Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek toont met concrete voorbeelden aan dat bepaalde vernieuwingen in het geschiedenisonderwijs niet alleen mooie theorieën zijn, maar dat ze ook haalbaar zijn in de concrete klaspraktijk. Het opent met een verduidelijking van wat het funderend uitgangspunt van historische vorming is. Vervolgens worden de fundamentele leerdoelen die hieruit voortvloeien theoretisch toegelicht en aan de hand van relevante en heldere voorbeelden geconcretiseerd. Verder wordt aangetoond hoe de onderzoekende methode het mogelijk maakt om de gestelde leerdoelen van historische vorming ook daadwerkelijk te realiseren.
Geschiedenis. --- Secundair onderwijs --- Didactiek. --- Didactics of secundary education --- Sociology --- Didactics of history --- Flanders --- geschiedenis --- geschiedenis, schoolvak --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- didactiek --- secundair onderwijs --- 456.6 --- 691 --- 485.610 --- 900.21 --- Didactiek --- Geschiedenis --- Historische kritiek --- Historische vaardigheden --- Leren leren --- Probleemoplossend denken --- 485.6 --- Documenten --- 485.6 ) Geschiedenis - Maatschappijleer - s.o --- geschiedenisonderwijs --- historische vorming --- Geschiedenis ; secundair onderwijs --- Geschiedeniswetenschap ; methodiek --- 485.55 --- Geschiedenisonderwijs --- geschiedenis: didactiek secundair onderwijs --- 94 --- 372.8 --- Pedagogie --- didactiek algemeen - geschiedenis, maatschappijleer --- Pedagogie en didactiek --- Geschiedenis - vakdidactiek --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- #BSCH: vak : geschiedenis --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Methodologie
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|