Narrow your search
Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
Corporate branding and consumers
Author:
ISBN: 9789076802732 9076802734 Year: 2017 Publisher: Amsterdam SWOCC : Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

It is often said that the relevance of corporate branding will only increase in the coming years, given the increasingly competitive environment has become due to the rise of social media, the fragmented media landscape and overall societal concerns and expectations regarding trust, credibility and transparency, this book updates our knowledge about how corporate branding can be relevant to and influence consumers.


Book
Merken in b2b
Author:
ISBN: 9789076802688 Year: 2015 Publisher: Amsterdam SWOCC : Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze publicatie onderzoekt SWOCC de rol die het merk speelt in de business-to-businessmarkt. Naast een uitgebreid literatuuronderzoek en een breed kwantitatief onderzoek onder 380 Nederlandse zakelijke kopers, zijn met inkopers enkele aankooptrajecten volledig doorlopen. Er worden onder meer uitspraken gedaan over de manier waarop bedrijven (in)kopen, welke rol het merk speelt in zakelijke aankoopbeslissingen en welke zakelijke kopers het meest gevoelig zijn voorDoor vanuit de koper te redeneren, komen b2b-marketeers te weten in welke situaties, op welke momenten en met welke acties zij een aankoopproces kunnen beïnvloeden.Bron : http://www.swocc.nl


Book
Organisatie identiteit : van bouwen tot sturen
Author:
ISBN: 9789491560750 9491560751 Year: 2014 Publisher: Amsterdam Adformatie Groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Organisatie identiteit speelt een centrale rol in het succes van merken en organisaties. Een vitale identiteit geeft organisaties een gedeeld, relevant en onderscheidend handelingsperspectief. Het is een voorwaarde voor een sterke reputatie, creëert concurrentievoordeel, draagt bij aan winstgevendheid en is een succesfactor voor cultuurverandering.Dit boek laat zien hoe merk- en organisatievraagstukken vervlochten zijn en gaat over de identiteit van de organisatie als kompas voor (merk)strategie en marketing & communicatie. De auteur is expert in positionering en identiteitsontwikkeling.Bron : http://www.managementboek.nl


Book
Corporate branding and consumers on social media
Author:
ISBN: 9789076802756 9076802084 Year: 2018 Publisher: Amsterdam SWOCC : Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Publicatie 75 Corporate branding and consumers on social media geeft aanbevelingen voor het opzetten van een social media strategie met de corporate brand in gedachten. Gebaseerd op analyses over het social media gedrag van consumenten en bedrijven, wordt antwoord gegeven op de vraag: welke beslissingen dienen bedrijven te nemen bij het opzetten (of heroverwegen) van hun social media activiteiten om het corporate merk optimaal te benutten?ron : http://www.swocc.nl


Book
Basics of branding : a practical guide for managers
Author:
ISBN: 1606495933 Year: 2013 Publisher: New York, New York (222 East 46th Street, New York, NY 10017) : Business Expert Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Smart branding is essential for success, yet it is often misunderstood. Developing a brand that is relevant, distinct, and emotionally compelling can be very difficult for many managers, mainly because they don't realize exactly what and how much goes into this branding process. This book will explain this process.


Book
International Employer Brand Management : A Multilevel Analysis and Segmentation of Students' Preferences
Author:
ISBN: 365800455X 3658004568 1283909391 Year: 2013 Publisher: Wiesbaden : Springer Fachmedien Wiesbaden : Imprint: Springer Gabler,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The increasing globalization of business activities forces companies to recruit highly skilled employees all over the world. In order to attract these talents, employers have to differentiate themselves through a unique employer brand, appealing to diverse target audiences. However, in the absence of research on international students’ preferences for employer characteristics, it is difficult for multinational companies to decide on a feasible degree of employer brand standardization. Lena Christiaans investigates the impact of between-country differences, e.g. differences in national culture or economic wealth, on students’ preferences in relation to the effects of within-country differences in individuals’ characteristics. Combined with a segmentation of the European graduate market, the results provide readers with insight into the development of employer value propositions for business and engineering target groups. Contents - Core Concepts of Employer Branding - Contributions from Cross-Cultural Research - Employer Branding Strategy - Multilevel Analysis  Target Groups - Researchers and students in the fields of employer branding, corporate branding, management, marketing, communications - Managers and experts with focus on employer branding, HR marketing, HR, corporate communications  About the Author Lena Christiaans obtained her doctorate at the Chair in Corporate Management at Universität Hohenheim and currently works as a reputation manager in the Corporate Communications department of a DAX-30-company in Dusseldorf.

Listing 1 - 6 of 6
Sort by