Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek helpt je om je inzicht in en vaardigheden met het voeren van gesprekken te vergroten. Volgende soorten gesprekken komen aan bod zoals, feedback geven, interviewen, vergaderen, telefoneren en verkoopgesprekken voeren. Daarnaast leer je wat de essentie van communiceren is en welke elementaire gespreksvaardigheden je nodig hebt.
Mass communications --- PXL-Business 2014 --- mondelinge communicatie --- interviewtechnieken --- vergadertechnieken --- telefoneren --- verkoopgesprek --- Gesprekstechnieken --- gespreksvaardigheden --- gespreksvormen --- Gesprekstechniek
Choose an application
110 --- Socrates --- filosofie --- gespreksvormen --- socratische methode --- 1 --- Filosofie --- Philosophy and psychology of culture --- Mass communications
Choose an application
Met bijdragen over uitspraak en over verschillende gespreksvormen (interview, groepsgesprek, vergaderen, toespraken en voordrachten).
Didactics of Dutch --- Conversation --- Gesprek --- Nederlands --- Néerlandais (langue) --- 371.334 --- 800.7 --- 450.8 --- 800.52 --- Gespreksvormen --- Luisteren --- Mondelinge communicatie --- Nederlands, handboeken --- Nederlands, mondelinge communicatie --- Spraakklanken --- Spreekproces --- Uitspraak --- 316.5 )* COMMUNICATIE --- 803 --- communicatie (ler) --- gespreksvormen --- spraakkunst --- gesprekstechnieken --- interview --- luisteren --- notuleren --- vergadertechnieken --- communicatie, mondeling --- Debatten gesprekken discussies --- Taalonderwijs. Taalverwerving+ --- Methodiek van het studeren --- 800.7 Taalonderwijs. Taalverwerving --- Taalonderwijs. Taalverwerving --- 371.334 Debatten gesprekken discussies
Choose an application
Narratieve therapie is een grensverleggende en zeer praktische therapievorm die door steeds meer therapeuten wordt toegepast. Een van de belangrijkste uitgangspunten van deze therapie is dat een probleem niet in de cliënt wordt gezocht, maar in de verhalen waarmee iemand zijn of haar werkelijkheid creëert. Door de cliënt te laten vertellen over momenten waarop een probleem niet of nauwelijks van invloed was, wordt een ander verhaal geconstrueerd: een nieuwe werkelijkheid waarin het probleem een kleinere rol speelt.Narratieve therapie in de praktijk biedt de laatste stand van zaken over deze fascinerende en zeer effectieve therapievorm. Het is het magnum opus van Michael White, de grondlegger van de narratieve therapie. In zeer heldere, toegankelijke bewoordingen voert White de lezer stap voor stap langs de zes belangrijkste aandachtsgebieden: externaliserende gesprekken, reautoriserende gesprekken, re-membering gesprekken, definitionele ceremonies, gesprekken met unieke resultaten, en scaffolding gesprekken. Met levendige voorbeelden en letterlijke transcripties van therapeutische dialogen uit zijn eigen praktijk laat White zien hoe de verschillende gespreksvormen van elkaar verschillen, hoe ze effectief zijn in te zetten, en hoe ze cliënten kunnen helpen. Hierdoor is dit uiterst praktische en inspirerende handboek niet alleen zeer geschikt voor iedereen die met deze therapie wil kennismaken, maar ook voor meer ervaren professionals.Bron: https://www.standaardboekhandel.be/seo/nl/boeken/psychologie/9789079729036/m-white/narratieve-therapie-in-de-praktijk
Psychiatry --- gesprekstherapie --- communicatie --- gespreksvormen --- narratieve psychologie* --- psychotherapie --- verhalen --- 607.2 --- 615.851 --- Narratieve therapie --- Psychotherapie; algemeen --- PXL-Social Work 2015 --- methodiek --- Narratieve psychologie --- Levensverhalen --- Therapie --- Gesprekstherapie --- Levensverhaal --- narratieve therapie
Choose an application
97
Lerarenopleiding. --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- lerarenberoep --- Didactics of higher education --- 373 --- Ton Langelaan en Willem Plomp --- didactiek --- onderwijs --- pedagogie --- 450.7 --- contact --- gespreksvormen --- leraar-leerlinginteractie --- leraren --- ordehandhaving --- pedagogiek --- Competenties --- Leraren --- Reflectie --- Opleiding en bijscholing --- Lerarenopleiding --- Didactiek --- #PBIB:+SLO 220.93 --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : Management --- Leraar --- Directie
Choose an application
Het boek bevat elf concreet uitgewerkte gesprekstechnieken. Bij elke gespreksvorm bespreekt de auteur verschillende modellen, specifieke problemen en richtlijnen. Tevens geeft hij steeds praktische rollenspellen toegespitst op de gezondheidszorg. (Bron: uitgeverscatalogus)
Methoden en technieken --- Vergader- en gesprekstechniek, rapportage. --- Gesprekstechnieken --- Hulpverlening. --- Gesprekken --- hulpverlening --- gesprekstechnieken --- Personnel management --- Christian pastoral theology --- Psychology --- 305.8 --- 499.4 --- 607.32 --- communicatie --- gespreksvormen --- gezondheidszorg --- hulpverleningsgesprekken --- slecht-nieuwsgesprek --- Gesprekstechnieken: gezondheidszorg --- Communicatie --- Mondelinge communicatie --- Psychoanalyse als therapie --- Agogiek --- Sociaal-agogische vaardigheden --- Slechtnieuwsgesprekken --- Groepsprocessen --- #GROL:SEMI-37.012 --- Gesprekstechniek --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Slechtnieuwsgesprek --- Groepsproces
Choose an application
In Gesprekken in de multiculturele klas maken de auteurs duidelijk hoe je dat kunt aanpakken. Het is een concreet boek met veel voorbeelden van gespreksfragmenten. Van oudsher neemt het kringgesprek (themagesprek, klassengesprek, groepsgesprek) in het Nederlandse basisonderwijs een belangrijke plaats in. De doelstellingen van die gesprekken zijn vooral gericht op de verwerving van communicatieve vaardigheden, het bevorderen van de sociaal-emotionele ontwikkeling en het leveren van een bijdrage aan het klimaat in de klas. Regelmatig komen dan maatschappelijke en sociale thema's aan de orde, die raakvlakken vertonen met waarden en normen. Met name in een multicultureel samengestelde klas is het een uitdaging om dergelijke gesprekken te voeren. Het boek is bedoeld als werkboek voor de lerarenopleiding basisonderwijs en wil studenten leren om te gaan met culturele diversiteit. Dit boek is een verslag van een onderzoek binnen een aantal klassen in basisscholen, waar dergelijke gesprekken zijn gevoerd. Fragmenten van zes gevoerde klassengesprekken zijn letterlijk weergegeven. De thema's van de gesprekken waren ontleend aan de methode De Grote Reis. Gekoppeld aan de fragmenten worden steeds overdenk- en besprekingsvragen gesteld. Het boek sluit af met zes strategieën voor het voeren van dergelijke gesprekken.
Intercultureel onderwijs --- Lerarenopleiding --- Basisonderwijs. --- Algemeen. --- intercultureel onderwijs --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- Intercultureel onderwijs ; basisonderwijs --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- #KVHB:Multicultureel onderwijs --- #KVHB:Onderwijs; allochtonen --- 474.6 --- basisonderwijs --- diversiteit --- 328.7 --- 471.43 --- Cultuurverschillen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Multiculturele samenleving --- 364.146 --- Culturele antropologie --- Cultuur --- Diversiteit --- Etnische volkeren --- Gespreksvormen --- Godsdienst --- Hoofddoeken --- Klasgesprek --- Migrantenkinderen, onderwijs --- Migrantenproblematiek --- Multicultureel --- Multiculturele samenleving (interculturele samenleving) --- Onderwijs --- Sociale ongelijkheid --- 454.6 --- multicultureel onderwijs (ler) --- D080721.jpg --- didactiek basisonderwijs - intercultureel onderwijs --- Sociale problemen van allochtone groepen --- Wereldoriëntatie --- (zie ook: Mondiale vorming) --- (zie ook: teleonderwijs) --- multiculturele samenleving --- Migranten --- Klassengesprekken --- Klassengesprek --- Inclusie --- Maatwerk
Choose an application
Samenvatting: In dit boek worden de doelstellingen van Leren en Onderwijzen duidelijk geformuleerd en worden telkens beheersingstaken aangeboden om die doelstellingen in te oefenen.
Lerarenopleiding --- algemeen. --- Didactiek. --- Algemeen. --- Audiovisuele media --- Evaluatietechnieken --- Onderwijs. --- Teaching --- didactiek --- leren --- leerplannen --- Objectives of teaching --- Didactics --- leerdoelen --- 371 --- #gsdbP --- Didactique Didactiek --- Enseignement Onderwijs --- Evaluation Evaluatie --- Matériel didactique Leermiddelen --- Multimédia Multimedia --- Objectifs (formation) Doelstellingen (opleiding) --- #KVHB:Didactiek --- 454 --- onderwijskunde --- didactiek : algemeen (ler) --- 371 Onderwijs. Schoolwezen --- Onderwijs. Schoolwezen --- #SBIB:37H0 --- 454 ) Didactiek - algemeen --- procesgericht onderwijs --- productgericht onderwijs --- Pedagogie --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- Doelstellingen --- Evaluatie --- Media --- beheersingsleren --- didactische werkvormen --- doelstellingen --- evaluatie --- excursies --- gespreksvormen --- groepsdynamica --- huistaken --- individualiserende werkvormen --- leerinhouden --- lesvoorbereidingen --- onderwijsmedia --- praktijkleren --- projectmethode --- Didactiek; algemeen --- #SBIB:316.334.1O320 --- #SBIB:316.334.1O440 --- Doelen en functies van onderwijstypes, schoolsystemen: algemeen --- Onderwijsgedrag: algemeen --- 37.02 --- 371.3 --- Didactische beginsituatie --- Leerdoelen --- Leerinhouden --- Leren --- Onderwijs --- Inleidingen --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Leren en onderwijzen is een integrale methode algemene didactiek. Deze methode is o.a. bedoeld voor lerarenopleidingen in het hoger onderwijs, na- en bijscholingen en GPB-opleidingen. Leren en onderwijzen kan ook als zelfstudiepakket worden gebruikt. Sinds de vierde herziene editie van Leren en onderwijzen in 1998 deden zich in het onderzoeks- en onderwijsveld enkele verschuivingen voor die het noodzakelijk maakten een aantal hoofdstukken te herschrijven en up-to-date te brengen. Maar ook de sterk wijzigende maatschappelijke context waarin het onderwijs zich bevindt, maakt dat een vernieuwd, en vernieuwend didactisch model zich opdrong. Deze herziene editie van Leren en onderwijzen sluit nog beter aan bij de basiscompetenties en beroepsprofielen van het lerarenberoep en biedt de mogelijkheid een aantal belangrijke basiscompetenties te behalen om later uiteindelijk het gewenste beroepsprofiel te bereiken.
Didactiek --- Didactique --- Enseignement --- Onderwijs --- 37.02 --- Apprentissage Leerproces --- Contenu (formation) Inhoud (opleiding) --- Didactique Didactiek --- Evaluation Evaluatie --- Examens Examens --- Formateurs Opleiders --- Formation Opleiding --- Matériel didactique Leermiddelen --- Multimédia Multimedia --- Objectifs (formation) Doelstellingen (opleiding) --- Tests Tests --- #KVHB: Didactiek --- didactiek --- evaluatie --- onderwijskunde --- 454 --- Beginsituatie --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Didactische werkvormen --- Doelen --- Doelstellingen --- Evaluatie --- Leerinhoud --- Leerinhouden --- Media en onderwijs --- Onderwijsleermiddelen (Leermiddelen) --- Onderwijsmedia --- Relatie leraar-leerling --- Begeleid zelfstandig leren --- Contractwerk --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Discussie --- Doceren --- Dvd --- Evaluatie (Beoordeling) --- Excursie --- Gespreksvormen --- Groepswerk --- Huiswerk --- ICT --- Klasgesprek --- Kringgesprek --- Leerdoelen --- Leergesprek --- Leraren --- Media --- Onderwijsleergesprek --- Opvoeden --- Rollenspel --- Schoolbord --- Simulatiespel --- Transparanten --- Zelfstandig leren --- Zelfstudie --- Didactiek ; algemeen --- Lesgeven --- Onderwijzen ; algemeen --- Didactische beginsituatie --- 062319.jpg --- Didactische en methodische grondbeginselen. --- Didactiek; algemeen --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- (zie ook: Schoolrapporten) --- (zie ook: teleonderwijs) --- 37.02 Didactische en methodische grondbeginselen. --- Teaching --- leren --- Didactische en methodische grondbeginselen --- Onderwijskunde --- departement Algemeen --- departement Algemeen 07 --- Provincie West-Vlaanderen --- #gsdbP
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|