Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
Behandelingsstrategieën bij burnout
Author:
ISBN: 9031321745 Year: 1996 Publisher: Houten : Bohn Stafleu Van Loghum,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Behandelingsstrategieën bij burnoutBurnout staat in de belangstelling. Het betreft klachten van mensen die jarenlang hun beste krachten hebben gegeven aan hun werk, maar zich nu voortslepen van weekend naar weekend, van vakantie naar vakantie en die ten slotte nauwelijks meer voort kunnen. Ze vertonen verschijnselen als uitputting, hoofdpijn, slapeloosheid, prikkelbaarheid en snel geïrriteerd zijn, moeite zich te concentreren en vaak ook vergeetachtigheid. In hun hoofd maalt het voortdurend over de dingen die de afgelopen dag(en) gebeurd zijn en zaken die de volgende dag moeten worden gedaan.Tot voor enige tijd dacht men dat alleen mensen die in hun werk voortdurend met mensen te maken hadden - onderwijzers, verpleegkundigen, artsen, managers - deze klachten ontwikkelden. Recent is duidelijk geworden dat iedereen die op verantwoordelijke wijze zijn werk uitvoert, slachtoffer van burnout kan worden.In Behandelingsstrategieën bij burnout gaan de auteurs in op de relatie tussen geestelijke werkbelasting en gezondheid, het klinisch beeld en de begeleiding van overspanning, de symptomatologie en de differentiële diagnostiek van burnout, de manieren waarop de diverse klachten kunnen worden behandeld, mogelijkheden om burnout in organisaties te voorkomen, reïntegratie en terugval-preventie. Tot slot worden beslisbomen gegeven als leidraad voor diagnostiek en behandeling.


Book
Hoe zal ik het zeggen? Lastige gesprekken op het werk
Author:
ISBN: 9070512262 Year: 2007 Publisher: Zaltbommel Thema

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vaak zien we op tegen het vertellen van slecht nieuws, of het nu gaat om een klein probleem of om een keihard ontslag. We vinden deze gesprekken moeilijk omdat er altijd emoties loskomen: schuldgevoel, medelijden, ergernis. De boodschap die u in uw hoofd had komt door al die gevoelens slecht over. Beide partijen voelen zich na afloop ontdaan, onbegrepen of onbevredigd. Als u dit boek aandachtig leest en oefent met de opgaven leert u de emoties beter hanteren. U kunt zich meer concentreren op de boodschap die u wilt overbrengen. Dit is ook precies wat uw gesprekspartner wil. Die zit helemaal niet te wachten op uw gevoelens. Degene tegenover u zoekt allereerst duidelijk en onmiddellijk daarna begrip voor zijn of haar emoties. Dit boek is vooral geschreven voor moeilijke gesprekken in werksituaties, zoals slecht nieuwsgesprek, functioneringsgesprek en beoordelingsgesprek. Het is ook prima bruikbaar in privésituaties: de techniek geldt daar immers net zo goed.


Book
Werkdrukbeheersing
Authors: ---
ISBN: 9031330493 Year: 2000 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Druk, druk, druk, diensten ruilen, te veel weekeinden werken, ziekte op de afdeling, een leidinggevende die je niet steunt. Els Van Dijk maakt alles mee wat de gemiddelde verpleegkundige van nu in haar werk tegenkomt. Het zijn problemen van buiten waarvan je denkt dat je er geen invloed op hebt, maar is dat ook zo? Je kunt beheerst worden door de werkdruk of je kunt zelf de werkdruk beheersen. Dat laatste kun je leren. Analyseer je eigen werkstijl door het invullen van een coping test en ontdek waar bij jou de knelpunten zitten.In dit boek krijg je praktische tips waarmee jij en je team het hoofd kunnen bieden aan de hoge werkdruk.


Book
Take care : een teamgerichte interventie ter bevordering van welzijn op het werk
Authors: --- --- ---
ISBN: 9031331953 Year: 2000 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Listing 1 - 4 of 4
Sort by