Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Een onthutsend boek over de troeven én de valkuilen van onze digitale samenlevingTrotse toekomstige ouders zetten de eerste echo van hun baby even later al op Facebook. Smartphones, selfies en apps kleuren onze dagelijkse woordenschat. Zelfs de dood maakt niet langer een onderscheid tussen online en offline. Indien je altijd herinnerd wilt worden, kun je nu al je digitale nalatenschap regelen. De laatste generatie die nog een onderscheid kan maken tussen online en offline leeft vandaag. De huidige tieners en twintigers groeien onlife op. Dit boek van Katleen Gabriels is een wake-up call voor iedereen die denkt dat hij niets te verbergen heeft in de onlinewereld. De digitale revolutie zorgt voor een waaier aan mogelijkheden, informatie en kennis, maar stelt ook onze vrijheid, zelfstandigheid en waardigheid op de proef. We worden niet enkel van bovenaf gecontroleerd, maar houden elkaar ook onderling in de gaten. Wat zijn de troeven en waar liggen de valkuilen in onze digitale wereld? Wat is nog persoonlijk en wat ligt te grabbel voor iedereen ? Bron : http://www.bol.com
social media --- Mass communications --- Computer architecture. Operating systems --- Sociology of culture --- 007.5 --- Bee Collection --- Digitale wereld --- internet --- Sociale media --- privacy --- 691 Informatiemaatschappij --- informatica - cybernetica - Internet - Sociale media (zie ook 681.3) --- digitalisering --- informatisering --- informatiemaatschappij --- maatschappijkritiek --- PXL-Education 2016 --- sociale psychologie --- sociale media --- digitaal tijdperk --- 193 Kinderrechten en Media --- Digitalisering --- Media --- Media-onderzoek --- Internet --- Privacy --- Privacybescherming --- Communicatiesociologie --- Cultuursociologie --- Mediaonderzoek --- Human rights
Choose an application
De samenleving wordt steeds digitaler. In toenemende mate maken we gebruik van websites, sociale media en digitale middelen zoals apps en games. Dit zorgt voor kansen en mogelijkheden voor individuen, organisaties en overheden. Maar niet iedereen kan daar even goed in meekomen. Sociaal werk streeft naar een samenleving waarin iedereen volwaardig mee kan doen. Dit geldt ook voor de digitale samenleving. Het sociaal werk moet daarom aandacht hebben voor de digitale kansen en gevaren binnen de samenleving. Dit vraagt van de sociaal werker digitale vaardigheden, maar vooral ook digitaal bewustzijn en mediawijsheid.Sociaal werk in de digitale samenleving leert sociaal werkers op een verantwoorde en professionele manier digitale middelen te gebruiken in het werk en hoe zij cliënten kunnen ondersteunen bij de sociale vraagstukken die een digitale samenleving oproept. De uitgave biedt een oriëntatie op de digitale samenleving, de beroepscontext en de rol van het sociaal werk in de digitale samenleving. Aan de hand van het model ?Digitaal Sociaal Werk? wordt op drie niveaus (micro, meso en macro) kennis aangereikt over verschillende thema?s die spelen in de samenleving. Aan de hand van de kerntaken van het sociaal werk, wordt inzichtelijk gemaakt welke rol je als sociaal werker aan moet nemen in de digitale samenleving en welke interventies daarbij relevant zijn.Bron: https://shop.coutinho.nl/store_nl/sociaal-werk-in-de-digitale-samenleving.html
Social welfare methods --- digitalisering --- sociaal werk --- methoden van het sociaal werk --- Sociaal werk --- Digitalisering --- Mediawijsheid --- Internet --- Inclusie --- Sociale media --- Privacybescherming --- Artificiële intelligentie --- Technologie en maatschappij --- Pesten --- Sexting --- Grooming --- Pornografie --- Infobesitas --- PXL-Social Work 2019 --- technologie --- sociale media --- digitaal tijdperk --- PXL-Ebooks 2020 --- 364 --- sociale netwerken --- cultuursociologie --- digitale samenleving --- Maatschappelijk werk --- Welzijnszorg --- Digitale leermiddelen --- Digitale media --- Samenleving --- Sociaal werk (beroep) --- Technologie --- Digitale kloof --- Ondersteuning --- Maatschappij
Choose an application
Wat doet je kind eigenlijk al die uren achter het scherm?* Hoeveel schermtijd is op elke leeftijd reëel?* Hoe kun je grenzen stellen zonder dat dit leidt tot ruzie en frustratie?* Welke apps en games stimuleren denken en creativiteit?* Hoe ontwikkel je het 'media-instinct' van je kinderen?Onze kinderen groeien midden in het digitale tijdperk op. Ze spelen spelletjes op de xbox, chatten op hun smartphone, surfen op internet, of zijn geabonneerd op een Youtube kanaal. Een complete digitale wereld vol mogelijkheden, voordelen en kansen. Maar er zijn helaas ook nadelen en zorgen.Bovenstaande vragen komen de meeste ouders dan ook vast bekend voor. Hoe zorg je ervoor dat het achter de schermen leuk en veilig blijft? Hoe voed je je kind mediawijs op?Mediawijs opvoeden helpt daarbij. Het is voor ouders die hun kinderen verantwoord de digitale wereld in willen begeleiden. Op basis van wetenschappelijke kennis en praktijkervaring helpt Jodi Gold ouders van kinderen van 2 tot 18 jaar om een gezonde relatie tot technologie te ontwikkelen.Zij gaat daarbij in op belangrijke zaken als:* hoe ziet het snel veranderende technologische landschap eruit?* hoe beïnvloedt technologie de ontwikkeling van je kind?* wat voor effect heeft je eigen mediagedrag?* wat moet je tenminste weten over privacy, cyberpesten en andere gevaren?Als moeder van drie kinderen biedt Jodi Gold bovendien een schat aan praktische informatie. Alle hoofdstukken zijn voorzien van handige en nuttige tips.
Didactics of technology --- Computer architecture. Operating systems --- games --- apps --- mediawijsheid --- didactiek --- sociale media --- Kinderen en internet --- Kinderen en media --- Jongeren en internet --- Jongeren en media --- gaming --- digitaal tijdperk --- 433.5 --- social media --- computergames --- reflectie --- 528.5 --- Kinderen en computers --- Internet --- 454.52 --- computerondersteund onderwijs --- Audiovisuele opvoeding --- Sociale media --- Internet en kinderen --- Games --- Computers en kinderen --- Ict ; computerondersteund onderwijs --- Kinderen --- Media --- Jeugd --- Mediaopvoeding --- Apps --- Computerspelen --- Kind --- App --- Computerspel --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jongere --- digitale geletterdheid
Choose an application
HOE GEBRUIKEN WE TECHNOLOGIE ZODAT ZE VOOR ONS EN NIET TEGEN ONS WERKT ?WAT KUNNEN WE EIGENLIJK MET DIE 21ST CENTURY SKILLS ?HOE KUNNEN WE LEVEN ALS DIGITALE HUMANISTEN ?We zitten volop in een momentum van versnelde industriële vooruitgang. Een crisis volgens de ene, een revolutie volgens de andere. Om daarin overeind te blijven, om onze greep op de wereld te kunnen houden, moeten we ons eigen handelen hacken. Om meer humanistisch dan mechanistisch te worden, hebben we behoefte aan Artificial Stupidity.In dit boek gaat Fredo De Smet op zoek naar nieuwe vuistregels in het omgaan met onze digitale realiteit, naar een manier om verandering te leiden en niet te lijden. Daarbij investeer je bijvoorbeeld maar beter in je netwerk, deel je wat je gemeen hebt, en omarm je de ambivalentie in alles wat je doet. Artificial Stupidity is geen politiek pamflet of filosofische kritiek, maar een persoonlijke zoektocht naar wat het betekent om mens te blijven in een veranderende wereld. Omdat wachten gevaarlijker is dan stappen. Bron : http://www.bol.com
528.59 --- 369.11 --- Web 2.0 --- social media --- digitaal --- digitale technologie --- digitale media --- humanisme --- 477.9 --- mediawijsheid --- internet - overige ontwerpen --- marketing - internet --- Cultuurfilosofie. Cultuurpsychologie --- PXL-Music 2018 --- digitaal tijdperk --- technologie --- maatschappij --- Philosophy and psychology of culture --- General ethics --- #gsdb5 --- 338.043 --- Technologische vooruitgang. Automatisering. Computers. Werkgelegenheid en informatica --- Internet --- Humanisme --- Digitalisering --- Cultuursociologie --- Sociologie --- Technologie en maatschappij --- Technologie en maatschappij. --- 658.015 --- Technologie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Filosofie
Choose an application
Cette publication fait le point sur la typographie faite à la main avec beaucoup de liberté dans l'expression. L'introduction par Steven Heller, historien du design replace ce travail dans le contexte plus élargi du design. Au centre de l'ouvrage se trouve des créations sur des thémes (griffonage, refief, suggestion, sarcastique...)
Lettrisme --- Traitement de l'image --- Typographie --- Lettering --- Graphic arts --- Commercial art --- Technique --- grafische vormgeving --- typography --- graphic design --- typografie --- 766:655.26 --- Grafische vormgeving ; typografie ; reclame ; 2000-2004 --- Typografie ; letters ; handgemaakte ; in het digitaal tijdperk --- 655.24 --- 766 --- 766 Toegepaste grafische kunsten. Gebruiksgrafiek: Commerciële grafiek --- Toegepaste grafische kunsten. Gebruiksgrafiek: Commerciële grafiek --- Ornamental alphabets --- Decoration and ornament --- Mechanical drawing --- Painting, Industrial --- Alphabets --- Initials --- Sign painting --- Art, Graphic --- Arts, Graphic --- Graphic design (Graphic arts) --- Graphics --- Art --- Visual communication --- Advertising, Art in --- Advertising, Pictorial --- Advertising art --- Art, Commercial --- Art in advertising --- Commercial design --- Advertising --- Art and industry --- Posters --- Motion picture billboards --- Gebruiksgrafiek ; typografie ; grafische vormgeving ; esthetica --- Lettertypes. Lettersoorten--algemeen - niet verwarren met schrift; z.o. {003} en {681.615} --- Typografie --- Kalligrafie --- Lettering - Technique --- 766.21.039 --- Grafische industrie en ontwerp ; schrift ; kalligrafie & lettering ; 2000 - 2050
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|