Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Education --- Philosophy --- Philosophie --- Education, Humanistic --- Education, Humanistic - Philosophy --- Education - Philosophy
Choose an application
Une crise silencieuse frappe aujourd'hui les démocraties du monde. L'éducation se plie aux exigences du marché de l'emploi, de la rentabilité et de la performance, délaissant la littérature, l'histoire, la philosophie et les arts... En un mot : les humanités. Mais pour Martha Nussbaum, celles-ci ne sont ni un vestige du passé ni un supplément d'âme pour happy few. Dans ce manifeste original et argumenté, elle montre comment les humanités nous font accéder à la culture des émotions, à ce qu'elle appelle l'" imagination narrative ". Les oeuvres d'art notamment, en développant notre esprit critique et nos capacités d'empathie, nous aident à nous identifier au " faible " au lieu de le stigmatiser et à éprouver du respect au lieu de l'agressivité et de la peur qui naissent inévitablement de la vulnérabilité. Ce n'est pas à coup d'idées abstraites que s'imposeront l'égalité et la liberté, nous dit Martha Nussbaum... C'est en formant, par le biais des " émotions démocratiques ", le citoyen du XXIe siècle.
Democracy and education --- Education, Humanistic --- Philosophy --- Education -- Philosophie --- Education humaniste --- Citoyenneté --- Philosophie --- Democracy and education. --- Education --- Philosophy. --- Education, Humanistic - Philosophy
Choose an application
Une crise silencieuse frappe aujourd'hui les démocraties du monde.L'éducation se plie aux exigences du marché de l'emploi, de la rentabilité et de la performance, délaissant la littérature, l'histoire, la philosophie et les arts : les humanités. Pour Martha Nussbaum, l'une des plus grandes philosophes américaines, celles-ci ne sont ni un vestige du passé ni un supplément d'âme pour happy few. Dans ce manifeste original et argumenté, Martha Nussbaum montre comment les humanités nous font accéder à la culture des émotions, à l'"imagination narrative". C'est grâce à l'empathie que nous sommes capables de nous mettre à la place d'autrui, de nous identifier au "faible" au lieu de le stigmatiser, de développer de la compassion et du respect en lieu et place de l'agressivité et de la peur qui naissent inévitablement de la vulnérabilité, et de défendre l'intérêt commun. Ce n'est pas à coup de débats d'idées abstraites que s'imposeront l'égalité et la liberté... C'est en formant, par le biais des "émotions démocratiques", le citoyen du XXIe siècle
Education, Humanistic --- Democracy and education --- Philosophy --- Éducation humaniste --- Éducation à la citoyenneté --- Démocratie --- Enseignement classique --- Éducation --- Citoyenneté mondiale --- Philosophie --- Éducation. --- Éducation humaniste. --- Éducation à la citoyenneté. --- Enseignement classique. --- Citoyenneté mondiale. --- Philosophie. --- Education --- Democracy and education. --- Philosophy. --- Education, Humanistic - Philosophy --- Éducation civique
Choose an application
"Philosopher Martha Nussbaum makes a passionate case for the importance of the liberal arts at all levels of education. Nussbaum argues that we must resist efforts to reduce education to a tool of the gross national product. Rather, we must work to reconnect education to the humanities in order to give students the capacity to be true democratic citizens of their countries and the world"--Jacket.
Education, Humanistic --- Democracy and education --- Philosophy --- Democracy and education. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Philosophy. --- fundamentele pedagogiek. --- Political philosophy. Social philosophy --- Political systems --- General ethics --- Educational systems. Teaching systems --- training --- burgerparticipatie --- education --- maatschappelijke vorming --- citizen participation --- onderwijsfilosofie --- humanities --- democracies --- wijsgerige pedagogiek --- onderwijsorganisatie --- 37.001 --- Education and democracy --- Education --- 37.001 Filosofie van opvoeding en onderwijs --- Filosofie van opvoeding en onderwijs --- Nussbaum, Martha --- Sociale wetenschappen --- Verenigde Staten --- Onderwijsfilosofie --- Waardevorming --- Onderwijs --- Democratie --- Sociale wetenschap --- Media --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Education, Humanistic - Philosophy
Choose an application
"In Equality and the City, Enrique Pen̳alosa draws on his experience as mayor of Bogota, Colombia, as well as his many years of international work as a lecturer and consultant, to share his perspective on the issues facing developing cities, especially sustainable transportation and equal access to public space. As mayor of Bogota, Penalosa initiated development of the TransMilenio Rapid Bus Transit system, among the largest and most comprehensive public transit systems in the Global South, which carries 2.5 passengers a day along dedicated bus lanes, bike paths, and a rapid metro line. The system emphasizes accessibility for the entire population. Penalosa's efforts to create public space were similarly ambitious: over the course of his two terms, more than a thousand public parks were created or improved. Underlying these policies was a conviction of how cities should be-a compelling humanistic philosophy of sustainable urbanism. For Penalosa, city design is not just engineering; it defines human happiness, dignity, and equality. 'An advanced city is not one where the poor own a car,' Penalosa writes, 'but one where the rich use public transport.' Equality and the City provides practical criteria for conceiving and constructing different and better cities, not simply from an academic perspective but from that of a mayor who dreamt and achieved changes, overcame obstacles, and also failed at times"--
City planning --- Equality. --- Public spaces. --- Urban transportation. --- Sustainable transportation. --- Social aspects. --- Bogota Colombia. --- Global South. --- Latin America. --- Mayor. --- Penn Institute for Urban Research. --- TransMileno Rapid Bus Transit. --- Urban planning development. --- automobile car. --- bicycle bike path. --- city design. --- city management. --- city vs suburbs. --- demolition. --- emerging emergent. --- equal access. --- governance. --- humanistic philosophy. --- mobility. --- pedestrian. --- policy. --- practitioner. --- public parks. --- public space. --- public transit. --- quality of life. --- redevelopment. --- social integration. --- sustainable transportation. --- sustainable urbanism.
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|