videospelen --- mobiel entertainment --- digitaal speelgoed --- game design --- Spelen --- Vrijetijdsbesteding --- Populaire cultuur --- Cultuursociologie --- Internet --- Geschiedenis --- Trends --- Vrijetijdssector --- 658 Zaakvoering, administrat --- Zaakvoering, administrat --- Spel --- Computerspel --- Recreatie --- Trend --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|