Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
volwassenenonderwijs --- volwassenenvorming, deelnemers --- volwassenenvorming, methoden --- didactiek --- evaluatie van leerlingen --- welzijnsmarketing --- 375 --- 374.7 --- 371.3 --- 371.21 --- 361.03
Choose an application
Logiciels --- Software --- #PBIB:1999.3 --- sociaal-cultureel werk, deelnemers --- volwassenenonderwijs --- evaluatie van leerlingen --- groepswerk --- opleiding in organisaties --- evaluatie van het sociaal-cultureel werk --- 374 --- 375 --- 371.21 --- 361.13 --- 658.37
Choose an application
didactiek --- evaluatie --- assessment --- peer assessment --- hoger onderwijs --- Nederland --- 489.4 --- evaluatie van leerlingen --- intervisie --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- 658.33 --- 371.21 --- 378 --- 371.35 --- Assessment --- Hoger onderwijs --- Peer teaching --- Leermiddelen --- Leermethoden --- Leerplanontwikkeling --- Didactisch proces --- Leermiddel --- Leermethode
Choose an application
Onderwijs en toetsen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. . Toetsen sluiten doorgaans een onderwijsperiode af. Toetsen maken echter ook deel uit van het onderwijsproces. Een toets kan studenten in staat stellen doelmatiger te leren. Indien toetsen op een zorgvuldige wijze in het onderwijs worden geconstrueerd, vormen ze een middel om het leerproces van studenten te sturen. Met andere woorden, toetsen moeten niet worden gezien, en behandeld, als iets losstaands van onderwijs, ze vormen een integraal onderdeel van het onderwijsproces. Zicht op toetsen volgt een groep docenten die voor de taak staat een toets te construeren die aansluit op het gegeven onderwijs. Iedere stap van het toetsconstructie proces wordt uitgebreid besproken. Het constructieproces begint met het formuleren van de eindtermen en eindigt met het versturen van de uitslag aan studenten en de opleiding. Alle stappen van het constructieproces worden op een uitputtende manier behandeld.Dit boek is bedoeld voor docenten in het hoger onderwijs die op een zorgvuldige manier een toets willen construeren. Het is geen theoretisch boek; voorkennis is nauwelijks vereist. Noodzakelijke termen worden op een duidelijke manier uitgelegd met steeds een link naar de onderwijspraktijk van alledag.. Henk van Berkel heeft vijfentwintig jaar ervaring als onderwijskundige in het hoger onderwijs en is als universiteit hoofddocent werkzaam bij de Universiteit Maastricht. Hij heeft zijn inspiratie voor de inhoud van dit boek gehaald uit de talloze workshops die hij heeft gegeven in het hoger onderwijs. Daardoor is hij bekend met de praktische problemen die docenten ervaren bij het toetsconstructieproces. De inhoud van het boek biedt de oplossingen. (Bron: covertekst)
Evaluation Evaluatie --- Examens Examens --- Tests Tests --- 489.54 --- Evaluatie --- Hoger onderwijs --- Toetsen --- 37 --- 371.27 --- 373.6 --- Evaluatie (Beoordeling) --- Evaluatie van leerlingen (klassenraad, schoolrapport, toetsen) --- Evaluatiegesprekken --- Examen --- Examens --- Examineren --- Feedback --- Normen --- Onderwijs --- Tests --- Vraagtechnieken --- Zelfevaluatie --- Evaluatietechnieken: hoger onderwijs --- Examens: hoger onderwijs --- evaluatie van leerlingen --- hoger onderwijs --- s20110108.jpg --- (zie ook: Schoolrapporten) --- 371.21 --- 378 --- Evaluatie. --- Evaluation Evaluatie. --- Examens Examens. --- Hoger onderwijs. --- Tests Tests. --- Toetsen. --- Examens. --- (zie ook: Schoolrapporten). --- 371.21. --- 378.
Choose an application
Didactic evaluation --- Personnel management --- Appréciation des prestations du personnel Prestatiebeoordeling --- Sélection du personnel Personeelsselectie --- Examens Examens --- Tests Tests --- Questionnaires Vragenlijst --- Qualité Kwaliteitszorg --- Evaluation Evaluatie --- Ethique Ethiek --- #KVHB:Selectie --- #KVHB:Evaluatie --- #KVHB:Examineren --- #KVHB:Personeelsselectie --- Willem K.B. Hofstee --- onderwijs --- didactiek --- pedagogie --- psychologie --- evaluatie --- examens --- ethiek --- beroepsethiek --- lerarenopleiding --- zelfevaluatie --- 373 --- 159.9 --- personeelsselectie --- 454.4 --- 371.26 --- 371.27 --- 489.54 --- Beoordelingen --- Evaluatie van leerlingen (klassenraad, schoolrapport, toetsen) --- Evaluatie (Beoordeling) --- Evaluatiegesprekken --- Examens --- Examineren --- Hoger onderwijs --- Normen --- Tests --- Toetsen --- Zelfevaluatie --- evaluatie van leerlingen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- 17 --- 371.21 --- 658.33 --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- Evaluatietechnieken --- Methoden en technieken --- Personeelsbeoordeling --- Personeelsselectie --- speciale methoden --- Evaluatietechnieken. --- Personeelsbeoordeling. --- Personeelsselectie. --- personeelsselectie. --- speciale methoden. --- Speciale methoden.
Choose an application
onderwijs --- Didactic evaluation --- waarneming --- Psychiatry --- Educational psychology --- Personality development --- School management --- psychologie --- faalangst --- leerlinggedrag --- evaluatie van leerlingen --- 371.212.72 --- Prestatiestoornissen --- 450.6 --- examen --- 455.3 --- Faalangst --- Examenangst --- Leerproblemen --- Studiemethode --- 159.94 --- 371.21 --- Doubleren van schooljaar. Leerproblemen. Leerlingen met problemen. Zittenblijvers --- 371.212.72 Doubleren van schooljaar. Leerproblemen. Leerlingen met problemen. Zittenblijvers
Choose an application
toegepaste psychologie --- pedagogische psychologie --- Educational psychology --- onderwijs --- onderwijspsychologie --- evaluatie van leerlingen --- intelligentie --- leerpsychologie --- #GSDBP --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- Evaluatie --- Faalangst --- IQ --- Intelligentietests --- Leerprocessen --- Onderwijspsychologie --- Piaget --- Prestatie --- Skinner --- Toetsen --- Torndike --- 419.3 --- onderwijspsychologie (ler) --- Pedagogische psychologie --- Education --- Psychology, Educational --- Psychology --- Child psychology --- 371 --- 371.21 --- 159.95 --- Educational psychology.
Choose an application
evaluatie (onderwijs) --- pedagogiek --- HO (hoger onderwijs) --- Didactics of higher education --- onderwijs --- studiemethoden --- studeren --- lesgeven --- Enseignement supérieur et universitaire --- Hoger en universitair onderwijs --- 378 --- #psyc:gift 1996 --- Academic collection --- #A9610A --- 378.147 --- evalueren --- studieresultaten --- leerpsychologie --- didactiek --- evaluatie van leerlingen --- hoger onderwijs --- 489.5 --- Declaratieve kennis --- Doceren --- Evaluatie --- Procedurele kennis --- Situationele kennis --- Strategische kennis --- Studaxologie --- Studeren --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- 371.21 --- 159.95 --- 371.3 --- Studie en studieresultaten --- Hoger onderwijs --- Lerarenopleiding --- Studievaardigheden --- Evaluatietechnieken --- Examens --- algemeen --- didactiek. --- algemeen. --- hoger onderwijs. --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Didactiek. --- Algemeen. --- Hoger onderwijs.
Choose an application
In het denken over onderwijzen en leren in het voortgezet onderwijs verschuift het accent van kennisoverdracht door de leraar naar zelfstandige kennisverwerving door de leerlingen. In deze nieuwe editie van Lesgeven sluiten de auteurs bij deze ontwikkeling aan. Zelfstandig leren (dat zowel individueel als samenwerkend leren omsluit) biedt vele mogelijkheden om tegemoet te komen aan verschillen tussen leerlingen in leertempo en belangstelling. (Bron: covertekst)
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- rollenspelen --- zelfstudie --- evaluatie (onderwijs) --- lesgeven --- simulaties --- leerstoornissen --- leraren --- stagebegeleiding --- video's --- studenten --- didactische processen --- onderwijs --- leerdoelstellingen --- Didactics --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- motivatie --- leermiddelen --- didactiek --- 454.23 --- Differentiatie --- Doceren --- Evaluatie --- Leerdoelen --- Leermiddelen --- Leerprocessen --- Pedagogie --- Projectonderwijs --- Werkvormen --- Zelfstandig leren --- Didactische principes --- leerkrachten-leerlingen --- evaluatie van leerlingen --- zelfstandig leren --- 454 --- 454.21 --- zelfstandig leren (ler) --- 37.02 --- Leren --- Onderwijs --- Onderwijsleerprocessen --- leermethoden --- les --- pedagogiek --- Lerarenopleiding : CVO --- Lesgeven --- 371.3 --- 371.21 --- 371.22 --- 031989.jpg --- Onderwijs: methoden --- Studeren: zelfstandig --- Didactiek --- Beginsituatie --- Leerinhouden --- Didactische werkvormen --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- 370.02 --- Leerproces --- Leerdoel --- Leerinhoud --- Didactische werkvorm --- Leermiddel --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Leerlingen evalueren speelt een belangrijke rol in de dagelijkse klaspraktijk. Vernieuwde visies op onderwijzen en leren plus de invoering van eindtermen en ontwikkelingsdoelen hebben nieuwe inzichten meegebracht over die evaluatie. Bij leerkrachten en andere onderwijskundigen groeit meer en meer de overtuiging dat het niet alleen gaat om de evaluatie van kennis en inzicht, maar ook van vaardigheden en attitudes. Het zou moeten gaan om een evaluatie die geïntegreerd is in het hele onderwijsproces, die aangepast is aan de individuele kenmerken van de leerlingen, die uitdagend en levensecht is en die de leerlingen op een actieve manier betrekt bij hun eigen leer- en evaluatieproces. Maar de stap van die inzichten naar aangepaste evaluatievomren blijkt nog vaak iets te groot. Individuele leerkrachten kunnen die omslag niet alleen maken : er zijn voorbeelden en ondersteuning nodig vanwege collega's, begeleiding en overheid ; maar er is ook een onderwijskundig kader nodig waaruit leerkrachten strategieën kunnen putten om aan de slag te gaan. Eerder dan het aanreiken van gesneden brood wil dit boek de noodzakelijke ingrediënten en aandachtspunten voor het ontwikkelen van goede evaluatiemethoden aanreiken. Het werk bevat voorbeelden voor verschillende leeftijdsgroepen en studierichtingen. Maar deze dienen als illustratie van de achterliggende principes : het kader waarmee leerkrachten en leerkrachtenteams kunnen vertrekken om de evaluatie van hun leerlingen op een nieuwe leest te schoeien. Daadwerkelijk aangepast aan hun vernieuwde inzichten.
Evaluatietechnieken --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Secundair onderwijs. --- Handboeken en inleidingen. --- Didactic evaluation --- evaluatie (onderwijs) --- didactiek --- #PBIB:2002.4 --- #KVHA:Evaluatie --- #KVHB:Evaluatie --- #KVHB:Onderwijs --- #KVHB:Pedagogie --- 371.25 --- evaluatie --- leerlingenbegeleiding --- zelfstandig leren --- 450.2 --- leren --- onderwijs --- onderwijsbeleid --- 454.21 --- 454.4 --- 484 --- Evaluatie --- assessment --- begeleid zelfstandig leren --- didactisch proces --- portfolio's --- 483 --- 484.4 --- Betrokkenheid --- Evaluatie (Beoordeling) --- Evaluatie van leerlingen (klassenraad, schoolrapport, toetsen) --- Onderwijsvernieuwing --- Portfolio's --- Secundair onderwijs --- Vaardigheden --- 454.4 ) Evaluatie --- alternatieve evaluatievormen --- authentieke evaluatie --- evaluatie (ler) --- evaluatie-instrumenten --- leerlingbetrokkenheid --- vaardigheidsevaluatie --- 371.27 --- 484.2 --- Zelfstandig studeren --- Lerarenopleiding : CVO --- lerarenopleiding cvo --- #gsdbP --- Didactische evaluatie --- onderwijs - politiek, wetgeving en organisatie --- Didactische werkvormen --- Didactiek --- Vernieuwing van het secundair onderwijs --- (zie ook: Schoolrapporten) --- Onderwijs --- Assessment --- Leerlingen --- examinering --- 371.26 --- Portfolio --- Leerling --- Evaluatietechniek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Jongere --- Vlaanderen --- Emigratie
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|