Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Deze tool bevat honderd beeldkaarten, die ingezet kunnen worden om rekenen zichtbaar en betekenisvol te maken en zo te werken aan het stimuleren van gecijferdheid. Op elke beeldkaart staat een foto die associaties en gedachten oproept over rekenen in de wereld om ons heen. De kracht van deze tool ligt in het combineren van deze beelden met de omschreven denkactiviteiten. Hiermee is deze BEELD&BOX een verrijking voor het reken-wiskundeonderwijs. Werken met de beeldkaarten is aan te bevelen voor iedereen die interactie rondom betekenisvol rekenen belangrijk vindt en die zo wil investeren in wiskundige denkactiviteiten en functionele gecijferdheid. Op elke beeldkaart staat een foto uit de wereld om ons heen. Met behulp van denkactiviteiten kan deze foto associaties en gedachten oproepen over reken-wiskunde in het dagelijks leven. De kracht van deze tool ligt in de vele toepassingsmogelijkheden. Je kunt de kaarten vrij gebruiken en inzetten in tal van rekenactiviteiten. Denk bijvoorbeeld aan rekengesprekken voeren, associëren rondom rekensituaties en doelen en vanuit doelen op zoek gaan naar beelden. Daarnaast vind je in deze handleiding enkele denkactiviteiten die je op weg kunnen helpen bij het gebruik van de kaarten. Deze suggesties zijn bedoeld als eerste aanzet; je kunt ze uiteraard altijd aanpassen aan specifieke rekeninhouden, rekendoelen en werkvormen. (https://shop.onderwijsmaakjesamen.nl/beeld-box-gecijferdheid.html)
Wiskunde --- Rekenen --- Gecijferdheid --- Beeld (afbeelding) --- Associëren --- Creatief denken --- Dagelijks leven --- Functionele gecijferdheid --- Probleemoplossend denken --- Oplossingsgericht werken --- Werkvorm --- Rekentaal --- Alfabetisering
Choose an application
Iedereen komt regelmatig in situaties waarin een beslissing genomen moet worden waarbij kwantitatieve gegevens belangrijk zijn. Dit boekje laat zien hoe gevarieerd die situaties zijn. Veel mensen denken bij gecijferdheid aan cijferen: optellen, aftrekken, (staart)delen en vermenigvuldigen. De kwantitatieve kant van de wereld om ons heen verlangt echter een rijker en veelvormiger repertoire. Dit boekje helpt de lezer op weg om zich een beeld te vormen van gecijferdheid. Het geeft daarmee een inhoudelijke en beeldende impuls aan de discussie die wordt gevoerd over de rol van rekenen, wiskunde en gecijferdheid in het onderwijs in Nederland. (Bron: www.gecijferdheid.nl)
basiscompetenties --- kwantitatieve bepaling --- Teacher education. Teacher's profession --- rekenvaardigheden --- Mathematics --- Gecijferdheid --- Rekenen --- Wiskunde --- Realistisch rekenen --- wiskunde --- cijfers --- 512 --- gecijferdheid --- leeromgeving --- 082053.jpg --- Rekenkunde --- (zie ook: realistische wiskunde)
Choose an application
Deze 16 dobbelstenen nodigen uit om op speelse wijze het basisinzicht in verhoudingen bij de brengen. Op alle dobbelstenen staan dezelfde verhoudingen, telkens op een andere manier afgebeeld: visueel, als breuk, kommagetal of als procent.Enkele speltips:? Gooi allebei met een dobbelsteen. Wie de dobbelsteen met de hoogste waarde heeft, wint? Gooi een aantal dobbelstenen en leg ze van klein naar groot? Gooi 2 dobbelstenen, zet om indien nodig, en voer er de gewenste bewerking mee uit? Gooi een dobbelsteen en ga op zoek naar dobbelstenen met dezelfde waarde? Gooi een dobbelsteen en zoek dobbelstenen waarmee samen een geheel wordt gevormd.? ?https://www.despeelbode.be/product/verhoudingsdobbelstenen-set-van-16/
Wiskunde --- Verhouding (wiskunde) --- Breuk (wiskunde) --- Decimaal getal --- Procent --- Functionele gecijferdheid --- Rekenen
Choose an application
Win je liever de jackpot van ? 4,2 miljoen of elke maand ? 10.000 voor de rest van je leven? Heb je liever 20 °C of 20 °F? Huur je een feestzaal voor ? 40 per uur inclusief hapjes en schoonmaakkosten of vier je je verjaardag thuis?Rekentwist is een kaartspel rekenen dat studenten of leerlingen uitdaagt om door middel van berekeningen antwoord te geven op deze en andere vragen. Studenten of leerlingen leggen hun antwoord en berekening aan elkaar voor en gaan hierover in discussie. Reken uit en maak je keuze!Bron: https://www.uitgeverij-deviant.nl/methodes/rekentwist/
Rekenen --- Dagelijks leven --- Secundair onderwijs --- Rekenvaardigheden --- Strategievorming --- Kritisch denken --- Argumenteren --- Wiskunde --- Rekenvaardigheid --- Didactics of mathematics --- Secondary education --- Functionele gecijferdheid
Choose an application
Zie en voel je het verschil tussen de volgende twee vragen? Ik zie vier schapen en twee kippen, hoeveel poten zijn dat samen? En: ik zie 40 poten, hoeveel schapen en kippen kunnen dat zijn? De laatste vraag noemen we een rijke rekenvraag. Leerlingen blijven bezig met dezelfde kennis en vaardigheden, maar krijgen ruimte voor hun creativiteit en verdiepen hun inzicht door de vele mogelijkheden.In het reken-wiskundeonderwijs ondersteunen en stimuleren we leerlingen in hun ontwikkeling van gecijferdheid. Bij gecijferdheid gaat het niet alleen om het ontwikkelen van inzicht, kennis en vaardigheden, maar ook om kritisch denken en redeneren over en creatief omgaan met reken-wiskundige inhouden. In deze Notendop-uitgave pleiten we voor het stellen van rijke rekenvragen om gecijferdheid in de volle breedte te stimuleren.https://shop.onderwijsmaakjesamen.nl/de-kracht-van-rijke-rekenvragen-in-een-notendop.html
Didactic strategies --- Didactics of languages --- Wiskunde --- Didactiek --- Rekenvragen --- Creativiteit --- Gecijferdheid --- Kritisch denken --- Didactics of mathematics --- Didactics of primary education --- rekenen --- Wiskundeonderwijs --- Rekenen --- Basisonderwijs
Choose an application
Dit boek beschrijft het leerproces dat kinderen doormaken als ze leren tellen en rekenen en laat zien hoe het onderwijs hiertoe kan bijdragen. Het proces wordt beschreven aan de hand van de leerstof voor de groepen 1 tot en met 4 van de basisschool, maar gaat ook inop de voorschoolse periode waarin kinderen al vaak met kleine getallen blijken te tellen en te rekenen.
Wiskundige initiatie --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Getallenkennis --- Getalbegrip --- Gecijferdheid --- Leerlijnen --- Doelen --- Tussendoelen Annex Leerlijnen --- Didactiek --- Aanvankelijk rekenen --- Rekenen --- Onderbouw --- Didactics of mathematics --- Didactics of primary education --- didactiek --- wiskunde --- #PBIB:2002.1 --- #KVHB:Basisonderwijs --- #KVHB:Rekenen --- #KVHB:Wiskunde --- aanvankelijk rekenen --- basisonderwijs --- gecijferdheid --- rekenen --- 475.4 --- kleuteronderwijs --- leerdoelen --- leerlijnen --- 471.42 --- Basisonderwijs --- Getallen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Rekenen tot 100 --- Wiskunde --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- aftrekken --- delen --- eerste graad --- kleuters --- ontluikende gecijferdheid --- optellen --- tellen --- vermenigvuldigen --- Rekenen ; basisonderwijs ; didactiek --- Rekenen ; kleuteronderwijs --- Voorbereidend rekenen --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- 472.2 --- kleuterschool: wiskunde --- wiskunde: didactiek lagere school --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Cognitieve opvoeding --- Contains audio-visual material --- Aftrekken --- Delen --- Optellen --- Tellen --- Vermenigvuldigen --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- Onderbouw (onderwijsvorm) --- Leerlijn --- Doelstelling
Choose an application
In deze publicatie trachten de auteurs de term gecijferdheid te analyseren. De auteurs gaan uit van een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen en onderzoeken hoe binnen het basisonderwijs, o.m. in respectievelijke leerplannen, sporen van realistisch rekenen en gecijferdheid zijn terug te vinden en hoe de basiscompetenties van rekenvaardigheid en gecijferdheid in verschillende lerarenopleidingen zijn uitgebouwd. De problemen die de verschillende lerarenopleidingen ondervinden bij de soms te geringe startbekwaamheden en de wegen die zij bewandelen om toch het beoogde doel te bereiken, zijn herkenbaar en boeiend in beeld gebracht. Gecijferdheid wordt dus ontcijferd. De auteurs gaan uit van een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen en onderzoeken hoe binnen het basisonderwijs, onder meer in respectievelijke leerplannen, sporen van realistisch rekenen en gecijferdheid zijn terug te vinden en hoe de basiscompetenties van rekenvaardigheid en gecijferdheid in verschillende lerarenopleidingen zijn uitgebouwd.
Rekenen --- Didactiek. --- basiscompetenties --- Didactics of mathematics --- rekenen --- wiskunde --- #A0211A --- 737 Leerprogramma's --- 750 Onderwijspersoneel --- gecijferdheid --- 472.7 --- Basisonderwijs --- Lerarenopleidingen --- Wiskunde --- 475.4 --- Gecijferdheid --- Leerplannen --- Lerarenopleiding --- Realistisch rekenen --- Wiskundeonderwijs --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N. --- Realistisch rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- 475.53 --- 021983.jpg --- Wiskunde: didactiek lagere school --- De onderwijzer en zijn opleiding --- (zie ook: Leerplanontwikkeling) --- (zie ook: realistische wiskunde) --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- Didactics of primary education --- Leraren lager onderwijs --- Leraren kleuteronderwijs --- Leraren basisonderwijs --- Didactiek --- Basiscompetenties --- Rekenvaardigheden --- Vlaanderen --- Nederland --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Bewerkingen --- Leraar lager onderwijs --- Leraar kleuteronderwijs --- Leraar basisonderwijs --- Rekenvaardigheid --- Leerplan --- Bewerking (wiskunde) --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Emigratie --- Literatuur --- Basisgeletterdheid
Choose an application
Academic collection --- wiskunde --- didactiek --- basisonderwijs --- rekenonderwijs --- basiseducatie --- wiskundeonderwijs --- gecijferdheid --- 456.3 --- 493.2 --- 475.4 --- Basisschool --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Wiskunde --- Basiseducatie --- Basisonderwijs --- Cijferrekenen --- Gecijferdheid --- Hoofdrekenen --- Rekenen-didactiek b.o. --- Rekenen-optellen/aftrekken --- Rekenen-vermenigvuldigen/delen --- Rekenproblemen --- Wiskunde-didactiek b.o. --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N. --- cijferrekenen --- getallenkennis --- hoofdrekenen --- rekenproblemen --- tellen --- wiskunde : didactiek (ler) --- Rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Cijferen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs ; rekenen --- wiskunde ; getallen --- Wiskunde : didactiek --- wiskunde: didactiek lagere school --- didactiek algemeen - wiskunde, informatiekunde, technologische opvoeding --- basiseducatie, alfabetiseringswerk, analfabetisme, vormingsinitiatieven --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N
Choose an application
Wiskunde ; basisonderwijs --- Didactiek ; wiskunde --- Gecijferdheid --- Breuken --- Procenten --- Metend rekenen --- 475.4 --- Computerondersteund onderwijs ; basisonderwijs --- Zakrekenmachines ; onderwijs --- Academic collection --- wiskunde --- didactiek --- basisonderwijs --- rekenonderwijs --- basiseducatie --- wiskundeonderwijs --- gecijferdheid --- 456.3 --- 493.2 --- Basiseducatie --- Basisonderwijs --- Breuken-didactiek --- Computer-wiskunde --- Meetkunde --- Rekenen-didactiek b.o. --- Rekenmachine --- Tijd --- Wiskunde --- Wiskunde-didactiek b.o. --- Wiskunde-meten --- Wiskunde-procent --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N. --- breuken --- computerondersteund wiskundeleren --- kommagetallen --- meetkunde --- meten --- metend rekenen --- procenten --- tijd --- verhoudingen --- wiskunde : didactiek (ler) --- zakrekenmachine --- Rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde : didactiek --- wiskunde: didactiek lagere school --- didactiek algemeen - wiskunde, informatiekunde, technologische opvoeding --- basiseducatie, alfabetiseringswerk, analfabetisme, vormingsinitiatieven --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N
Choose an application
wiskundemethodes --- Didactics of mathematics --- rekenen --- wiskunde --- didactiek --- Didactics of primary education --- basisonderwijs --- rekenonderwijs --- basiseducatie --- wiskundeonderwijs --- 475.4 --- Basisschool --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Wiskunde --- Basiseducatie --- Basisonderwijs --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- gecijferdheid --- reken/wiskunde-onderwijs --- rekenproblemen --- rekenstoornissen --- toetsen --- wiskunde : didactiek (ler) --- Rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Wiskunde : didactiek --- wiskunde: didactiek lagere school --- Rekenen --- Didactiek --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Zorgverbreding
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|