Listing 1 - 10 of 56 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
World history --- Ancient history --- geschiedenis --- Prehistory --- 471.43 --- wereldoriëntatie --- tijd --- creativiteit --- didactiek kleuteronderwijs - wereldoriëntatie --- Geschiedenis --- 476.1 --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie
Choose an application
Gertie Bergmans is kleuterjuf bij de 4- en 5-jarigen in de kleuterschool De Beverburcht in Maaseik (Wurfeld). Ze goot haar rijke buitenervaringen met kleuters in dit "praktisch handboek vol avonturentochten in de natuur". Een inspiratiebron voor leerkrachten, ouders en grootouders, gidsen en begeleiders.
471.43 --- Avonturen --- Natuurbeleving --- wereldoriëntatie --- bossen --- Buitenspelen --- # Wereldoriëntatie --- buitenspelen --- bosspellen --- Wereldoriëntatie ; didactiek ; kleuteronderwijs --- PXL-Education 2018 --- kleuteronderwijs --- natuurkennis --- bosspelen --- avonturen --- natuur --- didactiek kleuteronderwijs - wereldoriëntatie --- Natuurbeleving ; kinderen --- Kleuteronderwijs --- Kleuteronderwijs. --- Natuureducatie. --- 476.1 --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie
Choose an application
Open wereld 2.0 is een totaalconcept dat bestaat uit verschillende elementen :- 12 thema's in tijdschriftenvorm- uitgegbreide pedagogische omkadering rond elk thema- cursorische modules en didactische kaders (map)- (bronnen)materiaal (tijdlijn, spel...)- de tijdschriften Zonnekind, Zonnestraal en Zonneland- nieuwsitems- website met 1 interactief werkboek, extra online achtergrondinformatie voor de leerkracht, werkvormen/evaluatievormen, extra online: toetsen, synthesebladen, doelen, overzichten, sjablonen..Multidisciplinaire aanpak, met integratie van ICT,rekenen, taal en muzische vormingCursorische opbouw: horizontale samenhangtussen leerinhouden, domeinen en ontwikkelveldenVerticale leerlijn: van het 1e t.e.m. het 6e leerjaar
Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 476 --- Wereldoriëntatie --- 476.1 --- wereldoriëntatie --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Natuur --- Techniek --- Mensen --- Maatschappij --- Tijd --- Ruimte --- Sociale vaardigheden --- Techniek (wetenschap) --- Mens --- Dier --- Ruimte (fysica) --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen
Choose an application
Open wereld 2.0 is een totaalconcept dat bestaat uit verschillende elementen :- 12 thema's in tijdschriftenvorm- uitgegbreide pedagogische omkadering rond elk thema- cursorische modules en didactische kaders (map)- (bronnen)materiaal (tijdlijn, spel...)- de tijdschriften Zonnekind, Zonnestraal en Zonneland- nieuwsitems- website met 1 interactief werkboek, extra online achtergrondinformatie voor de leerkracht, werkvormen/evaluatievormen, extra online: toetsen, synthesebladen, doelen, overzichten, sjablonen..Multidisciplinaire aanpak, met integratie van ICT,rekenen, taal en muzische vorming? Cursorische opbouw: horizontale samenhangtussen leerinhouden, domeinen en ontwikkelvelden? Verticale leerlijn: van het 1e t.e.m. het 6e leerjaar
Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 476 --- Wereldoriëntatie --- 476.1 --- wereldoriëntatie --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Natuur --- Techniek --- Mensen --- Maatschappij --- Tijd --- Ruimte --- Sociale vaardigheden --- Techniek (wetenschap) --- Mens --- Dier --- Ruimte (fysica) --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen
Choose an application
Open wereld 2.0 is een totaalconcept dat bestaat uit verschillende elementen :- 12 thema's in tijdschriftenvorm- uitgegbreide pedagogische omkadering rond elk thema- cursorische modules en didactische kaders (map)- (bronnen)materiaal (tijdlijn, spel...)- de tijdschriften Zonnekind, Zonnestraal en Zonneland- nieuwsitems- website met 1 interactief werkboek, extra online achtergrondinformatie voor de leerkracht, werkvormen/evaluatievormen, extra online: toetsen, synthesebladen, doelen, overzichten, sjablonen..Multidisciplinaire aanpak, met integratie van ICT,rekenen, taal en muzische vorming? Cursorische opbouw: horizontale samenhangtussen leerinhouden, domeinen en ontwikkelvelden? Verticale leerlijn: van het 1e t.e.m. het 6e leerjaar
Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 476 --- Wereldoriëntatie --- 476.1 --- wereldoriëntatie --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Natuur --- Techniek --- Mensen --- Maatschappij --- Tijd --- Ruimte --- Sociale vaardigheden --- Techniek (wetenschap) --- Mens --- Dier --- Ruimte (fysica)
Choose an application
Open wereld 2.0 is een totaalconcept dat bestaat uit verschillende elementen :- 12 thema's in tijdschriftenvorm- uitgegbreide pedagogische omkadering rond elk thema- cursorische modules en didactische kaders (map)- (bronnen)materiaal (tijdlijn, spel...)- de tijdschriften Zonnekind, Zonnestraal en Zonneland- nieuwsitems- website met 1 interactief werkboek, extra online achtergrondinformatie voor de leerkracht, werkvormen/evaluatievormen, extra online: toetsen, synthesebladen, doelen, overzichten, sjablonen..Multidisciplinaire aanpak, met integratie van ICT,rekenen, taal en muzische vorming? Cursorische opbouw: horizontale samenhangtussen leerinhouden, domeinen en ontwikkelvelden? Verticale leerlijn: van het 1e t.e.m. het 6e leerjaar
Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 476 --- Wereldoriëntatie --- 476.1 --- wereloriëntatie --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Natuur --- Techniek --- Mensen --- Maatschappij --- Tijd --- Ruimte --- Sociale vaardigheden --- Techniek (wetenschap) --- Mens --- Dier --- Ruimte (fysica) --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen
Choose an application
Open wereld 2.0 is een totaalconcept dat bestaat uit verschillende elementen :- 12 thema's in tijdschriftenvorm- uitgegbreide pedagogische omkadering rond elk thema- cursorische modules en didactische kaders (map)- (bronnen)materiaal (tijdlijn, spel...)- de tijdschriften Zonnekind, Zonnestraal en Zonneland- nieuwsitems- website met 1 interactief werkboek, extra online achtergrondinformatie voor de leerkracht, werkvormen/evaluatievormen, extra online: toetsen, synthesebladen, doelen, overzichten, sjablonen..Multidisciplinaire aanpak, met integratie van ICT,rekenen, taal en muzische vorming? Cursorische opbouw: horizontale samenhangtussen leerinhouden, domeinen en ontwikkelvelden? Verticale leerlijn: van het 1e t.e.m. het 6e leerjaar
Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 476 --- Wereldoriëntatie --- 476.1 --- wereldoriëntatie --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Natuur --- Techniek --- Mensen --- Maatschappij --- Tijd --- Ruimte --- Sociale vaardigheden --- Techniek (wetenschap) --- Mens --- Dier --- Ruimte (fysica) --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen
Choose an application
Open wereld 2.0 is een totaalconcept dat bestaat uit verschillende elementen :- 12 thema's in tijdschriftenvorm- uitgegbreide pedagogische omkadering rond elk thema- cursorische modules en didactische kaders (map)- (bronnen)materiaal (tijdlijn, spel...)- de tijdschriften Zonnekind, Zonnestraal en Zonneland- nieuwsitems- website met 1 interactief werkboek, extra online achtergrondinformatie voor de leerkracht, werkvormen/evaluatievormen, extra online: toetsen, synthesebladen, doelen, overzichten, sjablonen..Multidisciplinaire aanpak, met integratie van ICT,rekenen, taal en muzische vorming? Cursorische opbouw: horizontale samenhangtussen leerinhouden, domeinen en ontwikkelvelden? Verticale leerlijn: van het 1e t.e.m. het 6e leerjaar
Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 476 --- Wereldoriëntatie --- 476.1 --- wereldoriëntatie --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Natuur --- Techniek --- Mensen --- Maatschappij --- Tijd --- Ruimte --- Sociale vaardigheden --- Techniek (wetenschap) --- Mens --- Dier --- Ruimte (fysica) --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen
Choose an application
Dit boek is een vervolg op het eerste boek en vormt een inspiratie voor leerkrachten, gidsen, ouders, grootouders en andere begeleiders van jonge kinderen. Een tweede reeks van een vijftigtal avonturentochten en ideeën voor een bosklas (leren buiten de klasmuren). Alles bijzonder handig uitgeschreven om onmiddellijk toe te passen in de praktijk. Een boek vol ideeën en prikkels om met jonge kinderen op ontdekking te gaan in de natuur.
Buitenspelen --- bossen --- wereldoriëntatie --- Natuurbeleving --- Avonturen --- Wereldoriëntatie ; didactiek ; kleuteronderwijs --- PXL-Education 2018 --- kleuteronderwijs --- natuurkennis --- 471.43 --- buitenspelen --- bosspelen --- avontuur --- natuur --- didactiek kleuteronderwijs - wereldoriëntatie --- Kleuteronderwijs. --- Natuureducatie. --- 476.1 --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie
Choose an application
In dit thema reflecteren de leerlingen over zichzelf: wie zijn ze (geworden)? Wat zijn hun sterkte? Wie willen ze worden? … Ze blikken terug op 6 jaar lager onderwijs. Ze ervaren dat ze trots mogen zijn op hun talenten, vaardigheden en kennis die ze meenemen en gaan de overgang naar het secundair tegemoet met een gezonde dosis spanning en nieuwsgierigheid.
476.1 --- Wero --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- UCLL --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- wereldoriëntatie --- lager onderwijs --- leerboeken --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen
Listing 1 - 10 of 56 | << page >> |
Sort by
|