Narrow your search

Library

ULB (427)

ULiège (272)

KU Leuven (247)

UGent (152)

UCLouvain (133)

UAntwerpen (120)

FOD/SPF PO (112)

Odisee (111)

UCLL (111)

KBR (106)

More...

Resource type

book (592)

dissertation (32)

periodical (23)

digital (4)

article (1)


Language

English (327)

French (248)

Dutch (46)

German (11)

Italian (4)

More...

Year
From To Submit

2024 (3)

2023 (6)

2022 (7)

2021 (10)

2020 (3)

More...
Listing 1 - 10 of 645 << page
of 65
>>
Sort by

Dissertation
Les facteurs clés du succès du Knowledge management : étude de cas: Techspace Aero
Authors: ---
Year: 2005

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
La gestion des connaissances
Author:
ISBN: 2746206609 Year: 2003 Publisher: Paris Hermès Science Publication

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Intelligence artificielle : problèmes et méthodes
Authors: ---
ISBN: 9782130474296 Year: 1996 Publisher: Paris : Presses universitaires de France,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
La gestion des connaissances dans les multinationales : réalité et enjeux de transfert entre standardisation et individualisation : cas de Total Tunisie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Knowledge management : an introduction
Authors: ---
ISBN: 9781856047357 1856047350 Year: 2011 Publisher: London : Facet,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Knowledge management as a discipline has matured over the last decade. It has moved from being a mere buzzword to an inherently fundamental concept. Simply put, the knowledge-based assets of the organization are the only source of sustainable competitive advantage in today's marketplace. Traditional resources such as land, labour, and capital, while important, are no longer sufficient for survival in today's fiercely competitive marketplace. Written by experienced KM project leaders and teachers, this new textbook has been designed to introduce this growing, multi-disciplinary subject to students in an engaging and effective manner. Written by experienced KM project leaders and teachers, the book balances the theory and practice of KM and considers the issues organizations encounter in the global marketplace. This book is the first to integrate social media and networking into KM practice. The book's nine chapters are divided into three major parts: Part I covers foundational concepts and introduces the reader to the key elements of knowledge management. Part II explores critical activities of knowledge management. Part III offers a strategic view of knowledge management in organizations. Each chapter provides a broad overview, graphics that help readers visualize key points, and several vignettes documenting case scenarios that will help the reader digest concepts. "Knowledge Management" will prove ideal for teachers who have been forced to design courses around KM business texts, augmented with scholarly articles. It will also be useful to anyone who needs to better understand KM to apply it in his or her organization.

Innovations of knowledge management
Author:
ISBN: 1591402298 1591402816 1591402301 Year: 2005 Publisher: Hershey, PA : IRM Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Fear of computers
Author:
ISBN: 156901230X Year: 1994 Publisher: Salt Lake City : Northwest,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
La gestion des connaissances : firmes et communautés de savoir
Authors: --- ---
ISBN: 2717852697 9782717852691 Year: 2006 Publisher: Paris : Economica,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Manuel de knowledge management : mettre en réseau les hommes et les savoirs pour créer de la valeur
Author:
ISBN: 9782100793730 Year: 2019 Publisher: Malakoff, France : Dunod,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

La 4e de couverture indique : "La « Société du Savoir », annoncée par Peter Drucker, est en train de se réaliser, non sans provoquer des turbulences dans une économie encore régie par des instruments d'après-guerre. Le Knowledge Management (KM), qui a pour objet d'identifier et de capitaliser les connaissances pour mieux les partager, nous offre une démarche, des méthodes et des outils concrets et ambitieux pour ne pas subir la crise, mais la saisir comme une opportunité de fonder notre développement sur l'intelligence collective. Avec cette 4e édition du Manuel de Knowledge Management, l'auteur nous fait bénéficier de près de vingt années d'expérience et plusieurs centaines de missions concrètes auprès d'organisations de toute nature. Il nous permet également de comprendre l'impact des réseaux sociaux dans les organisations professionnelles, et leur rôle sur la création de connaissance, l'innovation et la compétitivité. Cette bible du KM s'adresse aux dirigeants, chefs de projet, praticiens - concernés par le KM de manière opérationnelle, stratégique, technique... Il s'adresse également aux étudiants et chercheurs dans le domaine des sciences cognitives et humaines."


Dissertation
Enjeux de la mise en place d'une structure apprenante : analyse de cas : le groupe Rausch
Authors: ---
Year: 2012

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 645 << page
of 65
>>
Sort by