Listing 1 - 10 of 64 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Dutch literature --- religieuze groepering --- Noorwegen --- de terugkomst van Jezus --- ontucht --- abortus --- homoseksualiteit --- roman
Choose an application
Choose an application
453.4 --- Lager onderwijs --- Groepering van leerlingen --- Freinetonderwijs --- Leraren lager onderwijs --- Klassenmanagement --- Onderwijsvernieuwing --- onderwijssystemen --- methodescholen --- Freinet --- Freinetonderwijs, institutionele pedagogiek --- Leraar lager onderwijs
Choose an application
Choose an application
Leren werken met groepen kinderen behandelt alle aspecten die broodnodig zijn voor het (gaan) werken in de moderne kindercentra : van observeren tot het maken van activiteitenprogramma's, van voeding, veiligheid en gezondheid tot het scheppen van een positief leefmilieu, van schrijven van sollicitatiebrieven tot de behandeling van de Wet Kinderopvang en de CAO. Kortom een compleet basisboek voor iedereen die in een kindercentrum kwaliteit zegt te willen bieden.
peuterscholen --- ontwikkelingspsychologie --- kleuteronderwijs --- kinderopvang --- Kindergarten --- Observatietechnieken --- Kinderdagverblijven --- Kinderopvang --- Peuters --- Kleuters --- Kleuteronderwijs --- kleuters --- 416.23 --- kinderpsychologie --- jeugdpsychologie --- psychologie --- 322.4 --- Groepering --- Groepsgedrag --- Kinderen --- Observatie --- 062654.jpg --- afzonderlijke leeftijdsgroepen in de jeugdpsychologie - tot c. 13 jaar --- Peuter --- Kleuter
Choose an application
Het handboek 'Positieve groepsvorming' is een naslagwerk voor iedereen in het onderwijs die met het werken met groepen meer succes wil behalen. Groepsprocessen worden beïnvloed door veel factoren. Het gaat verder dan de vraag welke kinderen je bij elkaar plaatst. Ook het misverstand dat kleinere groepen per definitie makkelijker zijn wordt weerlegd. In het laatste hoofdstuk worden verschillende werkvormen beschreven.
Didactische werkvormen. --- Groepspsychologie. --- Klassenmanagement. --- 454.21 --- groepswerk --- didactiek --- groepspsychologie --- groepsgedrag --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Groepsdynamica --- Groepsdynamiek --- Didactische werkvormen --- Klassenmanagement --- #KVHB:Groepsdynamica --- #KVHB:Didactiek --- Groepering van leerlingen --- Didactische werkvorm --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Veel scholen lopen binnen de huidige organisatie van het onderwijs tegen grenzen aan. Hoe kun je passend onderwijs bieden en voldoende differentiëren in een traditionele jaarklas? Hoe ga je om met het lerarentekort? Hoe geef je leraren een minder geïsoleerde positie?De sterk veranderde samenleving lijkt te vragen om een andere inrichting van het onderwijs. Diverse basisscholen en kindcentra kiezen er daarom voor om hun organisatie te ontschotten: de jaarklassen maken plaats voor grotere eenheden. Kinderen leren binnen deze unit en groeien daar in hun zelfstandigheid. Een team van onderwijskrachten is samen verantwoordelijk voor de ontwikkeling van alle kinderen.De auteurs van dit boek zijn al jaren nauw betrokken bij deze onderwijsvernieuwing, die vorm kreeg in de projecten TOM en SlimFit. In dit boek tekenen ze de resultaten en ervaringen van de scholen op. Wat zijn de belangrijkste aspecten van unitonderwijs, waar moet je op letten als je anders wilt organiseren en hoe begin je? Naast inzichten uit de praktijk bevat dit boek ook praktische tips en een gedegen theoretische onderbouwing.(https://shop.bazalt.nl/leren-anders-organiseren)
Teacher education. Teacher's profession --- School management --- onderwijsvormen --- onderwijsbeleid --- onderwijsvernieuwing --- onderwijsopvattingen --- onderwijsorganisatie --- klassen --- Graadklassen --- Groepering van leerlingen --- Basisonderwijs --- Klasgroepen --- Onderwijsorganisatie --- Schoolontwikkeling --- Onderwijsvernieuwing --- Jaarklassensysteem --- Klasdoorbrekend werken --- Unitonderwijs --- graadklassen --- Klasoverschrijdend werken
Choose an application
Dit boek is een leerboek didactiek voor studenten van de pedagogische hogescholen. Het inleidend hoofdstuk behandelt het modelgebruik in de didactiek. De volgende hoofdstukken zijn opgebouwd rond de verschillende componenten van het didactisch proces. Het laatste hoofdstuk is gewijd aan de didactische beginselen. Elk hoofdstuk bevat een reeks opdrachten, een aantal leerdoelen, een kerninhoud, een samenvatting, toetsvragen en differentiële inhouden.
Didactiek. --- didactische processen --- Didactics --- didactiek --- basisonderwijs --- didactisch proces --- kleuteronderwijs --- secundair onderwijs --- 37.02 --- auteurs Rudy Boelen, Chris Hertweg, Luc Vandeput, Christine Wiemiens ; projectleider Roger Boonen --- beginsituatie --- didactische principes --- evaluatie --- groeperingswijze --- leeractiviteiten --- leerdoelen --- leerfasen --- leerinhouden --- leermiddelen --- leerprocessen --- onderwijs --- onderwijs-leeractiviteiten --- pedagogie --- 474 --- Didactische werkvormen --- Doceren --- Doelstellingen --- Evaluatie --- Groepering --- Leerinhoud --- Leerprocessen --- Onderwijsleermiddelen (Leermiddelen) --- 454 ) Didactiek - algemeen --- Documentatiemap --- didactiek : basisonderwijs (ler) --- doelen --- onderwijsleeractiviteiten --- onderwijsleermiddelen --- 454 --- didactiek basisonderwijs
Choose an application
Dit bronnenboek levert een overzicht van concrete activiteiten, technieken, strategieën maar ook inzichten die kansen bieden op intercultureel leren. En het toont aan dat "intercultureel leren" weggelegd is voor iedere klasgroep. Leerlingen een (inter)actievere rol laten spelen in de klas, verschillen tussen leerlingen niet trachten weg te vlakken, maar in tegendeel een plaats geven binnen het leerproces door ze als bron voor leren te gebruiken: het is de peper en het zout van het onderwijs aan het worden. Zonder riskeer je flauwe soep. Peper en zout versterken de smaak van je gerechten. Intercultureel leren geeft smaak en kleur aan het dagelijks leven in de klas. In dit bronnenboek staat de praktijk centraal. Je vind er activiteiten, werkvormen en concrete aanbevelingen, direct toepasbaar in je klas. Het boek gaat over hoe je ruimte kunt maken voor verscheidenheid, ook in de leerinhouden, over hoe je je klas kunt inrichten, je groepen samenstellen en wat voor werkvormen en taken je kunt geven. En verder ook over je leerlingen breed observeren, over hoe je hun medeverantwoordelijkheid kunt bevorderen en je eigen rol. (Bron: covertekst)
intercultureel onderwijs --- didactische werkvormen --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- 474.6 --- diversiteit --- Klasinrichting --- Groepsdynamica --- Leerinhouden --- Didactische werkvormen --- Basisonderwijs --- Diversiteit --- Intercultureel leren --- Intercultureel onderwijs --- Groepering van leerlingen --- 474.6 ) Intercultureel onderwijs --- basisonderwijs --- intercultureel onderwijs (ler) --- basisschool --- Intercultureel onderwijs ; basisonderwijs --- 454.6 --- Interculturele opvoeding --- D41373.jpg --- Intercultureel onderwijs: lagere school --- Intercultureel Onderwijs --- (zie ook: Mondiale vorming) --- Lager onderwijs
Listing 1 - 10 of 64 | << page >> |
Sort by
|