Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
De bedoeling van dit basiswerk is theoretisch-didactische inzichten naar de praktijk te vertalen. Tevens wil het een referentiekader bieden om didactische werkvormen op hun relatieve waarde te schatten. De grote variatie in voorbeelden en illustraties maakt meteen duidelijk dat het niet gaat om utopische handelingsvoorschriften, maar om theoretisch gefundeerde én realiseerbare manieren van aanpak. De volgende didactische werkvormen worden behandeld: het doceren, het vertellen, de demonstratie, het leergesprek, de publieke discussie, het kringgesprek, het groepswerk, het rollenspel, het simulatiespel, het practicum en de taken. In het hoofdstuk leerstrategieën vindt u: de projectmethode, de geprogrammeerde instructie en het beheersingsleren.
Volwassenenonderwijs 373.7 --- Beroepsopleiding 377 --- D110682.jpg --- Didactiek --- A. De Block, J. Saveyn --- simulatiespel --- geprogrammeerde instructie --- publieke discussie --- practicum --- demonstreren --- differentiëren --- leergesprek --- taken --- Simulatie --- Kringgesprek. --- Rollenspel. --- Simulatie. --- Didactiek. --- Groepswerk. --- didactiek --- lerarenopleiding --- pedagogie --- werkvormen --- media --- leerstrategieën --- projectmethode --- kringgesprek --- beheersingsleren --- groepswerk --- rollenspel --- doceren --- 37 --- 454.21 ) Didactische werkvormen --- didactische werkvormen --- groepsdynamica --- motiveren --- vertellen --- 371.3 --- sociale vaardigheden --- Didactic strategies --- Objectives of teaching --- Didactics of social education
Choose an application
Samenvatting: In dit boek worden de doelstellingen van Leren en Onderwijzen duidelijk geformuleerd en worden telkens beheersingstaken aangeboden om die doelstellingen in te oefenen.
Lerarenopleiding --- algemeen. --- Didactiek. --- Algemeen. --- Audiovisuele media --- Evaluatietechnieken --- Onderwijs. --- Teaching --- didactiek --- leren --- leerplannen --- Objectives of teaching --- Didactics --- leerdoelen --- 371 --- #gsdbP --- Didactique Didactiek --- Enseignement Onderwijs --- Evaluation Evaluatie --- Matériel didactique Leermiddelen --- Multimédia Multimedia --- Objectifs (formation) Doelstellingen (opleiding) --- #KVHB:Didactiek --- 454 --- onderwijskunde --- didactiek : algemeen (ler) --- 371 Onderwijs. Schoolwezen --- Onderwijs. Schoolwezen --- #SBIB:37H0 --- 454 ) Didactiek - algemeen --- procesgericht onderwijs --- productgericht onderwijs --- Pedagogie --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- Doelstellingen --- Evaluatie --- Media --- beheersingsleren --- didactische werkvormen --- doelstellingen --- evaluatie --- excursies --- gespreksvormen --- groepsdynamica --- huistaken --- individualiserende werkvormen --- leerinhouden --- lesvoorbereidingen --- onderwijsmedia --- praktijkleren --- projectmethode --- Didactiek; algemeen --- #SBIB:316.334.1O320 --- #SBIB:316.334.1O440 --- Doelen en functies van onderwijstypes, schoolsystemen: algemeen --- Onderwijsgedrag: algemeen --- 37.02 --- 371.3 --- Didactische beginsituatie --- Leerdoelen --- Leerinhouden --- Leren --- Onderwijs --- Inleidingen --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|