Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Documentation and information --- informatiebemiddeling --- bibliotheekmanagement --- documentatiecentra --- bibliotheekwezen
Choose an application
informatiebemiddeling --- opleidingen --- Computer. Automation --- Great Britain --- Information science
Choose an application
bibliotheekgebruik --- bibliotheekinstructie --- informatievaardigheden --- informatiebemiddeling --- Documentation and information --- Documentaire informatie
Choose an application
Communication in science. --- Communication in science. --- Informatiebemiddeling. --- Technical writing. --- Technical writing. --- Wetenschap.
Choose an application
informatiebeleid --- informatieoverdracht --- informatiebemiddeling --- Science --- Mass communications --- Mass media --- Médias --- #GGSB: Sociale wet. essays --- 316.77 --- 659.3 --- media --- Communicatiesociologie --- Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- 384 --- 659.3 Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- 316.77 Communicatiesociologie --- Médias --- Mass media. --- Sociale wet. essays
Choose an application
025.4.01 --- #A9903A --- 025 --- OPAC --- bibliotheken --- classificatie --- onderwerpsontsluiting --- 025.4.01 Onderwerpsontsluiting: grondslagen en methoden. Notatie. Facettentheorie --- Onderwerpsontsluiting: grondslagen en methoden. Notatie. Facettentheorie --- administratieve afdelingen van een bibliotheek --- onderwerpsontsluiting. --- IR (information retrieval) --- informatiebemiddeling --- Subject indexing --- Belgium --- Netherlands --- Bibliotheken --- Subject cataloging --- Congresses
Choose an application
Omgaan met informatie is een onmisbare vaardigheid. De digitale technologie en het internet maakten ons bewust van de grenzeloze hoeveelheid beschikbare informatie. Meer informatie leidt niet altijd tot meer kennis, tenzij we efficient en effectief informatie leren gebruiken en vaardig worden in levenslang leren. In vele opleidingen in het hoger onderwijs wordt nu een cursus ingelast om dit te bevorderen. In dit boek wordt de informatie niet zozeer vanuit technisch of bibliografisch oogpunt benaderd, maar eerder vanuit het inzicht dat informatiekunde de logistieke onderbouw is voor een goed kennisbeheer. De auteur vertrekt vanuit de gebruiker en zijn dagelijkse informatienood, zijn behoefte om bij te blijven en kennis te verzamelen die hij - in steeds andere omstandigheden - nodig heeft. Kennisverwerving en kennisbeheer staan centraal in deze benadering, met autonome informatiedeskundigheid als einddoel.
Informatiemanagement. --- Kennismanagement. --- informatiebemiddeling --- informatievaardigheden --- informatiewetenschappen --- Information systems --- Information science --- departement Algemeen 11 --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- Informatievaardigheden ; onderwijs --- 610 Informatiecentra. Algemeen --- #KVHB:Informatievaardigheden --- #KVHB:Literatuuronderzoek --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- wetenschappelijk onderzoek --- rapporteren --- 031 --- 366.45 --- 454.52 --- Informatiebronnen --- informatieverwerving --- internet --- levenslang leren --- Wetenschappelijk onderzoek --- Informatie --- Informatievaardigheden --- Informatieverwerking --- 001 )* WETENSCHAP EN KENNIS IN HET ALGEMEEN --- Onderzoek --- communicatie --- informatieverzorging --- informatiewetenschap --- kennis --- 001.891 --- Informatiekunde --- Informatie, documentatie ; algemeen --- Informatie, documentatie --- Informatiemanagement --- Computer ondersteund onderwijs --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Informatieontsluiting --- Documentaire informatie --- Digitale informatie --- Informatiewetenschappen --- Informatiebron --- Informatiewetenschap
Choose an application
Dit werk vertrekt vanuit de verhouding tussen wetenschap en wetenschappelijke literatuur. Voor het verwerven en behouden van wetenschappelijke kennis is het noodzakelijk om niet alleen inzicht te bezitten in wat wetenschapscommunicatie is, maar bovenal zelf hierin bedreven te worden. De basisvaardigheid hiervoor is informatiegeletterdheid: het kunnen lezen en schrijven binnen het kader van wetenschappelijke communicatie. Daarnaast is er ook nood aan kritische zin bij het beoordelen van informatie
Informatieontsluiting. --- Documentaire informatie. --- Digitale informatie --- Ontsluiting. --- wetenschappelijke publicaties --- informatiewetenschappen --- Information systems --- informatiebemiddeling --- wetenschapsleer --- Didactics of sciences --- informatievaardigheden --- Mass communications --- Communication in science --- Handbooks, manuals, etc. --- Communication --- 450.8 --- wetenschappelijk onderzoek --- rapporteren --- 001.81 --- 031 --- 454.52 --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:02G --- informatieverwerving --- wetenschapscommunicatie --- Wetenschappelijk onderzoek --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- informatiemanagement --- 003 --- Rapporteren --- Wetenschapscommunicatie --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Informatie, documentatie ; algemeen --- Computer ondersteund onderwijs --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Bibliotheekwezen --- PXL-Central Office 2015 --- Informatie --- Informatiemaatschappij --- Kennis --- Kennismanagement --- Wetenschap --- Kennisleer --- Communicatie --- Informatievaardigheden --- Technologie --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting
Choose an application
Organisaties verwerken dagelijks informatie en hebben de uitdaging om ze op het juiste tijdstip en de juiste plek te brengen. Bibliotheken en documentatiecentra zijn gespecialiseerd in dit informatiebeheer, gaande van ontsluiting via catalogen tot juridische zaken als copyright. De Wegwijzer voor bibliotheken en documentatiecentra bundelt deze kennis en reikt informatie aan voor een efficiënt bibliotheek- en documentatiebeheer. Deze losbladige publicatie wordt geschreven door vakspecialisten en bijgestuurd door een redactieraad actief binnen de VVBAD die met dit boek een professionele handleiding wil aanbieden aan iedereen die bezig is met informatiebeheer. Onderwerpen die recent aan het boek werden toegevoegd, zijn onder andere open access, linked library data, retrieval-techniek, schrijven voor het web ...
020 --- Informatiemanagement--bibliotheken --- Documentation and information --- informatiebemiddeling --- bibliotheekmanagement --- documentatiecentra --- bibliotheekwezen --- privacy --- developpement durable --- communicatie --- digitalisering --- informatiemanagement --- archive --- kennisbeheer --- 02 <493> --- 02 <031> --- 001.9 informatiebeheer --- 02 bibliotheken --- 65.012.45 --- 025 --- BPB0602 --- 611 Bibliotheken --- #KVHA:Bibliotheken --- #KVHA:Documentatiecentra --- 02 --- auteursrechten --- bibliotheekbeheer --- bibliotheken --- informatietechnologie --- 020.1 --- kennismanagement --- AA / International- internationaal --- BE / Belgium - België - Belgique --- (0.026.6):02 --- 020.2 --- 031 --- Automatisering --- Bibliotheekbeheer --- Bibliotheken --- Documentatiecentra --- Informatiebeleid --- informatie --- management --- mediatheek --- verklarende woordenlijsten --- S20110568.JPG --- 02 <031> Bibliotheekwezen--Encyclopedieën. Lexica --- Bibliotheekwezen--Encyclopedieën. Lexica --- 02 <493> Bibliotheekwezen--België --- Bibliotheekwezen--België --- la vie privée --- duurzame ontwikkeling --- communication --- digitalisation --- gestion des informations --- archief --- gestion des connaissances --- communicatie in organisaties - informatie in organisaties (zie ook 361.521.81) --- Documentaire informatie --- encyclopedische werken bibliotheekwezen --- Bibliotheekwezen: algemeenheden --- Bibliotheekwezen ; algemeen --- Tijdschriften, overige seriële publicaties, verzamelde opstellen bibliotheekwezen --- Informatie, documentatie ; algemeen --- Contains audio-visual material --- Bibliotheekwezen. --- Informatiemanagement --- Informatieverzorging. --- Bibliotheken.
Choose an application
For several years the concept of ""virtual client"" or ""virtual customer"" has been part of the world of libraries and information services. This publication contains the proceedings of a satellite meeting on this topic, organized by the Management and Marketing Section of IFLA and held in Sao Paulo, Brazil in August 2004. It contains papers from more general points of views such as the democratization of access to digital information to more specific questions such as virtual libraries and new services, not forgetting user and librarian education, web site design, more specialized information
Electronic reference services (Libraries) --- Services de référence électroniques --- Internet access for library users --- Bibliotheques --- Relations avec la clientele --- Internet dans les bibliotheques --- Bibliotheques virtuelles --- Utilisateurs des bibliotheques --- Satisfaction des utilisateurs --- Electronic reference services (Libraries). --- Information services. --- Internet access for library users. --- Internet in library reference services. --- Libraries. --- Libraries and the Internet. --- BPB0510 --- 024-052 --- Bibliotheekgebruikers. Benutzerforschung. User Studies --- 024-052 Bibliotheekgebruikers. Benutzerforschung. User Studies --- Services de référence électroniques --- 021.63*2 --- 021.63*2 Bibliotheeknetten en WWW, Internet, GOPHER --- Bibliotheeknetten en WWW, Internet, GOPHER --- Customer relations --- Information services --- Libraries --- Library Internet access for users --- Public access to the Internet in libraries --- User access to the Internet in libraries --- Library users --- Multimedia library services --- Public access computers in libraries --- Data collection services --- Information brokers --- Information centers --- Information science service organizations --- Information service providers --- Providers of information services --- Information retrieval --- Information science --- Documentation --- Research --- Business --- Public relations --- Consumer affairs departments --- Customer advisory boards --- Relationship marketing --- Public institutions --- Librarians --- Management --- Marketing --- Library automation --- Computer architecture. Operating systems --- Documentation, Services de --- Relations publiques --- Gestion --- Digital libraries --- Bibliothèques virtuelles --- Bibliothèques --- Congresses --- Congrès --- Relations avec la clientèle --- Internet dans les bibliothèques --- Utilisateurs des bibliothèques --- Intelligence work (provision of services) --- Informatiebemiddeling. --- Digital libraries. --- Libraries - Public relations - Congresses. --- Customer relations - Management - Congresses. --- Information services - Marketing - Congresses. --- Internet access for library users - Congresses. --- Bibliotheques - Relations publiques - Congres. --- Relations avec la clientele - Gestion - Congres. --- Documentation, Services de - Gestion - Congres. --- Internet dans les bibliotheques - Congres. --- Bibliotheques virtuelles - Congres. --- Utilisateurs des bibliotheques - Congres. --- Bibliotheques - Satisfaction des utilisateurs - Congres.
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|