Narrow your search
Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Sociale psychologie voor toegepaste psychologie
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789463792851 Year: 2021 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

We zijn sociale wezens. Je kan niet leven zonder andere mensen. Het is logisch dat we elkaar beïnvloeden in gedrag, gedachten en gevoelens. Invloed, het kernwoord van de sociale psychologie. Waarom neem je gedrag van anderen over? Hoe komt het dat je gehoorzaamt aan een autoriteit? Presteer je beter met anderen erbij dan alleen? Hoe zet je mensen aan tot meer hulpvaardig gedrag? Mensen hun kortzichtige eigenbelang ondergeschikt laten maken aan gemeenschappelijke belangen op lange termijn, kan dat? Waarom leidt anonimiteit tot antisociaal gedrag? Hoe vorm je een eerste indruk over anderen? Die vragen maken duidelijk dat het huidige onderzoeksgebied van de sociale psychologie enorm veelzijdig is. Je kan zeggen dat sociale psychologie alles is. Want overal is er wel ergens invloed aanwezig. In dit sterk didactisch opgebouwde boek vertalen we in elk hoofdstuk de theorie naar de praktijk. Aantrekkelijke voorbeelden, boeiende experimenten en doe-het-zelfopdrachten maken de kennis inzichtelijk. Je kan je kennis ook meteen toepassen. Dit boek is bedoeld voor studenten Toegepaste Psychologie. Kaderstukken uit de praktijk van de psychologisch consulent katapulteren je meteen naar je toekomstige werkveld. Het boek is ook toegankelijk voor iedereen die geboeid is door sociale psychologie.


Book
De beginnende groepsleider : inleiding op het praktijkgericht werken met groepen
Author:
ISBN: 9024412595 Year: 1991 Volume: vol *10 Publisher: Baarn Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een beroep wordt voor een groot gedeelte in de praktijk geleerd. Dit geldt natuurlijk ook voor het beroep van leraar. Daarom is de praktijk een belangrijk onderdeel van de opleiding, van het curriculum van de lerarenopleiding. In Ontwikkeling door werkplekleren gaan we in op achterliggende zaken als *de aanleiding en doelen voor werkplekleren* of *de leertheorie voor de werkplek*. Aan bod komt ook waar de werkplek feitelijk aan moet voldoen om er voldoende van te kunnen leren, hoe je de leermogelijkheden op de werkplek kunt onderkennen en benutten, en hoe het leren op de werkplek en het leren binnen de opleiding op elkaar afgestemd kunnen worden.


Listing 1 - 3 of 3
Sort by