Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by

Periodical
Wegwijzer voor bibliotheken en documentatiecentra
Author:
Year: 2005 Publisher: Brussel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Information broking : a new career in information work
Authors: ---
ISBN: 0853657181 Year: 1988 Volume: vol 41

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kan ik u van dienst zijn? Theorie en praktijk van het informeren en het voeren van inlichtingengesprekken met gebruikers in openbare bibliotheken
Author:
ISBN: 9062522815 Year: 1986 Publisher: Den Haag Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kleine Besteigung des Informationsberges
Author:
Year: 1978 Publisher: [Place of publication not identified] : [W. de Gruyter],

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De kronkelwegen van de informatie
Authors: ---
ISBN: 9061521602 Year: 1975 Volume: 28 Publisher: Leuven Davidsfonds


Book
Bang voor onderwerpsontsluiting?
Authors: --- ---
ISBN: 9072679180 Year: 1994 Publisher: Antwerpen : Vlaamse vereniging voor bibliotheek-, archief- en documentatiewezen,


Book
Wegwijs in kennis : een praktijkgerichte inleiding tot de informatiewetenschap
Author:
ISBN: 9789033479144 Year: 2010 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Omgaan met informatie is een onmisbare vaardigheid. De digitale technologie en het internet maakten ons bewust van de grenzeloze hoeveelheid beschikbare informatie. Meer informatie leidt niet altijd tot meer kennis, tenzij we efficient en effectief informatie leren gebruiken en vaardig worden in levenslang leren. In vele opleidingen in het hoger onderwijs wordt nu een cursus ingelast om dit te bevorderen. &#13;&#13;In dit boek wordt de informatie niet zozeer vanuit technisch of bibliografisch oogpunt benaderd, maar eerder vanuit het inzicht dat informatiekunde de logistieke onderbouw is voor een goed kennisbeheer. De auteur vertrekt vanuit de gebruiker en zijn dagelijkse informatienood, zijn behoefte om bij te blijven en kennis te verzamelen die hij - in steeds andere omstandigheden - nodig heeft. Kennisverwerving en kennisbeheer staan centraal in deze benadering, met autonome informatiedeskundigheid als einddoel.&#13;&#13;


Book
Wegwijs in kennis : vaardig zijn in wetenschapscommunicatie
Author:
ISBN: 9789033493485 Year: 2013 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit werk vertrekt vanuit de verhouding tussen wetenschap en wetenschappelijke literatuur. Voor het verwerven en behouden van wetenschappelijke kennis is het noodzakelijk om niet alleen inzicht te bezitten in wat wetenschapscommunicatie is, maar bovenal zelf hierin bedreven te worden. De basisvaardigheid hiervoor is informatiegeletterdheid: het kunnen lezen en schrijven binnen het kader van wetenschappelijke communicatie. Daarnaast is er ook nood aan kritische zin bij het beoordelen van informatie


Multi
Wegwijzer voor bibliotheken en documentatiecentra
Authors: --- --- ---
ISSN: 17835453 ISBN: 9782509001351 9782509002846 9782509002075 9782509001405 Year: 2005 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Organisaties verwerken dagelijks informatie en hebben de uitdaging om ze op het juiste tijdstip en de juiste plek te brengen. Bibliotheken en documentatiecentra zijn gespecialiseerd in dit informatiebeheer, gaande van ontsluiting via catalogen tot juridische zaken als copyright. De Wegwijzer voor bibliotheken en documentatiecentra bundelt deze kennis en reikt informatie aan voor een efficiënt bibliotheek- en documentatiebeheer. Deze losbladige publicatie wordt geschreven door vakspecialisten en bijgestuurd door een redactieraad actief binnen de VVBAD die met dit boek een professionele handleiding wil aanbieden aan iedereen die bezig is met informatiebeheer. Onderwerpen die recent aan het boek werden toegevoegd, zijn onder andere open access, linked library data, retrieval-techniek, schrijven voor het web ...

Keywords

020 --- Informatiemanagement--bibliotheken --- Documentation and information --- informatiebemiddeling --- bibliotheekmanagement --- documentatiecentra --- bibliotheekwezen --- privacy --- developpement durable --- communicatie --- digitalisering --- informatiemanagement --- archive --- kennisbeheer --- 02 <493> --- 02 <031> --- 001.9 informatiebeheer --- 02 bibliotheken --- 65.012.45 --- 025 --- BPB0602 --- 611 Bibliotheken --- #KVHA:Bibliotheken --- #KVHA:Documentatiecentra --- 02 --- auteursrechten --- bibliotheekbeheer --- bibliotheken --- informatietechnologie --- 020.1 --- kennismanagement --- AA / International- internationaal --- BE / Belgium - België - Belgique --- (0.026.6):02 --- 020.2 --- 031 --- Automatisering --- Bibliotheekbeheer --- Bibliotheken --- Documentatiecentra --- Informatiebeleid --- informatie --- management --- mediatheek --- verklarende woordenlijsten --- S20110568.JPG --- 02 <031> Bibliotheekwezen--Encyclopedieën. Lexica --- Bibliotheekwezen--Encyclopedieën. Lexica --- 02 <493> Bibliotheekwezen--België --- Bibliotheekwezen--België --- la vie privée --- duurzame ontwikkeling --- communication --- digitalisation --- gestion des informations --- archief --- gestion des connaissances --- communicatie in organisaties - informatie in organisaties (zie ook 361.521.81) --- Documentaire informatie --- encyclopedische werken bibliotheekwezen --- Bibliotheekwezen: algemeenheden --- Bibliotheekwezen ; algemeen --- Tijdschriften, overige seriële publicaties, verzamelde opstellen bibliotheekwezen --- Informatie, documentatie ; algemeen --- Contains audio-visual material --- Bibliotheekwezen. --- Informatiemanagement --- Informatieverzorging. --- Bibliotheken.

The virtual customer : a new paradigm for improving customer relations in libraries and information services ; Satellite Meeting São Paulo, Brasil, August 18-20, 2004 = O cliente virtual : um novo paradigma para melhorar o relacionamento entre clientes e serviços de informação e bibliotecas ; Reunião Satélite São Paulo, Brasil, August 18-20, 2004 = L'usager virtuel : un nouveau paradigme pour améliorer le service à la clientèle dans les bibliothèques et services d'information ; Colloque Satellite, São Paulo, Brasil, August 18-20, 2004 = El cliente virtual : un nuevo paradigma para mejorar el relacionamento entre clientes y servicios de informacion y biblioteca ; Reunión Satélite São Paulo, Brasil, August 18-20, 2004
Authors: --- ---
ISBN: 3598218451 9786613403391 3598440170 1283403390 9783598218453 Year: 2005 Volume: 117 Publisher: München : K. G. Saur,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

For several years the concept of ""virtual client"" or ""virtual customer"" has been part of the world of libraries and information services. This publication contains the proceedings of a satellite meeting on this topic, organized by the Management and Marketing Section of IFLA and held in Sao Paulo, Brazil in August 2004. It contains papers from more general points of views such as the democratization of access to digital information to more specific questions such as virtual libraries and new services, not forgetting user and librarian education, web site design, more specialized information

Keywords

Electronic reference services (Libraries) --- Services de référence électroniques --- Internet access for library users --- Bibliotheques --- Relations avec la clientele --- Internet dans les bibliotheques --- Bibliotheques virtuelles --- Utilisateurs des bibliotheques --- Satisfaction des utilisateurs --- Electronic reference services (Libraries). --- Information services. --- Internet access for library users. --- Internet in library reference services. --- Libraries. --- Libraries and the Internet. --- BPB0510 --- 024-052 --- Bibliotheekgebruikers. Benutzerforschung. User Studies --- 024-052 Bibliotheekgebruikers. Benutzerforschung. User Studies --- Services de référence électroniques --- 021.63*2 --- 021.63*2 Bibliotheeknetten en WWW, Internet, GOPHER --- Bibliotheeknetten en WWW, Internet, GOPHER --- Customer relations --- Information services --- Libraries --- Library Internet access for users --- Public access to the Internet in libraries --- User access to the Internet in libraries --- Library users --- Multimedia library services --- Public access computers in libraries --- Data collection services --- Information brokers --- Information centers --- Information science service organizations --- Information service providers --- Providers of information services --- Information retrieval --- Information science --- Documentation --- Research --- Business --- Public relations --- Consumer affairs departments --- Customer advisory boards --- Relationship marketing --- Public institutions --- Librarians --- Management --- Marketing --- Library automation --- Computer architecture. Operating systems --- Documentation, Services de --- Relations publiques --- Gestion --- Digital libraries --- Bibliothèques virtuelles --- Bibliothèques --- Congresses --- Congrès --- Relations avec la clientèle --- Internet dans les bibliothèques --- Utilisateurs des bibliothèques --- Intelligence work (provision of services) --- Informatiebemiddeling. --- Digital libraries. --- Libraries - Public relations - Congresses. --- Customer relations - Management - Congresses. --- Information services - Marketing - Congresses. --- Internet access for library users - Congresses. --- Bibliotheques - Relations publiques - Congres. --- Relations avec la clientele - Gestion - Congres. --- Documentation, Services de - Gestion - Congres. --- Internet dans les bibliotheques - Congres. --- Bibliotheques virtuelles - Congres. --- Utilisateurs des bibliotheques - Congres. --- Bibliotheques - Satisfaction des utilisateurs - Congres.

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by