Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Grej of the day is de populaire Zweedse methode om interessante kennis zodanig over te brengen dat leerlingen Wow! zeggen. Je geeft de leerlingen een raadsel en de volgende dag vertel je in een korte microles over het onderwerp. De leerlingen gaan naar huis met een enthousiast verhaal, in plaats van "niks bijzonders" geleerd te hebben op school.
Didactic strategies --- kennis --- onderwijsvernieuwing --- creativiteit --- leraren-leerling relatie --- didactische werkvormen (ler) --- PXL-Education 2020 --- wereldoriëntatie --- basisonderwijs --- secundair onderwijs
Choose an application
Choose an application
Didactic strategies --- 454 --- didactiek --- leren --- onderwijskunde --- didactische werkvormen --- 454.21 ) Didactische werkvormen --- 454.21 --- didactische werkvormen (ler) --- leermethoden --- onderwijs --- onderwijsvormen --- samenwerking --- zelfstandig werken
Choose an application
Teken jij weleens in je les? Tekeningen zijn heel nuttig om je uitleg te verhelderen. Ze helpen leerlingen om de lesstof te begrijpen, analyseren en onthouden. Ons brein kan immers beter informatie opnemen als er zowel woorden als beelden worden gebruikt. Denk je nu: ?Ja, maar ? ik kan echt niet tekenen!?, dan is dit boek geschikt voor jou! Rachel Levi laat in dit boek zien hoe je snel en simpel beeldtaal kunt gebruiken in je lessen. Haar methode is eenvoudig. Zo eenvoudig, dat ze inmiddels duizenden mensen aan het tekenen heeft gekregen.Mooi tekenen is daarbij niet het doel. Het gaat erom dat je je woorden visueel kracht bijzet. Door zelf te tekenen, creëer je bovendien een cultuur waarin leerlingen óók op een snelle manier kunnen tekenen.Teken je les is een praktijkgericht boek, met veel voorbeelden en oefeningen die je helpen om zonder al te veel moeite een visuele aanpak in je klas of op schoolniveau toe te passen. Lees het met een stift en schetsboek bij de hand en ga direct aan de slag.(https://shop.bazalt.nl/teken-je-les)
Didactic strategies --- visuele communicatie --- beeldtaal --- leren --- didactiek : algemeen (ler) --- didactische werkvormen (ler) --- activerende werkvormen --- didactiek --- tekenen --- onthouden --- Tekenen --- Leerprocessen --- Didactiek --- Onderwijs --- Leerproces --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
didactische werkvormen --- Didactic strategies --- didactiek --- 37.02 --- #gsdbP --- onderwijs --- 454.21 --- Didactiek --- Onderwijs --- Opvoeding --- Werkvormen --- 454 --- 454.21 ) Didactische werkvormen --- didactische werkvormen (ler) --- Didactische werkvormen --- Leermethoden --- audiovisueel materiaal in het onderwijs --- communicatie --- leermiddelen --- groepswerk --- 37.02 Didactische en methodische grondbeginselen. --- Didactische en methodische grondbeginselen. --- 371.3 --- 371.6 --- 007 --- 361.13 --- Didactische en methodische grondbeginselen
Choose an application
Dit EE-Cahier biedt houvast om kringgesprekken en forum nieuw leven in te blazen. We leren uit onderzoek hoe bepalend de klassfeer kan zijn op de ontwikkeling en het leren van kinderen. Aandacht voor deze klassfeer geeft bijgevolg meer rendement niet enkel op terrein van de sociaal-emotionele ontwikkeling maar ook op de terreinen van het traditionele leren. Oog hebben voor de beleving van kinderen en oog hebben voor de problemen waarmee kinderen de klas binnenkomen, zijn altijd al stokpaardjes geweest van het E.G.O. En de thematiek lijkt actueler dan ooit. Alarmerende berichten over kinderen met zware emotionele problemen zijn niet langer zeldzaam.
didactiek --- gesprekstechnieken --- klasklimaat --- kringgesprekken --- projectonderwijs --- 454.21 --- didactische werkvormen --- werkvormen --- 478.9 --- Axenroos --- Klassfeer --- Kringgesprek --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Welbevinden --- Klasklimaat --- Kringgesprekken --- didactische werkvormen (ler) --- klassfeer --- kringgesprek --- Gesprekstechnieken --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- 474.2 --- 474.22 --- Didactiek --- Basisonderwijs --- Klas --- Klasgeest --- School --- Didactische werkvormen --- Klassengesprekken --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Overige vormingsgebieden --- Lager onderwijs --- Klassenmanagement --- Relaties tussen leerlingen --- Kleuteronderwijs --- Klassengesprek --- Didactische werkvorm
Choose an application
Grej of the day is de populaire Zweedse methode om interessante kennis zodanig over te brengen dat leerlingen Wow! zeggen. Het middenbouwboek is vooral geschikt voor groep 3 t/m 5 in Nederland en leerjaar 1 t/m 3 in België.Steeds meer scholen doen enthousiast aan Grej of the day: Je geeft de leerlingen een raadsel, ze worden nieuwsgierig en de volgende dag geef je een korte microles. De leerlingen gaan naar huis met een enthousiast verhaal, in plaats van ?niks bijzonders? geleerd te hebben op school.In dit boek vertelt de Zweedse leerkracht en inspirational speaker Micael Hermansson hoe zijn succesvolle methode werkt en hoe je er het maximale effect mee bereikt. Het bevat 50 compleet nieuwe lessen. et de code in het boek krijg je toegang tot de 50 bijbehorende presentaties voor het digibord. Je kunt er direct mee aan de slag.Iedereen kan ermee werken, het past in elk lesprogramma en het is vooral leuk! Je kunt het elke dag doen, of een paar keer per week. Het is geschikt voor alle types onderwijs.https://uitgeverijomjs.nl/grej-of-the-day-middenbouwboek-50-lessen-stap-voor-stap.html
PXL-Education 2020 --- wereldoriëntatie --- basisonderwijs --- Didactics of social education --- WO (wereldoriëntatie) --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- kennis --- onderwijsvernieuwing --- creativiteit --- leraren-leerling relatie --- didactische werkvormen (ler) --- Wereldoriëntatie --- Basisonderwijs --- Nieuwsgierigheid --- Raadsel --- Leermethode --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs
Choose an application
Learning sciences is an interdisciplinary field that studies teaching and learning. The sciences of learning include cognitive science, educational psychology, computer science, anthropology, sociology, neuroscience, and other fields. The Cambridge Handbook of the Learning Sciences, first published in 2006, shows how educators can use the learning sciences to design more effective learning environments - including school classrooms and also informal settings such as science centers or after-school clubs, on-line distance learning, and computer-based tutoring software. The chapters in this handbook each describe exciting new classroom environments, based on the latest science about how children learn. CHLS is a true handbook in that readers can use it to design the schools of the future - schools that will prepare graduates to participate in a global society that is increasingly based on knowledge and innovation.
Cognitive psychology --- Theory of knowledge --- Teaching --- Cognitive learning --- Learning, Psychology of --- Learning --- 489.4 --- didactische werkvormen (ler) --- leerlijnen --- schoolmanagement --- Learning process --- Comprehension --- Education --- Psychology of learning --- Educational psychology --- Learning ability --- Social aspects --- Psychological aspects --- Learning, Psychology of. --- Cognitive learning. --- Social aspects. --- Health Sciences --- Psychiatry & Psychology
Choose an application
Samenwerkend leren is een onderwijsstrategie die uit Amerika is overgewaaid. Docenten die deze onderwijsvorm met succes hebben ingevoerd, noemen vooral voordelen als variatie en een andere sfeer in de klas. Ook spreken ze positief over hun begeleidingsrol en het veranderde contact met leerlingen. Samenwerkend leren, Praktijkboek werkt deze onderwijsbenadering nader uit en maakt haar aan de hand van theoretische achtergronden en concrete lesvoorstellen toegankelijk voor de Nederlandse onderwijssituatie. Net als bij het basisboek staat de praktijk bij de bespreking steeds voorop.
454.3 --- didactische werkvormen --- groepswerk --- lesvoorbereidingen --- 454.21 --- Handboek/cursus --- Klasmanagement --- evaluatie --- groepsprocessen --- samenwerkend leren --- sociale vaardigheden --- 474.21 ) * DIDACTISCHE WERKVORMEN - O.N --- didactische werkvormen (ler) --- samenwerkingsstructuren --- Samenwerkend leren --- 489.4 --- lesvoorbereiding --- Didactische werkvormen --- Teacher education. Teacher's profession --- samenwerking --- didactiek --- pedagogiek --- HO (hoger onderwijs) --- Onderwijs --- Doceren --- Vaardigheden --- Teamwerk --- Leerlingen --- Leerling --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Jongere --- Vlaanderen --- Emigratie --- Activerend leren. --- Basisbehoeften. --- Coöperatief onderwijs. --- Didactiek. --- Directe instructie. --- Effectief leren. --- Leermethoden. --- Leerproces. --- Leren. --- Meervoudige intelligenties. --- Samenwerkend leren.
Choose an application
Met de EE-Cahiers wil men een relevante onderwijsthematiek hapbaar en concreet beschrijven met aandacht voor een beetje theorie, maar vooral met een richting en een houvast voor het dagelijkse handelen in de praktijk. De EE-Cahiers richten zich voornamelijk op de leeftijdsgroep van 6- tot 12- jarigen. Dit cahier wil leerkrachten houvast geven in hun zoektocht om contractwerk steeds verder uit te bouwen. Er is aandacht voor het werken met stappenplannen, het formuleren van geschikte opdrachten, het belang van coöperatieve taken, het aansluiten bij de eindtermen en nog veel meer.
Contractwerk --- Didactische werkvormen --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Activerende didactische werkvormen --- Zelfstandig werk --- Educatieve spelen --- Hoekenwerk --- contractwerk --- didactische werkvormen --- hoekenwerk --- 454.21 --- didactiek --- Vakoverschrijdend werken --- 474.21 --- contractwerk (ler) --- didactische werkvormen (ler) --- educatieve spelen --- lager onderwijs --- zelfstandig werken --- Contractwerk ; basisonderwijs --- Eindtermen ; basisonderwijs --- Evaluatie ; basisonderwijs --- Werkvormen --- Didactiek --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Contains audio-visual material --- Zelfstandig werken --- Kleuteronderwijs --- Teaching --- Didactic strategies --- Primary education --- Didactische werkvorm --- Zelfstandig werk (onderwijs) --- Educatief spelmateriaal --- Natuur
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|