Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Taalopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Interactief taalonderwijs --- Taalstimulering --- 472.1
Choose an application
Dit boek bevat een integratie van de vijf prototype die ontwikkeld zijn binnen de Taallijn VVE: Gesprekken met peuters, Werken aan woordenschat, Interactief voorlezen van verhalende prentenboeken, Ouderbetrokkenheid in peutergroepen met behulp van een gezinsportfolio, Peuters en ICT. Het biedt achtergrondinfiormatie en praktijkvoorbeelden bij het werken aan taalstimulering. (Bron: voorwoord)
Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- taalactiveringsprogramma's --- Interactief taalonderwijs --- Taalstimulering --- 472.1 --- 051335.jpg --- Kleuterschool: taal --- Taalactiveringsprogramma's --- Kleuteronderwijs --- Peuters --- Kleuters --- Peuter --- Kleuter
Choose an application
Kinderen ontwikkelen hun taalvaardigheid voor een groot deel in interactie: via gesprekken met volwassenen en kinderen in hun omgeving. Die taalontwikkeling begint thuis en zet zich voort in de kinderopvang, de peuterspeelzaal en op school. Maar niet iedere interactie is vanzelf geschikt voor taalverwerking. Vaak bieden gesprekken op de basisschool en in peuterzalen minder kansen voor taalverwerving dan de spontane gesprekjes thuis. Daarom is het van belang dat leidsters en leerkrachten ervoor zorgen dat gesprekken in de kinderopvang, de peuterspeelzaal en op school zo goed mogelijk de taalontwikkeling stimuleren. CombiList is daarbij een hulpmiddel. (Bron: voorwoord)
Taalverwerving ; kinderen (0-12 jaar) --- Taalverwerving ; kinderen --- Taalverwerving --- Kleuteronderwijs --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Interactief taalonderwijs --- Mondelinge communicatie --- Taalvaardigheid --- Nederlands als tweede taal --- Taalontwikkelingsstoornissen --- Taalonderwijs --- NT2 --- Taalontwikkelingsstoornis --- Interactief onderwijs --- Taal --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie
Choose an application
Taal100 is een werkwijze om met het gehele schoolteam het taalonderwijs te verbeteren. De nadruk ligt daarbij op het versterken van de didactische vaardigheden van leerkrachten op alle taaldomeinen. Taal100 gaat ervan uit dat leerkrachten tijdens alle vakken en bij allerlei activiteiten, binnen en buiten de klas, de taalontwikkeling van leerlingen kunnen stimuleren. Het Taal100-boek beschrijft de kenmerken van effectief en interactief taalonderwijs in de basisschool, en het laat zien op welke manier het schoolteam gezamenlijk de vernieuwing van het eigen taalonderwijs ter hand kan nemen. Taal100 is ontwikkeld door Sardes en het Expertisecentrum Nederlands in opdracht van het Ministerie van OCW. Taal100 is geschikt voor groep 1 tot en met 8. De aanpak van Taal100 is gebaseerd op de uitgangspunten van interactief taalonderwijs en sluit aan bij de huidige praktijk van opbrengstgericht werken.
475.2 --- Didactische werkvormen --- Interactief onderwijs --- Professionalisering --- Taalstimulering --- Interactief taalonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leesonderwijs --- Taalonderwijs --- taalstimulering --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Nederlands --- Didactiek --- Taalactiveringsprogramma's --- Taal --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Kinderen ontwikkelen hun taalvaardigheid voor een groot deel in interactie: via gesprekken met volwassenen en kinderen in hun omgeving. Die taalontwikkeling begint thuis en zet zich voort in de kinderopvang, de peuterspeelzaal en op school. Maar niet iedere interactie is vanzelf geschikt voor taalverwerking. Vaak bieden gesprekken op de basisschool en in peuterzalen minder kansen voor taalverwerving dan de spontane gesprekjes thuis. Daarom is het van belang dat leidsters en leerkrachten ervoor zorgen dat gesprekken in de kinderopvang, de peuterspeelzaal en op school zo goed mogelijk de taalontwikkeling stimuleren. CombiList is daarbij een hulpmiddel. (Bron: voorwoord)
Taal en verbale expressie. --- Taalonderwijs; Nederlandse taal. --- Nederlands voor anderstaligen. --- Gesprekken met kinderen. --- Interactief taalonderwijs. --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie). --- Lager onderwijs. --- Mondelinge communicatie. --- Nederlands als tweede taal. --- Taalontwikkeling. --- Taalvaardigheid. --- Kleuterschool: taal. --- Didactics of Dutch --- taalverwerving --- Didactics of Kindergarten --- 471.41 --- 475.2 --- Nederlands 838.5 --- Gesprekken met kinderen --- Interactief taalonderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lager onderwijs --- Mondelinge communicatie --- Nederlands als tweede taal --- Taalontwikkeling --- Taalvaardigheid --- 472.1 --- Taalverwerving --- 051336.jpg --- Kleuterschool: taal --- Taal en verbale expressie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Nederlands voor anderstaligen --- Kleuteronderwijs --- Taalontwikkelingsstoornissen --- Linguïstiek --- Basisonderwijs --- Taalontwikkelingsstoornis --- Taalonderwijs --- NT2 --- Interactief onderwijs --- Taal --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie
Choose an application
Frans --- Basisonderwijs --- Mondelinge taalvaardigheid --- Interactief taalonderwijs --- basisonderwijs --- mondelinge taalvaardigheid --- taaltaken --- Didactiek (Vakdidactiek) --- taalvaardigheid --- Interactief leren --- Dialoog --- 475.6 --- 475.34 --- didactiek basisonderwijs - Frans --- Didactics of French --- mondelinge communicatie --- talenonderwijs --- PXL-Education 2016 --- didactiek van het Frans --- Lager onderwijs --- Interactief onderwijs --- Didactiek --- Differentiatie --- Taalverwerving --- Rekenen --- Rekenonderwijs
Choose an application
Hoe komt het toch dat tijdens het kringgesprek leerlingen vaker zwijgen dan spreken en luisteren? Kunnen ze op een gestructureerde manier met elkaar in gesprek gaan waarbij u overzicht houdt en er ook nog op een prettige manier geleerd wordt? Hoe organiseert u dat? In het boek Taal Nóg Interactiever vindt u antwoorden in de vorm van een uitgewerkt onderbouw-thema. Er zijn allerlei activiteiten beschreven waardoor leerlingen volop in interactie met elkaar leren. Voor de midden - en bovenbouw bieden de werkvormen bij de taalmethodelessen mogelijkheden om met de leerlingen de doelen voor de mondelinge taal op een leuke en gevarieerde manier te bereiken. Taal Nóg Interactiever draagt bij aan een goede mondelinge taalvaardigheid, een voorwaarde voor een succesvolle leesontwikkeling. Door veel interactie wordt de woordenschat vergroot, waardoor leerlingen makkelijker tot begrijpend luisteren en lezen komen. De werkwijze is door Bazalt ontwikkeld op basis van de elementen uit Interactief Taalonderwijs, Structureel Coöperatief Leren en Meervoudige Intelligentie. De activiteiten in dit boek zorgen ervoor dat leerlingen zich meer aangesproken voelen en betrokken aan de les meedoen.
471.41 --- 475.2 --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Coöperatief leren --- Interactief taalonderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leerlijnen --- Mondelinge communicatie --- Nederlands --- Taalontwikkeling --- Taalvaardigheid --- Woordenschat --- Taal en verbale expressie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Begrijpend lezen --- Begrijpend luisteren --- Taalonderwijs --- didactiek --- basisonderwijs --- Begrijpend lezen. --- Begrijpend luisteren. --- Taalontwikkeling. --- didactiek. --- basisonderwijs. --- Didactiek. --- Basisonderwijs.
Choose an application
Taalontwikkeling stimuleren bij het zaakvakonderwijs in groep 5-8 van de basisschoolBetekenisvol taalonderwijsTaal speelt een belangrijke rol in het zaakvakonderwijs: kinderen leren via taal. Ze ontwikkelen taal het best in een betekenisvolle context. Het zaakvakonderwijs biedt zulke contexten volop omdat het over de wereld gaat waarin kinderen leven. Maar kinderen ondervinden vaak problemen met de zaakvakken, omdat ze de taal onvoldoende begrijpen. Taal- en zaakvakonderwijs gaan hand in hand en versterken elkaar. Met dit boek leer je taalactiviteiten effectief in het zaakvakonderwijs in te zetten. Een helder en praktisch boek voor leerkrachten van groep 5-8 die betekenisvol, interactief taalonderwijs willen geven. Aansprekende taalactiviteiten in het zaakvakonderwijsHet boek beschrijft welke taalactiviteiten goed werken in het zaakvakonderwijs. De activiteiten zijn gericht op mondelinge interactie, uitbreiding van de woordenschat, conceptuele ontwikkeling, begrijpend lezen van zaakvakteksten, zelf teksten schrijven en het gebruik van internet en webquests. Daarnaast kun je met het boek zelf een activiteitenreeks leren organiseren en plannen. In het boek staan direct bruikbare praktijkvoorbeelden beschreven van de activiteitenreeksen Middeleeuwen, Het hart en Natuurrampen.
Didactics of Dutch --- taalverwerving --- taalopvoeding --- Didactics of primary education --- taalvaardigheid --- Lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar secundair onderwijs --- Taalverwerving --- Wereldoriëntatie --- Taalvaardigheid --- Interactief taalonderwijs --- ICT --- Mondelinge taalvaardigheid --- Schriftelijke taalvaardigheid --- Taalontwikkeling --- 475.2 --- 476.1 --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Taalonderwijs --- Interactief onderwijs --- Taal --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Over tweedetaalverwerving gesproken - Vijf fundamentele principes - Didactische structuren - Elkaar beter leren kennen - Woordenschat - Woord- en zinvorming - Van praten naar schrijven - Sociale rollen - Klassenmanagement. Contact! actief tweede taal leren : een smakelijk recept - Index Meervoudige Intelligentie - Index Domeinen van Structureel Coöperatief leren - Literatuur
Nederlands voor anderstaligen --- Taalverwerving. --- Vreemde-talenonderwijs. --- Didactiek. --- Orthopedagogics --- tweede-taalverwerving --- hoogbegaafdheid --- tweetaligheid --- vreemdetalenonderwijs --- basisonderwijs --- didactiek --- 475.3 --- 803.2 --- Interactief taalonderwijs --- Tweedetaalverwerving --- Vreemdetalenonderwijs --- Taalonderwijs; overige talen --- Taalsociologie (Sociolinguïstiek) --- Lager onderwijs --- Nederlands als tweede taal --- Didactiek --- Coöperatief leren --- Meervoudige intelligentie --- Basisonderwijs --- NT2 --- Taalonderwijs --- Interactief onderwijs --- Taal --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Onderwijs
Choose an application
Een uitnodigende, complete uitgave, diestaat voor interactieve taalstimulering en zich ten doel stelt de Nederlandse taalvaardigheid van alle kinderen, maar vooral van kinderen met een taalachterstand, te vergroten. Het boek gaat op praktische wijze in op hoe taalstimulering plaats kan vinden en is voorzien van veel tips, foto's en illustraties. Het helpt bij het bepalen van haalbare doelstellingen en bij de keuze van activiteiten die aansluiten bij kinderen met een taalachterstand. Er is veel aandacht voor de activiteiten op het gebied van mondelinge communicatie, woordenschat, ontluikende/beginnende geletterdheid en ICT. De activiteiten worden beschreven aan de hand van een vaste opbouw, volgens een steeds weer terugkerende cyclus. Ook de inrichting van de speelleeromgeving komt uitgebreid aan bod. Tenslotte biedt het boek aanwijzingen voor de manier waarop ouders betrokken kunnen worden bij taalstimulering. Het gezinsportfolio speelt daarbij een belangrijke rol. De Taallijn legt de basis voor de verdere ontwikkeling vanaf groep 3, maar pleit niet voor verschoolsing van het werken met peuters en kleuters. Met de taallijn doen kinderen op speelse wijze ervaringen op met talige activiteiten.
471.41 --- Nederlands --- didactiek --- kleuteronderwijs --- kleuters --- peuters --- taalvaardigheid --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Hoekenwerk --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Interactief leren --- Klasinrichting --- Kleuteronderwijs --- Ontluikende geletterdheid --- Ontwikkelingsdoelen --- Peuters --- Prentenboeken --- Relatie ouders-school (Ouderparticipatie) --- Schoolboeken --- Taal --- Taalontwikkeling --- Voorlezen --- Woordenschat --- 475.2 --- Coöperatief leren --- ICT --- Interactief taalonderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leerlijnen --- Mondelinge communicatie --- Taalvaardigheid --- mondelinge communicatie --- woordenschat --- Handboek/cursus --- Interactief onderwijs ; kleuteronderwijs --- Peuters ; kleuteronderwijs --- Taal ; kleuteronderwijs --- Taalstimulering --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Taal en verbale expressie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Nederlands. --- didactiek. --- kleuteronderwijs. --- kleuters. --- peuters. --- taalvaardigheid. --- Didactiek (Vakdidactiek). --- Hoekenwerk. --- ICT informatie- en communicatietechnologie. --- Interactief leren. --- Klasinrichting. --- Kleuteronderwijs. --- Ontluikende geletterdheid. --- Ontwikkelingsdoelen. --- Peuters. --- Prentenboeken. --- Relatie ouders-school (Ouderparticipatie). --- Schoolboeken. --- Taal. --- Taalontwikkeling. --- Voorlezen. --- Woordenschat. --- 471.41. --- Handboek/cursus. --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie. --- Taal en verbale expressie. --- Taalonderwijs; Nederlandse taal. --- Didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie. --- Didactiek. --- Kleuters. --- Taalvaardigheid. --- Coöperatief leren. --- ICT. --- Interactief taalonderwijs. --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie). --- Leerlijnen. --- Mondelinge communicatie. --- Interactief onderwijs ; kleuteronderwijs. --- Peuters ; kleuteronderwijs. --- Taal ; kleuteronderwijs. --- Taalstimulering.
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|