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GESTION DES CONNAISSANCES --- KNOWLEDGE MANAGEMENT --- gestion des connaissances --- knowledge management
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Knowledge management as a discipline has matured over the last decade. It has moved from being a mere buzzword to an inherently fundamental concept. Simply put, the knowledge-based assets of the organization are the only source of sustainable competitive advantage in today's marketplace. Traditional resources such as land, labour, and capital, while important, are no longer sufficient for survival in today's fiercely competitive marketplace. Written by experienced KM project leaders and teachers, this new textbook has been designed to introduce this growing, multi-disciplinary subject to students in an engaging and effective manner. Written by experienced KM project leaders and teachers, the book balances the theory and practice of KM and considers the issues organizations encounter in the global marketplace. This book is the first to integrate social media and networking into KM practice. The book's nine chapters are divided into three major parts: Part I covers foundational concepts and introduces the reader to the key elements of knowledge management. Part II explores critical activities of knowledge management. Part III offers a strategic view of knowledge management in organizations. Each chapter provides a broad overview, graphics that help readers visualize key points, and several vignettes documenting case scenarios that will help the reader digest concepts. "Knowledge Management" will prove ideal for teachers who have been forced to design courses around KM business texts, augmented with scholarly articles. It will also be useful to anyone who needs to better understand KM to apply it in his or her organization.
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Knowledge management --- Knowledge management. --- Gestion des connaissances
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La 4e de couverture indique : "La « Société du Savoir », annoncée par Peter Drucker, est en train de se réaliser, non sans provoquer des turbulences dans une économie encore régie par des instruments d'après-guerre. Le Knowledge Management (KM), qui a pour objet d'identifier et de capitaliser les connaissances pour mieux les partager, nous offre une démarche, des méthodes et des outils concrets et ambitieux pour ne pas subir la crise, mais la saisir comme une opportunité de fonder notre développement sur l'intelligence collective. Avec cette 4e édition du Manuel de Knowledge Management, l'auteur nous fait bénéficier de près de vingt années d'expérience et plusieurs centaines de missions concrètes auprès d'organisations de toute nature. Il nous permet également de comprendre l'impact des réseaux sociaux dans les organisations professionnelles, et leur rôle sur la création de connaissance, l'innovation et la compétitivité. Cette bible du KM s'adresse aux dirigeants, chefs de projet, praticiens - concernés par le KM de manière opérationnelle, stratégique, technique... Il s'adresse également aux étudiants et chercheurs dans le domaine des sciences cognitives et humaines."
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Gestion des connaissances --- Construction --- Industrie --- Personnel.
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