Listing 1 - 10 of 22 << page
of 3
>>
Sort by

Object
Beeld & Box : gecijferdheid : 100 beeldkaarten & denkactiviteiten
ISBN: 6090914923964 Year: 2022 Publisher: Helmond OMJS (Onderwijs Maak Je Samen)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze tool bevat honderd beeldkaarten, die ingezet kunnen worden om rekenen zichtbaar en betekenisvol te maken en zo te werken aan het stimuleren van gecijferdheid. Op elke beeldkaart staat een foto die associaties en gedachten oproept over rekenen in de wereld om ons heen. De kracht van deze tool ligt in het combineren van deze beelden met de omschreven denkactiviteiten. Hiermee is deze BEELD&BOX een verrijking voor het reken-wiskundeonderwijs. Werken met de beeldkaarten is aan te bevelen voor iedereen die interactie rondom betekenisvol rekenen belangrijk vindt en die zo wil investeren in wiskundige denkactiviteiten en functionele gecijferdheid. Op elke beeldkaart staat een foto uit de wereld om ons heen. Met behulp van denkactiviteiten kan deze foto associaties en gedachten oproepen over reken-wiskunde in het dagelijks leven. De kracht van deze tool ligt in de vele toepassingsmogelijkheden. Je kunt de kaarten vrij gebruiken en inzetten in tal van rekenactiviteiten. Denk bijvoorbeeld aan rekengesprekken voeren, associëren rondom rekensituaties en doelen en vanuit doelen op zoek gaan naar beelden. Daarnaast vind je in deze handleiding enkele denkactiviteiten die je op weg kunnen helpen bij het gebruik van de kaarten. Deze suggesties zijn bedoeld als eerste aanzet; je kunt ze uiteraard altijd aanpassen aan specifieke rekeninhouden, rekendoelen en werkvormen. (https://shop.onderwijsmaakjesamen.nl/beeld-box-gecijferdheid.html)


Book
Gecijferdheid in beeld
Authors: ---
ISBN: 9066073810 Year: 2007 Publisher: Utrecht APS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Iedereen komt regelmatig in situaties waarin een beslissing genomen moet worden waarbij kwantitatieve gegevens belangrijk zijn. Dit boekje laat zien hoe gevarieerd die situaties zijn. Veel mensen denken bij gecijferdheid aan cijferen: optellen, aftrekken, (staart)delen en vermenigvuldigen. De kwantitatieve kant van de wereld om ons heen verlangt echter een rijker en veelvormiger repertoire. Dit boekje helpt de lezer op weg om zich een beeld te vormen van gecijferdheid. Het geeft daarmee een inhoudelijke en beeldende impuls aan de discussie die wordt gevoerd over de rol van rekenen, wiskunde en gecijferdheid in het onderwijs in Nederland. (Bron: www.gecijferdheid.nl)


Object
Multiple representation equivalency dice [Verhoudingsdobbelstenen]
Publisher: Vernon Hills hand2mind

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze 16 dobbelstenen nodigen uit om op speelse wijze het basisinzicht in verhoudingen bij de brengen. Op alle dobbelstenen staan dezelfde verhoudingen, telkens op een andere manier afgebeeld: visueel, als breuk, kommagetal of als procent.Enkele speltips:? Gooi allebei met een dobbelsteen. Wie de dobbelsteen met de hoogste waarde heeft, wint? Gooi een aantal dobbelstenen en leg ze van klein naar groot? Gooi 2 dobbelstenen, zet om indien nodig, en voer er de gewenste bewerking mee uit? Gooi een dobbelsteen en ga op zoek naar dobbelstenen met dezelfde waarde? Gooi een dobbelsteen en zoek dobbelstenen waarmee samen een geheel wordt gevormd.? ?https://www.despeelbode.be/product/verhoudingsdobbelstenen-set-van-16/


Object
Rekentwist : reken uit en maak je keuze!
Authors: ---
ISBN: 9789491699993 Year: 2016 Publisher: Amersfoort Deviant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Win je liever de jackpot van ? 4,2 miljoen of elke maand ? 10.000 voor de rest van je leven? Heb je liever 20 °C of 20 °F? Huur je een feestzaal voor ? 40 per uur inclusief hapjes en schoonmaakkosten of vier je je verjaardag thuis?Rekentwist is een kaartspel rekenen dat studenten of leerlingen uitdaagt om door middel van berekeningen antwoord te geven op deze en andere vragen. Studenten of leerlingen leggen hun antwoord en berekening aan elkaar voor en gaan hierover in discussie. Reken uit en maak je keuze!Bron: https://www.uitgeverij-deviant.nl/methodes/rekentwist/


Book
De kracht van rijke rekenvragen in een notendop
Authors: --- ---
ISBN: 9789079336449 Year: 2022 Publisher: OMJS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zie en voel je het verschil tussen de volgende twee vragen? Ik zie vier schapen en twee kippen, hoeveel poten zijn dat samen? En: ik zie 40 poten, hoeveel schapen en kippen kunnen dat zijn? De laatste vraag noemen we een rijke rekenvraag. Leerlingen blijven bezig met dezelfde kennis en vaardigheden, maar krijgen ruimte voor hun creativiteit en verdiepen hun inzicht door de vele mogelijkheden.In het reken-wiskundeonderwijs ondersteunen en stimuleren we leerlingen in hun ontwikkeling van gecijferdheid. Bij gecijferdheid gaat het niet alleen om het ontwikkelen van inzicht, kennis en vaardigheden, maar ook om kritisch denken en redeneren over en creatief omgaan met reken-wiskundige inhouden. In deze Notendop-uitgave pleiten we voor het stellen van rijke rekenvragen om gecijferdheid in de volle breedte te stimuleren.https://shop.onderwijsmaakjesamen.nl/de-kracht-van-rijke-rekenvragen-in-een-notendop.html


Book
Jonge kinderen leren rekenen : tussendoelen annex leerlijnen : hele getallen onderbouw basisschool
Authors: --- --- ---
ISBN: 9001851800 Year: 1999 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek beschrijft het leerproces dat kinderen doormaken als ze leren tellen en rekenen en laat zien hoe het onderwijs hiertoe kan bijdragen. Het proces wordt beschreven aan de hand van de leerstof voor de groepen 1 tot en met 4 van de basisschool, maar gaat ook inop de voorschoolse periode waarin kinderen al vaak met kleine getallen blijken te tellen en te rekenen.


Book
Gecijferdheid ontcijferd : vanuit een Vlaamse en Nederlandse optiek
Author:
ISBN: 9027682704 Year: 2002 Publisher: Tilburg Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze publicatie trachten de auteurs de term gecijferdheid te analyseren. De auteurs gaan uit van een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen en onderzoeken hoe binnen het basisonderwijs, o.m. in respectievelijke leerplannen, sporen van realistisch rekenen en gecijferdheid zijn terug te vinden en hoe de basiscompetenties van rekenvaardigheid en gecijferdheid in verschillende lerarenopleidingen zijn uitgebouwd. De problemen die de verschillende lerarenopleidingen ondervinden bij de soms te geringe startbekwaamheden en de wegen die zij bewandelen om toch het beoogde doel te bereiken, zijn herkenbaar en boeiend in beeld gebracht. Gecijferdheid wordt dus ontcijferd. De auteurs gaan uit van een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen en onderzoeken hoe binnen het basisonderwijs, onder meer in respectievelijke leerplannen, sporen van realistisch rekenen en gecijferdheid zijn terug te vinden en hoe de basiscompetenties van rekenvaardigheid en gecijferdheid in verschillende lerarenopleidingen zijn uitgebouwd.


Book
Naar een nieuwe reken/wiskundedidactiek voor de basisschool en de basiseducatie. 3 : Verder bouwen aan gecijferdheid.
Authors: ---
ISBN: 9033434342 9789033434341 Year: 1995 Publisher: Leuven Acco


Book
Naar een nieuwe reken/wiskundedidactiek voor de basisschool en de basiseducatie. 1 : Achtergronden.
Authors: ---
ISBN: 9033434326 9789033434327 Year: 1995 Publisher: Leuven Acco

Listing 1 - 10 of 22 << page
of 3
>>
Sort by