Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
1.Competentiegericht leren en begeleiden2. Introductie3. Aan het werk4. Communicatie5. BeoordelenBijlage 1: Competentieprofiel werkbegeleiderBijlage 2: Handelingsschema van een verpleegtechnische vaardigheidBijlage 3: Kwalificatiestructuur Gezondheidszorg en Welzijn 2008/2009 (experimenten)Bijlage 4: Kwalificatiestructuur Gezondheidszorg en Welzijn, 1997 tot hedenBijlage 5: Mbo-competentiesBijlage 6: Het vmbo, leerwegen en sectoren
613.3 --- assessment --- coaching --- communicatie --- competentiegericht onderwijs --- evaluatie --- luisteren --- stagebegeleiding --- studentenbegeleiding --- Competentiegericht leren --- beoordelen --- gezondheidszorg --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- stage (praktijkleren) --- verpleegkundige opleiding --- Beroep en opleiding --- Competentiegericht leren.
Choose an application
613.3 --- competenties --- thuisverpleegkunde --- verpleegkunde --- 366.4 --- 613.8 --- beroepscompetenties --- beroepsuitoefening --- gezondheidszorg --- management --- teamwerk --- thuiszorg --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- verpleegkundige interventies --- wijkverpleegkunde --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Management --- Thuisverpleging --- (zie ook: wijkverpleegkunde) --- (zie ook: thuisverpleegkunde) --- Nursing
Choose an application
Competenties beschrijven het cruciale gedrag om tot succesvol resultaat te komen, op persoonlijk en bedrijfsniveau. In veel organisaties wordt daarom een fikse investering gedaan in het meten van competenties om duidelijk te krijgen waar medewerkers staan ten opzichte van het competentieprofiel: developmentcenters, competentie, observatiesystemen. Het zijn degelijke methodes die behoorlijk wat tijd, menskracht en geld vragen. Coachen op competentieontwikkeling is een aanvulling op boeken die gaan over competentiemanagement. Coachen op ijsbergen In het boek wordt vrij snel duidelijk waarom coachen op competentieontwikkeling (CoCo) ook wel vergeleken wordt met coachen op ijsbergen. Aan de hand van praktijkbeschrijvingen en nabeschouwingen wordt op een levendige wijze het volgende concreet gemaakt: het systematisch doorvragen op competentiegedrag het benoemen van (afwezig) competentiegedrag in de hier-en-nusituatie het bespreekbaar maken van onzichtbare opvattingen die het compententiegedrag beïnvloeden het werken met competenties in het spanningsveld beoordelen en ontwikkelen het werken met een ontwikkelplan het voeren van 'CoCo'-gesprekken in de groep het profiel van een 'CoCo'-coach Nieuw is het belang van de context van competenties. Voor wie? Coachen op competentieontwikkeling is bestemd voor leidinggevenden, managers en P&O-adviseurs die werken in profitbedrijven en/of non-profitorganisaties. Zij zijn verantwoordelijk voor het concretiseren van competentiemanagement en de competentiegerichte coachgesprekken. Dit boek is ook nuttig voor studenten, opleiders en startende coaches die willen kennismaken met de praktijk van het competentiegesprek.
Didactic strategies --- Personnel management --- coaching --- HRM (human resource management) --- competentiemanagement --- E-books --- Competentiemanagement. --- Human Resource Management. --- Personeelsbeleid. --- Teamwerk. --- 450.7 --- 366.41 --- Competenties --- Competentiegericht onderwijs --- Leidinggeven --- Professionele ontwikkeling --- Begeleiding(Coaching) --- 489.4 --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- leerlingenbegeleiding --- leermethoden --- studentenbegeleiding --- Opleiding en bijscholing
Choose an application
"Kwaliteit verbeteren in de zorg" is een praktisch handboek voor (toekomstige) zorgverleners. Het helpt je kennis en vaardigheden te ontwikkelen die nodig zijn om concrete verbeteringen in de praktijk door te voeren. Na een inleiding en een theoretisch kader in het eerste deel, wordt in deel twee stapsgewijs beschreven hoe je van een knelpunt tot een geïmplementeerde verbetering komt. Deel drie vormt een naslagwerk van hulpmiddelen en vaardigheden die je tijdens een verbeterproject kunt inzetten, zoals timemanagement, weerstandsanalyse en deskresearch. "Kwaliteit in de zorg" is geschreven voor verpleegkundestudenten in het hoger onderwijs. Door de goede aansluiting op de zorgpraktijk kan dit boek voor zorgprofessionals van grote waarde zijn. Je wordt uitgedaagd om actief, kritisch en constructief werk te maken van kwaliteit.
366.6 --- 613 --- kwaliteitszorg --- time-management --- 613.44 --- Kwaliteitszorg --- Verpleegkunde (basis) --- 604.88 --- Competenties --- Gezondheidszorg --- Kwaliteitzorg --- Verpleegkunde --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- gezondheidszorg (gezondheidsbeleid, sociale geneeskunde) --- kwaliteitsbewaking (audit) --- verpleegkunde --- verpleegkwaliteit --- Interne organisatie --- Organisatie van de gezondheidszorg --- Nursing --- kwaliteitsverbetering --- verpleegkundig beroep --- patiëntenparticipatie --- zorg
Choose an application
Coachen op competentieontwikkeling is een vervolg op boeken die gaan over competentiemanagement. Competenties beschrijven het cruciale gedrag om tot succesvol resultaat te komen, op persoonlijk en bedrijfsniveau. In veel organisaties wordt daarom een flinke investering gedaan in het meten van competenties om duidelijk te krijgen waar medewerkers staan ten opzichte van het competentieprofiel: developmentcenters, competentie-observatiesystemen. Het zijn dergelijke methodes die behoorlijk wat tijd, menskracht en geld vragen. Maar dan. In dit boek wordt vrij snel duidelijk waarom coachen op competentieontwikkeling (CoCo) ook wel vergeleken wordt met coachen op ijsbergen. Aan de hand van praktijkbeschrijvingen en nabeschouwingen wordt op een levendige wijze het volgende concreet gemaakt: - het systematisch doorvragen op competentiegedrag - het benoemen van (afwezig) competentiegedrag in de hier-en-nu situatie - het bespreekbaar maken van onzichtbare opvattingen die het competentiegedrag benvloeden - het werken met competenties in het spanningsveld beoordelen en ontwikkelen - het werken met een ontwikkelplan - het voeren van CoCo-gesprekken in de groep - het profiel van een CoCo-coach - nieuw is het belang van de context van competenties Dit boek is bestemd voor leidinggevenden, managers en P&O-adviseurs in zowel de profit- als de non-profitsector
Didactic strategies --- Personnel management --- coaching --- HRM (human resource management) --- competentiemanagement --- Competentiemanagement. --- Human Resource Management. --- Personeelsbeleid. --- Teamwerk. --- E-books --- 450.7 --- 366.41 --- Competenties --- Competentiegericht onderwijs --- Leidinggeven --- Professionele ontwikkeling --- Begeleiding(Coaching) --- 489.4 --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- leerlingenbegeleiding --- leermethoden --- studentenbegeleiding --- Opleiding en bijscholing
Choose an application
Smartkit voor verpleegkundigen is een praktisch boekje dat in een verstaanbare taal de belangrijkste te verwerven competenties van de nieuwe verpleegkundigen bundelt. Praktische tips, suggesties en aanzetten tot zelfevaluatie helpen de verpleegkundige elke dag opnieuw het beste uit zichzelf te halen.
Verpleegkunde --- Beroepsbekwaamheid. --- verpleegkundig beroep --- Nursing --- verpleegkunde --- competenties --- 613.3 --- oplossingsgericht handelen --- professioneel handelen --- verpleegkundige opleiding --- zelfevaluatie --- Verpleegkundig beroep --- 616.083 ) Basisverpleegkunde --- 613.2 --- beroepsuitoefening --- communicatie (leesbaarheid) --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- coping --- delegeren --- empathie --- samenwerking --- Opleidingen --- Beroep en opleiding --- departement Gezondheidszorg 09 --- beroepsprofielen --- 613.21 --- basisverpleegkunde --- leermethoden --- persoonlijk ontwikkelingsplan (POP) --- beroepen
Choose an application
De psychiatrisch verpleegkunde is een veeleisend vak. In functie van het opnemen van de rol van verantwoordelijk verpleegkundige zijn de verwachtingen hooggespannen, een grote variëteit aan competenties is noodzakelijk. Een vakkundige heeft een basis aan talent en ontwikkelt zich verder door opleiding, ervaring en samenwerking met een leerbegeleider. Eén van de belangrijke uitdagingen voor de verantwoordelijke verpleegkundige is het voortdurend bewaken van de balans tussen (schijnbaar) tegengestelde processen: professioneel én persoonlijk geëngageerd zijn, veiligheid bieden én kansen geven, afstand bewaren én nabij zijn,? Bovendien vraagt het ook een persoonlijk in-balans-zijn. De psychiatrisch verpleegkundige kan daarom getypeerd worden als vakkundig in balans. Dit boek gaat in op de inhoud van de processen van patiëntentoewijzing en hun betekenis voor de patiënt en de verpleegkundige. Enerzijds worden de kernattituden, processen en instrumenten van patiëntentoewijzing beschreven, anderzijds wordt een gedetailleerd competentieprofiel voor de verantwoordelijk verpleegkundige gepresenteerd.
Psychiatrische verpleegkunde --- psychiatrische verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- 606.84 --- psychiatrie --- verpleegkunde --- competenties --- geestelijke gezondheidszorg --- patiëntentoewijzing --- professionalisering --- professionalisering (gez) --- psychiatrische verpleegkunde (gez) --- Psychiatrie --- Verpleegkunde --- beroepsuitoefening --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- patiënt-verpleegkundige relatie (verpleegkundige-patiënt relatie) --- Psychiatrische verpleging --- psychiatrische verpleging --- 613.22 --- anamnese --- kwaliteitsbewaking --- verpleegkundige anamnese --- verpleegkundige diagnose --- verpleegkundige interventies --- verpleegkundig onderzoek --- Psychiatric nursing --- departement Gezondheidszorg 10
Choose an application
613.61 --- 614.82 --- 614.89 --- anesthesie --- competenties --- didactiek --- geneeskunde --- gezondheidszorg --- opleidingen --- rampen --- spoedgevallen --- tijdsdruk --- urgentiegeneeskunde --- verpleegkunde --- anesthesie (anesthetica, ongevoeligheid) --- arts --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- kwaliteitsbewaking (audit) --- vaardigheidstraining --- Intensieve zorgen en spoedgevallenzorg --- Eerste hulp bij ongelukken (EHBO) --- Overige georganiseerde hulp bij rampen en ongevallen
Choose an application
Begrippen en afkortingen1 Beoordelen, een begripsbepaling2 Competentiegericht toetsen en beoordelen3 De beoordelaar4 Kwaliteit van de examineringBijlage 1 Mbo-competentiesBijlage 2 Checklist voor de beoordelaar volgens de Wacker-methodeBijlage 3 Kwalificatiestructuur Gezondheidszorg en WelzijnBijlage 4 Reflectiemodel volgens KorthagenBijlage 5 STARRT-model om te gebruiken bij de reflectie op ontwikkelingsgerichte toetsenBijlage 6 De ABC-methodeBijlage 7 Beoordelingsformulier: reflectie op het beroepsbekwaam handelen
Evaluatietechnieken ; onderwijs --- Competentiegericht onderwijs --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- 484.4 --- assessment --- competentiegericht onderwijs --- examinering --- competenties --- Evalueren --- kwaliteitszorg --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- verpleegkundige opleiding --- onderwijs --- examen --- kwaliteitsbewaking (audit) --- evaluatie --- 489.4 --- verpleegkunde --- toetsen --- examineren --- beoordelen --- beoordeling --- evaluatie (onderwijs) --- Didactics of medicine --- HO (hoger onderwijs) --- vroedkundige opleiding --- Higher education
Choose an application
Het boek gaat over competenties die een praktijkbegeleider moet bezitten om deelnemers aan het secundair beroepsonderwijs die hun opleiding in de praktijk en op school volgen tot vakmensen op te leiden. Dit boek is gericht op het verwerven van kennis, vaardigheden en houding.De invoering van het competentiegericht onderwijs, volgens de Wet Educatie en Beroepsonderwijs (WEB), vereist dat bedrijven en instellingen een nadrukkelijker rol spelen bij de opleiding en begeleiding van leerlingen, stagiairs en deelnemers aan de beroepsbegeleidende of aan de beroepsopleidende leerweg. Aan de oorsprong van dit boek liggen praktijkervaringen, vragen van praktijkbegeleiders over competentiegericht opleiden en leren en de veranderingen in het onderwijssysteem. (Bron: covertekst)
Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- Technical, artistic and vocational education --- bedrijfsopleidingen --- praktijkleren --- competenties --- coaching --- begeleidingsmethodieken --- lerarenbegeleiding --- Netherlands --- Lerarenopleiding --- Instructie --- Motivatie --- Coaching --- Didactiek --- Begeleiding --- Personeelsmanagement --- 488 --- beroepsopleidingen --- feedback --- mentor --- stagebegeleiding --- Deeltijds leerplichtige jeugd --- leermethoden --- leerlingenbegeleiding --- studentenbegeleiding --- stage (praktijkleren) --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- 489.4 --- 061500.jpg --- Beroepsonderwijs: didactiek --- Taal --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Therapie
Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|