Listing 1 - 10 of 36 << page
of 4
>>
Sort by

Digital
Handboek crossmediale journalistiek en redactie
Authors: ---
ISBN: 9789059404472 Year: 2010 Publisher: Culemborg Van Duuren Media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Page one : a year inside the New York Times
Author:
ISBN: 5050968009503 Year: 2011 Publisher: Z.p. Dogwoof

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Feature and narrative storytelling for multimedia journalists
Author:
ISBN: 9780415729086 Year: 2015 Publisher: New York Focal Press Taylor & Francis

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

If you have a website, you are a publisher. If you are on social media, you are in marketing. And that means that we are all relying on our words to carry our marketing messages. We are all writers. Everybody Writes is your go-to guide to attracting and retaining customers through stellar online communication, because in our content-driven world, every one of us is a writer. Yeah, but who cares about writing anymore? In a time-challenged world dominated by short and snappy, by click-bait headlines and Twitter streams and Instagram feeds and gifs and video and Snapchat and YOLO and LOL and #tbt ... does the idea of focusing on writing seem pedantic and ordinary? Actually, writing matters more now, not less. Our online words are our emissaries; they tell our customers who we are. Our writing can make us look smart or it can make us look stupid. It can make us seem fun, or warm, or competent, or trustworthy. But it can also make us seem humdrum or discombobulated or flat-out boring. That's true whether you're writing a listicle or the words on a SlideShare deck or the words you're reading right here, right now... So you've got to choose words well-and write with economy and style and honest empathy for your customers. And that means you have to put a higher value on an often overlooked skill in content marketing: how to write, and how to tell a true story really, really well. Being able to communicate well in writing isn't just nice; it's necessary. And it's also the often overlooked cornerstone of nearly all our content marketing. In Everybody Writes , top marketing veteran Ann Handley gives expert guidance and insight into the process and strategy of content creation, production, and publishing with practical how-to advice designed to get results. These lessons and rules she lays out apply to all of your online content-your Web pages, home pages, landing pages, blogs, emails, marketing offers, and to your posts and updates on Facebook, Twitter, LinkedIn, and other social media. Everybody Writes is designed to be your go-to guide for creating or publishing any kind of online content-whether you're working for a big brand or a small business... or yourself. Bron : http://www.bol.com

Blog : understanding the information reformation that's changing your world
Author:
ISBN: 078528804X 9780785288046 Year: 2005 Publisher: Nashville (Tenn.) Nelson Thomas Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Ik weet je wachtwoord : waargebeurde verhalen over de duistere kant van het internet
Author:
ISBN: 9789493168060 Year: 2020 Publisher: [Amsterdam] Das Mag Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Dit boek is niet alleen urgent, het getuigt ook van een enorme inzet en een scherp rechtvaardigheidsgevoel. Wat Verlaan hier optekent is dapper, angstaanjagend, maar gelukkig zo geschreven dat je er ook nog wat aan hebt' - Olaf KoensJe koopt iets op Marktplaats en even later wordt je bankrekening geplunderd; je slimme thermostaat is gegijzeld en zolang je niet betaalt blijft het 37 graden in je huis; je gloednieuwe beveiligingscamera zegt opeens 'suck my dick' tegen je.Het internet is een wereld vol mogelijkheden - ook voor criminelen.Het zijn griezelige, maar ook verbluffende verhalen. Met gevaren waar je je tegen kunt beschermen. Hoe? Daar weet techjournalist Daniël Verlaan alles van.Hij ging undercover in schimmige netwerken, sprak met de puber die de Nederlandse banken platlegde en zocht uit hoe een kleine arthousebioscoop op grote schaal onze computers gijzelde.Ik weet je wachtwoord wil je niet paranoïde maken, wel minder naïef. Lees de verhalen van Daniël Verlaan en wees voorbereid.Daniël Verlaan (1989) is een van de belangrijkste techjournalisten van het moment. Hij werkt voor RTL Nieuws. Vorig jaar ontving hij de Loep, de prijs voor de beste onderzoeksjournalistiek, en de Tegel, de belangrijkste journalistieke prijs van Nederland.https://www.managementboek.nl/boek/9789493168060/ik-weet-je-wachtwoord-daniel-verlaan


Book
Handboek Internetresearch & datajournalistiek
Authors: ---
ISBN: 9789463562638 Year: 2022 Publisher: Culemborg Van Duuren Media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe kom ik erachter waar een foto op internet is gemaakt? Waar bevindt zich de drugshandel op het dark web, het onzichtbare deel van internet? En is er een makkelijke manier om mijn journalistieke onderzoek naar armoede te visualiseren? Op deze en vele andere vragen geven Andrew Dasselaar en Jerry Vermanen antwoord in de zevende editie van het Handboek Internetresearch en Datajournalistiek. In 18 praktische hoofdstukken leren journalisten, studenten, wetenschappers en andere nieuwsgierige mensen hoe ze onderzoeksvragen beter kunnen formuleren en sneller kunnen beantwoorden. Met een voorwoord van de gerenommeerde onderzoeksjournalist Christiaan Triebert van de New York Times (en voorheen het internationale onderzoekscollectief Bellingcat).Tot de behandelde onderwerpen behoren:Een goede zoekvraag formulerenJe zoektocht documenterenWerken met Google en andere zoekmachinesAnoniem zoeken en communicerenVerificatie van bronnenZoeken naar bedrijven, producten, diensten, personen, nieuwsberichten, beeldmateriaal en video?sGeografisch zoekenWetenschappelijk zoekenDatajournalistiek in de praktijkZoeken in het diepe web en in het dark webOnline samenwerken en resultaten presenterenhttps://www.vanduurenmedia.nl/EAN/9789463562638


Book
Guide à l'intention des futurs journalistes : pour réussir les concours des écoles de journalisme
Authors: --- ---
ISBN: 2716650047 Year: 2006 Publisher: Paris : Sedes,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
The online journalism handbook : skills to survive and thrive in the digital age
Author:
ISBN: 9780367337353 Year: 2023 Publisher: London Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The Online Journalism Handbook offers a comprehensive guide to the ever-evolving world of digital journalism, showcasing the multiple possibilities in researching, writing, and storytelling provided by new technologies.In this new edition, Paul Bradshaw presents an engaging mix of technological expertise with real world practical guidance to illustrate how those training and working as journalists can improve the development, presentation, and global reach of their stories through web-based technologies.https://www.routledge.com/The-Online-Journalism-Handbook-Skills-to-Survive-and-Thrive-in-the-Digital/Bradshaw/p/book/9780367337353#

Print and online newspapers in Europe : a comparative analysis in 16 countries
Authors: ---
ISBN: 9055892386 Year: 2005 Publisher: Amsterdam Het Spinhuis Publishers


Book
En wat doen we online ? : crossmediale dilemma's op de Nederlandse nieuwsredactie
Author:
ISBN: 9789089536396 Year: 2015 Publisher: Amsterdam Boom Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe kunnen offline successen van nieuwsorganisaties gecontinueerd worden in digitale omgevingen ? Is er sprake van ontwrichting van het medialandschap ? Wat doen redacties online ? Op verschillende manieren zijn nieuwsredacties op zoek naar oplossingen om oude en nieuwe media met elkaar te combineren. Uitgevers en hoofdredacteuren bedenken en ontwikkelen nieuwe strategieën en concepten om in te kunnen spelen op een crossmediale toekomst. Veel nieuwsorganisaties zoeken het antwoord in een geïntegreerde redactie waarbij journalisten van verschillende mediaplatformen gemeenschappelijk de online en offline berichtgeving verzorgen. Wat betekent de introductie van deze vorm van mediaconvergentie voor de manier waarop nieuwsredacties van oudsher zijn georganiseerd en voor de werkzaamheden van journalisten en hoofdredacteuren ? Klaske Tameling deed etnografisch onderzoek op de redacties van de Volkskrant, NOS Nieuws en de FD Mediagroep en analyseerde het crossmediale nieuwsproces. Zij interviewde in totaal 120 journalisten, inclusief hoofdredacteuren, over de veranderingen die mediaconvergentie teweegbrengen. Het onderzoek legt de worsteling van de hoofdredacties met een nieuwe werkelijkheid bloot. Journalistieke routines blijken lastig te veranderen. De prioriteit van redacteuren, verslaggevers en zelfs van crossmediale coördinatoren ligt bij de krant, radio of televisie. Ondanks concepten als internet first en een paywall is de aandacht voor online nog beperkt. De terugkerende vraag En wat doen we online ? typeert de zoektocht van een (hoofd)redactie die moeite heeft met het bepalen van een online strategie en de nieuwe crossmediale werkwijze.Bron : http://www.boomlemma.nl

Listing 1 - 10 of 36 << page
of 4
>>
Sort by