Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
In 1997 werden ontwikkelingsdoelen en eindtermen vastgelegd voor het basisonderwijs. De manier waarop deze tot stand zijn gekomen en later werden aangepast onder druk van de koepelorganisaties heeft onduidelijkheid gecreëerd over de waarde en het gebruik ervan. Bovendien zitten uiteenlopende benaderingen in leermiddelen vervat, wat de interpretatie ervan verder compliceert. Daarnaast spelen ook de opvattingen en de perceptie van leerkrachten en directies een rol in de wijze waarop ontwikkelingsdoelen en eindtermen uiteindelijk worden geïnterpreteerd en vertaald in de dagdagelijkse klaspraktijk. Als gevolg van dit alles was de overheid geïnteresseerd in een evaluatieonderzoek. Dit boek is de neerslag van het onderzoek dat werd uitgevoerd in het kader van het Onderwijskundig Beleids- en Praktijkgericht Wetenschappelijk Onderzoek (OBPWO). Daarin wordt nagegaan of leraren en directies tevreden zijn over de ontwikkelingsdoelen en eindtermen als kerncurriculum voor het basisonderwijs. Bovendien wordt onderzocht of ze mee richting geven aan de concrete klaspraktijk en het schoolbeleid. Het boek wil een democratische dialoog over de waarde en het gebruik van ontwikkelingsdoelen en eindtermen stimuleren.
Eindtermen --- Ontwikkelingsdoelen. --- Basisonderwijs. --- Teaching --- onderwijs --- eindtermen --- Education [Elementary ] --- Education--Research --- 737 Leerprogramma's --- #KVHB:Basisonderwijs --- #KVHB:Eindtermen --- #KVHB:Leerplannen --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- 472.4 --- 474.1 --- Basisonderwijs --- Curricula --- Evaluatie --- Leergebieden --- Leerplannen --- Onderzoek --- Ontwikkelingsdoelen --- Vakoverschrijdende eindtermen --- Curriculumontwikkeling --- curricu --- evaluatie --- leerplannen --- onderzoek --- ontwikkelingsdoelen --- basisonderwijs --- curriculumontwikkeling --- basisonderwijs (ler) --- eindtermen (ler) --- 101757.jpg --- 371.014 --- 371.3 --- 371.26 --- 371.26 Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- 371.014 Onderwijspolitiek --- Onderwijspolitiek --- Leerplannen; algemeen --- Doelstellingen --- PXL-Education 2014 --- didactiek --- wetenschappelijke inzichten --- Vlaanderen --- Wetenschappelijk onderzoek --- Eindterm --- Ontwikkelingsdoel --- Natuurwetenschappen --- Emigratie --- Onderzoek (wetenschap)
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|