Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Didactic strategies --- interactieve spelletjes --- computerspelletjes
Choose an application
Didactics of social education --- Educational sciences --- geweldloze opvoeding --- geweld --- oorlogen --- agressie --- opvoeding --- vredesopvoeding --- Vredesopvoeding --- Geweld --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Basisonderwijs --- Jeugd en geweld. --- Kinderen. --- 478.1 --- kinderen --- 433.1 --- agressiviteit --- pedagogiek --- Agressie --- Computerspelletjes --- Kind --- Mediaopvoeding --- Televisie --- Video --- 433.4 --- 454.5 ) Audiovisuele leermiddelen --- audiovisuele media --- computerspelletjes --- mediaopvoeding --- opvoeding : geweld (ler) --- televisie --- video --- videospelletjes --- Jeugd en geweld --- Media --- Onderwijs --- Opvoeding --- Vredeseducatie --- 416.5 --- Geweld: kinderen --- didactiek basisonderwijs - mondiale vorming en vredesopvoeding --- Opvoedingsstijlen --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- Contains audio-visual material
Choose an application
Magneten zijn gemaakt van ijzer. Het grappige is, dat ze allerlei metalen voorwerpen aantrekken. Lang geleden ontdekte een uitvinder dat je ook met elektriciteit en een rol koperdraad magneten kunt maken. Deze elektromagneten kun je aan- en uitzetten. Sommige zijn zo sterk dat je er een auto mee kunt optillen.
Schrift : basisonderwijs --- 061697.jpg --- Schrift ; geschiedenis --- Zonnestelsel --- Zwart gat --- Magneten --- Magnetisch veld --- Magneten : basisonderwijs --- computerspelletjes --- Computerspellen --- 530.4 --- Albert Einstein --- Geschiedenis der natuurkunde - Natuurkundigen --- unicef --- sloppenwijken --- Sloppenwijk --- Wonen : basisonderwijs --- Krottenwijken --- Virussen --- 925.5 --- Verpakkingen : basisonderwijs --- Verpakkingen ; recyclage --- basisonderwijs --- wereldoriëntatie --- schrift --- 902.3 --- 10-12 jr. --- 3e graad l.o. --- Alfabet --- Geschiedenis --- Schrift --- 476.13 --- magnetisme --- 535 --- Kompas --- Magnetisme --- Einstein --- Relativiteitstheorie --- Einstein, Albert --- verpakkingen --- afval --- recyclage --- 369.7 --- Afval --- Verpakking --- Schoolbooks - Didactic material --- armoede --- 354.7 --- 10-12 jr --- 3e graad l.o --- #BSCH: vak: geschiedenis --- 621.8 --- Computerspelletjes --- Computerspelen --- heelal --- astronomie --- 552 --- Heelal --- Melkweg --- virussen --- 573.4 --- Gezondheid --- Vikingen --- 323 --- Kinderrechten --- Unicef --- UNICEF
Choose an application
Educational sciences --- Computer. Automation --- Age group sociology --- Mass communications --- Opvoeding en onderwijs --- Kinderen --- Massamedia --- Televisie --- Computers --- Geweld --- 323.019.5 --- #GBIB:IDGP --- Computerspellen --- D30513.jpg --- Televisie: geweld --- Videospellen --- televisie: en kinderen --- Binnenlandse media: beïnvloeding door media en publieke opinie --- 433.5 --- Angst --- Computer --- Computerspelletjes --- Internet --- Kind --- Videospel --- Audiovisuele opvoeding --- (zie ook: fysica (computer)) --- 323.019.5 Binnenlandse media: beïnvloeding door media en publieke opinie. --- Binnenlandse media: beïnvloeding door media en publieke opinie. --- Opvoeding --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Onderwijs --- Onderzoek
Choose an application
Jongeren 'leren' vandaag razendsnel langs allerlei kanalen: radio, tv, tijdschriften, weekbladen, internet, games, gsm, iPod. Ook in hun gezin en vooral in interactie met leeftijdsgenoten krijgen zij veel hapklare informatie aangeboden. Jongeren leven in een multimediale maatschappij en leren daar bijna spontaan mee om te gaan. Maar ze doen dat op een heel andere manier dan 'hun ouders en leerkrachten', op een manier 'die meer gemeen heeft met Einstein (creatief, multidisciplinair) dan met Newton (rationeel, logisch, lineair)'. En dan is er nog de school, de plek bij uitstek bedoeld voor informatie verwerven en verwerken. Omdat de leerkracht daar een centrale rol speelt in het leren van de jongeren, ligt de bal in zijn kamp. Hoe kan die leerkracht, die nog net probeert zijn bord en krijt te upgraden tot een smartboard, de concurrentie met al die andere, vaak hypersnelle, levensechte en aantrekkelijke informatiekanonnen nog wel aangaan? Wat hebben leerkrachten nodig aan inzichten om voor deze generatie jongeren - de Generatie Einstein - goed onderwijs te maken? Wat betekent die typering voor hun rol als leerkracht en de manier waarop zij hun lesactiviteiten inrichten?De auteurs analyseren de kenmerken van de Generatie Einstein op een positief-kritische manier en ze geven dan aan wat dit voor de leerkrachten en voor hun lesactiviteiten kan betekenen
Pupil counseling. Pupil guidance --- games --- jongerencultuur --- generatieconflict --- Sociology of education --- pedagogiek --- internet --- Jongeren en computerspelen --- Jongeren en internet --- Communicatie ; jongeren ; 2000 --- -Jongeren en audiovisuele media --- Jongeren en maatschappij --- Opvoeding --- 663 Jeugd --- Age Leeftijd --- Education Opvoeding --- Enseignement Onderwijs --- #KVHB:Jeugd --- #KVHB:Jongerencultuur --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Opvoeding --- 301.188.8 --- 37.015.31 --- jeugd --- jongeren --- onderwijs --- 433 --- opvoeding --- AA / International- internationaal --- 45 --- 15 --- 305.8 --- 433.5 --- Jeugd --- Jongerencultuur --- computerspellen --- jeugdcultuur --- media --- 323 --- 308.4 --- Computer --- Computerspelen --- Computerspelletjes --- GSM --- Generaties --- Informatieaanbod --- Informatiebronnen --- Internet --- Jeugdcultuur (jeugdsubcultuur, subcultuur) --- Jeugdcultuur --- Jongeren --- Mediaopvoeding --- Multimedia --- Opvoeden --- Radio --- TV --- adolescenten (ler) --- jeugd en maatschappij --- jeugdproblematiek --- 484.23 --- Leerlingenbegeleiding --- Computerondersteund onderwijs; s.o. --- ICT; onderwijs --- Jeugd en maatschappij --- Jeugdmentaliteit --- cultuur --- generatie-X --- generatie-Y --- generatiekloof --- jeugdigen --- jeugdpsychologie --- kinderen --- kinderpsychologie --- faq --- computerondersteund leren --- didactiek --- studiebegeleiding --- multimediale communicatie --- Sociologie van het onderwijs --- opvoeding in de praktijk --- Opvoeding, opvoedkunde. --- Psychologie. --- Communicatie --- Audiovisuele opvoeding --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- Sociologie van de jeugd --- Opvoeding in de praktijk --- (zie ook: fysica (computer)) --- Onderwijs --- Didactiek --- Leerlingbegeleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- handboeken en inleidingen --- Jeugd en audiovisuele media --- Jeugd en computerspelen --- Jeugd en internet --- Jeugd en audiovisuele media. --- Jeugd en computerspelen. --- Jeugd en internet. --- Jeugd en maatschappij. --- Opvoeding. --- handboeken en inleidingen. --- Lerarenopleiding --- Lerarenopleiding : CVO --- Computerondersteund onderwijs; s.o --- 316.35 --- Opvoeding, opvoedkunde --- Psychologie --- departement Lerarenopleiding 11 --- pedagogische psychologie --- schoolkinderen --- Handboeken en inleidingen. --- Student --- Hoger onderwijs --- Volwassene --- Leren --- Leerinhoud --- Doceren --- Veranderingsproces --- Jeugdpsychologie --- Sociologie --- Media --- Opvoedingsprobleem --- Leraar --- Ouders --- Jongere
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|