Listing 1 - 10 of 64 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Ze moeten door weer en wind. Door storm en regen. Over woeste velden en door wilde bossen. Op berenjacht. Nergens bang voor. Af en toe spieken Michael, Redouan en Fariel in het prentenboek. Hoe ging het verhaal ook al weer verder? En dan gaat het ook nog sneeuwen. Maar uiteindelijk komen ze veilig thuis. Een warm bed staat klaar. Op berenjacht geweest. In het taal- en leesonderwijs voor jonge kinderen nemen prentenboeken een grote plaats in. Kinderen verwerven spelenderwijs nieuwe woorden als ze handelend omgaan met attributen die in het verhaal voorkomen. En door het verhaal op allerlei manieren na te spelen en te vertellen, krijgen ze greep op de verhaallijn. De verteltafel levert een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling van hun mondelinge taalvaardigheid en beginnende geletterdheid. Een sprankelend fotoboek, regelrecht uit de praktijk. Een boek om je door te laten inspireren.
Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- kleuterdidactiek --- Vertellen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Taalopvoeding --- didactiek --- vertellen --- prentenboeken --- fotoboeken --- 471.41 --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie
Choose an application
Het taalbeestje oefent en differentieert rijmen, samengestelde woorden maken, woorden met dezelfde beginletter zoeken en splitsen van woorden in woordstukken.
#PBIB:+111.13 --- leerboeken --- kleuteronderwijs --- taal --- 471.41 --- Taalontwikkeling --- Nederlands --- Taal --- 472.1 --- Vakdidactiek : Nederlands : Kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Taal en verbale expressie --- Schoolbooks - Didactic material --- Educatieve spellen --- kleuters --- kleuters. --- kleuteronderwijs. --- Kleuters. --- Kleuteronderwijs.
Choose an application
0-911-5
Eindtermen. --- Kleuters. --- Ontwikkelingsdoelen. --- Taal --- Didactiek. --- Taalopvoeding --- Ontwikkelingsdoelen --- Kleuteronderwijs --- ontwikkelingsdoelen --- Nederlands --- kleuteronderwijs --- leerdoelen --- didactiek --- ontluikend lezen --- 471.41 --- 471.41 ) Taal en verbale expressie --- lezen --- luisteren --- schrijven --- spreken --- taalbeschouwing --- Kleuterschool: taal --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie
Choose an application
Thema's in het basisboek : 1. School - 2. Herfst - 3. Boerderij - 4. Wonen Thema's in de aanvulling : 5. Familie - 6. Verkeer - 7. Sinterklaas - 8. Winter - 9. Zomer - 10. Dierentuin - 11. Boodschappen doen - 12. Eten en drinken
471.41 --- Nederlands --- didactiek --- kleuteronderwijs --- taalontwikkeling --- Aanvankelijk lezen --- Auditieve analyse --- Auditieve discriminatie --- Auditieve synthese --- Geheugen --- Ontluikende geletterdheid --- Rijmen --- Taalontwikkeling --- Woordenschat --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Taal en verbale expressie --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material
Choose an application
Sociology of minorities --- Didactics of Dutch --- tweede-taalverwerving --- NT2 --- Taalverwerving --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Taalopvoeding --- * 838.5 --- 471.41 --- 475.2 --- 475.3 --- België. --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Nederland. --- Nederlands als tweede taal --- Nederlands. --- Tweedetaalverwerving --- Vlaanderen. --- didactiek. --- taalverwerving. --- Nederlands voor anderstaligen. --- Taal en verbale expressie. --- Didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie. --- Didactiek basisonderwijs - Nederlands. --- Taalonderwijs; overige talen. --- NT2. --- Nederlands --- taalverwerving --- Nederland --- Vlaanderen --- België --- didactiek --- Nederlands voor anderstaligen --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Taal en verbale expressie --- Taalonderwijs; overige talen
Choose an application
Een uitnodigende, complete uitgave, diestaat voor interactieve taalstimulering en zich ten doel stelt de Nederlandse taalvaardigheid van alle kinderen, maar vooral van kinderen met een taalachterstand, te vergroten. Het boek gaat op praktische wijze in op hoe taalstimulering plaats kan vinden en is voorzien van veel tips, foto's en illustraties. Het helpt bij het bepalen van haalbare doelstellingen en bij de keuze van activiteiten die aansluiten bij kinderen met een taalachterstand. Er is veel aandacht voor de activiteiten op het gebied van mondelinge communicatie, woordenschat, ontluikende/beginnende geletterdheid en ICT. De activiteiten worden beschreven aan de hand van een vaste opbouw, volgens een steeds weer terugkerende cyclus. Ook de inrichting van de speelleeromgeving komt uitgebreid aan bod. Tenslotte biedt het boek aanwijzingen voor de manier waarop ouders betrokken kunnen worden bij taalstimulering. Het gezinsportfolio speelt daarbij een belangrijke rol. De Taallijn legt de basis voor de verdere ontwikkeling vanaf groep 3, maar pleit niet voor verschoolsing van het werken met peuters en kleuters. Met de taallijn doen kinderen op speelse wijze ervaringen op met talige activiteiten.
471.41 --- Nederlands --- didactiek --- kleuteronderwijs --- kleuters --- peuters --- taalvaardigheid --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Hoekenwerk --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Interactief leren --- Klasinrichting --- Kleuteronderwijs --- Ontluikende geletterdheid --- Ontwikkelingsdoelen --- Peuters --- Prentenboeken --- Relatie ouders-school (Ouderparticipatie) --- Schoolboeken --- Taal --- Taalontwikkeling --- Voorlezen --- Woordenschat --- 475.2 --- Coöperatief leren --- ICT --- Interactief taalonderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leerlijnen --- Mondelinge communicatie --- Taalvaardigheid --- mondelinge communicatie --- woordenschat --- Handboek/cursus --- Interactief onderwijs ; kleuteronderwijs --- Peuters ; kleuteronderwijs --- Taal ; kleuteronderwijs --- Taalstimulering --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Taal en verbale expressie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Nederlands. --- didactiek. --- kleuteronderwijs. --- kleuters. --- peuters. --- taalvaardigheid. --- Didactiek (Vakdidactiek). --- Hoekenwerk. --- ICT informatie- en communicatietechnologie. --- Interactief leren. --- Klasinrichting. --- Kleuteronderwijs. --- Ontluikende geletterdheid. --- Ontwikkelingsdoelen. --- Peuters. --- Prentenboeken. --- Relatie ouders-school (Ouderparticipatie). --- Schoolboeken. --- Taal. --- Taalontwikkeling. --- Voorlezen. --- Woordenschat. --- 471.41. --- Handboek/cursus. --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie. --- Taal en verbale expressie. --- Taalonderwijs; Nederlandse taal. --- Didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie. --- Didactiek. --- Kleuters. --- Taalvaardigheid. --- Coöperatief leren. --- ICT. --- Interactief taalonderwijs. --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie). --- Leerlijnen. --- Mondelinge communicatie. --- Interactief onderwijs ; kleuteronderwijs. --- Peuters ; kleuteronderwijs. --- Taal ; kleuteronderwijs. --- Taalstimulering.
Choose an application
Het boek is op verschillende niveaus te gebruiken. Leidsters die in de kinderopvang werken of daarvoor in MBO-opleiding zijn, kunnen beginnen bij te toepassingsgerichte delen twee en drie. Leerkrachten en HBO-leerlingen kunnen starten met het eerste deel, dat een naslagwerk is en waarin de basisprincipes worden uitgelegd. In het boek zijn talloze voorbeelden opgenomen. Dit boek past hedendaagse wetenschappelijke inzichten toe op de praktijk van de taalstimulering in de voor- en vroegschoolse periode. De publicatie is opgebouwd uit drie delen. Het eerste deel (Taalaspecten) is een naslagwerk, de delen twee (Taalsituaties) en drie (Taalactiviteiten) zijn toepassingsgericht.
Acquisition du langage --- Enseignement des langues --- Taalonderwijs --- Taalverwerving --- #KVHB:Taalontwikkeling --- kleuteronderwijs --- didactiek --- taalopvoeding --- peuters --- taalontwikkeling --- Nederlands --- taalverwerving --- 471.41 --- Kleuters: taal --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Psycholinguistics --- Developmental psychology --- kleuters --- Didactics of Kindergarten --- kleuterdidactiek --- Didactics of languages --- Ontwikkelingspsychologie --- Didactiek van de talen --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- Psycholinguïstiek
Choose an application
met bijhorend leesboekje: Samira zit te dromen
471.41 --- Nederlands --- didactiek --- kleuteronderwijs --- Buitenspelen --- Familie --- Feesten --- Grootouders --- Handboek/cursus --- Huizen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kleutervolgsystemen --- Observatielijsten --- Rijmen --- Slaapkamers --- Speeltuinen --- Taalontwikkeling --- Verhuizen --- Verjaardagen (Jarig zijn) --- Verstoppertje --- Kleuters: taal --- kleuterschool: taal --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Taal en verbale expressie --- (zie ook: Kalenderfeesten) --- Taalopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Observatielijst
Choose an application
471.41 --- Nederlands --- cursorisch lezen --- didactiek --- kleuteronderwijs --- Auditieve discriminatie --- Begripsontwikkeling --- Bibliotheken --- Boeken --- Boerderijen --- Buitenspelen --- Geheugen --- Geluiden --- Handboek/cursus --- Huizen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kleutervolgsystemen --- Lezen --- Luisteren --- Luisterspellen --- Observatielijsten --- Ontluikende geletterdheid --- Raadsels --- Rijmen --- Schrift --- Taalontwikkeling --- Verhalen --- Verhuizen --- Verkeer --- Verstoppertje --- Vertellen --- Woordenschat --- Zwemmen --- Taal: kleuters --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Taal en verbale expressie --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- Taalopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Observatielijst
Choose an application
9789055355938
Voorbereidend lees- en taalonderwijs. --- Taalverwerving --- Peuters. --- Kleuters. --- 471.41 --- Nederlands --- didactiek --- taalontwikkeling --- 471.42 --- 471.43 --- Eerste schooldag --- Eten --- Grootouders --- Herfst --- Kerstmis --- Kriebelen --- Sinterklaas --- Slapen --- Verjaardagen (Jarig zijn) --- Zindelijkheidstraining --- eerste schooldag --- eten --- grootouders --- kerstmis --- sinterklaas --- slapen --- jarig zijn --- 471.4 --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Taal en verbale expressie --- Cognitieve opvoeding --- Wereldoriëntatie --- Schoolbooks - Didactic material
Listing 1 - 10 of 64 | << page >> |
Sort by
|