Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- teachers colleges [buildings] --- didactiek --- klassenmanagement --- lerarenberoep --- lerarenopleiding
Choose an application
The environment of a university – what we term a campus – is a place with special resonance. They have long been the setting for some of history’s most exciting experiments in the design of the built environment. Christopher Wren at Cambridge, Le Corbusier at Harvard, and Norman Foster at the Free University Berlin: the calibre of practitioners who have shaped the physical realm of academia is superlative. Pioneering architecture and innovative planning make for vivid assertions of academic excellence, while the physical estate of a university can shape the learning experiences and lasting outlook of its community of students, faculty and staff. However, the mounting list of pressures – economic, social, pedagogical, technological – currently facing higher education institutions is rendering it increasingly challenging to perpetuate the rich legacy of campus design. In this strained context, it is more important than ever that effective use is made of these environments and that future development is guided in a manner that will answer to posterity. This book is the definitive compendium of the prestigious sphere of campus design, envisaged as a tool to help institutional leaders and designers to engage their campus’s full potential by revealing the narratives of the world’s most successful, time-honoured and memorable university estates. It charts the worldwide evolution of university design from the Middle Ages to the present day, uncovering the key episodes and themes that have conditioned the field, and through a series of case studies profiles universally-acclaimed campuses that, through their planning, architecture and landscaping, have made original, influential and striking contributions to the field. By understanding this history, present and future generations can distil important lessons for the future. The second edition includes revised text, many new images, and new case studies of the Central University of Venezuela and Indian Institute of Management Ahmedabad.
colleges [buildings] --- architecture [discipline] --- Public buildings --- Higher education --- campuses --- College buildings --- Campus planning --- College campuses. --- Campus planning. --- College buildings. --- Campus --- Constructions universitaires --- Planification --- colleges [building complexes]
Choose an application
teachers colleges [buildings] --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- Didactics --- Lerarenopleiding --- Nederland --- Vlaanderen --- Nederland. --- Vlaanderen. --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Didactiek --- lerarenopleidingen --- Didactiek ; hoger onderwijs --- Onderwijs ; Nederland --- Onderwijs ; Vlaanderen
Choose an application
In 2006 lanceerde CANON, de Cultuurcel van het Ministerie van Onderwijs en Vorming, een projectoproep tot audiovisuele onderwijsondersteuning in de lerarenopleiding (academiejaar 2006-2007). Dit traject is intussen afgerond, opgevolgd en opgetekend door een externe monitor. Hierbij werden de projectmedewerkers van de vijf geselecteerde opleidingen betrokken. Het rapport is een verslag van de winstpunten en de valkuilen die studenten, lectoren, een journalist en een externe monitor optekenden tijdens dit traject. Het kwam tot stand vanuit een voortgezette samenwerking tussen CANON en BAM.
Teacher education. Teacher's profession --- Audiovisual methods --- Didactics of the arts --- art appreciation --- art education --- teachers colleges [buildings] --- nieuwe media --- kunstonderwijs --- lerarenopleiding --- audiovisuele opvoeding --- kunstopvoeding --- Flanders
Choose an application
Opvoedkunde --- Pédagogie --- 371.124 --- 371.124 Leraren. Vakdocenten. Onderwijsassistenten --- Leraren. Vakdocenten. Onderwijsassistenten --- #gsdbP --- 415.4 ) Leerpsychologie --- 415.4 --- leerpsychologie (ler) --- leerpsychologie --- opvoeders --- Teacher education. Teacher's profession --- Educational psychology --- didactiek --- pedagogiek --- teachers colleges [buildings] --- Objectives of teaching --- lerarenopleiding
Choose an application
Een goede leraar doet ertoe. Er een worden is een mooie, maar soms lastige opgave. Je wordt immers geen leraar door domweg het 'recept' uit een boek te volgen. Toch zijn er wel handvatten die je kunnen helpen. In dit handboek vind je daarom de basis die je nodig hebt om een succesvolle leraar te worden. De theorie helpt om nieuwe inzichten in de praktijk in je vingers te krijgen, maar je moet bovenal een eigen identiteit als leraar ontwikkelen.Handboek voor leraren sluit aan bij de generieke kennisbasis waarover elke beginnende leraar moet beschikken. Het boek is een inspiratiebron voor actuele afstudeerthema's en biedt praktisch gereedschap om jarenlang door te blijven groeien in het docentschap. Daarmee slaat de uitgave een gedegen brug naar de werkelijkheid in de klas. Van 'Hoe onderwijs ik mijn leerlingen?' tot 'Hoe ontwikkel ik mezelf als leraar?'; alle hoofdvragen van de docent in spe komen aan bod.In deel A van het boek wordt de didactiek van het leraarschap omschreven met thema's, zoals adolescentie, coaching, werkvormen, ordehandhaving, leerpsychologietheorieën en toetsing. In deel B staat de pedagogische interactie met leerlingen centraal waarbij aandacht wordt besteed aan pesten, passend onderwijs en gesprekken op school. Het Nederlandse onderwijssysteem, met verschillende culturen, opvoedingsstijlen en visies, komt in deel C aan de orde. Deel D gaat in op de persoonlijke en professionele ontwikkeling van leraren. Tot slot wordt in deel E beschreven hoe docenten hun onderwijs vorm kunnen geven in het vmbo en mbo.Handboek voor leraren is een toegankelijk geschreven, gedegen en praktisch boek voor elke leraar (in opleiding) in het voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs.(https://www.coutinho.nl/nl/handboek-voor-leraren-9789046907221)
Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- teachers colleges [buildings] --- klassenmanagement --- lerarenberoep --- didactiek --- lerarenopleiding --- Leraar --- Secundair onderwijs --- Didactiek --- Klassenmanagement --- Evaluatie --- Groepsdynamiek --- Passend onderwijs --- Zorgverbreding --- Gesprekstechniek --- Intercultureel onderwijs --- Professionalisering --- Nederland --- leraren --- Onderwijs ; leraren --- 750 Onderwijspersoneel --- Didactiek. --- Lerarenopleiding.
Choose an application
Didactics --- lerarenopleiding --- tijdschriften --- tijdschriften lerarenopleiding --- onderwijs --- Leraren --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Lerarenopleiding --- Lerarenopleidingen --- Nascholing --- Nederland --- Onderwijs --- Vlaanderen --- 481.7 --- 472.7 --- 460.5 --- 450.7 --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- hoger onderwijs --- De leraar en zijn opleiding --- De onderwijzer en zijn opleiding --- Didactiek --- Opleiding en bijscholing --- Periodicals --- teachers colleges [buildings] --- Teacher education. Teacher's profession --- E-journals
Choose an application
In het Handboek voor leraren vind je de basis die nodig is om een succesvolle leraar te worden. In het eerste deel staan de leerpsychologietheorieën en de didactiek die daarop is afgestemd centraal. Deel twee bespreekt de relatie tussen de leraar en de leerling. Er wordt ingegaan op communicatie en interactie met groepen, maar ook op het omgaan met individuele leerlingen. Bijbehorende thema's zijn pesten, ordehandhaving en conflicthantering. In deel drie beschrijven de auteurs het Nederlandse onderwijssysteem met onderwerpen zoals de schoolorganisatie, de schoolcultuur en de verschillende schooltypes. Daarnaast wordt ingegaan op de relatie tussen school en omgeving. Deel vier ten slotte, gaat in op de persoonlijke en professionele ontwikkeling van leraren. (Bron: covertekst)
454.2 --- 472.7 --- 481.7 --- Beginnende leraren --- Competenties --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Didactische werkvormen --- Evaluatie --- Gespreksvaardigheden --- Groepsdynamica --- Intercultureel onderwijs --- Klasmanagement --- Leren --- Leren leren --- Lesvoorbereidingen --- Secundair onderwijs --- Toetsen --- Werkvormen --- Zorgverbreding --- didactiek (ler) --- lerarenopleiding (ler) --- De leraar en zijn opleiding --- Onderwijsstijlen --- 112717.jpg --- Leraren --- Onderwijsstrategieën --- De onderwijzer en zijn opleiding --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- lerarenberoep --- teachers colleges [buildings] --- lerarenopleiding --- didactiek --- departement Algemeen 11
Choose an application
In Puzzelen aan een uitdagende leeromgeving proberen we de didactische competenties van leerkrachten uit te diepen en aan te scherpen. Met de verschillende didactische handvatten op zak verkennen we de leerling en de doelen als bakens om ons op te richten in de onderwijspraktijk. Van daaruit kijken we naar een uitdagende leeromgeving!
Teacher education. Teacher's profession --- didactische processen --- Didactics --- Primary education --- lesgeven --- lerarenopleiding --- lager onderwijs --- didactiek --- Basisonderwijs--Leerkrachten --- Instituteurs --- Leerkrachten van het basisonderwijs --- Onderwijzers [Basisonderwijs ] --- Teachers [Elementary school ] --- Basisonderwijs ; didactiek --- KAHO --- Didactische vaardigheid --- Didactische principes ; basisonderwijs --- Leeromgevingen ; directe instructie --- teachers colleges [buildings] --- 474 --- leeromgeving --- Didactiek --- Competenties --- Basisonderwijs --- Leerprocessen --- Evaluatie --- Leeromgeving --- Lager onderwijs --- Didactiek. --- competenties --- Evaluatie ; basisonderwijs --- Elementary school teachers --- Aids and devices --- PXL-Education 2014 --- basisonderwijs
Choose an application
De auteurs willen leraren, schoolleiders en ouders ondersteunen bij het beantwoorden van deze vraag. Ze gaan daarbij uit van de talenten en de kwaliteiten die leerlingen al in zich hebben in plaats van waar ze in tekortschieten. Het boek geeft zowel houvast bij een radicale omslag als inspirerende en praktische ideeën voor kleine veranderstappen. Vooral gericht op het basis- en voortgezet onderwijs, biedt het boek ook ideeën voor hoger onderwijs en bedrijfsopleidingen
Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- teachers colleges [buildings] --- lerarenopleiding --- School management --- lager onderwijs --- onderwijsorganisatie --- SO (secundair onderwijs) --- onderwijskunde --- onderwijsvernieuwing --- 451.3 --- 473 --- Kernkwaliteiten --- Lager onderwijs --- Leren --- Leren leren --- Nieuwe leren --- Onderwijsfilosofie (Onderwijsvisie) --- Onderwijsvernieuwing --- Schoolorganisatie --- Secundair onderwijs --- 37.02 --- Didactisch proces (leerproces) --- Onderwijsontwikkeling --- leermethoden --- 432 --- 450.46 --- basisonderwijs --- leerlingbegeleiding --- nieuw leven --- onderwijsorganisatie (ler) --- voortgezet onderwijs --- 474.22 --- Begeleiding leerkrachten effecten --- Begeleiding leerkrachten --- Onderwijsgevenden beginnende coaching --- Onderwijskunde basisvorming --- Onderwijsvernieuwing basisonderwijs --- Onderwijsvisie --- Reflexief onderwijs --- Vernieuwing basisonderwijs --- Vernieuwing van het basisonderwijs --- Schoolontwikkeling --- Onderwijsfilosofie --- Onderwijs --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- Didactiek --- Onderwijsmethoden --- Begeleiding ; leerkrachten ; effecten --- Begeleiding ; leerkrachten --- Onderwijsgevenden ; beginnende ; coaching --- Onderwijskunde ; basisvorming --- Onderwijsvernieuwing ; basisonderwijs --- Vernieuwing ; basisonderwijs --- Onderwijsmethode --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|