Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Bezieling en kwaliteit in organisaties is een pleidooi voor het scheppend vermogen in individuen en organisaties. Het gaat over de creërende mens in een creërende organisatie. Organisaties worden gezien als levende organismen met een taak zowel naar binnen als naar buiten, die vragen om een organische en respectvolle benadering gericht op gezonde groei.Intern betekend dat aandacht voor de relaties en verbindingen tussen mensen, afdelingen en niveaus; extern aandacht voor de relaties tussen de organisaties en haar doelgroepen (afnemers, opdrachtgevers, cliënten, belanghebbenden). Meerwaarde ontstaat wanneer mensen en organisatie zich gedragen als delen van een creatief geheel, hun energie bundelen en daarmee meer bereiken. Dit boek spreekt zowel managers aan die de bezieling en kwaliteit in hun organisatie willen verbeteren, als ook ieder ander die in de organisatie een rol speelt. Het ontwikkelen van kernkwaliteiten, het optimaliseren van bewuste en verantwoordelijke werkhoudingen, het creëren van het totaalproces, vergt immers de inzet van iedereen in de organisatie.Van dit zeer succesvolle boek zijn al vele tienduizenden exemplaren verkocht en in de dagelijkse praktijk toegepast, het beste bewijs voor de bijzondere kwaliteiten ervan. Voor deze nieuwe editie is het volledig herzien, geactualiseerd en uitgebreid. Bron : http : www.bol.com
Management --- Managementmodellen --- Kwaliteitszorg --- management --- personeelsbeleid --- gestion du personnel --- beleid, cultuur, gedrag, management, organisatie, strategie, succes --- Managementmodel
Choose an application
Een overvolle agenda die je niet afgewerkt krijgt, medewerkers die te pas en te onpas aan je mouw trekken, steeds meer werk terwijl je toch extra personeel hebt aangeworven, sales en marketing die niet samen door één deur kunnen, en nauwelijks tijd om na te denken over de toekomst en richting van je bedrijf. Het zijn maar enkele van de symptomen die Bart Lodewyckx ervaart bij de vele groeibedrijven die hij als gedelegeerd bestuurder van UNIZO Limburg bezoekt. Daarom besloot hij om samen met Matty Paquay, Partner van Groeibedrijven, dit boek te schrijven. Want Matty kent het fenomeen van groeipijnen als geen ander. Hij beschrijft ze in zijn theorie van de groeiparadox: als een onderneming sterk groeit, heeft ze de neiging zichzelf af te remmen. Daar kan je echter iets aan doen, en dit boek helpt je daarbij. In tien hoofdstukken legt Matty in heldere taal uit wat de meest voorkomende groeipijnen zijn en hoe je ze kan aanpakken. Vanzelfsprekendheden worden onderuitgehaald, mythes doorprikt. Dit boek identificeert de problemen, verklaart ze en reikt oplossingen aan. Elk bedrijf heeft namelijk het potentieel een groeibedrijf te worden. En te blijven. Daarnaast vertellen tien ondernemers eerlijk en open over hun eigen groeiproces. Zonder taboes. Bron : http://www.bol.com
organisatiecultuur --- economische groei --- Business management --- ondernemingsplan --- ondernemers --- bedrijfsbeleid --- beleid, cultuur, gedrag, management, organisatie, strategie, succes --- organisatietheorie --- 65 --- PXL-Research 2018 --- organisatiekunde --- ondernemen --- ondernemersstrategie --- Organisatieleer --- Groei --- Bedrijfsstrategieën --- Economische ontwikkeling --- Management --- Bedrijfsstrategie
Choose an application
management --- organisatiecultuur --- Organization theory --- teamwork --- bedrijfsbeleid --- Managementconsulting --- beleid, cultuur, gedrag, management, organisatie, strategie, succes --- 65.012 --- #ECO:03.13:industrie en onderneming management --- AA / International- internationaal --- 650 --- 65.012.4 --- Besluitvorming --- Management --- Beslissen --- E090057.jpg --- 65.012 Methods --- Methods --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Organisatieleer --- Vaardigheden
Choose an application
Het eerste Nederlandstalige boek over toekomstverkenning, geschreven door internationale topspecialisten. Toekomstdenken is meer dan ooit nodig in de huidige turbulente omgeving. Dit nieuwe domein steunt op multidisciplinair onderzoek rond leiderschap, strategie en besluitvorming in onzekere omstandigheden. Toekomstmakers is een onmisbare inspiratiebron voor bedrijfsleiders, beleidsmakers, ondernemers en politici. Maar bovenal voor jongeren die de toekomst zullen maken.De kunst van vooruitdenken is ook een pleidooi om het debat over de toekomst op het hoogste niveau vorm te geven. Bron : http://www.boekenbank.be
Planning. --- Strategisch management. --- Toekomstvisies. --- Sociology of policy --- beleid, cultuur, gedrag, management, organisatie, strategie, succes, verandering --- #SBIB:316.22H40 --- #SBIB:35H411 --- 651 Maatschappij. Algemeen --- beleidsvorming --- 331.068 --- politique economique --- previsions economiques --- 331.31 --- 650 --- AA / International- internationaal --- 369.1 --- consumentengedrag --- toekomstvisies --- trends --- trendwatching --- Sociologie en beleidsprobleembenadering --- Beleidscyclus: voorbereiding (inclusief planning) --- Futurologie --- economisch beleid --- economische vooruitzichten --- Economisch beleid --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- In- en verkoopsorganisatie en -techniek --- Toekomstbeeldvorming --- Trends --- Trendwatching --- Economie --- Toekomstvisie --- Trend
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|