Narrow your search

Library

ULB (2)

EhB (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

KU Leuven (1)

PXL (1)

Thomas More Mechelen (1)


Resource type

book (3)

dissertation (1)


Language

English (3)

Dutch (1)


Year
From To Submit

2014 (2)

2008 (2)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Dissertation
Authentiek Wallis als topbestemming voor culinair toerisme
Authors: ---
Year: 2014 Publisher: Kortrijk : Howest, Departement professionele Bachelor Kortrijk,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze bachelorproef wordt onderzocht welk product de Belgische reissector op de markt kan brengen om Zwitserland te profileren tot een volwaardige bestemming voor culinair toerisme. Aanvankelijk werd geopteerd om een gastronomische rondreis door Zwitserland uit te werken. Na enig onderzoek bleek dat culinair toerisme in Zwitserland meer troeven heeft dan gastronomisch toerisme. Daarom werd uiteindelijk gekozen om een culinaire rondreis door Zwitserland te ontwikkelen. In eerste instantie was er het idee om een rondreis doorheen volledig Zwitersland te creëren, maar later werd beslist deze rondreis te beperken tot het kanton Wallis. Zwitserland als geheel is veel te ruim gezien en zou om praktische redenen vrij lastig uit te werken zijn. Aangezien er nog geen culinaire reizen door Zwitserland worden aangeboden op de Belgische reismarkt, was het een grote uitdaging om het culinaire aspect aan het toeristische aspect te koppelen. In het eerste hoofdstuk wordt het doelpubliek voor deze culinaire rondreis toegelicht. Het tweede hoofdstuk toont het reisoverzicht met de reisroute en het reisprogramma. Vervolgens gaat het derde hoofdstuk dieper in op de accommodatie tijdens de rondreis met een beschrijving en beoordeling van de gekozen hotels. Het vierde hoofdstuk geeft een beschrijving van de gekozen restaurants waar de reiziger tijdens de rondreis luncht of dineert. In hoofdstuk vijf volgt uiteindelijk de eindconclusie.


Book
Foodies and food tourism
Authors: --- ---
ISBN: 9781910158005 Year: 2014 Publisher: Oxford Goodfellow

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Food and wine festivals and events around the world : development, management and markets.
Authors: ---
ISBN: 9780750683807 0750683805 9780080887951 9781136402654 9781136402692 9781136402708 9781138171725 Year: 2008 Publisher: Jordan Hill Butterworth-Heinemann

International business and tourism : global issues, contemporary interactions.
Authors: ---
ISBN: 9780415424318 9780415424301 0415424313 0415424305 0203931033 9780203931035 9781134096572 9781134096527 9781134096565 Year: 2008 Publisher: London Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1 Introduction: Tourism and International Business - Tourism as International Business SECTION 1: FRAMING INTERNATIONAL BUSINESS AND TOURISM: GOVERNANCE AND REGULATION, 2 Regulating the International Trade in Tourism Services 3 Citizenship and the State: Hidden Features in the Internationalisation of Tourism 4 Nature and the Environment as Trans-boundary Business Strategies SECTION 2: THE INTERNATIONALISATION OF TOURISM BUSINESSES, 5 Aeropolitics, Global Aviation Networks and the Regulation of International Visitor Flows 6 International and Transnational Aspects of the Global Cruise Industry 7 International Business Networks and Inter-Cultural Communcations in the Production of Tourism SECTION 3: THE INTERNATIONALISATION OF TOURISM: PRACTICES AND PROCESSES, 8 The Internationalisation of Tourism Commodity Chains 9 Internationalisation in Adventure Tourism: the Mobility of People, Products and Innovations 10 The Internationalisation of Tourism Labour Markets: Working and Playing in a Ski-resort SECTION 4: TOURISM AND DESTINATIONS IN THE INTERNATIONALISATION OF BUSINESS, 11 International Business, Intellectual Property and the Misappropriation of Place: Food, Wine and Tourism 12 Sports Facilities and Transnational Corporations: Anchors of Urban Tourism Development 13 International Car Manufacturers, Brandscapes and Tourism: Engineering the Experience Economy 14 Partnerships and Social Responsibility: Leveraging Tourism and International Film Business 15 Conclusion: Mobilities of Commerce

Listing 1 - 4 of 4
Sort by