Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Art --- mirrors --- installations [visual works] --- photography [process] --- billboards [site elements] --- Ken Lum
Choose an application
Art --- billboards [site elements] --- public spaces --- billboard art --- kunst in de openbare ruimte --- Gonzales-Torres, Felix
Choose an application
Art --- paintings [visual works] --- installations [visual works] --- billboards [site elements] --- mixed media works --- Rosenquist, James
Choose an application
Art --- billboards [site elements] --- public art --- neon lamps --- texts [documents] --- Conceptual --- taalfilosofie --- Kosuth, Joseph
Choose an application
Toen het Jenevermuseum hem in 2019 vroeg een tentoonstelling en publicatie samen te stellen met als thema het Belgisch emailbord en sterkedrank, had Jan De Plus, gepassioneerd expert, maar één twijfel : bestaan er wel genoeg emailborden over dit thema voor een volledige expo en boek? Gaandeweg stelde het probleem zich andersom. Er werd zoveel materiaal gevonden dat selecteren nodig was! Dit boek is het resultaat van nauwgezet opzoekingswerk : na een samenvatting van de verschillende emailleertechnieken volgen een beschrijving van de vele Belgische emaillerieën die deze borden produceerden en een overzicht van de verschillende stokerijen en merken, zowel binnen- als buitenlands, die gretig gebruik maakten van het emailbord als reclamemiddel. Yves Segers, historicus, geeft een verhelderend inzicht in het succes van buitenlandse aperitiefmerken in België, in een context van toenemend toerisme en groeiende belangstelling voor de cocktailcultuur. In de catalogus, het hart van het boek, belicht Karl Scheerlinck, kunsthistoricus en specialist van het Belgisch affiche, de beeldtaal en ontwerpers. Hier vindt de lezer ook uitleg over datering, fabrikant, afmetingen, vorm, technieken en, indien gekend, de ontwerper. Het boek wil een zo volledig mogelijk overzicht geven van alle Belgische borden voor sterkedrank en tegelijkertijd verder onderzoek stimuleren en... hopelijk ook leiden tot nieuwe ontdekkingen!
Marketing --- Advertising. Public relations --- Manufacturing technologies --- enameling --- billboards [site elements] --- enamels [visual works] --- Belgium
Choose an application
À la fin du XIXème siècle, la publicité s'empare des nouvelles technologies d'éclairage. Gagnée par la fièvre de l'électricité, New York fait émerger une forme de communication inédite suscitant l'engouement des autres métropoles. Vitrines des grandes marques et entreprises, ces illuminations emblématiques de la modernité urbaine offrent un spectacle féerique dans l'Europe de l'entre-deux-guerres jusqu'au black-out de 1939 qui marque un tournant. Désormais les lumières commerciales renaissent de façon inégale à Paris comme à Londres. Critiquées par les pouvoirs publics, elles tendent à disparaître au profit des écrans numériques plus économes en énergie. En croisant l'histoire des techniques, de l'urbanisme et les études sociales, Stéphanie Le Gallic montre comment ces dispositifs de captation du regard ont influencé durablement notre perception du paysage nocturne.
Advertising. Public relations --- billboards [site elements] --- reclame --- Publicité --- Enseignes lumineuses --- Art publicitaire --- Néon --- Histoire. --- Publicité --- Néon --- lichtreclame
Choose an application
Advertising. Public relations --- Art --- art [discipline] --- advertising --- billboards [site elements] --- public art --- advertisements --- flags --- communication design --- 019 [Ghent]
Choose an application
Art --- paintings [visual works] --- billboards [site elements] --- video art --- site-specific works --- installatiekunst --- Ballard, Mike --- Weissköppel, Michael
Choose an application
scripts [writing] --- Iconography --- installations [visual works] --- photography [process] --- Photography --- Art --- Ken Lum --- anno 1900-1999 --- Canada --- Visual communication in art --- Conceptual art --- Portrait photography --- Words in art --- Communication visuelle dans l'art --- Art conceptuel --- Portrait (Photographie) --- Mots dans l'art --- Exhibitions. --- Exhibitions --- Expositions --- Lum, Ken, --- billboards [site elements] --- texts [documents]
Choose an application
wars --- self-portraits --- installations [visual works] --- community art --- motion pictures [visual works] --- public spaces --- sculpture [visual work] --- photographs --- street art --- video art --- Art --- billboards [site elements] --- Kamerić, Šejla --- sculpture [visual works] --- political art --- art interventions --- kunst in de openbare ruimte --- genocide --- social criticism
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|