Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Burgerstand. Geschiedenis. Onderwijs. --- Geschiedenis. Onderwijs / en letterkunde. Onderwijs. --- Geschiedenis. Onderwijs. --- Bourgeoisie. Histoire. Enseignement. --- Littérature. Enseignement / et histoire. Enseignement. --- Histoire. Enseignement / et littérature. Enseignement. --- Histoire. Enseignement. --- Letterkunde. Onderwijs / en geschiedenis. Onderwijs.
Choose an application
Choose an application
Dit boek is een bloemlezing van bizarre antwoorden die geschiedenisdocent Oscar Westers in de afgelopen jaren kreeg op repetitie- en examenvragen. De antwoorden die de scholieren geven zijn soms verontrustend, maar een lichtpunt vormen de fantasie en het gevoel voor humor, waarmee zij zich proberen te redden. Hier is de generatie aan het woord die het moet hebben van haar creativiteit, in plaats van haar kennis. Het resultaat vormt een treffend tijdsbeeld. (Bron: covertekst)
Geschiedenis --- Secundair onderwijs --- Didactiek --- 071024.jpg --- Geschiedenis ; onderwijs --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum
Choose an application
#PBIB:+118.20 --- erfgoededucatie --- erfgoed --- Nederland --- 72.025 --- Erfgoed en geschiedenis : Onderwijs --- renovatie, monumentenzorg, erfgoed --- Didactiek --- Culturele vorming --- Kunstzinnige vorming --- Erfgoededucatie --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Student movements --- -Activism, Student --- Campus disorders --- Student activism --- Student protest --- Student unrest --- Youth movements --- Student protesters --- History --- Africa --- Social conditions. --- Politics and government. --- -History --- Activism, Student --- Geschiedenis. Onderwijs. Afrika. (Congres) --- Afrika. Geschiedenis. Onderwijs. Afrika. (Congres) --- Enseignement. Afrique. (Congrès) --- Histoire. Enseignement. Afrique. (Congrès) --- Afrique. Histoire. Enseignement. Afrique. (Congrès) --- Onderwijs. Afrika. (Congres)
Choose an application
'App het verleden naar het heden! Kom en beleef hoe het vroeger was!', dat zijn de huidige slogans van erfgoedinstellingen. Ze gebruiken erfgoed om het verleden voor bezoekers tastbaar en inzichtelijk te maken, zoals monumenten, authentieke voorwerpen, reconstructies van gebeurtenissen, verhalen, apps en interactieve websites. Het beleven staat daarbij voorop. Maar is er ook ruimte voor een dynamische benadering van erfgoed en voor kritische reflectie? Wat zijn de effecten van de nadruk op entertainment voor het leren over het verleden? Deze vragen staan centraal in Verlangen naar tastbaar verleden, een boek over erfgoedonderwijs en de ontwikkeling van historisch besef. Naast een theoretische uiteenzetting over multiperspectiviteit, historische afstand en historisch redeneren analyseren de auteurs enkele onderwijsprojecten over het Nederlandse slavernijverleden en de Tweede Wereldoorlog / Holocaust. Ze laten zien dat erfgoedonderwijs een rijke bron kan zijn om historisch besef te bevorderen als scholen en erfgoedinstellingen nauw met elkaar samenwerken.
Didactics of history --- Museology --- History as a science --- History --- Study and teaching --- Erfgoededucatie --- 904 --- Culturele overblijfselen uit historische tijden. Antiquitates --- 904 Culturele overblijfselen uit historische tijden. Antiquitates --- Cultureel erfgoed ; onderwijs --- Geschiedenis ; onderwijs ; Nederland
Choose an application
, 187 p.
Historiography --- History --- Study and teaching --- History as a science --- Geschiedenis ; onderwijs --- Geschiedeniswetenschap --- 930.21 --- 930.21 Historiografie. Geschiedenis van de geschiedwetenschap --- Historiografie. Geschiedenis van de geschiedwetenschap --- Geschiedschrijving --- History - Study and teaching - Congresses --- Historiography - Congresses
Choose an application
German literature --- Littérature allemande --- History and criticism --- Study and teaching --- Histoire et critique --- Etude et enseignement --- -German literature --- -History and criticism --- History and criticism. --- Study and teaching. --- Littérature allemande --- Letterkunde. Geschiedenis. Onderwijs. --- Littérature. Historiographie. --- Littérature. Histoire. Enseignement. --- Letterkunde. Geschiedschrijving.
Choose an application
#PBIB:+118.20 --- Erfgoed en geschiedenis : Onderwijs --- erfgoededucatie --- Folklore --- Educational sciences --- Netherlands --- cultureel erfgoed --- onderwijs --- History --- Societies, etc. --- Study and teaching (Secondary) --- Nederland --- verenigingen --- erfgoed --- 72.025 --- renovatie, monumentenzorg, erfgoed
Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|