Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Wanneer een kind op jonge leeftijd in aanraking komt met de dood, bijvoorbeeld bij het verlies van een naaste, kan het verdriet daarover ingrijpende gevolgen hebben. 'Jong verlies' van rouwtherapeut Riet Fiddelaers-Jaspers helpt ouders, leerkrachten en zorgprofessionals bij het opvangen en begeleiden van rouwende kinderen. In 'Jong verlies' schrijft Riet Fiddelaers-Jaspers vanuit haar studie en praktijkervaring over vragen als:Hoe vertel je aan kinderen dat iemand is doodgegaan?Neem je hen mee op rouwbezoek en naar de uitvaart?Wat zijn de gevolgen van een ernstig verlies voor de ontwikkeling van een kind?Hoe gaan kinderen met verlies om en hoe kunnen we hen daarin steunen?Voor hun verdere ontwikkeling is bepalend welke steun zij van volwassenen krijgen. Duidelijkheid en structuur zijn dan essentieel.
Developmental psychology --- psychologie van leven en dood --- Philosophical anthropology --- kinderpsychologie --- Psychiatry --- kinderen --- Physiology: reproduction & development. Ages of life --- rouwverwerking --- 418.7 --- Dood --- Kinderen --- Psychologie van leven en dood --- Rouwproces --- Verdriet --- Verdriet om verlies --- (zie ook: Rouwproces) --- Verliesverwerking --- Rouwen --- Afscheid nemen --- Dood en kinderen --- Rouwproces ; kinderen --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Afscheid en rouw
Choose an application
Bereavement in children --- Chagrin chez l'enfant --- Children and death --- Death and children --- Deuil (Décès) chez l'enfant --- Dierbare [Verlies van een ] bij kinderen --- Dood en kinderen --- Décès senti par l'enfant --- Enfants et la mort --- Grief in children --- Kinderen en de dood --- Mort et enfants --- Perte d'un parent chez l'enfant --- Perte d'un proche chez l'enfant --- Rouw bij sterfgeval bij kinderen --- Sterfgeval gevoeld door kinderen --- Verdriet bij kinderen --- Verlies van een dierbare bij kinderen
Choose an application
Child and parent --- Children and death --- Children and parents --- Death and children --- Dood en kinderen --- Enfants et la mort --- Kinderen en de dood --- Mort et enfants --- Ouders en kinderen --- Parent and child --- Parent-child relations --- Parents and children --- Parents et enfants --- Bereavement in children --- Grief in children --- Enfants et mort --- Deuil chez l'enfant --- Chagrin chez l'enfant --- Deuil --- Enfant --- Mort --- Communication verbale --- Parents --- Relation parents-enfant
Choose an application
Waarom moeten mensen doodgaan? Als je het heel, heel hard probeert, kun je dan iemand weer levend maken? Is het niet veel te koud om in de winter op het kerkhof te liggen? Als iemand gestorven is van wie je houdt, heb je dan voor altijd verdriet? Over de dood stelt iedereen zich vragen. In dit boek vind je een antwoord op vragen van kinderen over dood en rouwverwerking. Als je je vader of moeder verliest, als je broer of zus sterft. Wat moet je dan doen? Hoe leer je weer houden van het leven? Een sereen boek dat door zijn duidelijke en openhartige informatie kinderen én volwassenen hoop en troost kan bieden bij het verlies van een geliefde persoon. 'Dood zijn, hoe lang duurt dat?' is een boek in een informatieve reeks boordevol vragen van en voor kinderen.
418.2 --- 418.7 --- dood --- ouder-kind relatie --- psychologie --- sterven --- Dood --- dood en kinderen --- Psychologie van huwelijk en gezin --- Psychologie van leven en dood --- JB STORM --- J-418.7 --- Dood : problematiek --- 253:362.1 --- rouw --- jeugdliteratuur --- 416.5 --- kinderen --- kinderpsychologie --- rouw (verdriet) --- 476.13 --- 253:362.1 Pastoraal voor zieken, ouderen en stervenden --- Pastoraal voor zieken, ouderen en stervenden --- (zie ook: rouw) --- (zie ook: dood) --- Kinderen en dood
Choose an application
Bereavement in children
---
Chagrin chez l'enfant
---
Children and death
---
Death and children
---
Deuil (Décès) chez l'enfant
---
Dierbare [Verlies van een ] bij kinderen
---
Dood en kinderen
---
Décès senti par l'enfant
---
Enfants et la mort
---
Grief in children
---
Kinderen en de dood
---
Mort et enfants
---
Perte d'un parent chez l'enfant
---
Perte d'un proche chez l'enfant
---
Rouw bij sterfgeval bij kinderen
---
Sterfgeval gevoeld door kinderen
---
Verdriet bij kinderen
---
Verlies van een dierbare bij kinderen
---
Grief in adolescence
---
#BIBC:ruil
Choose an application
Kinderen ervaren vaak verlies. Tijdens het spel leren kinderen omgaan met verliezen door bijvoorbeeld niet op te geven en nogmaals te proberen: misschien lukt het de volgende keer beter. Kinderen worden echter ook geconfronteerd met ingrijpend verlies waardoor hun leven kan veranderen: ouders die scheiden, het verdriet bij de eerste schooldag, een vriendje dat kanker krijgt of een (groot)ouder die sterft.Een kind leert omgaan met deze betekenisvolle verliezen, soms alleen, soms met de steun van anderen. In een vertrouwde en veilige omgeving zoals thuis of op school kan een volwassene het kind uitnodigen om stil te staan bij het gemis. Ruimte voor verdriet geeft een leidraad welke woorden te gebruiken, hoe om te gaan met gevoelens en gedachten, hoe het kind doorheen de verwerking te begeleiden.De auteurs hebben, vanuit hun jarenlange praktijk in het omgaan met kinderen met een verlieservaring, deze leidraad opgesteld. Het is een weg die door het kind kan bewandeld worden samen met ouders, leerkrachten, opvoeders en hulpverleners
#PBIB:+105.99 --- Dood --- Verdriet --- didactisch materiaal --- dood --- kanker --- kinderen en rouw --- prentenboeken --- rouw --- verdriet --- verliesverwerking --- 418.7 --- afscheid nemen --- psychologie --- 415.3 --- 605.91 --- Dementie --- Dood(Kinderen en dood) --- Echtscheiding --- Troosten --- Verlies (emotie) --- Ziek zijn --- kinderen --- kwaadaardige gezwellen --- rouwverwerking --- spelen --- troost --- 476.1 --- 478.9 --- Basisonderwijs --- Didactisch materiaal --- Huisdier --- Kanker --- Kind --- Kinderen en dood --- Kleuteronderwijs --- Psychologie van leven en dood --- Rouw / rouwverwerking --- Rouw --- Rouwproces --- Sterven en dood (dood) --- Verdriet bij kinderen --- Verdriet om verlies --- Verhuizen --- Verlies --- Verliesverwerking --- Verloren lopen --- Ziekte --- 418.7 ) Begeleiding van nabestaanden --- overlijden --- rouwen --- scheiden --- verlies --- ziek --- 393.7 --- 616.052 --- Communicatie --- Gezin --- Kinderen --- Patiënten --- Psychologie --- 478.8 --- Dood : basisonderwijs --- Dood : kleuteronderwijs --- Kanker : kinderen --- Verdriet : kinderen --- Verlies : hulpverlening --- Verliessituaties --- 063076.jpg --- 063077.jpg --- 063078.jpg --- Rouwproces ; kinderen --- didactische set --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Omgaan met verdriet --- stervensbegeleiding, dood, rouw, begeleiding van nabestaanden, zelfmoord --- Uitvoerende functies --- Oncologie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Overige vormingsgebieden --- (zie ook: Rouwproces) --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Differentiatie --- Didactiek. --- Basisonderwijs. --- #PBIB:+108.31 --- Lezen --- JB BODE --- emoties --- grootouders --- 433.7 --- 433.75 --- 471.44 --- Emoties(Gevoelens) --- Emotionele opvoeding(Affectieve opvoeding) --- Lager onderwijs --- kinderboeken --- Grootouders --- Jeugdboeken 6 jaar --- Sterven --- kind en dood --- verhalen ; kleuters --- Dood ; verhalen --- Dood en kinderen ; verhalen --- Grootouders ; verhalen --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Jeugdliteratuur --- Voorleesverhalen ; basisonderwijs --- Dood - prentenboek --- Dood; kinderen --- Grootouders - prentenboek --- Jeugdboeken --- Prentenboeken --- Rouwproces : kinderen - prentenboek --- 062954.jpg --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- gevoelens --- Leesopvoeding --- Activiteiten met het jeugdboek - kinderboeken --- Sociale en emotionele opvoeding --- 063074.jpg --- Kanker (Leukemie) --- 062955.jpg --- Kanker (Oncologie) --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van het lager onderwijs --- ziektebeleving --- emotionele opvoeding --- 700 Pedagogie --- 772 Basisonderwijs --- differentiatie --- verschillen --- 474.23 --- basisonderwijs --- didactiek --- differentiërend onderwijs --- 454.23 --- 474.21 --- Ervaringsgericht onderwijs --- Evaluatie --- Klasdoorbrekend werken(Klasoverschrijdend werken) --- Omgaan met verschillen --- Taakgericht taalonderwijs --- Diversiteit --- Evaluatie (Beoordeling) --- Klasdoorbrekend werken --- Taakgericht onderwijs --- evaluatie --- Differentiatie ; lagere school --- Differentiërend onderwijs ; basisonderwijs --- 450.46 --- 061173.jpg --- Differentiatie: lagere school --- didactiek basisonderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Didactische principes --- Didactische werkvormen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- #KVHB:Kinderpsychologie --- #KVHB:Rouwproces --- #KVHB:Verlieskunde --- (kind) --- 174.5 --- Emoties (Gevoelens) --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Ontwikkeling van kinderen --- Rouw (verlies) --- 418.7 )* PSYCHOLOGIE VAN LEVEN EN DOOD --- sociaal-emotionele opvoeding --- Begeleiding --- Emoties --- Kinderen met emotionele en psychosociale problemen --- Veranderingen --- Verdriet ; kinderen --- Rouwproces : kinderen --- Troost --- 062953.jpg --- rouwbeleving --- verlies (psychologie) --- PXL-Education 2017 --- voorleesboek --- Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Oncology. Neoplasms --- Dutch literature --- ziek zijn (themawoord fictie) --- kanker (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- ouders-kind relatie --- Philosophical anthropology --- Psychology --- Age group sociology --- Educational sciences --- psychologie van leven en dood --- Teaching --- interculturaliteit --- interculturele opvoeding --- multiculturele samenleving --- intercultureel onderwijs --- grootouders (themawoord fictie) --- verdriet (themawoord fictie) --- dood (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- opa's (themawoord fictie) --- Grootouders. --- Kinderen en dood. --- Kleuters. --- Rouwproces ; kinderen. --- afscheid --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Grootvaders --- Sociale opvoeding --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Kleuters --- Rouwen --- Moeders --- Jeugd --- ziekte --- 684.94 --- boekillustraties --- jeugdboeken --- kinderboekillustraties --- non-fiction --- ziek zijn --- JB VANM --- het boek, boekillustratie --- Patiënten --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Grootvader --- Grootouder --- Kunst --- Autisme --- Cultuur --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Kleinkind --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Kleuter --- Emotie --- Moeder --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Affective and dynamic functions --- Primary education --- Orthopedagogics --- Jongere
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|