Listing 1 - 10 of 1381 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Immigrant families --- Immigrant children --- Immigrant youth --- Violence against --- Mental health
Choose an application
This study by Eva-Marie Åkerlund explores the daily lives of unaccompanied minors living in institutional settings in Sweden. It focuses on the social dynamics and relationships among the youth and between the youth and institutional staff. Through ethnographic fieldwork, including participant observation and interviews, the research highlights the unique challenges and experiences faced by these minors, particularly girls, who are in the asylum process or have received residency permits. The author examines the institutional practices and social environments that shape the lives of these youths, aiming to enhance understanding of how their everyday lives are organized and how they actively participate in shaping them. The study provides insights into societal norms regarding children and family, emphasizing the need for a nuanced approach to institutional care for unaccompanied minors.
Unaccompanied immigrant children. --- Sweden. --- Unaccompanied immigrant children
Choose an application
Les flux migratoires ont profondément transformé la composition des classes. Les résultats du Programme International pour le Suivi des Acquis des élèves (PISA) de l'OCDE révèlent qu'en 2015, au moins un élève de 15 ans sur quatre dans les pays de l'OCDE est né à l'étranger ou possède au moins un parent né à l'étranger. Entre 2003 et 2015, la proportion des élèves qui avaient émigré ou dont l'un des parents avait émigré à l'international a augmenté en moyenne de six points de pourcentage dans les pays de l'OCDE. La résilience des élèves issus de l'immigration : Les facteurs qui déterminent le bien-être explore les difficultés rencontrées par les élèves issus de l'immigration et le soutien qu'ils reçoivent quand ils en ont besoin. Le rapport fournit une analyse détaillée des risques et des facteurs de protection qui peuvent ébranler ou promouvoir la résilience des enfants issus de l'immigration. Il explore le rôle que les systèmes éducatifs, les écoles et les enseignants peuvent jouer pour aider ces élèves à s'intégrer dans leurs communautés, combattre l'adversité et construire leur résilience scolaire, sociale, émotionnelle et en termes de motivation.Immigrant children.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
The Thirteenth Review provides an opportunity to take stock of the overall adequacy of IMF resources in light of developments in the world economy and the international monetary system. The Resolution concluding the Twelfth Review indicated that the Executive Board intended, during the period of the Thirteenth Review, to monitor closely and assess the adequacy of Fund resources and to consider measures to achieve a distribution of quotas that reflects developments in the world economy and to strengthen the governance of the Fund. The latter two issues have since been taken up under the work program on quota and voice reform. Accordingly, the focus of this paper is on the adequacy of Fund resources.
Listing 1 - 10 of 1381 | << page >> |
Sort by
|