Listing 1 - 10 of 45 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Psychology --- dieptepsychologie --- psychologie --- hulpverlening --- behaviorisme --- systeemtheorie --- humanistische psychologie --- therapeutische stromingen
Choose an application
Criminology. Victimology --- gevangenen --- justitieel welzijnswerk --- humanistische psychologie --- littekens
Choose an application
Psychology --- #GSDBP --- #GROL:SEMI-159.9-05 --- Psychologie Psychologie --- Sciences Wetenschappen --- #KVHB:Algemene psychologie --- #KVHB:Wetenschapspsychologie --- Psychologie : algemeen --- Humanistische psychologie --- Maslow, Abraham H. --- Wetenschapsfilosofie --- Humanistische psychologie. --- Wetenschapsfilosofie.
Choose an application
Waarom we verslaafd zijn aan sigaretten, drank, drugs, werk... Ons gedrag wordt onbewust bepaald door patronen die overgeleverd worden van moeder op kind. Het is allemaal herinnering en herhaling van wat we aangeleerd hebben. We hebben zo de leuke dingen geïmiteerd, maar ook de verbittering, pijn of angsten. Moeders kunnen op die manier mensen maken of kraken. Als mensen op latere leeftijd depressief worden, is dat vaak een herhaling van en een herinnering aan hun depressie als kind of zelfs als baby, doordat ze verlaten of genegeerd, niet begrepen of niet gewaardeerd werden. Als de basale liefde tussen moeder en kind niet aan-wezig was, zal het kind - ook als volwassene - met een onstilbare honger blijven zitten. Verslavingen zijn pogingen om het oude zeer te verzachten. We werken, roken, drinken, kopen, gokken, eten, snoepen om 'onszelf iets te gunnen'. Maar verslavingen zijn niet het probleem, wél het prille gemis aan warmte, tederheid, bevestiging en waardering. Verslavingen kunnen dan ook niet 'behandeld' worden, althans niet zonder de liefde erbij te betrekken. Onze samenleving produceert steeds meer verslaafden omdat er alsmaar minder plaats is voor liefde en empathie. Zelfzucht, berekening en koude wetenschappelijke opvattingen regeren ons bestaan. We zullen dus nog meer hongerige, depressieve mensen krijgen in de toekomst. Moeders kunnen de volgende generatie beschermen. Zij kunnen leven en liefde geven en zo verslavingen en depressies aan de wortel bestrijden. Als ze die moeilijke, maar dankbare taak willen opnemen, tenminste.
psychotherapie --- Developmental psychology --- humanistische psychologie --- verslaving --- Depth psychology --- 606.3 --- depressie --- gedragspsychologie --- Psychopathologie - Psychiatrische ziektekunde
Choose an application
De serie `Psychologie voor beroepsopleidingen' bestaat uit een aantal praktijkgerichte boeken bestemd voor (aanstaande) beroepsbeoefenaars die met of voor mensen werken. Het is een voortzetting, herziening en uitbreiding van het boek `Psychologie voor opvoeders en hulpverleners'. In deel 1 worden stromingen en benaderingen van de psychologie behandeld. Er wordt achtereenvolgens ingegaan op de empirische gedragswetenschap, de psychoanalyse, de humanistische psychologie en er wordt aandacht besteed aan de maatschappijkritische psychologie. (Bron: uitgeverscatalogus)
Algemene psychologie --- Algemene overzichten. --- 159.9 --- Humanistische psychologie --- Psychoanalyse (dieptepsychologie) --- Psychologie --- Overzicht --- Inleidingen --- psychologie --- Man --- Volwassene
Choose an application
Maslow, Abraham --- Murphy, Gardner --- Rogers, Carl --- 615.851 --- #GSDBP --- #GGSB: Psychologie --- #GBIB:IDGP --- #KVHB:Psychodiagnostiek --- #KVHB:Humanistische psychologie --- 159.9 --- Abraham H. Maslow --- Carl R. Rogers --- Gardner Murphy --- Humanistische psychologie --- Psychotherapie. Pschychoanalyse als therapie --- Psychologie
Choose an application
#GGSB: Psychologie --- 159.9.019.2 --- 615.851 --- Structurele psychologie. Gestalt. Humanistische psychologie. Rationalistische psychologie --- Psychotherapie. Pschychoanalyse als therapie --- 159.9.019.2 Structurele psychologie. Gestalt. Humanistische psychologie. Rationalistische psychologie --- Gestalttherapie --- psychotherapie --- Psychology --- Psychologie
Choose an application
In Agogisch begeleiden vanuit therapeutische modellen komen verschillende therapeutische modellen aan de orde zoals psychoanalyse, gedragstherapie, de humanistische benadering, Rationeel Emotieve Therapie – waaronder de cognitieve gedragstherapie –, Transactionele Analyse en de systeembenadering. In de beschrijving van de modellen staat het functioneren van de agogisch begeleider centraal en wordt een koppeling gemaakt met de agogische relatie die de hulpverlener met cliënten heeft. De theorie van de modellen wordt in het boek toegespitst op de praktijksituatie van de begeleider. Kennis van therapeutische uitgangspunten die het handelen beïnvloeden, geeft de hulpverlener houvast in het begeleiden van cliënten en draagt bij tot het optimaliseren van zijn functioneren. Bij de behandeling van de verschillende stromingen horen opdrachten en oefeningen die tijdens de lessen gebruikt kunnen worden. Ieder hoofdstuk wordt afgesloten met vragen, waarin de stof kan worden verwerkt en geconcretiseerd naar de werksituatie van de agogisch begeleider In de 10e druk is de oorspronkelijke titel van het boek, Therapeutische modellen in de sociaal pedagogische hulpverlening, veranderd in Agogisch begeleiden vanuit therapeutische modellen, omdat deze titel de inhoud van het boek beter weerspiegelt. Bovendien zijn er wijzigingen en aanvullingen opgenomen die ingaan op nieuwe ontwikkelingen in de hulpverlening. Ten slotte is een nieuwe paragraaf over ‘cognitieve gedragstherapie’ toegevoegd
humanistische psychologie --- transactionele analyse --- systeemdenken --- Educational psychology --- gedragstherapie --- RET (rationeel-emotieve therapie) --- Depth psychology --- Psychoanalytische therapie --- Rationeel-emotieve therapie (RET) --- agogiek. --- Gedragstherapie --- Humanistische psychologie --- Psychoanalyse --- Systeemdenken in de hulpverlening (contextuele hulpverlening, systeemtherapie) --- Transactionele analyse --- Therapie --- Hulpverlening --- Agogiek. --- Dieptepsychologie --- Pedagogische psychologie
Choose an application
Social welfare methods --- Hulpverlening --- Methodiek --- HSF-methode --- Gesprekstechnieken --- communicatie in de hulpverlening --- humanistische psychologie --- 361.2 --- 159.9 --- Gesprekstechniek
Choose an application
domineren (themawoord fictie) --- pedagogische psychologie --- Developmental psychology --- Music --- eigenwaarde --- 159.947 --- 159.923 --- #GSDBP --- Psychologie Psychologie --- Santé Gezondheid --- Motivation (personnel) Motivatie (personeel) --- Pouvoir (relations humaines) Macht (menselijke relaties) --- #KVHB:Zelfverwerkelijking --- #KVHB:Dominantie --- #KVHB:Persoonlijkheidspsychologie --- #KVHB:Humanistische psychologie --- Psychologie van de wil. Wilskracht --- Persoonlijkheid. Identiteit --- Dominantie --- Maslow, Abraham H. --- humanistische psychologie --- humanistische psychologie. --- 159.923 Persoonlijkheid. Identiteit --- 159.947 Psychologie van de wil. Wilskracht --- Humanistische psychologie.
Listing 1 - 10 of 45 | << page >> |
Sort by
|