Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Painting --- drawing techniques --- driedimensionaal tekenen --- ruimtelijk tekenen --- tekentechnieken
Choose an application
Computers are most commonly controlled with a keyboard and a mouse, but this has some major disadvantages.It is stressful for the joints and it limits the movement space.Gesture recognition solves most of these problems and makes it more intuitive to control the computer.Determination of the pointing direction is an important part of gesture recognition.This book examines a real-time solution for the detection of the pointing direction of a person.A multi-camera setup with normal visible light cameras is being used to achieve this.The three-dimensional reconstruction is made with the visual hull.The proposed solution is only suitable for one person and makes a distinction between not pointing, pointing with one arm and pointing with both arms.The program will first detect the hands that are used for pointing.Secondly the arms will be detected by a growing algorithm presented in this book.Thus when only one arm is used for pointing, only that arm and that hand will be detected.The results of this method are stable enough to be used on a projection screen. Computers bedienen gebeurt tegenwoordig meestal met een toetsenbord en een muis, maar dit heeft enkele grote nadelen.Het is namelijk belastend voor de gewrichten en het beperkt de bewegingsruimte.Gebarenherkenning lost deze problemen grotendeels op en zorgt bovendien voor een meer intuïtief gebruik.De wijsrichting bepalen is een belangrijk onderdeel van de gebarenherkenning.Deze thesis onderzoekt een real-time oplossing voor het bepalen van de wijsrichting van een persoon.Hiervoor wordt gebruik gemaakt van een multicameraopstelling met gewone kleurencamera's.De driedimensionale reconstructie wordt verkregen met behulp van de visual hull.De voorgestelde oplossing werkt enkel voor één persoon.Er wordt een onderscheid gemaakt tussen niet wijzen, met één arm wijzen en met beide armen wijzen.Indien de persoon ergens naar wijst worden de posities van de handen gezocht waarmee gewezen wordt.Vanuit de handen worden de armen bepaald met behulp van een voorgesteld groeialgoritme.Wanneer er dus slechts met één arm gewezen wordt, zullen enkel die arm en die hand gedetecteerd worden.De resultaten van deze methode zijn voldoende stabiel om te gebruiken bij een projectiescherm.
3D-reconstructie. --- Computervisie. --- Driedimensionaal. --- Multimedia - multimedia. --- Real-time. --- Terugprojectie. --- Virtuele interface. --- Visual hull. --- Wijsrichting.
Choose an application
Affective and dynamic functions --- optical illusion --- stereoscopic photographs --- visual perception --- driedimensionaal tekenen
Choose an application
Programming --- Technical drawing --- AutoCAD (informatica) --- driedimensionaal tekenen --- werktuigbouwkundig ontwerpen --- technisch tekenen
Choose an application
Geometry --- art [discipline] --- design [discipline] --- geometry --- perception --- motion --- structuren --- driedimensionaal tekenen --- projectie --- vormgeving --- kunst --- beweging --- waarneming --- geometrie
Choose an application
Werden technische tekeningen vroeger met de hand of in een 2D tekenprogramma getekend, tegenwoordig worden de meeste technische tekeningen direct afgeleid van het 3D CAD model. Dit brengt andere vaardigheden met zich mee, welke in dit boek worden beschreven. Het begint met het opzetten van de tekening, de verschillende projectiemogelijkheden, lijnsoorten, lettertypen, arceringen, etc. Verder gaat het in op het juist bematen, zoals de plaatsing van de maten, weergeven van toleranties, ruwheden, stuknummers en stuklijsten. Dit alles wordt op een zeer overzichtelijke manier verteld, verduidelijkt met vele zwart-wittekeningen en voorbeelden. Tevens is er een aantal oefeningen, waarvan de benodigde modellen op een cd-rom zijn bijgeleverd in DXF formaat (2D) en STEP of IGES formaat (3D). Inclusief een aantal interessante bijlagen, namelijk: handige checklist en NEN en ISO tabellen van veelgebruikte passingen, onderdelen en schroefdraden. Een onmisbaar boek voor wie zich bezighoudt met technische tekeningen, goed als studiemateriaal te gebruiken of als naslagwerk dankzij de uitgebreide index.
Materials sciences --- Production management --- Artificial intelligence. Robotics. Simulation. Graphics --- Technical drawing --- robots --- 2D computertoepassingen --- 3D (derde dimensie) --- driedimensionaal tekenen --- ontwerpen --- productontwikkeling --- technisch tekenen --- CAD (computer aided design)
Choose an application
75.05 --- 7.017 --- Trompe-l'oeil --- Stoepkrijktkunst --- Street Art ; driedimensionaal ; 3D --- Schilderkunst ; graffiti en straatgrafiek --- Graffiti-kunst --- Urban Art --- Omgevingskunst --- Schilderkunst ; graffitti, metro-kunst --- Kunst ; optische effecten, perspectief, illusie
Choose an application
During the Renaissance, artists and illustrators developed the representation of truthful three-dimensional forms into a highly skilled art. As reliable illustrations of three-dimensional subjects became more prevalent, they also influenced the way in which disciplines developed: architecture could be communicated much more clearly, mathematical concepts and astronomical observations could be quickly relayed, observations of the natural world moved towards a more realistic method of depiction.Through essays on some of the world?s greatest artists and thinkers (Leonardo da Vinci, Euclid, Andreas Vesalius, William Hunter, Johannes Kepler, Andrea Palladio, Galileo Galilei, among many others), this book tells the story of the development of the techniques used to communicate three-dimensional forms on the two-dimensional page and contemporary media. It features Leonardo da Vinci?s groundbreaking drawings in his notebooks and other manuscripts, extraordinary anatomical illustrations, early paper engineering including volvelles and tabs, beautiful architectural plans and even views of the moon.With in-depth analysis of over forty manuscripts and books, Thinking 3D also reveals the impact that developing techniques had on artists and draughtsmen throughout time and across space.
Pop-upboeken --- Vouwtechnieken --- 3D --- 3D-tekenen --- 76 --- 5/6 --- 5/6 Exacte en toegepaste wetenschappen --- 5/6 Pure and applied sciences --- Exacte en toegepaste wetenschappen --- Pure and applied sciences --- 76 Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst --- 76 Graphic arts. Graphics --- Graphic arts. Graphics --- Vouwen --- Pop-upboek --- Vouwtechniek --- wiskunde --- astronomie --- architectuur --- anatomie (niet medisch) --- driedimensionaal (3D) --- Leonardo da Vinci --- Dürer, Albrecht --- Vesalius, Andreas --- Palladio, Andrea --- Hunter, William --- wiskunde. --- astronomie. --- architectuur. --- anatomie (niet medisch). --- driedimensionaal (3D). --- Leonardo da Vinci. --- Dürer, Albrecht. --- Vesalius, Andreas. --- Palladio, Andrea. --- Hunter, William. --- tentoonstelling Spa (1873). --- Salon van Spa (1873). --- Association pour le Développement de la Peinture à Spa. --- 19de eeuw.
Choose an application
This book reveals how all kinds of visual artists (contemporary artists, street artists, photographers and even product designers) are using miniatures and miniaturized worlds in order to create startling situations and memorable images.
Miniature objects --- Photography, Close-up. --- Miniature craft --- 7.049 --- 77.041 --- Beeldende kunst ; installaties ; met kleine figuurtjes --- Miniatuur ; mini ; micro figuren --- Street Art ; driedimensionaal ; 3D --- Urban Art --- Miniatuurformaat --- Miniatures --- Handicraft --- Models and modelmaking --- Close range photography --- Close-up photography --- Photography, Artistic --- Objects, Miniature --- Tiny objects --- Art objects --- Toys --- Photography. --- Iconografie ; verschillende onderwerpen --- Fotografie ; de mens, portretten --- Photography, Close-up --- Photography
Choose an application
technisch tekenen --- 3D (derde dimensie) --- ontwerpen --- Technical drawing --- driedimensionaal tekenen --- CAD (computer aided design) --- computer-aided design --- 2D computertoepassingen --- 2d-tekening --- 3d cad --- 745/749 --- Industriële vormgeving --- documentatie --- Contains audio-visual material --- Production management --- productontwikkeling --- robots --- Artificial intelligence. Robotics. Simulation. Graphics --- Materials sciences --- KI (kunstmatige intelligentie) --- AI (artificiële intelligentie)
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|