Narrow your search
Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Teaching fundamental motor skills
Authors: --- ---
ISBN: 9781492521266 Year: 2016 Publisher: United States of America : Human Kinetics,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Turnen in beeld.
Authors: ---
ISBN: 9789060765722 Year: 2009 Publisher: Baarn De Vrieseborch

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Basislessen bewegingsonderwijs in het speellokaal
Authors: --- ---
ISBN: 9789082363203 9082363208 Year: 2016 Publisher: Heiloo Alles in beweging

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Basislessen Bewegingsonderwijs in de speelzaal is een methode bewegingsonderwijs voor kinderen van 3 tot 7 jaar waarin 14 lessen volledig zijn uitgewerkt.


Book
Sportspelen : betekenisvol leren in de onderbouw van het voortgezet onderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9789462364097 Year: 2014 Publisher: Den Haag Boom Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Handleiding voor leerkrachten lichamelijke opvoeding en beginnende trainers betreffende een aantal balsporten en het betrekken daarbij van kinderen met uiteenlopende ervaring, conditie en motivatie.


Book
Eerst bewegen, dan leren : neuromotorisch ontwikkelingsprogramma voor scholen (INPP)
Author:
ISBN: 9789048617104 Year: 2013 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Alles vloeit voort uit ?beweging?. Een moeder is opgelucht wanneer ze de baby voelt bewegen in haar buik. We moedigen onze kleintjes aan om te grijpen, te rollen en te ontdekken. Een kleuter loopt, speelt en wordt met de dag slimmer. Maar eenmaal op school wordt alles weer omgegooid. We belonen kinderen als ze kunnen stilzitten en het leren gebeurt niet langer meer met handen en voeten? Nochtans maakt beweging deel uit van de natuur van kinderen. Beweging voedt hun jonge brein, maakt ze alert en weerbaar.Wat heeft ?beweging? nu met leerproblemen te maken? Wel, bekijk de motoriek van een leerling en je kunt een inschatting maken over diens leerpotentieel. The way we move, is the way we think! En omgekeerd: hef de motorische blokkade bij een kind op en het kan eindelijk zijn capaciteiten laten zien. Decennialang is de aanpak van leerproblemen quasi hetzelfde gebleven. Maar cognitieve drill en remediëring brengen niet elk kind vooruit. De hersenfuncties stimuleren via de motorische weg wordt nog teveel onderschat. Maar als een kind nog geen controle heeft over zijn lichaam of over zijn bewegingen, dan kan het toch ook niet stilzitten en leren?Het boek biedt naast een duidelijke uiteenzetting, een reeks screeningstesten en eenbewegingsprogramma aan voor kinderen.Bron: https://www.diekeure.be/educatief/product/eerst-bewegen-dan-leren-neuromotorisch-ontwikkelingsprogramma-voor-scholen/

Listing 1 - 5 of 5
Sort by