Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Zelfevaluatie binnen scholen is 'in'. Een school die zichzelf respecteert, wil haar eigen beleid bepalen. En een van de middelen daarvoor is nagaan waar zij als organisatie en als leergemeenschap staat. Maar autonoom schoolbeleid eindigt noch begint met zelfevaluatie. Na de evaluatie volgt een diagnose ; daarna komt de actie. Zelevaluatie hoort bijgevolg thuis in een proces van schoolontwikkeling. SION is een instrument dat ontwikkeld en beproefd werd vanuit dergelijk ontwikkelings- en verbeteringsperspectief. Het werd ontworpen en uitgetest door stafleden van de Algemene Pedagogische Begeleidingsdienst van het Katholiek Onderwijs. Ze kregen daarbij de medewerking van de pedagogische begeleiders en directeurs van basisscholen en autonome kleuterscholen. De ervaringsgegevens die hieruit voortvloeiden, boden de gelegenheid om het instrument te verfijnen en bij te sturen.
zelfevaluatie --- Primary education --- schoolbeleid --- Kindergarten --- School management --- ontwikkelingsbeleid --- Belgium --- #KVHB:Kleuteronderwijs --- #KVHB:Lager onderwijs --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- SION --- autonome kleuterscholen --- basisonderwijs --- kwaliteitszorg --- school in ontwikkeling --- schooldiagnose --- 451.2 --- Kleuteronderwijs --- Kwaliteitszorg --- Lager onderwijs --- Scholen --- Zelfevaluatie --- 474.4 --- Schooldiagnose --- Schooldoorlichting --- 474.9 --- Basisonderwijs: zelfevaluatie --- Kleuterschool: kwaliteitszorg --- Lagere school: kwaliteitszorg --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Evaluatie --- Schoolontwikkeling --- Basisonderwijs --- School (instelling) --- School in Ontwikkeling
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|