Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
In steeds meer organisaties worden de verschillen tussen medewerkers groter. Niet alleen de karakters en de temperamenten verschillen, ook de leeftijden (variërend van 18 tot 67) en de sociaal-culturele achtergronden lopen sterk uiteen. Erg leuk, want verschillende mensen brengen verschillende vaardigheden en visies mee. Bovendien blijkt uit onderzoek dat teams met een grotere diversiteit betere beslissingen nemen.Maar er is ook een andere kant. Want hoe meer mensen verschillen, hoe lastiger de communicatie kan worden. Een collega die je wel kunt schieten, een manager waar je niks mee hebt of een klant die je met alle goede wil van de wereld niet begrijpt. Heel vervelend, maar toch moet je iets met ze: met ze samenwerken, vergaderen of adviseren. Als mensen elkaar niet liggen, komt dat vaak doordat ze verschillen in persoonlijkheid, behoeften of levenshouding. Die verschillen overbruggen is van essentieel belang om prettig samen te kunnen werken. Maar hoe doe je dat?Dat begint bij het accepteren dat er verschillen (mogen) zijn. Vanuit die accepterende houding kijk je vervolgens naar wat er in de communicatie nodig is om het verschil te overbruggen. En dat begint bij jezelf.Op dezelfde golflengte helpt je te achterhalen wat jouw communicatiestijl is en wat hier de sterke en zwakke kanten van zijn. Het boek geeft je de handvatten om de ander effectief te bereiken, onderlinge verschillen te accepteren, elkaar beter te begrijpen en zo makkelijker en prettiger samen te werken. Je afstemmen op een ander is een belangrijke competentie die niet meer weg te denken is in een wereld waarin de diversiteit onder collega's steeds groter wordt.https://www.anderzdenken.nl/Ean/9789462961807/Op_dezelfde_golflengte
Communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Team --- Diversiteit --- Sociale relatie --- Teamwerk --- or --- management --- interne communicatie --- communicatieproblemen --- communicatiestijlen --- Interculturaliteit --- Inclusieve communicatie --- 431 --- diversiteit --- communicatie --- non-verbale communicatie --- opleiding management --- formation management
Choose an application
De auteur bespreekt de verschillende communicatiestijlen en hun mogelijkheden, kansen en beperkingen. Hoe kun je iemand overtuigen? Waarom werken sommige argumenten (niet)? Hoe er kan omgegaan worden met geruchten en kritiek? Kunnen conflicten op een goede manier uitgepraat worden en hoe wordt een slecht-nieuwsgesprek gehouden? Communicatie gaat echter in twee richtingen en daarom is er ook een belangrijk hoofdstuk gewijd aan het aspect 'luisteren'. Het boek combineert dankzij heel wat praktische zelftests op een toegankelijke manier theorie en praktijk rond inter-persoonlijke communicatie. Het boekje is een must voor iedereen die met mensen samenwerkt, samenleeft of inzicht wil krijgen in het ingewikkelde en vaak onderschatte spel van spreken met elkaar
mondelinge communicatie --- gesprekstechnieken --- interpersonele communicatie --- communicatievaardigheden --- Mass communications --- Communication --- Massacommunicatie --- Gesprekstechniek (onderhandelen) --- Communicatieve vaardigheden --- Communicatie in organisaties --- BPB1111 --- communicatie --- Gesprekstechnieken --- 499.4 --- geprekstechnieken --- Communicatie --- mondelinge communicatie, discussiëren, gespreks- en interviewtechnieken, spreken in het openbaar, vergadertechnieken --- departement Algemeen 11 --- Interpersoonlijke communicatie --- Argumenteren --- Conflicthantering --- Communicatiestoornissen --- Conflicten --- Luisteren --- Slechtnieuwsgesprekken --- Non-verbale communicatie --- política da comunicação --- Kommunikationspolitik --- ryšių politika --- kommunikációs politika --- viestintäpolitiikka --- komunikācijas politika --- politika tal-komunikazzjoni --- πολιτική της επικοινωνίας --- komunikační politika --- política de comunicación --- communications policy --- komunikačná politika --- politica della comunicazione --- komunikacijska politika --- politika e komunikacionit --- комуникациска политика --- communicatiebeleid --- kommunikationspolitik --- politica comunicațiilor --- kommunikatsioonipoliitika --- комуникационна политика --- политика комуникација --- polityka w zakresie komunikowania --- rozvoj komunikace --- kommunikációs rendszerek fejlesztése --- ανάπτυξη των επικοινωνιών --- communications --- dezvoltarea comunicațiilor --- comunicação --- meediapoliitika --- komunikāciju attīstība --- viestiliikenteen kehittäminen --- komunikácie --- desenvolvimento das comunicações --- Entwicklung der Kommunikationssysteme --- Medienpolitik --- desarrollo de las comunicaciones --- komunikācijas --- komunikacion --- rozvoj komunikácií --- comunicazione --- comunicación --- komunikacije --- viestintä --- médiapolitika --- kommunikation --- sviluppo delle comunicazioni --- kommunikationsudvikling --- zhvillim i komunikacionit --- développement des communications --- development of communications --- kommunikationsutveckling --- ryšio priemonės --- ontwikkeling van de communicaties --- ryšio priemonių tobulinimas --- kommunikatsioonisüsteemi arendamine --- επικοινωνία --- sakari --- razvoj komunikacija --- комуникациска стратегија --- communication --- 316.77 --- Gesprekstechniek --- Communicatiestoornis --- Conflict --- Slechtnieuwsgesprek --- Gedrag --- beartas cumarsáide --- communicatiestijlen --- Communication Communicatie --- Relations humaines Menselijke relaties
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|