Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Biomedische wetenschappen --- Chemie --- Didactiek : chemie --- scheikunde: didactiek --- Periodicals --- Didactics of chemistry
Choose an application
$a54 --- Biomedische laboratoriumtechnologie --- Chemie --- Didactiek : chemie --- Periodicals --- Chemistry --- Study and teaching --- Didactics of chemistry --- Chimie --- Etude et enseignement --- Périodiques --- Chemistry - Study and teaching - Periodicals --- Chemistry - periodicals
Choose an application
Didactics of technology --- Organic chemistry --- chemie --- Chemistry --- Dyes --- organische chemie --- kleurstoffen --- 54 --- 504 --- chemie (scheikunde) --- gassen --- maatschappij --- oorlog --- politiek --- rubber --- stikstofverbindingen --- textielindustrie --- 485.42 --- Chemie ; secundair onderwijs --- Handboek/cursus --- ammoniaksynthese --- azo kleurstof --- benzeen --- chemisch wapen --- didactiek chemie --- synthetische rubber --- Chemische industrie: geschiedenis --- scheikunde en samenleving --- Chemistry. Mineralogical sciences --- Milieuwetenschappen --- chemie. scheikunde --- (zie ook: organische scheikunde) --- Schoolbooks - Didactic material --- 54 Chemistry. Mineralogical sciences
Choose an application
Het onderwijs in de chemie heeft de voorbije decennia ook in Vlaanderen grote wijzigingen ondergaan. Door opeenvolgende leerplanaanpassingen werd aan leraren en pedagogische begeleidingsdiensten gevraagd hun onderwijsmethodiek op relatief korte tijd om te schakelen van een eerder encyclopedisch naar een meer verklarend chemieonderwijs, van een 'luister-chemie' naar een 'doe-chemie' en van een conceptueel georiënteerd naar een meer contextueel ingebed chemieonderwijs. Tevens moeten belangrijke nieuwe leerdoelen gerealiseerd worden, zoals 'veiliger en milieubewuster leren omgaan met stoffen', en moeten nieuwe mogelijkheden voor didactische vormgeving geëxploreerd worden, o.a. het adequaat gebruik van nieuwe experimenteer- en visualiseringstechnieken en wereldwijde informatie- en communicatietechnieken. Uiteindelijk moet dit leiden tot een evenwichtiger chemische vorming van adolescenten tot mondige burgers die de maatschappelijke waarde van de chemie beter en objectiever kunnen bevatten en beoordelen. Dit veronderstelt ook evenwichtiger evaluatiemethoden, waarbij de traditionele, reproductief gerichte toetstechnieken alleszins plaats zullen moeten ruimen voor meer procedurele en attitude-gerichte benaderingen. In dit Cahier is getracht de vakdidactische grondslagen te verduidelijken waarop het chemieonderwijs in de 21ste eeuw zou moeten voortbouwen om de hogervermelde doelstelling te realiseren.
Chemie. --- Didactics of secundary education --- chemie --- Didactics of chemistry --- Teaching aids --- didactiek --- SO (secundair onderwijs) --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- 485.42 --- Chemie --- Scheikunde --- Secundair onderwijs --- Chemie ; secundair onderwijs ; didactiek --- didactiek chemie --- evaluatietechniek --- experimentele chemie --- scheikunde: didactiek secundair onderwijs --- Pedagogie --- Didactiek --- #BSCH: vak: chemie --- Grafische sector --- Methodologie
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|