Narrow your search

Library

UCLL (59)

VIVES (58)

Thomas More Mechelen (55)

Hogeschool Gent (53)

Odisee (49)

Thomas More Kempen (47)

Arteveldehogeschool (44)

Hogeschool West-Vlaanderen (32)

AP (27)

KDG (23)

More...

Resource type

book (60)

object (24)

audio (11)

image (5)

film (4)


Language

Dutch (63)

English (1)


Year
From To Submit

2019 (2)

2015 (1)

2014 (2)

2013 (7)

2012 (13)

More...
Listing 1 - 10 of 64 << page
of 7
>>
Sort by

Book
De verteltafel
Authors: ---
ISBN: 9072271874 Year: 2000 Publisher: Amsterdam ABC

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ze moeten door weer en wind. Door storm en regen. Over woeste velden en door wilde bossen. Op berenjacht. Nergens bang voor. Af en toe spieken Michael, Redouan en Fariel in het prentenboek. Hoe ging het verhaal ook al weer verder? En dan gaat het ook nog sneeuwen. Maar uiteindelijk komen ze veilig thuis. Een warm bed staat klaar. Op berenjacht geweest. In het taal- en leesonderwijs voor jonge kinderen nemen prentenboeken een grote plaats in. Kinderen verwerven spelenderwijs nieuwe woorden als ze handelend omgaan met attributen die in het verhaal voorkomen. En door het verhaal op allerlei manieren na te spelen en te vertellen, krijgen ze greep op de verhaallijn. De verteltafel levert een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling van hun mondelinge taalvaardigheid en beginnende geletterdheid. Een sprankelend fotoboek, regelrecht uit de praktijk. Een boek om je door te laten inspireren.


Multi
Taalbeestje 1.
Author:
ISBN: 9789048616060 Year: 2012 Volume: *1 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het taalbeestje oefent en differentieert rijmen, samengestelde woorden maken, woorden met dezelfde beginletter zoeken en splitsen van woorden in woordstukken.


Book
Ontwikkelingsdoelen Nederlands.
Author:
ISBN: 9062009115 Year: 1996 Publisher: Brugge Die Keure


Multi
Wat zeg je? : de methode voor auditieve taalontwikkeling voor kleuters van de groepen 1 en 2 van de basisschool.
Author:
ISBN: 9789076634074 9789076634098 9789076634081 0793573460103 Year: 2008 Publisher: Heerle BubbelDeBub

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Thema's in het basisboek : 1. School - 2. Herfst - 3. Boerderij - 4. Wonen Thema's in de aanvulling : 5. Familie - 6. Verkeer - 7. Sinterklaas - 8. Winter - 9. Zomer - 10. Dierentuin - 11. Boodschappen doen - 12. Eten en drinken


Book
Peuters interactief met taal : de taallijn VVE : taalstimulering voor jonge kinderen.
Authors: --- ---
ISBN: 9789077529096 Year: 2005 Publisher: Utrecht Sardes

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een uitnodigende, complete uitgave, diestaat voor interactieve taalstimulering en zich ten doel stelt de Nederlandse taalvaardigheid van alle kinderen, maar vooral van kinderen met een taalachterstand, te vergroten. Het boek gaat op praktische wijze in op hoe taalstimulering plaats kan vinden en is voorzien van veel tips, foto's en illustraties. Het helpt bij het bepalen van haalbare doelstellingen en bij de keuze van activiteiten die aansluiten bij kinderen met een taalachterstand. Er is veel aandacht voor de activiteiten op het gebied van mondelinge communicatie, woordenschat, ontluikende/beginnende geletterdheid en ICT. De activiteiten worden beschreven aan de hand van een vaste opbouw, volgens een steeds weer terugkerende cyclus. Ook de inrichting van de speelleeromgeving komt uitgebreid aan bod. Tenslotte biedt het boek aanwijzingen voor de manier waarop ouders betrokken kunnen worden bij taalstimulering. Het gezinsportfolio speelt daarbij een belangrijke rol. De Taallijn legt de basis voor de verdere ontwikkeling vanaf groep 3, maar pleit niet voor verschoolsing van het werken met peuters en kleuters. Met de taallijn doen kinderen op speelse wijze ervaringen op met talige activiteiten.

Keywords

471.41 --- Nederlands --- didactiek --- kleuteronderwijs --- kleuters --- peuters --- taalvaardigheid --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Hoekenwerk --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Interactief leren --- Klasinrichting --- Kleuteronderwijs --- Ontluikende geletterdheid --- Ontwikkelingsdoelen --- Peuters --- Prentenboeken --- Relatie ouders-school (Ouderparticipatie) --- Schoolboeken --- Taal --- Taalontwikkeling --- Voorlezen --- Woordenschat --- 475.2 --- Coöperatief leren --- ICT --- Interactief taalonderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leerlijnen --- Mondelinge communicatie --- Taalvaardigheid --- mondelinge communicatie --- woordenschat --- Handboek/cursus --- Interactief onderwijs ; kleuteronderwijs --- Peuters ; kleuteronderwijs --- Taal ; kleuteronderwijs --- Taalstimulering --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Taal en verbale expressie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Nederlands. --- didactiek. --- kleuteronderwijs. --- kleuters. --- peuters. --- taalvaardigheid. --- Didactiek (Vakdidactiek). --- Hoekenwerk. --- ICT informatie- en communicatietechnologie. --- Interactief leren. --- Klasinrichting. --- Kleuteronderwijs. --- Ontluikende geletterdheid. --- Ontwikkelingsdoelen. --- Peuters. --- Prentenboeken. --- Relatie ouders-school (Ouderparticipatie). --- Schoolboeken. --- Taal. --- Taalontwikkeling. --- Voorlezen. --- Woordenschat. --- 471.41. --- Handboek/cursus. --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie. --- Taal en verbale expressie. --- Taalonderwijs; Nederlandse taal. --- Didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie. --- Didactiek. --- Kleuters. --- Taalvaardigheid. --- Coöperatief leren. --- ICT. --- Interactief taalonderwijs. --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie). --- Leerlijnen. --- Mondelinge communicatie. --- Interactief onderwijs ; kleuteronderwijs. --- Peuters ; kleuteronderwijs. --- Taal ; kleuteronderwijs. --- Taalstimulering.


Book
Kinderen bouwen taal : taalstimulering van 0- tot 6-jarigen.
Authors: ---
ISBN: 9042201487 Year: 1997 Publisher: Alphen aan den Rijn Tjeenk Willink

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek is op verschillende niveaus te gebruiken. Leidsters die in de kinderopvang werken of daarvoor in MBO-opleiding zijn, kunnen beginnen bij te toepassingsgerichte delen twee en drie. Leerkrachten en HBO-leerlingen kunnen starten met het eerste deel, dat een naslagwerk is en waarin de basisprincipes worden uitgelegd. In het boek zijn talloze voorbeelden opgenomen.&#13;&#13; Dit boek past hedendaagse wetenschappelijke inzichten toe op de praktijk van de taalstimulering in de voor- en vroegschoolse periode. De publicatie is opgebouwd uit drie delen. Het eerste deel (Taalaspecten) is een naslagwerk, de delen twee (Taalsituaties) en drie (Taalactiviteiten) zijn toepassingsgericht.


Book
Taalplezier : observatie- en hulpprogramma voor kleuters in de basisschool : observatieprogramma
Authors: --- --- ---
ISBN: 9080179558 Year: 1999 Publisher: Arnhem Cito


Book
Taalplezier : observatie- en hulpprogramma voor kleuters in de basisschool : cursorisch programma
Authors: --- --- ---
ISBN: 9080179574 Year: 1999 Publisher: Arnhem Cito


Multi
Dag Jules! Filmpjes en spelletjes voor peuters. 1
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789055355938 Year: 2013 Publisher: Antwerpen Zwijsen.be

Listing 1 - 10 of 64 << page
of 7
>>
Sort by