Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by

Book
The philosophy of history teaching
Year: 1983 Publisher: Middletown Wesleyan University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Dichtung und historisches Bewusstsein. Zur Relevanz fiktionaler Literatur für den Geschichtsunterricht
Authors: ---
Year: 1982 Publisher: Bonn

Le processus d'éducation et d'historiographie en Afrique : documents de travail et compte rendu du colloque organié par Unesco, Dakar, 25-29 janvier 1982
Author:
ISBN: 9231022970 Year: 1986


Book
Hoe de Duitsers dapper standhielden in Vietnam en andere verfrissende visies van de schooljeugd op onze geschiedenis
Author:
ISBN: 9027432821 Year: 2006 Publisher: Utrecht Het Spectrum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is een bloemlezing van bizarre antwoorden die geschiedenisdocent Oscar Westers in de afgelopen jaren kreeg op repetitie- en examenvragen. De antwoorden die de scholieren geven zijn soms verontrustend, maar een lichtpunt vormen de fantasie en het gevoel voor humor, waarmee zij zich proberen te redden. Hier is de generatie aan het woord die het moet hebben van haar creativiteit, in plaats van haar kennis. Het resultaat vormt een treffend tijdsbeeld. (Bron: covertekst)


Book
Cultuur + educatie 12 : erfgoedonderwijs in onderwijsleersituaties
Author:
ISBN: 9069970007 Year: 2005 Publisher: Utrecht Cultuurnetwerk Nederland

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Le rôle des mouvements d'étudiants africains dans l'évolution politique et sociale de l'Afrique de 1900 à 1975
Author:
ISBN: 9231028049 Year: 1993 Volume: 12


Book
Verlangen naar tastbaar verleden : erfgoed, onderwijs en historisch besef
Authors: ---
ISBN: 9789087044626 Year: 2014 Publisher: Hilversum : Verloren,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'App het verleden naar het heden! Kom en beleef hoe het vroeger was!', dat zijn de huidige slogans van erfgoedinstellingen. Ze gebruiken erfgoed om het verleden voor bezoekers tastbaar en inzichtelijk te maken, zoals monumenten, authentieke voorwerpen, reconstructies van gebeurtenissen, verhalen, apps en interactieve websites. Het beleven staat daarbij voorop. Maar is er ook ruimte voor een dynamische benadering van erfgoed en voor kritische reflectie? Wat zijn de effecten van de nadruk op entertainment voor het leren over het verleden? Deze vragen staan centraal in Verlangen naar tastbaar verleden, een boek over erfgoedonderwijs en de ontwikkeling van historisch besef. Naast een theoretische uiteenzetting over multiperspectiviteit, historische afstand en historisch redeneren analyseren de auteurs enkele onderwijsprojecten over het Nederlandse slavernijverleden en de Tweede Wereldoorlog / Holocaust. Ze laten zien dat erfgoedonderwijs een rijke bron kan zijn om historisch besef te bevorderen als scholen en erfgoedinstellingen nauw met elkaar samenwerken.


Book
Het verleden in het heden : geschiedenis, historisch onderzoek en de plaats van de historicus in de maatschappij van vandaag
Authors: --- ---
ISBN: 9038203837 9789038203836 Year: 2002 Publisher: Gent Academia Press

Von der Geschichtlichkeit der Literatur: : Fragmente einer bildungspolitischen Bestandsaufnahme
Author:
ISBN: 3921834139 9783921834138 Year: 1984 Volume: 13 Publisher: Bamberg: Kaiser,


Book
'Aan de slag met het onderwijs!' : handleiding voor historische verenigingen om samen te werken met het onderwijs.
Authors: --- ---
ISBN: 9071840603 Year: 2003 Publisher: Utrecht : Nederlands Centrum voor Volkscultuur,

Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by