Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
PHL-Education 12 --- communicatievaardigheden --- communicatiewijze --- presentatietechnieken
Choose an application
Dit handboek helpt scholen op weg om hun eigen communicatiebeleid te ontwikkelen en is tegelijkertijd een praktische handleiding bij de communicatie met verschillende doelgroepen en in verschillende situaties. Alles is immers communicatie: van de aankleding van de speelplaats over het taalgebruik in brieven tot de manier waarop de secretariaatsmedewerker de telefoon opneemt. 'Communicatie op school' is laagdrempelig geschreven en bevat concrete informatie om meteen mee aan de slag te gaan. Het boek is zowel gericht naar leidinggevenden als naar alle andere betrokkenen bij schoolmaken.
schoolbeleid --- Teaching --- onderwijs --- communicatie --- Mass communications --- 458.1 --- schoolmanagement --- schoolmanagement, directieraden, klassenraden, ouderavonden, oudercommissies, ouderparticipatie, schoolparlementen en schoolraden --- PXL-Central Office 2018 --- communicatiebeleid --- communicatiewijze --- Communicatie --- Schoolmanagement --- Public relations --- Scholen --- Gemeenschapsonderwijs --- Communicatie ; algemeen --- School (instelling) --- leraarschap --- Educational sciences --- Flanders
Choose an application
Marshall Rosenberg, de grondlegger van Nonviolent Communication ofwel Geweldloos Communiceren, koos twee dieren om zijn ideeën krachtig en duidelijk over te brengen: de jakhals en de giraf. Zij staan symbool voor twee kwaliteiten in ons. De jakhals is resultaatgericht, dwingend en autoritair. De giraf is zowel zachtaardig als sterk, kijkt met mildheid naar wat zich aandient, communiceert vanuit zijn hart en zoekt naar verbinding en helderheid.Justine Mol wil duidelijk maken dat het mogelijk is de jakhals te accepteren en ruimte te geven, en tegelijkertijd giraf te kunnen zijn, vanuit een diepe wens bij te dragen aan geluk en vrede voor iedereen. De giraf helpt de jakhals zich te uiten waardoor zijn meedogenloosheid kan veranderen in mededogen. Justine Mol beschrijft de jakhalzenkanten en giraffeneigenschappen, geeft tips en laat mensen aan het woord in hun giraf- of jakhalsmoment. Een inspirerend boek waarin de lezer ervaart wat geweldloos communiceren inhoudt.https://www.swpbook.com/boeken/13/maatschappelijke-ontwikkeling/1625/de-giraf-en-de-jakhals-in-ons
#KVHB:Geweldloosheid --- 316.454.5 --- #KVHB:Communicatie --- 316.454.5 Communicatie. Groepscommunicatie. Groepsinteractie --- Communicatie. Groepscommunicatie. Groepsinteractie --- mondelinge communicatie --- Social psychology --- PXL-Healthcare 2016 --- communicatie --- communicatiewijze --- nonviolent communication --- sociale psychologie --- Sociale psychologie --- Communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Taal --- Geweld --- Conflict --- Communiceren
Choose an application
In dit boek wordt het fenomeen jeugdliteratuur vanuit verschillende invalshoeken op een wetenschappelijke wijze benaderd. Er wordt dieper ingegaan op de aparte status en het eigen karakter van de jeugdliteratuur en op het specifi eke communicatieproces dat ontstaat wanneer een volwassene zich richt tot een jonge lezer. In dit boek worden de verschillende aspecten van jeugdliteratuur belicht: de auteur, de vertaler, de illustrator, de uitgever, de jonge lezer en de verschillende genres. Centraal staan ook de functie, werking en receptie van jeugdliteratuur. Tal van voorbeelden worden aangebracht ter illustratie, gaande van Nijntje tot Harry Potter. Dit boek is in eerste instantie geschreven voor studenten taal- en letteren en studenten van de lerarenopleiding, maar zal ongetwijfeld ook ouders, leerkrachten, bibliothecarissen en vele anderen interesseren.
Age group sociology --- Primary education --- Secondary education --- Children's literature. Juvenile literature --- Literature --- jeugdliteratuur --- leesopvoeding --- Jeugdliteratuur --- Literatuurwetenschap --- 82-93 --- Academic collection --- #KVHA:Jeugdliteratuur --- #KVHA:Letterkunde --- lezen --- Jeugdliteratuur ; informatief --- Over Jeugdliteratuur --- 094392.jpg --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- PXL-Education 2015 --- leesbevordering --- communicatiewijze --- taalvaardigheid --- Children's literature --- Young adultliteratuur --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie
Choose an application
'Mindful Analysis' is coaching, counseling en therapie uitsluitend via internet. De communicatie verloopt via email, webcam of chat en de coach en de cliënt kennen elkaar niet persoonlijk. Dat online hulpverlening werkt, heeft onderzoek intussen ruimschoots aangetoond, maar hoe werkt het? En wat moet de professional die online wil coachen en begeleiden weten en kunnen om dit optimaal te kunnen doen? Daartoe is deze methodiek ontwikkeld: een heldere methodiek voortkomend uit de psychologie, taalwetenschap, filosofie en oosterse inzichten. Maar vooral een methodiek die gebaseerd is op de jarenlange ervaring van de auteur met online coaching, waaruit blijkt dat alles wat je doet, volstrekt verandert als je het via internet doet. Aan de hand van theorie, praktijkvoorbeelden en oefeningen laat dit boek je zien hoe dat werkt
Hulpverlening --- Online hulpverlening. --- Methodiek. --- Computer architecture. Operating systems --- coaching --- Social welfare methods --- Sociology of social care --- internet --- psychotherapie --- hulpverlening --- 321.3 --- counseling --- online hulpverlening --- Methodiek --- PHL-Healthcare 12 --- mindfulness --- communicatiewijze --- communicatie --- coachen --- Internet --- Online hulpverlening --- Mindfulness --- Coaching --- Online therapie --- E-mail --- Chatten --- E-therapie --- Kind --- Onlinehulpverlening --- Onlinetherapie
Choose an application
We praten veel over aanspreken, maar we doen het vrijwel niet. Terwijl we allemaal vinden dat het nodig is om te leren, onze zakelijke doelen te realiseren en de werksfeer goed te houden. Gytha Heins deed drie jaar onderzoek en legt in dit boek op glasheldere en soms confronterende wijze uit hoe dit komt, met veel praktijkvoorbeelden.Goed aanspreken is veel lastiger dan we altijd dachten. Nog een workshop 'feedback geven' heeft geen enkele zin. Het zit niet in wat we doen, het zit in hoe we er over denken. Aanspreken gaat niet alleen over kritiek geven, maar ook over kleur bekennen. Het gaat over tolerantie én grenzen stellen, over aanspreken én aanspreekbaar zijn.In dit boek vind je direct toepasbare oplossingen voor leiders van organisaties, voor aansprekers en voor aangesprokenen. Als we elkaar vaker aanspreken kunnen we 28 % productiever zijn, 12,5 % meer omzet realiseren, 16 % meer kosten besparen en het verloop en verzuim met respectievelijk 15 en 11 % terugdringen. Investeren in aanspreken leidt niet alleen tot een betere samenwerking, maar levert ook veel geld op.Bron : http://www.managementboek.nl
Industrial psychology --- Organization theory --- Business management --- samenwerking --- organisatiecultuur --- organisatiepsychologie --- Feedback --- Communicatieve vaardigheden --- Sociale vaardigheden --- Managementvaardigheden --- Bedrijfscultuur --- Personeelsmanagement --- Interne communicatie ; ondernemingen --- Coaching ; management --- Communicatie: psychologie --- communicatie,coachen,communiceren,leidinggeven,samenwerken,succes,Vaardigheden,zelfontwikkeling,wendbaarheid --- 65 --- E-books --- PXL-Central Office 2018 --- communicatie --- communicatiewijze --- communicatie op het werk
Choose an application
Al te vaak wordt in de marketingwereld een perspectief gehanteerd dat erg merk- en organisatiegeoriënteerd is. Waarna men zich de vraag stelt waarom iets niet aanslaat. De reden is simpel: omdat het niet boeit. Omdat er niemand op zit te wachten.Het vertellen van verhalen is een kunst, maar wel een die ook in het bedrijfsleven een rol kan spelen. Verhalen maken content duidelijker, brengen organisaties onder de aandacht, maken een merk tastbaar. Als je weet hoe het concept te gebruiken, vormt Storytelling een haast onmisbaar instrument in een modern marketingarsenaal.Via voorbeelden en inzichten uit de praktijk maakt de auteur duidelijk hoe rijk de techniek wel kan zijn en wat ze kan bijdragen aan de marketing van merken en organisaties. Kernbegrippen en basistechnieken worden geïllustreerd, minder voor de hand liggende maar belangrijke aspecten komen uitvoerig aan bod. In Storytelling bundelt de auteur meer dan twee decennia ervaring in marketing, communicatie en copywriting in een vlot leesbaar geheel dat geen enkel aspect van storytelling voor bedrijven onbesproken laat: van personages tot doelpubliek, van basisplots tot social media
Marketing --- Storytelling. --- Communicatie. --- Communication externe Externe communicatie. --- Marketing Marketing. --- merkenbinding. --- marketing --- business marketing --- storytelling --- merkimago --- Mass communications --- Reclame --- Copywriting --- Marketingcommunicatie --- Stratégie de marque --- Storytelling --- Economic aspects --- Massacommunicatie --- 658.8 --- merkenbinding --- marketing, verkoop, distributie --- Marketing Marketing --- Communication externe Externe communicatie --- Marketing : communicatiestrategieën --- PXL-Media & Tourism 2015 --- marketingcommunicatie --- communicatiewijze --- sociale media --- 369.1 --- merken --- marketingstrategieën --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- Merkstrategieën --- Merken --- Marketingstrategieën --- Sociale media --- Verhalen --- Communicatie --- Organisatieleer --- Merkstrategie --- Merk --- Marketingstrategie --- Verhaal --- Financiewezen
Choose an application
Spreken Met Ondersteuning van Gebaren -SMOG is een communicatiewijze die gebruikt wordt bij mensen die beperkingen ondervinden in het zich uiten door middel van spraakDoor spreken te combineren met een beperkt aantal gestandaardiseerde gebaren kunnen deze mensen hun wensen, behoeften en noden duidelijker kenbaar maken en zo een beter contact met hun omgeving realiseren. Taal en communicatie, en uiteindelijk dus het sociale leven, worden op die wijze een stuk toegankelijker gemaakt. Dit handboek legt uit hoe SMOG werd ontwikkeld, waarom het werkt en hoe het in individuele en groepsbegeleiding kan worden ingepast. SMOG wordt daarbij in het bredere kader van 'Ondersteunende communicatie' geplaatst.
Gebarentaal. --- personen met een auditieve beperking --- gebarentaal --- Sign language --- Physiology of nerves and sense organs --- Social policy and particular groups --- #KVHA:Gebarentolken --- #KVHB:Gebarentaal --- #KVHB:Non-verbale communicatie --- #KVHB:SMOG --- communicatiewetenschappen --- gebaren --- non-verbale communicatie --- smog --- spreken --- 463.2 --- doven --- orthopedagogiek --- slechthorenden --- 463.4 --- SMOG --- autisme --- communicatie --- doofheid --- mentaal gehandicapten --- spraakstoornissen --- 316.77 --- Communicatie --- Gebaren --- Gebarentaal --- Spraak --- Taal --- doven en slechthorenden --- Doven en slechthorenden --- Spraak- en taalgebrekkigen --- 462 --- Kinderen --- Mentaal gehandicapten --- SMOG (Spreken Met Ondersteuning van Gebaren) --- Taalverwerving --- Kinderen met afwijkende verstandelijke vermogens --- #KVHB:Gebarentolken --- departement Gezondheidszorg 10 --- communicatiewijze --- Zorgverbreding --- Spraakproblemen --- Spreken Met Ondersteuning van Gebaren --- Spraakstoornissen --- Spraakstoornis --- Gebaar --- Gehandicapten
Choose an application
De voorbije jaren is het internet geëvolueerd van een statisch naar een sociaal platform. Deze evolutie heeft een impact op de manier waarop consumenten communiceren en aankoopbeslissingen nemen. Jammer genoeg zijn de meeste adverteerders blijven stilstaan. Adverteren op de traditionele manier werkt niet langer. Er is nood aan verandering in de dagelijkse manier van werken van elke adverteerder. De kloof tussen de hedendaagse consument en de traditionele adverteerder stijgt dag na dag. Dit tijdperk is niet het einde van de advertentiemarkt, maar is het einde van de adverteerder! Dit boek biedt de oplossing voor deze uitdaging: een veranderingstraject van adverteerder naar Conversation Manager. De Conversation Manager heeft een frisse visie op hoe merken succesvol opereren in samenwerking met de hedendaagse consument. Converseren met consumenten staat daarbij centraal. Luisteren naar en converseren met consumenten is een noodzakelijk talent om u om te scholen tot een Conversation Manager. Het boek beschrijft aan de hand van sprekende voorbeelden en duidelijke concepten hoe een adverteerder zich kan omscholen tot een Conversation Manager. Het blijft niet bij een theoretisch denkkader. Het boek biedt eveneens praktische tools om uw veranderingsproces binnen de 48 uur te starten. U vindt hier concrete tips om de bedrijfsstrategie aan te passen in de richting van Conversation Management met tal van handige onlinetools die u helpen in uw nieuwe job : de Conversation Manager.
Marketing --- Marketing en internet. --- Strategieën. --- Advertising. Public relations --- Consumer behavior --- adverteren --- consumentenmarketing --- consumentengedrag --- reclame --- e-business --- Mass communications --- marketing --- marketingplan --- online marketing --- 380.53 --- 650 --- 659 --- AA / International- internationaal --- Consumentengedrag --- Reclame --- Change strategie beleid cultuur verandering success gedrag communiceren social networking --- 369.4 --- 659.1 --- conversation management --- marketingstrategie --- Reclame - Public relations. --- Publicité - Relations publiques. --- Advertising. Public relations. --- 659 Reclame - Public relations. --- 659 Publicité - Relations publiques. --- 659 Advertising. Public relations. --- Analyse van de markten en verkooppolitiek. Handelsvooruitzichten. Marketing. --- Theorieën en grondbeginselen. Management. --- bedrijfseconomie, reclame, algemeen --- Publiciteit, reclame, adverteren --- Management --- Business enterprises --- Computer networks --- Internet advertising --- Analyse van de markten en verkooppolitiek. Handelsvooruitzichten. Marketing --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Reclame - Public relations --- departement Algemeen 10 --- communicatiewijze --- 366 consumentenaangelegenheden --- 658.8 marketing --- 693 Handelsreclame --- 65 management --- 658.8 branding --- e-marketing --- marketingstrategieën --- 369.1 --- 658.811 --- 658.81.5 --- 658.811 Sales management --- Sales management --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- Reclame. Advertising. Merchandising
Choose an application
Vertellen is geen intrinsieke vaardigheid, vooral als het gaat om datavisualisatie. De tools die we tot onze beschikking hebben, maken het bovendien niet eenvoudiger. Data-analist en auteur Cole Nussbaumer Knaflic laat zien hoe je de conventionele tools overstijgt om de kern van je data te gebruiken. Bovendien laat ze zien hoe je met jouw gegevens een boeiend, informatief en overtuigend verhaal maakt.Met Storytelling met data leer je de fundamenten van datavisualisatie en hoe je effectief met gegevens kunt communiceren. Je ontdekt de kracht van vertellen door data tot het kernthema van je verhaal te maken. De verhelderende lessen in dit boek zijn gebaseerd op theorie, maar wel toegankelijk gemaakt met talloze voorbeelden uit de praktijk - klaar om direct te gebruiken. Je leert met name: - Het belang van context en doelgroep te begrijpen- Het juiste type diagram te bepalen voor de gegeven situatie- De rommel die jouw informatie vertroebelt te herkennen en terzijde schuiven- De aandacht van je publiek te leiden naar de belangrijkste delen van jouw data- Leren denken als een ontwerper met gebruik van de designconcepten in datavisualisatie- De kracht van vertellen te gebruiken om jouw boodschap over te brengen bij jouw publiekMet de lessen in dit boek kun je data omzetten in indrukwekkende visuele verhalen die jouw publiek lang zullen bijblijven. Er zit een verhaal in de data van jouw organisatie - Storytelling met data geeft je de vaardigheden en de kracht het te vertellen!Handig om te weten: van dit boek is een webversie beschikbaar. Als je je registreert, krijg je gratis toegang, plus relevante extra's.Bron : http://www.bol.com
Business policy --- Distribution strategy --- Mass communications --- verkooptechniek --- visualisatie --- storytelling --- communicatievaardigheden --- PXL-Business 2019 --- marketingcommunicatie --- databasemarketing --- datacommunicatie --- presentatietechnieken --- communicatiewijze --- Storytelling --- Datavisualisatie --- Presenteren --- datavisualisatie --- doorgeven van informatie --- delen van gegevens --- communicatie in de praktijk --- toegang tot de informatie --- prístup k informáciám --- pristup informacijama --- acceso a la información --- Informationszugang --- info kättesaadavus --- accesso all'informazione --- információkhoz való hozzáférés --- prieiga prie informacijos --- пристап до информации --- acesso à informação --- zpřístupňování informací --- dostęp do informacji --- adgang til information --- acces la informație --- pieeja informācijai --- достъп до информация --- πρόσβαση στην πληροφορία --- tietojen saatavuus --- tillgång till information --- приступ информацијама --- access to information --- rochtain ar fhaisnéis --- akses në informacion --- aċċess għall-informazzjoni --- accès à l'information --- dostop do informacij --- free movement of information --- circulación de la información --- slobodný pohyb informácií --- проток на информации --- információk szabad áramlása --- pohyb informace --- Informationsfluss --- tietojen vapaa liikkuvuus --- κυκλοφορία των πληροφοριών --- informație publică --- nyilvános információk --- teabe vaba liikumine --- közérdekű információk --- Information der Öffentlichkeit --- informação do público --- julkiset tiedot --- public information --- avalik teave --- nevaržomas informacijos judėjimas --- javna informacija --- slobodan pristup informacijama --- informacijos prieinamumas --- circulatie van informatie --- circolazione delle informazioni --- információk szabad mozgása --- slobodno širenje informacija --- viešoji informacija --- qarkullim i lirë i informacionit --- veřejná informace --- pristup podacima --- trasmissione delle informazioni --- laisvas informacijos judėjimas --- informācijas brīva aprite --- publiska informācija --- слободен пристап до информации --- circulation de l'information --- libera circulație a informației --- слободно ширење информации --- informim publik --- circulação da informação --- verejné informácie --- комуникационни умения --- pratique de communication --- комуникациски вештини --- komunikacijske vještine --- ħiliet ta’ komunikazzjoni --- viestintäkäytäntö --- scileanna cumarsáide --- τεχνική της επικοινωνίας --- Redegewandtheit --- pratica di comunicazione --- kommunikációs készségek --- kommunikation i praksis --- suhtlemisoskus --- schopnost komunikace --- abilități de comunicare --- umiejętność komunikacji --- prática da comunicação --- sposobnost komuniciranja --- bendravimo įgūdžiai --- praktisk kommunikation --- komunikačné schopnosti --- técnicas de comunicación --- aftësi komunikimi --- вештина комуникације --- communication skills --- sazināšanās prasme --- komunicēšanās prasmes --- bendravimo būdai --- комуникациска практика --- tehnici de comunicare --- komunikační metody --- kommunikationsförmåga --- komunikační schopnost --- praktika komunikimi --- communication practices --- комуникациски техники --- komunikační dovednosti --- комуникациска способност --- dorozumívací dovednosti --- datu apmaiņa --- intercambio de datos --- adatmegosztás --- data sharing --- datadelning --- partage de données --- partajare de date --- Datenaustausch --- comhroinnt sonraí --- ανταλλαγή δεδομένων --- sdílení údajů --- andmete jagamine --- partilha de dados --- dalijimasis duomenimis --- datadeling --- обмен на данни --- udostępnianie danych --- razmjena podataka --- souporaba podatkov --- kondiviżjoni tad-data --- spoločné využívanie údajov --- condivisione dei dati --- datan yhteiskäyttö --- deljenje podatkov --- sdílení dat --- delen van data --- andmejagamine --- datan jakaminen --- comunicação de dados --- disclosure of information --- razkritje informacij --- komunikazzjoni ta' informazzjoni --- teabe avalikustamine --- zprostředkování dat --- comunicazione dei dati --- κοινοποίηση των δεδομένων --- nxjerrja e informacionit --- datu izpaušana --- објавување информации --- duomenų persiuntimas --- Offenlegung von Daten --- communication des données --- tájékoztatás --- comunicación de datos --- furnizare de informații --- објављивање података --- datakommunikation --- sprístupnenie informácií --- разпространение на информацията --- faisnéis a nochtadh --- tietojen ilmoittaminen --- objavljivanje informacija --- információ kiszolgáltatása --- informacijos atskleidimas --- tietojen antaminen --- κοινοποίηση πληροφοριών --- röjande av information --- információk nyilvánosságra hozatala --- information disclosure --- divulgare de informații --- adatszolgáltatás --- videregivelse af oplysninger --- divulgation de données --- divulgación de información --- tietojen julkistaminen --- předávání informací --- információk közlése --- informācijas atklāšana --- předání dat --- információk átadása --- zprostředkování informací --- предоставяне на информация --- priopćavanje informacija --- Bekanntwerden von Daten --- divulgation d'informations --- αποκάλυψη πληροφοριών --- разоткривање информации --- откривање информации --- Datenübermittlung --- adatok kiszolgáltatása --- Datenoffenlegung --- divulgação de informações --- poskytování informací --- divulgazzjoni ta' informazzjoni --- communication de renseignements --- razkrivanje informacij --- communication d'informations --- Bekanntgabe von Daten
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|