Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by

Book
GOTD - Grej of the day : kennis is cool: 100 microlessen stap voor stap
Authors: ---
ISBN: 9789493171008 Year: 2019 Publisher: [plaats van uitgave onbekend] BigBusinessPublishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Grej of the day is de populaire Zweedse methode om interessante kennis zodanig over te brengen dat leerlingen Wow! zeggen. Je geeft de leerlingen een raadsel en de volgende dag vertel je in een korte microles over het onderwerp. De leerlingen gaan naar huis met een enthousiast verhaal, in plaats van "niks bijzonders" geleerd te hebben op school.


Book
Het didactische werkvormenboek : variatie en differentiatie in de praktijk.
Authors: ---
ISBN: 9025599818 Year: 1982 Publisher: Nijmegen Dekker & van de Vegt


Book
Vormen van leren en onderwijzen in de klas.
Author:
ISBN: 902650568X Year: 1984 Publisher: Lisse Swets en Zeitlinger

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Teken je les : hoe je met tekeningen het leerproces ondersteunt
Author:
ISBN: 9789461182845 Year: 2020 Publisher: Rotterdam Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Teken jij weleens in je les? Tekeningen zijn heel nuttig om je uitleg te verhelderen. Ze helpen leerlingen om de lesstof te begrijpen, analyseren en onthouden. Ons brein kan immers beter informatie opnemen als er zowel woorden als beelden worden gebruikt. Denk je nu: ?Ja, maar ? ik kan echt niet tekenen!?, dan is dit boek geschikt voor jou! Rachel Levi laat in dit boek zien hoe je snel en simpel beeldtaal kunt gebruiken in je lessen. Haar methode is eenvoudig. Zo eenvoudig, dat ze inmiddels duizenden mensen aan het tekenen heeft gekregen.Mooi tekenen is daarbij niet het doel. Het gaat erom dat je je woorden visueel kracht bijzet. Door zelf te tekenen, creëer je bovendien een cultuur waarin leerlingen óók op een snelle manier kunnen tekenen.Teken je les is een praktijkgericht boek, met veel voorbeelden en oefeningen die je helpen om zonder al te veel moeite een visuele aanpak in je klas of op schoolniveau toe te passen. Lees het met een stift en schetsboek bij de hand en ga direct aan de slag.(https://shop.bazalt.nl/teken-je-les)


Book
Didactische werkvormen : een basisboek
Author:
ISBN: 9011741501 Year: 1980 Publisher: Culemborg Educaboek


Book
Werken aan een positief leefklimaat in klas en school : didactische mogelijkheden van kring en forum
Author:
ISBN: 9789078765035 Year: 2009 Publisher: Leuven Cego Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit EE-Cahier biedt houvast om kringgesprekken en forum nieuw leven in te blazen. We leren uit onderzoek hoe bepalend de klassfeer kan zijn op de ontwikkeling en het leren van kinderen. Aandacht voor deze klassfeer geeft bijgevolg meer rendement niet enkel op terrein van de sociaal-emotionele ontwikkeling maar ook op de terreinen van het traditionele leren. Oog hebben voor de beleving van kinderen en oog hebben voor de problemen waarmee kinderen de klas binnenkomen, zijn altijd al stokpaardjes geweest van het E.G.O. En de thematiek lijkt actueler dan ooit. Alarmerende berichten over kinderen met zware emotionele problemen zijn niet langer zeldzaam.


Book
Grej of the day : 50 microlessen stap per stap : middenbouw
Authors: ---
ISBN: 9789493171138 9789493171008 Year: 2023 Publisher: Pienter Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Grej of the day is de populaire Zweedse methode om interessante kennis zodanig over te brengen dat leerlingen Wow! zeggen. Het middenbouwboek is vooral geschikt voor groep 3 t/m 5 in Nederland en leerjaar 1 t/m 3 in België.Steeds meer scholen doen enthousiast aan Grej of the day: Je geeft de leerlingen een raadsel, ze worden nieuwsgierig en de volgende dag geef je een korte microles. De leerlingen gaan naar huis met een enthousiast verhaal, in plaats van ?niks bijzonders? geleerd te hebben op school.In dit boek vertelt de Zweedse leerkracht en inspirational speaker Micael Hermansson hoe zijn succesvolle methode werkt en hoe je er het maximale effect mee bereikt. Het bevat 50 compleet nieuwe lessen. et de code in het boek krijg je toegang tot de 50 bijbehorende presentaties voor het digibord. Je kunt er direct mee aan de slag.Iedereen kan ermee werken, het past in elk lesprogramma en het is vooral leuk! Je kunt het elke dag doen, of een paar keer per week. Het is geschikt voor alle types onderwijs.https://uitgeverijomjs.nl/grej-of-the-day-middenbouwboek-50-lessen-stap-voor-stap.html

The Cambridge handbook of the learning sciences
Author:
ISBN: 0521845548 0521607779 9780521845540 9780521607773 1107152119 1280480165 0511816839 0511220286 0511219105 0511314523 0511219784 0511221096 9780511221095 9780511219108 9780511220289 9780511816833 9780511219788 9786610480166 6610480168 9780511314520 9781107152113 9781280480164 Year: 2006 Publisher: Cambridge New York Cambridge University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Learning sciences is an interdisciplinary field that studies teaching and learning. The sciences of learning include cognitive science, educational psychology, computer science, anthropology, sociology, neuroscience, and other fields. The Cambridge Handbook of the Learning Sciences, first published in 2006, shows how educators can use the learning sciences to design more effective learning environments - including school classrooms and also informal settings such as science centers or after-school clubs, on-line distance learning, and computer-based tutoring software. The chapters in this handbook each describe exciting new classroom environments, based on the latest science about how children learn. CHLS is a true handbook in that readers can use it to design the schools of the future - schools that will prepare graduates to participate in a global society that is increasingly based on knowledge and innovation.


Book
Samenwerkend leren : praktijkboek
Authors: --- ---
ISBN: 9001307507 9789001307509 9001285600 9789001285609 Year: 1997 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Samenwerkend leren is een onderwijsstrategie die uit Amerika is overgewaaid. Docenten die deze onderwijsvorm met succes hebben ingevoerd, noemen vooral voordelen als variatie en een andere sfeer in de klas. Ook spreken ze positief over hun begeleidingsrol en het veranderde contact met leerlingen. Samenwerkend leren, Praktijkboek werkt deze onderwijsbenadering nader uit en maakt haar aan de hand van theoretische achtergronden en concrete lesvoorstellen toegankelijk voor de Nederlandse onderwijssituatie. Net als bij het basisboek staat de praktijk bij de bespreking steeds voorop.


Book
Contractwerk : meer kinderen meer laten groeien
Authors: ---
ISBN: 9789078765646 9789078765905 Year: 2009 Publisher: Leuven Cego Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met de EE-Cahiers wil men een relevante onderwijsthematiek hapbaar en concreet beschrijven met aandacht voor een beetje theorie, maar vooral met een richting en een houvast voor het dagelijkse handelen in de praktijk. De EE-Cahiers richten zich voornamelijk op de leeftijdsgroep van 6- tot 12- jarigen. Dit cahier wil leerkrachten houvast geven in hun zoektocht om contractwerk steeds verder uit te bouwen. Er is aandacht voor het werken met stappenplannen, het formuleren van geschikte opdrachten, het belang van coöperatieve taken, het aansluiten bij de eindtermen en nog veel meer.

Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by