Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
De huidige stortvloed van publicaties over medisch onderzoek en medische ontwikkelingen is voor de praktiserende arts nauwelijks bij te houden. De hoeveel snel beschikbare informatie neemt intussen immense proporties aan nu Medline en andere medische informatie onbeperkt via Internet geraadpleegd kunnen worden. Ook de moderne patiënten en hun familieleden hebben toegang tot recente medische informatie; ze verwachten van de arts de nieuwste diagnostiek en behandeling.Evidence-based medicine kan helpen om aan deze hooggespannen verwachtingen te voldoen en beoogt de individuele ervaring van de behandelaar te combineren met de resultaten van het beste klinische onderzoek; het gaat over oplossen van klinische problemen en levert hulpmiddelen om de medische literatuur efficiënt te gebruiken bij het afwegen van voordelen en nadelen van behandelmogelijkheden in het licht van de specifieke omstandigheden waarin de patiënt verkeert en van de wensen van de patiënt.
wetenschappelijk onderzoek --- geneeskunde --- Human medicine --- evidence-based methodiek --- #GBIB:CBMER --- biomedisch, medisch-wetenschappelijk onderzoek --- medisch-wetenschappelijk onderzoek --- medische praktijk --- evidence-based geneeskunde --- methodologie --- Geneeskunde - Geneeskunst --- Medisch onderzoek --- Documentaire wetenschappen --- Pers en massamedium --- 003 --- geneeskundige opleiding (gez) --- informatieverwerking (gez) --- leermethoden (gez) --- recherche biomédicale --- recherche médicale --- pratique médicale --- médecine fondée sur la preuve --- méthodologie --- Médecine - Art de guérir --- Recherche médicale --- Sciences documentaires --- Presse et média --- Evidence based onderzoek --- Diagnose --- Gezondheidszorg --- Geneeskunde --- Evidence-based medicine --- Beroep --- Hulpverlening --- Verpleegkunde --- Diagnostiek
Choose an application
Dit boek behandelt zowel de technologie voor als de technologie van het onderwijs. Uitgaande van vier visies op leren en opleiden (behaviorisme, cognitivisme, constructivisme, sociaal-constructivisme) wordt nagegaan hoe technologie op een zinvolle wijze in onderwijs en opleiding kan worden ingezet. Hierbij gaat de aandacht zowel uit naar reeds langer bestaande toepassingen zoals geprogrammeerde instructie, als naar recente ontwikkelingen zoals het gebruik van internet voor collaboratief leren.
Technologische opvoeding --- Didactiek. --- Computer assisted instruction --- informatietechnologie --- computers --- onderwijs --- onderwijstechnologie --- internet --- leermiddelen --- technologie --- computers in het onderwijs --- 800.515 --- #PBIB:2000.4 --- #PBIB:gift 2000 --- #SBIB:309H1713 --- #SBIB:316.334.1O443 --- Academic collection --- 096 Informatica --- 691 Informatiebeleid --- 740 Schoolinfrastructuur --- #KVHA:Computerondersteund taalonderwijs --- #KVHA:Onderwijstechnologie --- 371.31 --- 681.3 --- ICT --- 454.5 --- 454.52 --- Communicatietechnologie --- Informatietechnologie --- Leren --- Onderwijstechnologie --- Opleiding --- didactisch proces --- geprogrammeerde instructie --- media --- multimedia --- 37 --- 378 --- Computergestuurd onderwijs (teleleren) --- ICT-onderwijs --- Multimedia --- Onderwijs --- Onderwijshervormingen (onderwijsvernieuwing) --- 454.5 ) * ONDERWIJSTECHNOLOGIE --- 489.5 --- Technologie --- audiovisuele middelen (gez) --- behaviorisme --- communicatietechnologie --- computergestuurd onderwijs (gez) --- constructivisme --- electronic performance support systems (epss) --- geprogrammeerde instructie (gez) --- informatica --- informatieverwerking (gez) --- internet (gez) --- leermethoden (gez) --- leermiddelen (gez) --- onderwijs : technologie (ler) --- onderwijs en technologie --- onderwijsondersteuning --- pedagogiek (gez) --- sociaal-constructivisme --- verpleegkundige informatica (gez) --- ICT ; onderwijs --- Onderwijs en media --- 371.3 --- 450.4 --- Behaviorisme --- Constructivisme --- Multimediale onderwijsondersteuning --- Sociaal-constructivisme --- D30033.jpg --- Onderwijs en multimedia --- Onderwijs en technologie --- automatisering --- communicatie --- informatieverwerking --- onderwijsstructuur --- pedagogiek --- psychologie --- 800.515 Computerondersteunend (taal)onderwijs. Computer Assisted Language Learning --- Computerondersteunend (taal)onderwijs. Computer Assisted Language Learning --- 67 --- 371 --- 371.6 --- Mediatechnologie: nieuwe toepassingen (abonnee-televisie, electronic mail, desk top publishing, virtuele realiteit...) --- Onderwijsgedrag: met behulp van leermachines --- Didactische werkvormen --- Computer. Informatica. Automatisering --- Onderwijs- en leermiddelen --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- ICT in het onderwijs --- Mediaopvoeding --- Communicatie --- Onderwijsmethoden --- Probleemgestuurd leren --- Automatisering --- 371.300 --- Onderwijsmethode
Choose an application
Dit handboek behandelt theorie en praktijk van het werk in bibliotheken en archieven, 2 nauw verwante instellingen, die een intermediaire functie vervullen in de documentaire informatievoorziening. Ze verwerven, ontsluiten en bewaren documenten en stellen ze ter beschikking van derden. Aan de uitgave van dit boek ligt de overtuiging ten grondslag dat bibliotheken en archieven veel gemeen hebben. De overeenkomsten zullen in de toekomst door toepassing van informatietechnologie nog groter worden. Bibliotheken en archieven staan beide voor de taak om hun dienstverlening ten aanzien van het geschreven of gedrukte document uit te breiden tot elektronische informatie
Documentation and information --- Computer. Automation --- informatiewetenschappen --- bibliotheken --- Informatiemanagement --- Bibliotheken --- Library management --- Information user --- Library automation --- public libraries [buildings] --- documentaire informatie --- Netherlands --- 002.001 <03> --- 02 <035> --- 930.25 --- #VCV losbladige publicatie --- 610 Informatiecentra. Algemeen --- Bibliotheken 02 --- Informatie 002 --- Recht 34 --- AA / International- internationaal --- 020 --- 003 --- informatieverwerking (gez) --- mediatheek (gez) --- 930.25 Archiefwetenschap. Archivistiek --- Archiefwetenschap. Archivistiek --- 02 <035> Bibliotheekwezen--Grote handboeken. Compendia --- Bibliotheekwezen--Grote handboeken. Compendia --- 002.001 <03> Informatiewetenschap. Informatiekunde--Naslagwerken. Referentiewerken --- Informatiewetenschap. Informatiekunde--Naslagwerken. Referentiewerken --- Bibliotheekwezen: algemeenheden --- Bibliotheekwezen. --- Documentaire informatie. --- Informatiewetenschap. --- Bibliotheekwetenschap. --- Informatiesystemen. --- Literatuuronderzoek. --- Information storage and retrieval. --- Internet searching. --- Internet. --- Zoekstrategieën. --- 930.25:681.3 --- #VCV monografie 2000 --- #A9812A --- 681.3* / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / --- 528.5 --- Intranet --- 930.25:681.3 Archiefwetenschap. Archivistiek-:-Computerwetenschap --- Archiefwetenschap. Archivistiek-:-Computerwetenschap --- Computerwetenschap --- #A0009A --- 691 Internet --- 527.1 --- internet (gez) --- 528.51 --- Internet : zoeken --- Internet : zoekinstrumenten --- #A0211A --- 098 Bedrijfskunde --- Documentaire informatie --- 026.31 --- bibliotheekwezen --- kwaliteitszorg --- 02 --- 02 Bibliotheekwezen --- Bibliotheekwezen --- 658.5 --- #A0003A --- 262 Europese economische en monetaire politiek --- Informatiewetenschap --- Information retrieval --- Computer architecture. Operating systems --- internet --- 020 )* BIBLIOTHEEKWEZEN --- archieven --- auteursrecht --- automatisering --- begroting --- collectievorming --- dienstverlening --- digitaliseren --- documentleverantie --- informatie --- informatiemanagement --- interbibliothecair leenverkeer --- jaarverslagen --- kennistechnologie --- marketing --- Bibliotheek --- Digitalisering --- Archieven --- Informatiewetenschappen
Choose an application
Dit boek typeert scholen en vergelijkt hen met elkaar op basis van hun integraal personeelsbeleid. Daar gaat een grondig onderzoek naar het personeelsbeleid in Vlaamse scholen aan vooraf. Slagen scholen erin om een rode draad te weven doorheen de verschillende domeinen van hun personeelsbeleid? Bouwen zij een evenwichtig beleid uit, waarin niet alleen aandacht is voor bepaalde procedures en systemen, maar waarin ook aandacht is voor persoonlijk contact, informale communicatie en de behoefte van personeelsleden? Ondersteunen scholen hun personeelsleden om met vernieuwingen om te gaan? Dit zijn een aantal kernvragen waarop deze publicatie een antwoord wil geven. Dit gebeurt aan de hand van een kwalitatieve, diepgaande studie in 10 basisscholen en 13 secundair scholen. In dit boek wordt het personeelsbeleid in 3 van deze scholen uitgebreid beschreven als voorbeelden van goede praktijk.
Personeelsbeleid --- Onderwijs. --- ICT --- Open source software. --- Hoger onderwijs. --- onderwijsmanagement --- Personnel management --- schoolbeleid --- onderwijs --- HRM (human resource management) --- School management --- personeelsmanagement --- e-learning --- Open Source --- Computer assisted instruction --- 371.018.43 --- 371.694 --- 096 Informatica --- 691 Informatiemaatschappij --- 720 Onderwijs --- #KVHA:Computerondersteund onderwijs --- #KVHA:Onderwijstechnologie --- onderwijsvernieuwing --- 454.52 --- België --- Vlaanderen --- computerondersteund onderwijs --- 371.64/.69 --- 454.51 --- 489.4 --- 527.9 --- Computerondersteund onderwijs --- Educatieve software (Software) --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Informatie --- Internet --- Kennis --- Lager onderwijs --- Onderwijs --- Open source software --- Secundair onderwijs --- Software --- Zelfstandig leren --- afstandsonderwijs --- computergestuurd onderwijs --- didactiek --- didactisch proces --- digitale bibliotheek --- elektronische leeromgeving --- leermiddelen --- open leren --- portfolio's --- software --- stagebegeleiding --- wiki's --- E-learning --- Elektronische leeromgeving --- Informatiemaatschappij --- Informatieverwerking --- Kennismanagement --- Open bron software --- 454.5 ) ICT-toepassingen in onderwijs --- 454.5 --- 458.1 ) * INTERNE EN EXTERNE ORGANISATIE VAN DE SCHOOLSAMENLEVING --- Losbladig werk --- c.o.o --- computersoftware --- informatie --- informatieverwerking (gez) --- kennis --- leermethoden (gez) --- open bron software --- open bron --- open inhoud --- schoolleiding --- 371.6 --- Computerondersteund onderwijs; s.o --- Computerondersteunend onderwijs --- Elektronisch leerplatform --- ICT; onderwijs --- Informatica; onderwijs --- Vrije software --- automatisering (computer) --- informatieverwerking --- internet --- ICT en onderwijs --- 371.018.43 Afstandsonderwijs. Fernstudium. E-learning. E-teaching --- Afstandsonderwijs. Fernstudium. E-learning. E-teaching --- 371.694 Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Audiovisuele leermiddelen --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Overige specifieke toepassingen van informatica --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen) --- #PBIB:2005.2 --- #PBIB:gift 2005 --- #SBIB:316.334.1O260 --- #SBIB:316.334.2A553 --- Academic collection --- 316.77 --- 37.08 --- 371.3 --- 450.7 --- 451.2 --- 458.1 --- 808 --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Schoolmanagement --- communicatie --- personeelsbeleid --- 450.2 --- onderwijs: personeelsbeleid --- personeelsbeleid (gez) --- Onderwijs; Vlaanderen --- Scholen --- leerkrachtenbegeleiding --- personeel --- Onderwijs: personeelsbeleid --- Arbeidsmarkt voor onderwijzend personeel --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- communicatieleer --- personeelsaangelegenheden. Personeel --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- Opleiding en bijscholing --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Organisatie - Management --- 658.3 --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs --- Informatica --- 370.02 --- Opensourcesoftware --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Verpleegkunde
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|