Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Freerunning --- Secundair onderwijs --- Lichamelijke opvoeding --- Sport
Choose an application
Lichamelijke opvoeding --- Freerunning --- 2e graad secundair onderwijs --- Bewegingsrecreatie --- Leerlijn
Choose an application
Lichamelijke opvoeding --- Freerunning --- 2e graad secundair onderwijs --- Bewegingsrecreatie --- Leerlijn --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- h.o.
Choose an application
De auteurs hebben de turnoefeningen stap per stap opgebouwd, en ze bieden een brede variatie, zodat elke turner op zijn niveau kan oefenen. De materiaalopstellingen zijn efficiënt en elke oefening wordt aangevuld met didactische tips en helperstechnieken. Zowel klassieke turnoefeningen als nieuwe trends zoals freerunnen komen aan bod. Voor mij is dit boek een echte topper!" Vind jij turnen fantastisch en wil je in het turnen grenzen verleggen? Turn IT on geeft de perfecte oplossing. In dit boek werken de auteurs Bart Thijs en Robin De Vil via bewegingsfamilies een logische turnopbouw uit met focus op sprongen. Steunen, rotaties en slingeren komen in een ander boekdeel aan bod. De auteurs hechten veel belang aan een speelse, gevarieerde én veilige aanpak van de spel- en oefenvormen. Ze kijken over de muur van de turnzaal en gaan ook freerunnen. Vanuit hun jarenlange ervaring en tomeloze plezier in het turnen dompelen de auteurs je onder in het brede spectrum van recreatief turnen en freerunnen. Ze geven antwoorden op de meest uiteenlopende vragen die je je als lesgever, trainer of begeleider al eens gesteld hebt, zoals: hoe motiveer je je deelnemers? Hoe ga je om met niveauverschillen en grote groepen? Hoe zorg je voor een snelle succesbeleving, zowel individueel als in groep? Leg je graag de link naar andere sporten? Wil je je deelnemers zelfstandig maar toch gestructureerd laten werken? Turn IT on! Dat willen we iedereen aanraden, of je nu lesgeeft in het basis- of secundair onderwijs, of trainingen begeleidt in de turnclub of een recreatieve vereniging. Met Turn IT on. Turnen en freerunnen vanuit sprongen ga je off- én online aan de slag. De vele foto"s en zaalopstellingen nemen je onmiddellijk mee in de oefeningen. En de filmpjes, die via QR-codes scanbaar zijn met smartphone of tablet, helpen je de bewegingen duidelijk aan te leren en te laten uitvoeren. Dennis Goossens, Belgisch turner gespecialiseerd in de ringen, achtste op de Olympische Spelen van Rio (2016). "Ik vind turnen pure FUN. Het is grenzen verleggen én beleven. En dat is exact de focus van dit boek. Het zet je op weg naar turnlessen waarin zowel de doorsneeleerling als de gevorderde recreatieve gymnast uitgedaagd wordt.
Turnen --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- gymnastiek --- springen --- Didactics of sports and games --- freerunning --- steunsprongen --- salto --- 616.2 --- sport --- bewegingsopvoeding --- turnen --- 616.8 --- Streksprong --- Hurksprong --- Spreidsprong --- Steunsprongen --- Rekstok --- Turnen - Atletiek --- PXL-Education 2018 --- didactiek van sport en spel --- 796.41 --- 796.41 Gymnastiek --- Gymnastiek --- Parkour --- Turnen ; didactiek --- Gymnastics --- Didactics of primary education --- Didactics of secundary education --- sporttraining --- lerarenopleiding --- sportclubs
Choose an application
Omgaan met verschillen tussen leerlingen in de les LO (Daniël Behets) Fitbal biedt steun, op maat van elke leerling (Dirk Pardaens) Dansen 'op maat' in de lessen LO (Petra Wyckmans) LO op het lijf van elke leerling geschreven (Myrjam Vanden Eynden) Welbevinden van jongens bij partnerdansen (Monique Siegers) De leerling zoekt zijn eigen weg. Samenstellen van een creatieve combinatie in gymnastiek (Dorien Jacobs en Dirk Pardaens) Freerunning in het secundair onderwijs (Ger van Mossel en Eric Swinkels) Implementatie van de SpelenderWijs-aanpak in Vlaanderen. Onderwijspraktijk en kennisperceptie van leerkrachten LO: vaststellingen en uitdagingen (Hilde Leysen) De leraar LO en het drielijnenmodel van de leerlingenbegeleiding (An Van de Putte) Het effect van multimedialiteit en ruimtelijke dichtheid voor het design van taakkaarten (Liesbet Mols en Peter Iserbyt)
Lichamelijke opvoeding. --- Bewegingsopvoeding. --- Bewegingsopvoeding ; didactiek. --- Academic collection --- 486.88 --- lichamelijke opvoeding : didactiek (ler) --- 796 --- Bewegingsonderwijs --- Differentiatie --- Didactiek --- Leerdoelen --- 372.879.6 --- Bewegingsopvoeding ; didactiek --- 456.78 --- lichamelijke opvoeding --- sport --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Motor ability in chidren --- Physical education and training --- Lichamelijke opvoeding --- Fitball --- Actieve levensstijl --- Dansen --- Streetdance --- Freerunning --- Bewegingsopvoeding --- Gymnastiek --- Spelend leren --- Kleuter
Choose an application
Sport Education in het zwemonderwijs. Een benadering voor een lesperiode schoolslag in de derde graad. (serbyt, P. Van Herck, A., Van Hoegaerden, T., Wiener, T., Willems, H. ) Sport Education in het zwemonderwijs. Een voorbeeld voor reddend zwemmen(Iserbyt, P. Colson, L., De Burghgraeve, P., Devloo, C., Devloo, K., Donders, E. ) Sport Education in judo. Een benadering voor grondgevechten. (Siegers, M. Eisen, S., Lambreghts, M., Lens, D., Spaas, 3) Sport Education. Een benadering om aan bewegings- en persoonsdoelen te werken in handbal. (Leysen, H., Mols, L. Bertels, S., Bisschop, V., De Groote, C., Heremans, A., Marynissen, P.)Teaching Games for Understanding (TGfU). Een SpelenderWijs benadering in de opbouw naar vier tegen vier in voetbal. (Leysen, H. Benaets, S., Bloemen, D., François, S., Pelgrims, A., Vercauteren, K.)Teaching Personal and Social Responsibility. Een model om Persoonsdoelen na te streven binnen freerunning. (Pardaens, D. Alenteyns, M., Behaeghel, R., Brugman, E., De Ro, S., De Kock, A., Volders, S.) Teaching Personal and Social Responsibility. Een voorbeeld voor kajak initiatie. (Wyckmans, P. Jame, L., Oeyen, J., Soens, H., Sterckx, I.) Play Practice in atletiek. Een voorbeeld voor hoogspringen. (Mols, L. Du Pan, T., Leeuws, W., Van Barel, L., Van der Auwera, F., Vandermeulen, S. ) Expert worden via samenwerkend leren. Een voorbeeld voor gymnastiek. (Vanden Eynden, M. Meurrens, J., Peetermans, T., Swinnen, L., van der Burgt, E., Verhaegen, J.)
Bewegingsopvoeding. --- Lichamelijke opvoeding. --- Bewegingsopvoeding ; didactiek. --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- lichamelijke opvoeding --- eindtermen --- Bewegingsopvoeding ; didactiek --- 372.879.6 --- 456.78 --- 796 --- Didactiek --- Zwemmen --- Judo --- Handbal --- Voetbal --- Freerunning --- Academic collection --- Vakconcept --- Reddend zwemmen --- Schoolslag --- Kajakken --- Atletiek --- Hoogspringen --- Gymnastiek --- didactiek --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding --- Physical education and training --- Handbooks, manuals, etc. --- Competentiegericht onderwijs --- Reddingszwemmen --- Kanosport --- Voetbal (sport) --- Kanovaren
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|