Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
322.1 --- 323 --- gezinsbegeleiding --- jeugdhulpverlening --- jeugdzorg --- uithuisplaatsing --- 364.046 --- Behandelingen --- Gezinsproblemen --- Gezinstherapie --- Hulpverlening --- Methodiek --- Opvoeding --- Uithuisplaatsing --- gezag in de opvoeding --- opvoedingsondersteuning --- Gezinszorg --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- 37 --- 392.5 --- 362.7 --- 37.018
Choose an application
16 p.
Educational sciences --- Age group sociology --- opvoeding --- Belonen --- Communicatie --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Opvoeding in het gezin --- Overlegmethode --- Relatie ouders-kinderen (Ouderschap, Ouder-kindrelatie, Ouderverenigingen) --- Straffen --- 433 --- 433.1 --- Conflictbeheersing --- Discipline (zelfdiscipline) --- Emoties (Gevoelens) --- Gedrag --- Gezag in de opvoeding --- Gezinsopvoeding (ouder-kind relatie) --- Kinderen --- Luisteren --- Regels --- Relatie ouder - kind --- Waarden (normen) --- Waarneming --- Opvoeding in de praktijk --- Opvoedingsstijlen --- Opvoeding en onderwijs --- Ouders --- Ouder-kindrelatie --- Opvoeding --- Onderwijs --- Gesprek
Choose an application
Het boek is opgezet in twee delen. In deel I wordt een verhelderend onderscheid gemaakt tussen het zelfstandig naamwoord discipline en het werkwoord disciplineren en worden de verschillende betekenissen van het woord gezag toegelicht. Het tweede deel is geheel gericht op het geven van handvatten aan ouders en leerkrachten om kinderen op te voeden tot zelfdiscipline. Allereerst geeft Gordon acht alternatieven voor machtsgebruik, om kinderen ertoe te brengen hun gedrag te veranderen. Vervolgens geeft hij nieuwe methoden aan om gezinnen en klassen te leiden en om kinderen te helpen hun eigen problemen op te lossen. Hierna legt hij uit waarom volwassenen soms tegen beter weten in vast blijven houden aan het opleggen van discipline door het gebruik van beloning en straf. Hij besluit met een bespreking van de positieve relaties voor de gezondheid en het welzijn van kinderen en volwassenen. (Bron: covertekst)
Educational sciences --- pedagogiek --- kinderopvoeding --- gezag in de opvoeding --- discipline op school --- gezinsopvoeding --- leerkrachten-leerlingen --- #GBIB:IDGP --- 440 --- opvoeden (ler) --- 433 --- Belonen --- Discipline --- Kinderen --- Relatie ouders-kinderen --- Straffen --- 37 --- 371.2 --- 37.018 --- 371.22 --- #GSDBP --- opvoeding --- zelfvertrouwen --- kinderen --- discipline --- 433.1 --- conflicthantering --- gezag --- gezin --- groepswerk --- leerlingenbegeleiding --- leraren --- macht --- mondeling --- ouderschap --- probleemoplossend denken --- straffen --- verwennen --- Opvoedingsstijlen --- luisteren --- zelfwaardering --- Opvoeding in de praktijk --- Opvoeding en onderwijs --- Gezinnen --- Onderwijs --- Kind --- Opvoeding --- Gezin --- Geschiedenis --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Ouderenzorg
Choose an application
Zowel ouders, leerkrachten als beleidsmakers maken zich zorgen over de vele problemen op scholen. Gebrek aan discipline, continue onderwijsvernieuwing en kinderen met leerproblemen zijn thema's die hoog op de politieke en maatschappelijke agenda staan. Maar de echte onderliggende problematiek komt nooit aan bod. Wat is de rol van volwassen gezag, van de politiek, waar gaat het echt om bij educatie? Onderwijs, zegt Frank Furedi, wordt gebruikt om andere maatschappelijke problemen op te lossen in plaats van kinderen te laten leren. Maatschappelijke en economische problemen worden veel te vaak op het overvolle bordje van onderwijs geschoven. Op heldere en intelligente wijze maakt de auteur het probleem van onderwijs duidelijk en breekt hij een lans voor datgene waar educatie werkelijk om draait: denken, kennen, reflecteren, observeren, ontwikkelen en beoordelen. Om scholen te laten bloeien moet de relatie tussen beleid en onderwijs, leerkracht en ouder, én ouder en kind veranderen
maatschappijkritiek --- sociologie --- Educational sciences --- onderwijssociologie --- Sociology --- pedagogiek --- Maatschappijkritiek --- Onderwijs (Algemeen) --- 316.4.052 --- #SBIB:316.334.1O340 --- Economie --- Gezag --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leren --- Maatschappij --- Opvoeding en onderwijs --- 433 --- Gezag in de opvoeding --- Onderwijs --- 316.4.052 Integrerende processen. Sociale controle. Sociale sancties --- Integrerende processen. Sociale controle. Sociale sancties --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Opvoeding in de praktijk --- Onderwijskunde --- Onderwijsfilosofie --- Onderwijsvernieuwing --- Tucht --- Problemen --- Kinderen --- Beleid --- Relatie leerling - school --- Relatie leraar - leerling --- Relatie ouder - school --- Reflectie --- Observeren --- Evaluatie --- Kennis --- Probleem --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Relatie school - ouder --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Observatie --- Analyse --- Sociaal leren --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- 420 --- onderwijs --- leerproblemen --- opvoeding --- pédagogie
Choose an application
De afgelopen decennia heeft het gezag van ouders en leraren enorm aan kracht ingeboet. Autoriteit gebaseerd op intimidatie en blinde gehoorzaamheid is inderdaad niet meer van deze tijd. Helaas is er sindsdien ook sprake van een dramatische stijging van opstandig en gewelddadig gedrag onder kinderen en tieners. Er lijkt dus een sterke behoefte te zijn aan een opvoedingshouding die past binnen een vrije en pluralistische maatschappij ...De auteur biedt een denkkader voor een baanbrekende nieuwe vorm van autoriteit. Hij maakt de stap naar een algehele opvoedingsstijl die toepasbaar is in de thuissituatie, op school en de samenleving. Het begrip 'waakzame zorg' is daarbij een belangrijk element waarin hij op heldere wijze structurele gezinstherapie met hechtingstheorie combineert. Het boek biedt ouders, leraren, psychologen, beleidsmakers en anderen een kader om gezamenlijk de regie te pakken en vast te houden. Na een heldere uiteenzetting van het model, biedt Omer inzichtelijke voorbeelden en praktische tips om direct toe te passen in de vrije samenleving waarin we leven. Het boek zal zonder twijfel vele ouders, leraren en anderen helpen in hun zoektocht naar het herstel van het contact met hun dierbare kinderen, leerlingen of medewerkers
Gezag --- Opvoeding. --- Pedagogie. --- Educational sciences --- opvoeding --- gezag --- MOEILIJKE KINDEREN -- 159.920 --- AUTORITEIT -- 159.920 --- OPVOEDINGSONDERSTEUNING -- 159.920 --- Opvoeding --- Gezag ; pedagogie --- pedagogiek --- opvoedingsstijlen --- #KVHB:Opvoeding --- #KVHB:Gedragsstoornis --- #KVHB:Geweld --- geweld --- 433.1 --- opvoedingsondersteuning --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- 37.013 --- gezag in de opvoeding --- 113868.jpg --- Opvoedingsstijlen --- 37 --- 433 --- Agressief gedrag --- autoriteit --- didactiek --- opvoeding in de praktijk --- Tucht --- Ouders --- Leraren --- Gedragsproblemen --- Relatie ouder - kind --- Relatie leraar - leerling --- Gezinnen --- Gezinszorg --- Macht --- Teamwerk --- Hechtingstheorie --- Gezinstherapie --- Jeugdhulpverlening --- Geweld --- Onderwijs --- Ouder-kindrelatie --- Autoriteit --- Geweldloos verzet --- Leraar --- Gedragsprobleem --- Opvoedingsstijl --- Gesprek --- Directie --- Gezin --- Thuiszorg --- Geschiedenis --- Atlas --- Museum --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Ouderenzorg --- Primary education --- Secondary education --- agressief gedrag --- opgroeien
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|