Listing 1 - 8 of 8
Sort by

Book
Teken je les : hoe je met tekeningen het leerproces ondersteunt
Author:
ISBN: 9789461182845 Year: 2020 Publisher: Rotterdam Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Teken jij weleens in je les? Tekeningen zijn heel nuttig om je uitleg te verhelderen. Ze helpen leerlingen om de lesstof te begrijpen, analyseren en onthouden. Ons brein kan immers beter informatie opnemen als er zowel woorden als beelden worden gebruikt. Denk je nu: ?Ja, maar ? ik kan echt niet tekenen!?, dan is dit boek geschikt voor jou! Rachel Levi laat in dit boek zien hoe je snel en simpel beeldtaal kunt gebruiken in je lessen. Haar methode is eenvoudig. Zo eenvoudig, dat ze inmiddels duizenden mensen aan het tekenen heeft gekregen.Mooi tekenen is daarbij niet het doel. Het gaat erom dat je je woorden visueel kracht bijzet. Door zelf te tekenen, creëer je bovendien een cultuur waarin leerlingen óók op een snelle manier kunnen tekenen.Teken je les is een praktijkgericht boek, met veel voorbeelden en oefeningen die je helpen om zonder al te veel moeite een visuele aanpak in je klas of op schoolniveau toe te passen. Lees het met een stift en schetsboek bij de hand en ga direct aan de slag.(https://shop.bazalt.nl/teken-je-les)


Book
Leren en onderwijzen : over de theorie van leren
Authors: ---
ISBN: 9789001771270 Year: 2010 Publisher: Groningen Noordhoff


Book
Leren en onderwijzen : inleiding tot de algemene didactiek
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789033461279 Year: 2006 Publisher: Leuven : Acco,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De eerste uitgave van dit standaardwerk dateert van 1974. Toen lag de klemtoon vooral op het persoonsgerichte onderwijs (procesmodel); nu is de slinger in grote mate teruggekeerd naar het maatschappijgerichte onderwijs (productmodel). Na een inleiding over de componenten van een lesvoorbereiding komt er een kernhoofdstuk over het product- en procesgericht onderwijs. Daarna volgen hoofdstukken over doelstellingen, beginsituatie, leerinhouden, didactische werkvormen, onderwijsmedia en evaluatie. Nieuw, maar wat mager uitgewerkt, is het hoofdstuk over de leraar als opvoeder. Een beschouwing van leerprocessen ontbreekt. Er zijn heel wat wijzigingen en aanvullingen in het hoofdstuk over didactische evaluatie. Het vroegere beheersingboek met verwerkingstaken wordt nu in het basiswerk geïntegreerd, met de oplossingen in een bijlage. Ook als bijlage is een controlelijst voor de lesvoorbereiding opgenomen. Het boek bevat talrijke schema's en voorbeelden, en kent een heel duidelijke structuur. Met bibliografie per hoofdstuk èn achteraan, en een index. Een docentenhandleiding werd apart gepubliceerd.


Book
Wat werkt op school : research in actie
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789074233996 9789074233798 Year: 2008 Publisher: Vlissingen Bazalt educatieve uitgaven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Voor ieder in het onderwijs die echt wil weten welke didactische aanpak de resultaten van de leerlingen aantoonbaar verbetert, biedt dit boek zicht op research uitkomsten, overzichten en beschrijvingen van wat werkt. De auteurs zetten tientallen jaren wetenschappelijke informatie om in heldere actieplannen voor de praktijk. Er blijken 9 soorten didactische aanpak te zijn die het leren van de leerling op hoger niveau brengen. Van elk van deze negen didactische strategieën wordt uitgelegd wat de essentie ervan is en welke principes belangrijk zijn voor het goed toepassen van de aanpak, met voorbeelden uit de praktijk, schema's, indelingen, stappenplannen en andere hulpmiddelen om mensen uit het onderwijs te helpen de didactische strategieën direct toe te passen. Inhoudsopgave : 1. Resultaten van onderwijsresearch toepassen in het onderwijs: de tijd is er rijp voor 2. Identificeren van overeenkomsten en verschillen 3. Samenvatten en notities maken 4. Inspanningen bevestigen en erkenning geven 5. Huiswerk en oefening 6. Nonverbale representatie 7. Coöperatief leren 8. Doelen stellen en feedback geven 9. Vragen/hypotheses formuleren en hypotheses testen 10 Voorkennis activeren met vragen, aanwijzingen en kapstokken 11. Het onderwijzen van specifieke soorten kennis 12. De negen categorieën bij didactische planning gebruiken


Book
Leren en onderwijzen : inleiding tot de algemene didactiek : commentaren voor docenten
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789033462313 Year: 2007 Publisher: Leuven Voorburg Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Commentaren voor docenten wil, aansluitend bij het handboek, de docent in de lerarenopleiding extra didactisch materiaal aanbieden. Naast extra leerinhoud die de inleiding van de algemene didactiek verbreedt, worden er tal van bijkomende taken voor de studenten gepresenteerd. (Bron: covertekst)


Book
Competent : een algemene didactiek in 101 lemma's
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789030651918 Year: 2009 Publisher: Wommelgem Van In

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als leraar of mentor moet u vandaag de dag alsmaar meer rollen vervullen. Uw inhoudelijke expertise volstaat niet meer. U moet ook weten hoe u fungeert als begeleider, opvoeder, lid van het schoolteam, lid van de onderwijsgemeenschap, partner van de ouders, partner van externen, cultuurparticipant, organisator, innovator en noem maar op. Ziet u ook door de bomen het bos niet meer? Geen nood. Competent biedt u in 101 praktische lemma's alle tips en tricks om snel de juiste competenties te verwerven en op de hoogte te blijven van de laatste didactische vernieuwingen


Book
Leren en onderwijzen : beheersingsboek
Authors: --- ---
ISBN: 9033441225 9033441217 Year: 1998 Publisher: Leuven Amersfoort Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Samenvatting: In dit boek worden de doelstellingen van Leren en Onderwijzen duidelijk geformuleerd en worden telkens beheersingstaken aangeboden om die doelstellingen in te oefenen.


Book
Beknopte didaxologie
Authors: --- ---
ISBN: 9001197957 9789001197957 Year: 1976 Publisher: Groningen: Tjeenk Willink,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Learning. --- Education. --- Teaching. --- #gsdbP --- Academic Training --- Educational Technics --- Educational Techniques --- Pedagogy --- Teaching Methods --- Technics, Educational --- Techniques, Educational --- Training Activities --- Training Technics --- Training Techniques --- Activities, Training --- Educational Technic --- Educational Technique --- Method, Teaching --- Methods, Teaching --- Pedagogies --- Teaching Method --- Technic, Educational --- Technic, Training --- Technics, Training --- Technique, Educational --- Technique, Training --- Techniques, Training --- Training Activity --- Training Technic --- Training Technique --- Training, Academic --- Activities, Educational --- Educational Activities --- Workshops --- Literacy Programs --- Training Programs --- Activity, Educational --- Educational Activity --- Literacy Program --- Program, Literacy --- Program, Training --- Programs, Literacy --- Programs, Training --- Training Program --- Workshop --- Students --- Memory Training --- Phenomenography --- Training, Memory --- education --- Didactics --- didactiek --- Teaching --- #GSDBP --- 37.02 --- didactisch proces (leerproces) --- Evaluation Evaluatie --- Médias Media --- 454 --- Didactique Didactiek --- Méthodes d'enseignement Onderwijsmethoden --- Enseignement Onderwijs --- Instruction --- School teaching --- Schoolteaching --- 37.02 Didactische en methodische grondbeginselen. --- Didactische en methodische grondbeginselen. --- Didactische en methodische grondbeginselen --- 37 --- Didactiek --- Academic collection --- Education --- Instructional systems --- Pedagogical content knowledge --- Training --- onderwijs en opvoeding --- Learning --- Memory Consolidation --- 37.026 --- 37.026 Didaktiek--grondbeginselen --- Didaktiek--grondbeginselen --- Research --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Vakdidactiek. --- Activity, Training --- didactiek : algemeen (ler) --- Education - Research

Listing 1 - 8 of 8
Sort by