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Hardcore (Music) --- Social aspects --- History and criticism
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Jungle, ambient jungle, techstep, speed garage, darkcore, grime, dubstep, funky… Depuis le début des années 1990, une série de styles musicaux s’est répandue du Royaume-Uni jusqu’aux dancefloors du monde entier. Ces musiques électroniques ont pris forme autour d’une passion pour la basse, les breakbeats, les sonorités issues du dancehall et le fracas des samples d’orchestre. Alimentées par les drogues (ecstasy, kétamine) et longtemps indissociables des radios pirates, elles composent ce que le critique britannique Simon Reynolds (Rétromania, Le choc du glam) a nommé le « continuum hardcore », pour mieux insister sur leur histoire commune. Dans ce livre, Reynolds revient sur ses propres expériences pour nous faire (re)découvrir une foule de maxis et de morceaux légendaires ou oubliés. Il revendique leur radicalité contre le mépris de classe, écoute les rapports féminin/masculin se transformer au cœur des infrabasses, et les réinscrit dans les trajectoires de la diaspora anglo-jamaïcaine et le multiculturalisme anglais. Avec son écriture à haute intensité, entre essai et reportage, cette anthologie inédite constitue un hommage sensible à l’énergie de la rave ainsi qu’un manifeste en prise sur l’innovation et la catharsis des dancefloors, à l’heure où les sonorités hardcore reviennent exorciser l’« anxiété généralisée » d’un capitalisme passé en mode turbo.
Techno hardcore --- Analyse de l'art --- Musique
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Uncompromising and innovative, hardcore punk in Washington, DC, birthed a new sound and nurtured a vibrant subculture aimed at a specific segment of the city's youth. Shayna L. Maskell explores DC's hardcore scene during its short but storied peak. Led by bands like Bad Brains and Minor Threat, hardcore in the nation's capital unleashed music as angry and loud as it was fast and minimalistic. Maskell examines the music's aesthetics and the unique impact of DC's sociopolitical realities on the sound and the scene that emerged. As she shows, aspects of the music's structure merged with how bands performed it to put across distinctive representations of race, class, and gender. But those representations could be as complicated and contradictory as they were explicit. A fascinating analysis of a punk rock hotbed, 'Politics' as Sound tells the story of how a generation created music that produced politics and power.
Hardcore (Music) --- Punk culture --- History and criticism. --- History.
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Youth --- Straight-edge culture --- Subculture --- Straight-edge (Music) --- Hardcore (Music) --- Punk culture --- Jeunesse --- Subculture --- Hardcore (Musique) --- Punk (Mouvement)
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Invitation à un voyage ethnographique dans le monde du hardcore, cet ouvrage explore la pluralité des pratiques qui sous-tendent l'existence de cette "subculture musicale". Une minutieuse enquête multisituée et itinérante de plus de dix ans permet à l'auteur de conduire le lecteur dans les galeries les plus locales de cette scène underground. Du quatrième sous-sol d'un club de Yokohama, à une cabane isolée du campus de l'Université de San Diego en passant par Göteborg, Tokyo, Genève ou Lyon, tout un ensemble de logiques et de conventions esthétiques, idéologiques, discursives et kinésiques propres y sont décrites et analysées. Apparu sur la côte est des États-Unis au début des années 1980, le hardcore trouve ses principales origines dans le punk, dont il constitue une forme de radicalisation, aussi bien d'un point de vue musical qu'idéologique. Alors que ses ramifications s'étendent à une échelle quasi globale, ce monde demeure pourtant méconnu du grand public et n'a que très peu suscité l'intérêt des sciences sociales ou de la presse, si ce n'est pour pointer ses aspects les plus spectaculaires : agressivité exacerbée, musique électrique, positionnements idéologiques en opposition au "système dominant". Cet ouvrage entend ainsi dépasser ces représentations caricaturales et poser un regard anthropologique sur le quotidien de ses adeptes, mais aussi sur l'ensemble des médiations collectivement déployées pour construire le monde du hardcore.
Social & cultural anthropology, ethnography --- Hardcore (Music) --- Punk rock musicians --- Punk culture --- Punk rock music --- Hardcore (Music) - History and criticism --- Hardcore. --- Musiciens de rock. --- Punk (mouvement) --- Punk rock. --- Hardcore --- History and criticism --- Histoire et critique. --- punk --- radicalization --- anthropology --- underground scene --- hardcore --- music --- ethnography --- subculture
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At the turn of the twenty-first century, the Brazilian punk and hardcore music scene joined forces with political militants to foster a new social movement that demanded the universal right to free public transportation. These groups collaborated in numerous venues and media: music shows, protests, festivals, conferences, radio stations, posters, albums, slogans, and digital and printed publications. Throughout this time, the single demand for free public transportation reconceptualized notions of urban space in Brazil and led masses of people across the country to protest. This book shows how the anti-capitalist, anti-bourgeoisie stance present in the discourse of a number of Brazilian bands that performed from the late 1990s to the beginning of the twenty-first century in the underground music scenes of Florianópolis and São Paulo encountered a reverberation in the rhetoric emanating from the Campaign for the Free Fare, subsequently known as the Free Fare Movement (Movimento Passe Livre, or MPL). This allowed the engaged bands and the movement for free public transportation to contribute to each other’s development. The book also includes reflections on the Bus Revolt that occurred in the northeastern city of Salvador, unveiling traces of the punk and anarcho-punk movements, and the Revolution Carnivals that occurred in the city of Belo Horizonte, an event that mixed lectures, vegetarianism, protests, soccer, and punk rock music.
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"Focused on seven issues of Good and Plenty fanzine produced in the late 1980s/early 1990s, Hardcore Fanzine looks at the series through the lens of graphic design and typography, as a project that reflected and embodied technology of the period. Contributions from graphic designers, graphic design educators, and hardcore enthusiasts trace the history of zines and photoduplication; the idea of the body in punk and hardcore; how zine-making created community and alternative social space in a pre-Internet era; key typefaces used in straight edge iconography; and the importance of zines to successive generations of designers. Good and Plenty was published as a labor of love and fandom by Zion, Illinois's Gabe Rodriguez. Originally produced as a collaboration with friend Mike Good, Rodriguez took over editing and production of the zine, assisted by a team of friends and helpers. With their assistance and a network of fans from around the country and the world, Good and Plenty featured original photography documenting shows by Gorilla Biscuits, Judge, Bold, and other hardcore bands of the period; band interviews; reviews of shows and record releases; and essays by Rodriguez and friends (including Alyssa "Blowin' Chunx" Murray and Kim Nolan) on a range of topics beyond music--from vegetarianism, women's rights, gender relations, and straight edge, to racism, pop culture, and the Iraq War. A text by Walter Schreifels--American musician, member of Gorilla Biscuits, Youth of Today, Quicksand, and many other bands--places G&P in historical context, outlining the context for individual issues and highlighting specific moments in the cultural and sonic landscape. Hardcore Fanzine includes the full reproduction of all seven issues of Good and Plenty plus reproductions of a selection of the zine's original paste-ups and photography."
Zines --- Zines --- Magazine design. --- Punk rock music --- Hardcore (Music) --- Publishing. --- Authorship. --- Periodicals. --- Periodicals. --- Rodriguez, Gabe
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Le Metalcore est un sous-genre musical fusionnant le Metal et le Punk Hardcore apparu au début des années 90. Le genre a connu une transformation importante au fil du temps. Seulement, les études sur le sujet ont tendance à ne plus parler des évolutions contemporaines. Ce travail a comme objectif de retracer l’histoire du Metalcore et d’en dégager ses spécificités à travers le temps, en repartant depuis ses débuts jusqu’à ses mutations les plus récentes. Tout cela à travers une analyse musicale et culturelle.
Metalcore --- Metal --- Punk Hardcore --- Analyse --- Arts & sciences humaines > Art & histoire de l'art
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Dutch literature --- #KVHA:Tijdschriften; Vertaalwetenschap --- #TS:KOMA --- #TS:KOHU --- 839.3 <05> --- Nederlandse literatuur--Tijdschriften --- Periodicals --- 839.3 <05> Nederlandse literatuur--Tijdschriften --- Oi music --- Punk culture --- Hardcore (Music) --- Hardcore musicians --- Great Britain --- Virginia --- Dutch literature.
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