Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
leerdoelen --- School management --- Objectives of teaching --- eindtermen --- leerplannen --- Enseignement --- Onderwijs --- 371.214 --- #gsdbP --- schoolwerkplannen --- didactiek --- 371.011 --- 371.2 --- 454.1 --- 472.3 --- 472.4 --- 474.1 --- Basisonderwijs --- Eindtermen --- Leerdoelen --- Schoolwerkplannen --- 450.44 --- Curriculum opbouw. Leerprogrammas. Schoolprogrammas. Leerplannen. Studiegidsen. Schooltijden. Lesroosters --- Onderwijsdoelstellingen --- Onderwijsorganisatie --- didactiek - doelstellingen --- Schoolwerkplannen; algemeen --- Leerplannen; algemeen --- Doelstellingen --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- 371.214 Curriculum opbouw. Leerprogrammas. Schoolprogrammas. Leerplannen. Studiegidsen. Schooltijden. Lesroosters --- eindtermen (ler) --- leerdoelen (ler) --- schoolwerkplan (ler) --- Schoolwerkplan --- Secundair onderwijs
Choose an application
53
Lerarenopleiding --- algemeen. --- leerdoelen --- School management --- Objectives of teaching --- eindtermen --- 371.214 --- #gsdbP --- #PEDA *1.3 --- #PEDA *1.214 --- #PEDA *3.3 --- #KVHB:Eindtermen --- #KVHB:Vaardigheden --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Attitudes --- attitudes --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- didactiek --- 371.2 --- 371.011 --- attituden --- 454.1 --- attitude (ler) --- eindtermen (ler) --- Attitudes --- Eindtermen --- Secundair onderwijs --- 371.214 Curriculum opbouw. Leerprogrammas. Schoolprogrammas. Leerplannen. Studiegidsen. Schooltijden. Lesroosters --- Curriculum opbouw. Leerprogrammas. Schoolprogrammas. Leerplannen. Studiegidsen. Schooltijden. Lesroosters --- Onderwijsorganisatie --- Onderwijsdoelstellingen --- didactiek - doelstellingen --- Doelstellingen --- Algemeen. --- Onderwijs --- Opvoedkunde
Choose an application
In 1997 werden ontwikkelingsdoelen en eindtermen vastgelegd voor het basisonderwijs. De manier waarop deze tot stand zijn gekomen en later werden aangepast onder druk van de koepelorganisaties heeft onduidelijkheid gecreëerd over de waarde en het gebruik ervan. Bovendien zitten uiteenlopende benaderingen in leermiddelen vervat, wat de interpretatie ervan verder compliceert. Daarnaast spelen ook de opvattingen en de perceptie van leerkrachten en directies een rol in de wijze waarop ontwikkelingsdoelen en eindtermen uiteindelijk worden geïnterpreteerd en vertaald in de dagdagelijkse klaspraktijk. Als gevolg van dit alles was de overheid geïnteresseerd in een evaluatieonderzoek. Dit boek is de neerslag van het onderzoek dat werd uitgevoerd in het kader van het Onderwijskundig Beleids- en Praktijkgericht Wetenschappelijk Onderzoek (OBPWO). Daarin wordt nagegaan of leraren en directies tevreden zijn over de ontwikkelingsdoelen en eindtermen als kerncurriculum voor het basisonderwijs. Bovendien wordt onderzocht of ze mee richting geven aan de concrete klaspraktijk en het schoolbeleid. Het boek wil een democratische dialoog over de waarde en het gebruik van ontwikkelingsdoelen en eindtermen stimuleren.
Eindtermen --- Ontwikkelingsdoelen. --- Basisonderwijs. --- Teaching --- onderwijs --- eindtermen --- Education [Elementary ] --- Education--Research --- 737 Leerprogramma's --- #KVHB:Basisonderwijs --- #KVHB:Eindtermen --- #KVHB:Leerplannen --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- 472.4 --- 474.1 --- Basisonderwijs --- Curricula --- Evaluatie --- Leergebieden --- Leerplannen --- Onderzoek --- Ontwikkelingsdoelen --- Vakoverschrijdende eindtermen --- Curriculumontwikkeling --- curricu --- evaluatie --- leerplannen --- onderzoek --- ontwikkelingsdoelen --- basisonderwijs --- curriculumontwikkeling --- basisonderwijs (ler) --- eindtermen (ler) --- 101757.jpg --- 371.014 --- 371.3 --- 371.26 --- 371.26 Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- 371.014 Onderwijspolitiek --- Onderwijspolitiek --- Leerplannen; algemeen --- Doelstellingen --- PXL-Education 2014 --- didactiek --- wetenschappelijke inzichten --- Vlaanderen --- Wetenschappelijk onderzoek --- Eindterm --- Ontwikkelingsdoel --- Natuurwetenschappen --- Emigratie --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Sinds 1 september 2007 zijn de vakoverschrijdende ICT-eindtermen van kracht in het basisonderwijs, de eerste graad van het secundair onderwijs en in de basiseducatie. Deze eindtermen zijn nieuw en een uitdaging voor elke school en elke leerkracht. Het boek ICT-eindtermen in school- en klaspraktijk wil hen helpen bij de implementatie van die ICT-eindtermen. Het boek biedt eerst een kader aan: het nieuwe beleidsplan over ICT in het onderwijs. Het ICT-beleid van de overheid wil in de eerste plaats dat elke Vlaamse leerling op school leert omgaan met de meest gangbare nieuwe technologien. Daarna is de kernvraag aan de orde: hoe de ICT-eindtermen integreren in de dagelijkse onderwijspraktijk? Het antwoord op die vraag vertrekt van een duiding van de vakoverschrijdende ICT-eindtermen. Het beschrijft hoe leerkrachten deze eindtermen binnen de verschillende leergebieden en ?vakken en, over de verschillende leerjaren heen kunnen integreren. Daarbij staan zeven principes voorop die een goed kompas Kunnen zijn voor een succesvolle ICT- integratie. Maar deze nieuwe eindtermen zijn niet alleen een opgave voor de individuele leerkracht. Het schoolteam en het schoolbeleid zijn essentieel voor het succes. Samen kunnen zij zorgen voor een ICT-implementatieplan. Ook hiervoor geeft dit boek de nodige inspiratie. - Het geeft eerst een aanzet om op het niveau van de school en de scholengemeenschap een ICT-beleid te ontwikkelen dat de kenmerken van goede beleidsvoering heeft. - Daarna presenteert het 'pICTos' wat staat voor 'Plannen van ICT op school', een elektronische tool die scholen ondersteunt bij het ontwerpen van een ICT-beleidsplan. Aan de hand van dit instrument kunnen scholen analyseren hoe ver ze al staan met de invoering van de ICT-eindtermen en informatie krijgen over hoe ze de verdere integratie van ICT kunnen ontwikkelen. - Ten slotte volgt een praktijkvoorbeeld over het proces van de ICT-implementatie dat kan dienen als inspiratiebron voor andere scholen en scholengemeenschappen. In dit voorbeeld komen drie pijlers aan bod waaraan gewerkt moet worden om ICT op een goede manier te implementeren binnen de basisschool: de infrastructuur, de deskundigheid bij leerlingen, leerkrachten en omkaderend personeel en het kunnen beschikken over verantwoorde didactische content. De opgave is niet gering en ook niet helemaal nieuw. Maar leerlingen zullen pas echt ten volle het nut van ICT-gebruik ondervinden, als de hele school er planmatig en met overleg bij betrokken wordt.
Eindtermen. --- Informatica --- Basiseducatie. --- Basisonderwijs. --- Secundair onderwijs. --- basisonderwijs --- Computer assisted instruction --- Didactics of technology --- secundair onderwijs 1ste graad --- Objectives of teaching --- eindtermen --- School management --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- 371.694 --- ICT --- 454.52 --- computerondersteund onderwijs --- Basiseducatie --- Computerondersteund onderwijs --- Eindtermen --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- ICT-beleidsplan --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- informatica --- 454.1 --- eindtermen (ler) --- ict (ler) --- Basisonderwijs --- Buitengewoon basisonderwijs --- Onderwijsbeleid --- 456.36 --- Implementatie --- automatisering (computer) --- computergestuurd onderwijs --- informatieverwerking --- internet --- leermethoden --- ICT ; onderwijs --- 371.694 Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Computer ondersteund onderwijs --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs --- Onderwijs --- ICT-vaardigheden --- Eindterm --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|