Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Teken jij weleens in je les? Tekeningen zijn heel nuttig om je uitleg te verhelderen. Ze helpen leerlingen om de lesstof te begrijpen, analyseren en onthouden. Ons brein kan immers beter informatie opnemen als er zowel woorden als beelden worden gebruikt. Denk je nu: ?Ja, maar ? ik kan echt niet tekenen!?, dan is dit boek geschikt voor jou! Rachel Levi laat in dit boek zien hoe je snel en simpel beeldtaal kunt gebruiken in je lessen. Haar methode is eenvoudig. Zo eenvoudig, dat ze inmiddels duizenden mensen aan het tekenen heeft gekregen.Mooi tekenen is daarbij niet het doel. Het gaat erom dat je je woorden visueel kracht bijzet. Door zelf te tekenen, creëer je bovendien een cultuur waarin leerlingen óók op een snelle manier kunnen tekenen.Teken je les is een praktijkgericht boek, met veel voorbeelden en oefeningen die je helpen om zonder al te veel moeite een visuele aanpak in je klas of op schoolniveau toe te passen. Lees het met een stift en schetsboek bij de hand en ga direct aan de slag.(https://shop.bazalt.nl/teken-je-les)
Didactic strategies --- visuele communicatie --- beeldtaal --- leren --- didactiek : algemeen (ler) --- didactische werkvormen (ler) --- activerende werkvormen --- didactiek --- tekenen --- onthouden --- Tekenen --- Leerprocessen --- Didactiek --- Onderwijs --- Leerproces --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Teacher education. Teacher's profession --- PABO (Pedagogische Academie Basisonderwijs) --- Didactics --- didactiek --- Higher education --- Didactiek --- leren leren --- lesgeven --- onderwijzen --- 454.2 --- Leertheorieën --- Leren leren --- Lesgeven --- Onderwijsstijlen --- didactiek : algemeen (ler) --- lesgeven (ler) --- Onderwijsstrategieën --- (zie ook: Studiemethoden)
Choose an application
De eerste uitgave van dit standaardwerk dateert van 1974. Toen lag de klemtoon vooral op het persoonsgerichte onderwijs (procesmodel); nu is de slinger in grote mate teruggekeerd naar het maatschappijgerichte onderwijs (productmodel). Na een inleiding over de componenten van een lesvoorbereiding komt er een kernhoofdstuk over het product- en procesgericht onderwijs. Daarna volgen hoofdstukken over doelstellingen, beginsituatie, leerinhouden, didactische werkvormen, onderwijsmedia en evaluatie. Nieuw, maar wat mager uitgewerkt, is het hoofdstuk over de leraar als opvoeder. Een beschouwing van leerprocessen ontbreekt. Er zijn heel wat wijzigingen en aanvullingen in het hoofdstuk over didactische evaluatie. Het vroegere beheersingboek met verwerkingstaken wordt nu in het basiswerk geïntegreerd, met de oplossingen in een bijlage. Ook als bijlage is een controlelijst voor de lesvoorbereiding opgenomen. Het boek bevat talrijke schema's en voorbeelden, en kent een heel duidelijke structuur. Met bibliografie per hoofdstuk èn achteraan, en een index. Een docentenhandleiding werd apart gepubliceerd.
Didactiek. --- Onderwijs. --- Teaching --- Didactics --- didactiek --- leren --- beroepsprofielen --- lerarenberoep --- #PBIB:+SLO 220.91 --- 691 --- 37(035) --- Onderwijs ; didactiek ; handboeken --- 454 --- didactiek : algemeen (ler) --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : didactiek --- Pedagogie en didactiek --- Onderwijs ; handboeken --- Lerarenopleiding --- Onderwijzen --- Opleidingen --- Didactische werkvormen --- Opvoeding --- Evaluatie --- Didactiek --- 454 ) Didactiek - algemeen --- beginsituatie --- didactisch proces (gez) --- didactische werkvormen --- doelen --- evaluatie --- leerinhouden --- onderwijsmedia --- procesgericht onderwijs --- productgericht onderwijs --- 37.02 --- 371.3 --- Didactische beginsituatie --- Leerdoelen --- Leerinhouden --- Onderwijs
Choose an application
Voor ieder in het onderwijs die echt wil weten welke didactische aanpak de resultaten van de leerlingen aantoonbaar verbetert, biedt dit boek zicht op research uitkomsten, overzichten en beschrijvingen van wat werkt. De auteurs zetten tientallen jaren wetenschappelijke informatie om in heldere actieplannen voor de praktijk. Er blijken 9 soorten didactische aanpak te zijn die het leren van de leerling op hoger niveau brengen. Van elk van deze negen didactische strategieën wordt uitgelegd wat de essentie ervan is en welke principes belangrijk zijn voor het goed toepassen van de aanpak, met voorbeelden uit de praktijk, schema's, indelingen, stappenplannen en andere hulpmiddelen om mensen uit het onderwijs te helpen de didactische strategieën direct toe te passen. Inhoudsopgave : 1. Resultaten van onderwijsresearch toepassen in het onderwijs: de tijd is er rijp voor 2. Identificeren van overeenkomsten en verschillen 3. Samenvatten en notities maken 4. Inspanningen bevestigen en erkenning geven 5. Huiswerk en oefening 6. Nonverbale representatie 7. Coöperatief leren 8. Doelen stellen en feedback geven 9. Vragen/hypotheses formuleren en hypotheses testen 10 Voorkennis activeren met vragen, aanwijzingen en kapstokken 11. Het onderwijzen van specifieke soorten kennis 12. De negen categorieën bij didactische planning gebruiken
Didactiek. --- Onderwijsonderzoek. --- onderwijsonderzoek --- Teaching --- onderwijssociologie --- onderwijsstrategieën --- schoolomgeving --- professionaliteit --- kwaliteit --- Research on teaching --- didactiek --- schoolorganisatie --- #PBIB:+110.10 --- 371 --- coöperatief leren --- didactische principes --- huiswerk --- 454.2 --- onderwijs --- 454.21 --- Didactische werkvormen --- Doelstellingen --- Leren --- Actieonderzoek --- Coöperatief leren --- Doelen --- Feedback --- Huiswerk --- Onderwijsonderzoek --- Praktijkonderzoek --- didactiek : algemeen (ler) --- Onderzoeksmethoden ; onderwijs --- 100788.jpg --- Didactiek --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Onderwijskunde --- PXL-Education 2013 --- onderwijskunde --- Wetenschappelijk onderzoek --- Pedagogiek --- Kwaliteitszorg --- Basisonderwijs --- Secundair onderwijs --- Didactische werkvorm --- Natuurwetenschappen --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Commentaren voor docenten wil, aansluitend bij het handboek, de docent in de lerarenopleiding extra didactisch materiaal aanbieden. Naast extra leerinhoud die de inleiding van de algemene didactiek verbreedt, worden er tal van bijkomende taken voor de studenten gepresenteerd. (Bron: covertekst)
Didactiek. --- Teaching --- Didactics --- didactiek --- leren --- Handbooks, manuals, etc. --- Aids and devices --- Evaluation --- Didactiek --- Doelen --- Leerinhouden --- Didactische werkvormen --- Evaluatie --- #PBIB:+SLO 220.91 --- Formation Opleiding --- Didactique Didactiek --- Apprentissage Leerproces --- Objectifs (formation) Doelstellingen (opleiding) --- Contenu (formation) Inhoud (opleiding) --- Formateurs Opleiders --- Evaluation Evaluatie --- Tests Tests --- Examens Examens --- onderwijskunde --- evaluatie --- Matériel didactique Leermiddelen --- Multimédia Multimedia --- docenten --- 454 ) Didactiek - algemeen --- 454 --- beginsituatie --- didactiek : algemeen (ler) --- didactisch proces (gez) --- didactische werkvormen --- doelen --- leerinhouden --- onderwijsmedia --- 37.02 --- Doelstellingen --- Leren --- Lesvoorbereidingen --- Onderwijs --- Opvoeding --- Werkvormen --- Didactische beginsituatie --- Leerdoelen --- 071871.jpg --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : didactiek --- Doelstelling --- Leerinhoud --- Didactische werkvorm
Choose an application
Als leraar of mentor moet u vandaag de dag alsmaar meer rollen vervullen. Uw inhoudelijke expertise volstaat niet meer. U moet ook weten hoe u fungeert als begeleider, opvoeder, lid van het schoolteam, lid van de onderwijsgemeenschap, partner van de ouders, partner van externen, cultuurparticipant, organisator, innovator en noem maar op. Ziet u ook door de bomen het bos niet meer? Geen nood. Competent biedt u in 101 praktische lemma's alle tips en tricks om snel de juiste competenties te verwerven en op de hoogte te blijven van de laatste didactische vernieuwingen
Didactiek. --- Lerarenbegeleiding. --- Teacher education. Teacher's profession --- didactiek --- 454 --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- Academic collection --- didactische werkvormen --- groepswerk --- intelligentie --- 484 --- Competentiegericht onderwijs --- Competenties --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- Leerprocessen --- Leraren --- Lerarenopleiding --- Professionalisering --- Reflecteren (Terugblikken) --- Schoolteam (Omgang met collega's) --- 454.23 --- 489.4 --- Intelligenties --- competentiegericht leren --- didactiek : algemeen (ler) --- Basiscompetenties --- Beroepsprofiel --- Leerkrachten ; professionele ontwikkeling --- 371.12 --- 450.7 --- Competenties; onderwijs --- Lerarenbegeleiding --- Onderwijskwaliteit --- Lerarenopleiding : CVO --- Didactiek; algemeen --- Didactische principes --- Leraren hoger onderwijs --- 370.02 --- Academic collection. --- didactiek. --- didactische werkvormen. --- groepswerk. --- intelligentie. --- Competentiegericht onderwijs. --- Competenties. --- Didactische werkvormen. --- Leerprocessen. --- Leraren. --- Lerarenopleiding. --- Professionalisering. --- Reflecteren (Terugblikken). --- Schoolteam (Omgang met collega's). --- 454.23. --- Competenties; onderwijs. --- Onderwijskwaliteit. --- Lerarenopleiding : CVO. --- Didactiek; algemeen. --- Didactische principes. --- Leraar hoger onderwijs --- Leerboeken --- Opleidingen
Choose an application
Samenvatting: In dit boek worden de doelstellingen van Leren en Onderwijzen duidelijk geformuleerd en worden telkens beheersingstaken aangeboden om die doelstellingen in te oefenen.
Lerarenopleiding --- algemeen. --- Didactiek. --- Algemeen. --- Audiovisuele media --- Evaluatietechnieken --- Onderwijs. --- Teaching --- didactiek --- leren --- leerplannen --- Objectives of teaching --- Didactics --- leerdoelen --- 371 --- #gsdbP --- Didactique Didactiek --- Enseignement Onderwijs --- Evaluation Evaluatie --- Matériel didactique Leermiddelen --- Multimédia Multimedia --- Objectifs (formation) Doelstellingen (opleiding) --- #KVHB:Didactiek --- 454 --- onderwijskunde --- didactiek : algemeen (ler) --- 371 Onderwijs. Schoolwezen --- Onderwijs. Schoolwezen --- #SBIB:37H0 --- 454 ) Didactiek - algemeen --- procesgericht onderwijs --- productgericht onderwijs --- Pedagogie --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- Doelstellingen --- Evaluatie --- Media --- beheersingsleren --- didactische werkvormen --- doelstellingen --- evaluatie --- excursies --- gespreksvormen --- groepsdynamica --- huistaken --- individualiserende werkvormen --- leerinhouden --- lesvoorbereidingen --- onderwijsmedia --- praktijkleren --- projectmethode --- Didactiek; algemeen --- #SBIB:316.334.1O320 --- #SBIB:316.334.1O440 --- Doelen en functies van onderwijstypes, schoolsystemen: algemeen --- Onderwijsgedrag: algemeen --- 37.02 --- 371.3 --- Didactische beginsituatie --- Leerdoelen --- Leerinhouden --- Leren --- Onderwijs --- Inleidingen --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Learning. --- Education. --- Teaching. --- #gsdbP --- Academic Training --- Educational Technics --- Educational Techniques --- Pedagogy --- Teaching Methods --- Technics, Educational --- Techniques, Educational --- Training Activities --- Training Technics --- Training Techniques --- Activities, Training --- Educational Technic --- Educational Technique --- Method, Teaching --- Methods, Teaching --- Pedagogies --- Teaching Method --- Technic, Educational --- Technic, Training --- Technics, Training --- Technique, Educational --- Technique, Training --- Techniques, Training --- Training Activity --- Training Technic --- Training Technique --- Training, Academic --- Activities, Educational --- Educational Activities --- Workshops --- Literacy Programs --- Training Programs --- Activity, Educational --- Educational Activity --- Literacy Program --- Program, Literacy --- Program, Training --- Programs, Literacy --- Programs, Training --- Training Program --- Workshop --- Students --- Memory Training --- Phenomenography --- Training, Memory --- education --- Didactics --- didactiek --- Teaching --- #GSDBP --- 37.02 --- didactisch proces (leerproces) --- Evaluation Evaluatie --- Médias Media --- 454 --- Didactique Didactiek --- Méthodes d'enseignement Onderwijsmethoden --- Enseignement Onderwijs --- Instruction --- School teaching --- Schoolteaching --- 37.02 Didactische en methodische grondbeginselen. --- Didactische en methodische grondbeginselen. --- Didactische en methodische grondbeginselen --- 37 --- Didactiek --- Academic collection --- Education --- Instructional systems --- Pedagogical content knowledge --- Training --- onderwijs en opvoeding --- Learning --- Memory Consolidation --- 37.026 --- 37.026 Didaktiek--grondbeginselen --- Didaktiek--grondbeginselen --- Research --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Vakdidactiek. --- Activity, Training --- didactiek : algemeen (ler) --- Education - Research
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|