Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Intergenerationeel werken --- Intervisie --- Projectwerking --- Personeelsmanagement --- Kennis --- Collega --- Generatiemanagement --- PW --- Stad Gent
Choose an application
360 Stories is een bordspel zonder winnaar of verliezer. Een spel voor met z'n tweeën of voor een hele groep. Je speelt het een uurtje of een hele nacht... 360 Verhalen is een uitnodiging om bijna verdwenen herinneringen op te halen en samen allerlei verhalen uit te wisselen. Verhalen van heel vroeger, van nu of van daar tussenin. Banale verhalen of juist emotionele gebeurtenissen. Je houdt het lekker luchtig of je gaat heel diep: jij bepaalt welk verhaal je vertelt.360 Stories speel je met familie, collega's, een nieuwe vlam of juist je vertrouwde partner, met je (groot)ouders of je kinderen, vrienden of (nog) onbekenden: iedereen heeft verhalen... Bron: http://www.taleswapper.com/?portfolio=360-stories-boardgame
Verhaal --- Vertellen --- Sociale vaardigheden --- Gesprek --- Teamontwikkeling --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Herinnering --- Intergenerationeel werken --- Verbindend werken --- Coaching --- Therapie
Choose an application
Een praatje bij de koffiemachine met een nieuwe collega is voor velen eenvoudig. Een diepgaand gesprek voeren met iemand die je niet kent, is veel moeilijker. Helemaal als diegene de helft van jouw leeftijd is, of twee keer zo oud. Open kaart bestaat uit zestig kaarten met gespreksstarters die het gesprek tussen verschillende generaties op gang brengen. Met vragen uit 3 verschillende categorieën heb je in een mum van tijd een goed gesprek. Je kunt dit spel met 2 of meerdere mensen spelen, het is helemaal aan jou. Je kunt de vragen willekeurig stellen of beantwoorden om een gesprek te beginnen met wie je maar wilt of de spelregels gebruiken als je wat meer begeleiding nodig hebt. Er is echter één ding dat je altijd in gedachten moet houden, wat er ook aan tafel ter sprake komt, blijft daar!(https://www.bispublishers.com/open-kaart.html)
Gesprek --- Communicatie --- Teambuilding --- Kennismakingsspel --- Groepsdynamiek --- Sociale vaardigheden --- Verbindend werken --- Intergenerationeel werken
Choose an application
KlIK is het kaartspel voor jongeren en hun ouders. Maar ook het spel voor predikanten en catechisanten, voor leraren en leerlingen. Hulpverleners in de jeugdzorg kunnen het spel gebruiken als gespreksaanjager in gezinnen en leefgroepen. KLIK is het spel voor de dialoog tussen jongeren en volwassenen.Het spel bevat 62 gesprekskaarten met onderwerpen die gekozen zijn omdat zij belangrijk zijn voor jongeren en ouders. Van zakgeld tot de kerkdienst, van internet tot eenzaam, van verliefd tot huisregels, alles wordt bespreekbaar tijdens het spelen van dit spel.Door het beperkt inzetten van vetokaarten kunnen jong en oud ervoor kiezen een onderwerp dat voor hen te gevoelig ligt te omzeilen. Zo kiezen de spelers samen waar zij wel en waar zij niet over praten willen met elkaar.(https://www.noahspellen.nl/product/klik)
Jongere --- Ouders --- Relatie ouder - kind --- Dialoog --- Gesprek --- Persoonlijke ontwikkeling --- Verbindend werken --- Intergenerationeel werken --- Groepsdynamiek --- Jeugdzorg --- Waarde (ethiek) --- Gezin
Choose an application
Oudere --- Volwassene --- Gesprek --- Verbindend werken --- Kennismakingsspel --- Herinnering --- Ouderenzorg --- Reminiscentie --- Intergenerationeel werken --- Vrije tijd --- Sociaal leven --- Huishouden --- Communicatie
Choose an application
Des Récits et des vies est un jeu idéal pour parler, au hasard des cartes, des choses importantes ou légères qui nous tiennent à coeur, des petits et grands bonheurs du quotidien, des souvenirs et des projets, des émotions qui nous façonnent sans oublier l'imaginaire et la poésie. Le rythme de vie de nos journées, de nos semaines, des années qui passent, ne nous laisse guère le temps de raconter, transmettre, questionner, ce qui fait sens pour nous, ce qui nous touche et de rencontrer les autres au-delà des apparences, des a priori, du "Ca a été ta journée?", "Qu'est-ce que vous faites dans la vie?", etc.A travers les récits de vie, les émotions, les valeurs, l'imaginaire, la parentalité (quand on joue avec des parents), autant de sujets qui traversent les âges, les statuts sociaux, économiques, les compétences et les limites des uns et des autres, le jeu Des Récits et des vies© permet d'approfondir nos relations avec nos proches ou de découvrir des personnes qui vivent des situations semblables et qui ont besoin de partager leurs interrogations, pensées, envies, doutes, aspirations, colères, plaisirs, etcBron: http://desrecitsetdesvies.com/index.php
Frans --- Welbevinden --- Spreken --- Sociale vaardigheden --- Zelfbeeld --- Vertellen --- Introductie --- Emotie --- Fantasie --- Storytelling --- Waarde (ethiek) --- Verhaal --- Creatief denken --- Verbindend werken --- Teambuilding --- Teamontwikkeling --- Persoonlijke ontwikkeling --- Intergenerationeel werken
Choose an application
Als professional merk je dat de relatie met je cliënten, patiënten of studenten niet altijd even soepel verloopt. Wanneer je regelmatig tegen dezelfde problemen aanloopt, heb je een goede reden om je eigen werkwijze onder de loep te nemen. Gerrie Reijersen helpt je je eigen benadering te onderzoeken vanuit contextuele blik. De basis hiervan is gelegd door Ivan Boszormenyi-Nagy. Je wordt uitgenodigd om in jouw relationele context te kijken naar je benadering en grondhouding vanuit de contextuele theorie over o.a. geven, ontvangen, recht en onrecht.Door je mee te nemen in de verweving van relationele ethiek en haar eigen ontwikkelingsproces als hulpverlener, daagt Gerrie je uit om zelf ook het proces van verbinding aan te gaan binnen je relaties. Zodat je van hieruit jouw eigen werkwijze kunt optimaliseren. Kortom: een boek vol aha- momenten. Ben jij er klaar voor om jezelf tegen te komen?De vraag: 'Welk deel van mij reageert primair op mijn cliënt' geeft onmisbare informatie over je grondhouding als professional. Als je daar zicht op hebt, kun je een bewuste grondhouding vanuit evenwichtige en volledige eigenheid gaan ontwikkelen, waarmee je jezelf recht doet en daarna ook de ander.?https://www.standaardboekhandel.be/p/verbinden-met-je-client-9789492398420
cliëntrelatie --- relationele ethiek --- Hulpverleningsrelatie --- Verbindend werken --- Hulpverlening --- Relatie cliënt --- Intergenerationeel werken --- Boszormenyi-Nagy, Ivan --- Contextuele hulpverlening --- Professionele houding --- Social welfare methods --- Sociology of social care --- contextuele hulpverlening --- professionaliteit --- cliënt-hulpverlener relatie
Choose an application
Professionals in de ouderenzorg en leerkrachten zijn vaak de pioniers om aan te kaarten hoe jammer het is dat de generaties zo weinig met elkaar in contact komen. Vanuit het idee dat jong en oud er baat bij hebben om elkaar te ontmoeten en te leren kennen, ontstaan er in Vlaanderen en Brussel prachtige initiatieven die getuigen van heel veel creativiteit en inventiviteit. Bij de bouw van een nieuw woonzorgcentrum ontstaat bijvoorbeeld het idee om een kinderopvang te integreren zodat jong en oud dicht bij elkaar leven. Een feest in een woonzorgcentrum is een ideale gelegenheid om het kinderkoor uit te nodigen. Die intuïtie is prima. Verschillende organisaties en overheden ondersteunen die initiatieven en geven er ruchtbaarheid aan. De projecten en programma's zorgen voor fijne contacten en verbinden mensen, generaties en organisaties. Hun maatschappelijk nut staat als een paal boven water, maar er valt nog heel wat terrein te winnen in de kruisbestuiving tussen jong en oud.Deze publicatie wil inspireren om bestaande projecten te helpen om een versnelling hoger te schakelen en een verdere voedingsbodem leggen voor nieuwe intergenerationele samenwerkingen. Deze toekomstgerichte visie op zorg en onderwijs biedt een enorm potentieel aan opportuniteiten en kan een win-win zijn voor alle betrokkenen.https://www.politeia.be/nl/publicaties/227759-samen+verbindt
Intergenerationeel werken --- Activiteiten --- Sociaal kapitaal --- Methodiek --- Verbindend werken --- Levenservaringen --- Dementie --- Welbevinden --- Ouderenzorg --- Ouderen --- Onderwijs --- Sociale psychologie --- Sociale relaties --- Activiteit --- Levenservaring --- Oudere --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Sport --- Patiënt --- Social psychology --- Didactics of social education --- ouders-kind relatie --- grootouders --- samenleving
Choose an application
Met dit boek willen wij hulde brengen aan de duizenden medewerkers van woonzorgcentra die zich elke dag, in vaak moeilijke omstandigheden, met heel veel liefde en engagement inzetten voor kwetsbare ouderen.De goede praktijkvoorbeelden, een kleine selectie van de zovele, getuigen van een dynamische sector die zichzelf voortdurend wenst te verbeteren. Ze zijn ingedeeld volgens thema: persoonsgerichte zorg, kwaliteitszorg, geïntegreerde zorg, groepsvorming, buurtzorg, innovatieve arbeidsorganisatie, vernieuwende architectuur en sociaal ondernemerschap.Wij hopen hiermee andere woonzorgcentra te inspireren en mee te werken aan positieve beeldvorming ten aanzien van onze ouderenzorg.Bron: https://www.politeia.be/nl/publicaties/219925-trots+op+onze+ouderenzorg
665 Ouderen --- Woonzorgcentra --- Ouderen --- Ouderenzorg --- Relatie onderwijs - werkveld --- Intergenerationeel werken --- Mantelzorg --- Samenwerkingsverbanden --- Persoonsgerichte zorg --- Innovatie --- Buurtwerk --- Architectuur --- Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen --- woonzorgcentra --- ouderenzorg --- best practices --- Geriatrics --- WZC (woonzorgcentrum) --- gerontagogie --- Association of Flemish Cities and Municipalities --- Woonzorgcentrum --- Oudere --- Samenwerkingsverband --- Archief --- Digitalisering --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Godsdienst --- Cultuur
Choose an application
978-90-6858-723-4
relationele vorming --- Sexology --- Ethics of family. Ethics of sexuality --- C3 --- handleiding --- lager onderwijs (x) --- relatievorming --- schoolleven --- 478.9 --- basisonderwijs --- didactiek --- klasklimaat --- relationele opvoeding --- sociaal-emotionele opvoeding --- sociale vaardigheden --- 471.44 --- Klassfeer --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leerlijnen(Groeilijnen) --- Leeromgeving --- Relationele opvoeding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale ontwikkeling --- Sociale opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Relationele opvoeding ; basisonderwijs --- Relationele opvoeding; ba.o. --- snoezelen --- ontspannen --- gevoelens --- emoties --- waardenvorming --- seksuele opvoeding --- pesten --- plagen --- hoogsensitieve kinderen --- intergenerationeel werken --- Axenroos --- klankschalen --- coöperatief --- leren --- CLIM --- Kunst en cultuur --- didactiek basisonderwijs - overige vormingsgebieden --- Sociale en emotionele opvoeding --- Overige vormingsgebieden --- Basisonderwijs --- Relationele opvoeding; ba.o
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|