Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Onderneming --- Sociale dienst --- Bedrijfsmaatschappelijk werk
Choose an application
Organisaties proberen met sociale innovatie een antwoord te vinden op de uitdaging productiever te worden en tegelijkertijd een aantrekkelijke werkgever te zijn. Een flexibele organisatiestructuur en een optimale benutting van het arbeidspotentieel zijn van belang. Het veranderingsproces vraagt een andere stijl van leidinggeven en zelfstandig verantwoordelijk gedrag van medewerkers. Temidden van de dynamiek van technologische ontwikkelingen, veranderende marktomstandigheden en optimale benutting van het arbeidspotentieel staat de bedrijfsmaatschappelijk werker. Het werk gaat over de expertise van de moderne bedrijfsmaatschappelijk werker en over de vraag hoe hij, met behoud van de kernwaarden van het vak, zijn hulp- en dienstverlening kan innoveren en profileren. Als deskundige op het gebied van sociaal functioneren, is zijn kennis en kunde juist nu van waarde voor medewerker en leidinggevende. Daarnaast moet hij meer dan ooit, als solist én als vertegenwoordiger van zijn professie, zijn eigen meerwaarde duidelijk maken en zijn diensten 'verkopen'.Dit stelt hoge eisen aan zijn ondernemerskwaliteiten. Met de beroepsidentiteit als vertrekpunt beschrijft de auteur de mogelijkheden een bijdrage te leveren aan welbevinden en duurzame inzetbaarheid in onzekere tijden. Dat kan niet zonder op resultaat gerichte samenwerking en profilering van de eigen dienstverlening
bedrijfsmaatschappelijk werk --- 658.3 --- Personeelsmanagement --- Bedrijfsmaatschappelijk werk --- Bedrijfsorganisatie --- Business policy --- sociaal werk --- bedrijfsorganisatie
Choose an application
Deel 1. 1 Inleiding. 2 Personeelszorgbeleid. 3 De kracht van het bedrijfsmaatschappelijk werk. 4 Ervaringen van het management met bedrijfsmaatschappelijk werk. 5 Productafnemers van en participanten in het bedrijfsmaatschappelijk werk. 6 Plaats, positie en werkprincipes van het bedrijfsmaatschappelijk werk. 7 Persoonlijke profilering in de beroepsuitoefening. 8 Uitgangspunten in het bedrijfsmaatschappelijk werk. 9 Kenmerken van het bedrijfsmaatschappelijk werk. 10 Producten en dienstverlening van het bedrijfsmaatschappelijk werk. 11 Het inschakelen van het bedrijfsmaatschappelijk werk. 12 Organisatie van het bedrijfsmaatschappelijk werk. 13 Probleemvelden en problematiek in het bedrijfsmaatschappelijk werk. 14 Bedrijfsmaatschappelijk werk en calamiteiten in organisaties. 15 Psychische terreur op het werk. . Deel 2. 1 Inleiding. 2 Methodiek voor begeleiding en gespreksvoering in het bedrijfsmaatschappelijk werk. 3 Methodiek voor begeleiding en gespreksvoering van groepen. 4 Methodiek voor gespreksvoering en begeleiding bij eerste opvang bij calamiteiten of schokkende gebeurtenissen. 5 Stress(management) op het werk. 6 Presenteren in het bedrijfsmaatschappelijk werk. 7 Bedrijfsmaatschappelijk werk: adressen
Organisatieleer --- Maatschappelijk werk. --- Bedrijfsmaatschappelijk werk --- Personeelsmanagement --- Bedrijfsbeleid --- Bedrijfsmanagement
Choose an application
bedrijfsmaatschappelijk werk --- 658.3 --- Organisatieleer --- maatschappelijk werk --- maatschappelijk werk. --- Maatschappelijk werk.
Choose an application
In het tweede deel van de serie Maatschappelijk Werk: 'Doelgroepen en werkvelden' worden de verschillende werksoorten op het terrein van zorg en welzijn waarop het maatschappelijk werk een rol vervult, beschreven. De bedoeling van dit tweede deel is een overzicht te geven van de terreinen waarop maatschappelijk werkers werkzaam zijn en de wijze waarop zij dat doen. Begonnen wordt met een hoofdstuk over Algemeen Maatschappelijk Werk, de werksoort waar het maatschappelijk werk een hoofdfunctie vervult. Daarna worden allerlei werksoorten en werkterreinen zoals verslavingszorg, reclassering, gezondheidszorg en het bedrijfsleven in afzonderlijke hoofdstukken beschreven. Ook jeugdzorg en hulpverlening aan ouderen komen in aparte hoofdstukken aan de orde.
Maatschappelijk werk --- Hulpverlening --- maatschappelijk werk --- jeugdzorg --- Bejaardenzorg --- interculturele hulpverlening --- medisch maatschappelijk werk --- bedrijfsmaatschappelijk werk --- 361.3 --- 362.7 --- 362.6 --- 362.9 --- 362.11 --- 658.3 --- Maatschappelijk werk ; doelgroepen --- Maatschappelijk werk ; werkveld --- Maatschappelijk werk ; doelgroepen. --- Maatschappelijk werk ; werkveld. --- sociaal werk --- Sociology of social welfare --- Netherlands
Choose an application
Eerst schetst Radha Chierkoet vanuit een historische invalshoek de ontwikkeling van multidisciplinaire samenwerking als maatschappelijk fenomeen. Daarna omschrijft zij wat we onder 'ingebouwd maatschappelijk werk' moeten verstaan en waar we dit kunnen tegenkomen. De schrijfster gaat dieper in op de specifieke kanten van het maatschappelijk werk en de profilering van maatschappelijk werkers in organisaties. De knelpunten die maatschappelijk werkers kunnen ontmoeten, vergeet ze niet. Vervolgens komt het organisatievraagstuk aan bod, waarbij ze twee metaforen uitwerkt. Deze metaforen kunnen maatschappelijk werkers handvatten bieden op hun verkenningstocht om inzicht in de organisatie te verwerven. Het gaat om de organisatie als mechanisme en de organisatie als organisme. Ook behandelt de auteur de thema's cultuur, macht en communicatie. Met tien methodische stappen eindigt het boek. Elke stap vormt een competentie waarover maatschappelijk werkers dienen te beschikken als ze optimaal willen samenwerken in multidisciplinaire teams. Het boek is vooral bedoeld voor studenten MWD en hulpverleners die in multidisciplinaire teams werken Inhoudsopgave : Inleiding 1 Aard, doelstelling en vindplaatsen van multidisciplinaire samenwerking 1.1 Multidisciplinaire samenwerking als maatschappelijk fenomeen 1.2 Begripsomschrijving, motieven en doelstelling van multidisciplinaire samenwerking 1.3 De deelnemers in een multidisciplinair team 2 Multidisciplinair werken in het ingebouwd maatschappelijk werk 2.1 Wat is 'ingebouwd maatschappelijk werk'? 2.2 Specifieke kanten van het maatschappelijk werk in een multidisciplinair team 2.3 Multidisciplinaire teams in het ingebouwd maatschappelijk werk 2.3.1 Bedrijfsmaatschappelijk werk 2.3.2 Medisch maatschappelijk werk 2.3.3 Schoolmaatschappelijk werk 2.3.4 Maatschappelijk werk in een gedwongen kader: reclassering 2.3.5 Outreachend maatschappelijk werk 2.4 Profilering van de maatschappelijk werker in de organisatie 2.5 Specifieke taken van de maatschappelijk werker in een ingebouwde setting 2.6 Knelpunten die maatschappelijk werkers in multidisciplinaire samenwerkingsverbanden tegenkomen 3 Kenmerken van de organisatie 3.1 Organisatieanalyse met behulp van metaforen 3.2 Organisaties als mechanismen 3.3 Organisaties als organismen 3.4 De cultuur van de organisatie 3.5 Macht in de organisatie 3.6 Communicatie in de organisatie 4 Een methodische benadering 4.1 Multidisciplinaire samenwerking: een manier van methodisch handelen 4.2 Een methodische benadering 4.3 Bedreigingen, beperkingen en kansen van multidisciplinaire samenwerking Opdrachten Literatuur
methoden van het sociaal werk --- multidisciplinaire zorg --- Social welfare methods --- Hulpverlening --- Teamwerk --- Sociaal team --- Nederland --- maatschappelijk werk --- multidisciplinaire aanpak --- S2006509.JPG --- bedrijfsmaatschappelijk werk --- maatschappelijk werkers --- medisch maatschappelijk werk --- schoolmaatschappelijk werk --- welzijnswerk, methoden --- 658.3 --- 361.3 --- 362.11 --- 371.21 --- 361.1 --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
communicatie in organisaties --- personeelsfunctionarissen --- personeelsbeleid, methoden --- personeelswerving --- personeelsbeoordeling --- loon --- bedrijfsmaatschappelijk werk --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- Formation Opleiding --- Sélection du personnel Personeelsselectie --- Recrutement Werving --- Carrière Loopbaan --- Rémunération Bezoldiging --- Appréciation des prestations du personnel Prestatiebeoordeling --- 65.012 --- 658.31 --- 658.33 --- 658.32 --- 331.2 --- 658.3 --- Arbeidsverhoudingen --- Bedrijfsorganisatie
Choose an application
Psychosocial risks represent one of the key priorities in health and safety in the modern workplace in Europe, and a number of actions have been taken in the EU policy arena to promote the management of psychosocial risks at national as well as organisational levels. Preliminary findings from the ESENER survey (EU-OSHA, 2010a) show that fulfilment of legal obligations was reported as one of the most important drivers for OSH and psychosocial risk management by European enterprises. However, it has been noted that the translation of policy initiatives into practice has not had the anticipated results. The translation of policies for psychosocial risk management into effective practice requires capacities at both macro (national/regional) and company level. The capacities required comprise adequate knowledge of the key agents (management and workers, policymakers), relevant and reliable information to support decision-making, availability of effective and user-friendly methods and tools, and the availability of competent supportive structures (experts, consultants, services and institutions, research and development).The findings presented in this report shed more light on the key drivers and barriers that impact current practice in European enterprises. They also emphasise a number of priorities that should be addressed to promote practice in this area. (Bron: website bookshop.europa.eu)
arbeidsveiligheid --- Veiligheid ; management --- bedrijfsmaatschappelijk werk --- 331.82 --- 658.3 --- Industrial hygiene --- Industrial safety --- Psychology, Industrial --- Work environment --- Climate, Workplace --- Environment, Work --- Places of work --- Work places --- Working conditions, Physical --- Working environment --- Workplace --- Workplace climate --- Workplace environment --- Worksite environment --- Environmental engineering --- Industrial engineering --- Business psychology --- Industrial psychology --- Psychotechnics --- Personnel management --- Psychology, Applied --- Industrial psychologists --- Employees --- Health of workers --- Hygiene, Industrial --- Industrial health engineering --- Occupational health and safety --- Occupational safety and health --- Occupations --- Environmental health --- Industrial management --- Medicine, Industrial --- Health and hygiene --- Health aspects --- European Union countries --- E-books
Choose an application
BMLIK
Sociology of work --- Arbeid en arbeiders --- Entreprises --- Ondernemingen --- Travail et travailleurs --- kinderopvang --- arbeidstijd --- vrouwenarbeid --- bedrijfsmaatschappelijk werk --- gezin en arbeid --- 316.356 --- 331 --- #SBIB:316.334.2A84 --- #SBIB:316.356.2H1500 --- 331 <493> --- 316.356 <493> --- #A9204A --- BE / Belgium - België - Belgique --- 332.810 --- 332.811 --- Gezin --- Werkgelegenheid --- 362.7 --- 331.8 --- 396.5 --- 658.3 --- 392.5 --- Gemeenschapssociologie. Community sociology --- Arbeid. Labour economics. Arbeidseconomie --- Bijzondere arbeidsproblemen: arbeidsduur, ploegenarbeid, flexibiliteit --- Gezin en arbeid: algemeen --- Arbeidsduur: algemeen. --- Wekelijkse en dagelijkse arbeidsduur. Deeltijdse arbeid. Flexibiliteit van de arbeid. --- Famille --- Emploi --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- 331 Arbeid. Labour economics. Arbeidseconomie --- 316.356 Gemeenschapssociologie. Community sociology --- Arbeidsduur: algemeen --- Wekelijkse en dagelijkse arbeidsduur. Deeltijdse arbeid. Flexibiliteit van de arbeid --- Flexibilisation --- Childcare --- Labour market --- Book
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|