Listing 1 - 10 of 50 << page
of 5
>>
Sort by
Museum studies : an anthology in contexts
Author:
ISBN: 9780631228257 9780631228301 Year: 2007 Publisher: Oxford Blackwell Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Advertising
Author:
ISBN: 9780415251259 9780415251266 9780203493199 9781134530502 9781134530458 9781134530496 Year: 2009 Publisher: London Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Hitmakers : populariteit in een tijd vol afleiding
Author:
ISBN: 9789463190916 Year: 2018 Publisher: Utrecht Scriptum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als je denkt dat een populaire film, een hit op de radio of een topproduct uit het niets kwam en door mond-tot-mondreclame een succes werd heb je het mis. Achter elk kassucces gaat een verhaal schuil - van macht en invloed - dat sommige nieuwe producten in culturele verschijnselen doet veranderen.In dit boek ontsluiert Derek Thompson de verborgen psychologie van waarom we houden van waarvan we houden en onthult de economische belangen van culturele markten die onzichtbaar vorm geven aan ons leven. Hij vernietigt de sentimentele mythen die de popcultuur en het zakenleven overheersen en laat zien dat kwaliteit alléén onvoldoende is voor succes, niemand 'goede smaak' heeft, en dat enkele van de meeste populaire producten uit de geschiedenis slechts één stap verwijderd waren van complete mislukking.Er zijn een paar onwrikbare waarheden wat het publiek en consumenten willen. Mensen houden van een bekende verrassing: een product dat er tegelijkertijd uit springt maar ook vaag bekend voorkomt.Bron : http://www.managementboek.nl


Book
Culture and public relations : links and implications
Authors: ---
ISBN: 9780415887274 9780415887267 9780203149232 9781136514401 9781136514449 9781136514456 Year: 2012 Publisher: London Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Culture and Public Relations explores the impact of culture - societal and organizational - through the global lens of public relations. Structuring the volume around three themes -- culture as an environment for public relations; the culture of PR globally; and the impact of PR on culture -- the editors bring together compelling discussions on such questions as how spirituality, religion, and culture have affected public relations, and how public relations culture has been affected by the "corporate cultures" of business enterprises. Additionally, the volume provides studies on the effect of culture on public relations practice in specific countries. With contributors from Europe, Asia, Australia, and North America, this collection offers international perspectives on a topic that is growing increasingly important in public relations study and practice. It is required reading for scholars, researchers, and students in public relations and also has much to offer the business discipline, for those seeking to integrate culture and communication to their practicesBron : http:///www.amazon.com


Book
het fastfoodparadijs : een onthullende kijk op Amerika en de fastfoodindustirie
Author:
ISBN: 9789027475909 Year: 2002 Publisher: Utrecht Het Spectrum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Reinventing the museum : historical and contemporary perspectives on the paradigm shift
Author:
ISBN: 9780759101708 0759101701 Year: 2004 Publisher: Oxford Altamira Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Amerikanen zijn niet gek : over Bush en baseball, misdaad en miljonairs, kerken en casino's, porno en politiek
Author:
ISBN: 9050186602 Year: 2005 Publisher: Amsterdam : Balans,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Culturele veldslagen : filosofie van de culture wars
Author:
ISBN: 9789024450145 Year: 2022 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In de culture wars bestoken partijen elkaars culturele stellingen met claims en verwijten over identiteit, zelfbegrip en sociale tegenstellingen. Cultuurmarxisten, social justice warriors, alt‑righters, incels, populisten en woke activisten strijden in kwesties als Black Lives Matter en #MeToo over voorrechten en achterstelling – soms met ironie, soms verbitterd, maar altijd vanuit de vaste overtuiging van een gelijk dat is verbonden met de eigen identiteit. Juist in die stellige overtuiging lijken links en rechts op elkaar, net als in hun afkeer van hun gezamenlijke vijanden: het liberale denken, de burgerlijke normaliteit en het kapitalisme. In Culturele veldslagen schetst Gijs van Oenen de filosofische en historische achtergronden van de culture wars. Hij laat zien dat deze enerzijds voortvloeien uit vernieuwende ideeën binnen het marxisme over het belang van cultuur, en anderzijds worden aangedreven door radicale inzichten uit de Franse filosofie over taal, waanzin en seksualiteit. Deze inzichten, van met name Derrida en Foucault, hebben in de afgelopen halve eeuw ingrijpende gevolgen gehad voor ons denken en doen in kwesties als multiculturalisme, etniciteit, zwart bewustzijn, postkolonialisme, gender, seksualiteit en heteronormativiteit


Book
Televisiestudies
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789059317642 Year: 2011 Publisher: Den Haag Boom Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Inleiding televisiestudies' is de eerste Nederlandstalige introductie in een vakgebied dat zich ook in ons land in een sterke groei mag verheugen. Nu traditionele tegenstellingen als die tussen hoge en lage cultuur en publieke en commerciële televisie lijken te vervagen, is er een nieuw begrippenkader nodig om het huidige televisie-aanbod kritisch te analyseren. Werkend vanuit het internationale perspectief van cultural studies brengen de auteurs aan de hand van voorbeelden een aantal centrale ideeën en begrippen bij elkaar in een nieuwe visie op televisie.Het boek bestaat uit twee delen. Het eerste deel biedt de lezer theoretische gereedschappen waarmee televisiestudies bedreven kan worden. In het tweede deel komen die theoretische begrippen terug in de analyse van een aantal hedendaagse televisieprogramma's en - genres. Het boek wordt gecompleteerd met een beknopte geschiedenis van de Nederlandse televisie.Bron : http://www.managementboek.nl


Book
Popular culture in the Middle East and North Africa : a postcolonial outlook
Authors: ---
ISBN: 9780415509725 9780203098653 9781136228087 9781136228032 9781136228070 9781138779334 Year: 2013 Publisher: London Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book explores the body and the production process of popular culture in, and on, the Middle East and North Africa, Turkey, and Iran in the first decade of the 21st century, and up to the current historical moment. Essays consider gender, racial, political, and cultural issues in film, cartoons, music, dance, photo-tattoos, graphic novels, fiction, and advertisements. Contributors to the volume span an array of specializations ranging across literary, postcolonial, gender, media, and Middle Eastern studies and contextualize their views within a larger historical and political moment, analyzing the emergence of a popular expression in the Middle East and North Africa region in recent years, and drawing conclusions pertaining to the direction of popular culture within a geopolitical context. The importance of this book lies in presenting a fresh perspective on popular culture, combining media that are not often combined and offering a topical examination of recent popular production, aiming to counter stereotypical representations of Islamophobia and otherness by bringing together the perspectives of scholars from different cultural backgrounds and disciplines. The collection shows that popular culture can effect changes and alter perceptions and stereotypes, constituting an area where people of different ethnicities, genders, and orientations can find common grounds for expression and connection.Bron : http://www.amazon.com

Listing 1 - 10 of 50 << page
of 5
>>
Sort by