Listing 1 - 10 of 164 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Procesgericht begeleiden van risicokleuters In deze praktijkgerichte publicatie - die voortbouwt op ?Een procesgericht kindvolgsysteem voor kleuters? - bespreken we risicokleuters: kleuters die in het gewone onderwijs thuishoren maar door bepaalde kenmerken onvoldoende weten te profiteren van de gangbare aanpak in de klas. Dat blijkt dan duidelijk uit een ontbrekende betrokkenheid in één of meerdere ontwikkelingsgebieden. Voor ons het signaal dat kinderen vastlopen. Deze publicatie bestaat uit acht gevalstudies die een brede waaier van problematieken omvatten: zelfsturing, taal, communicatie, psychomotoriek, ... Doorheen deze gevalstudies wordt geïllustreerd hoe men risicokleuters observeert, hoe men inzichten verwerft in wat er misloopt en op basis daarvan interventies opzet. In deze observaties en begeleidingsverhalen zal men kleuters uit de eigen praktijk herkennen en zich kunnen inspireren aan de beschreven interventies. Daarbij zal het eigene van de ervaringsgerichte benadering opvallen: het steeds opnieuw zoeken naar de krachten die in elk kind leven en deze ten volle aanspreken. Als bijlage is er een inlegblad met een overzicht van de beschreven interventies. (flaptekst)
Zorgverbreding --- Kleuteronderwijs --- Ervaringsgericht onderwijs
Choose an application
Choose an application
Choose an application
3-jarige --- Ervaringsgericht onderwijs --- Kleuteronderwijs
Choose an application
4-jarige --- Ervaringsgericht onderwijs --- Kleuteronderwijs
Choose an application
5-jarige --- Ervaringsgericht onderwijs --- Kleuteronderwijs
Choose an application
Kleuteronderwijs --- Welbevinden --- Betrokkenheid --- Ervaringsgericht onderwijs
Choose an application
Met deze doos leren kinderen de gevoelens kennen.
Emotie --- Ervaringsgericht onderwijs --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs
Choose an application
Kwaliteitszorg --- Onderwijs --- Basisonderwijs --- Ervaringsgericht onderwijs
Listing 1 - 10 of 164 | << page >> |
Sort by
|