Listing 1 - 10 of 50 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Onderwijs --- Onderwijsonderzoek --- Actieonderzoek --- Onderwijssociologie
Choose an application
Praktijkonderzoek --- Onderwijsonderzoek --- Lerarenopleiding --- Actieonderzoek
Choose an application
Groepswerk --- Actieonderzoek --- Sociale opvoeding --- Jenaplanonderwijs
Choose an application
Leraar --- Professionalisering --- Leerstrategie --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Actieonderzoek
Choose an application
This book offers perspectives and challenges for action research in contemporary society with a particular reflection on ethics and standards. On the one hand the world is becoming smaller and much more open with tremendous opportunities for international exchange and multi-cultural enrichment. On the other hand the divide between the poor and the rich is deepening, international tensions are growing and the sustainability of the environment is under considerable threat on a worldwide basis. These trends are challenging politicians, civil society and social movements to search for problem solving strategies to deal with the risks of exclusion, poverty, social and physical insecurity and environmental deprivation. The intriguing question is what role action research could play in order to address these challenges? Action research has something to offer because it favours the connection between knowledge production and social change by means of partnerships between researchers, practitioners and a variety of client stakeholders. The focus is on providing the means to improve people’s self determination - to empower them in their roles as professional practitioners or citizens in the diverse social domains in which they live and work. Participatory action research and learning processes enable participants to improve the impact of services and programs in education, health care, urban and regional development, business, agriculture, arts, care of the elderly, leisure and many other spheres of social life. The approach of action research, which is rooted among others in the work of John Dewey and Kurt Lewin, covers nowadays a landscape of different concepts such as participatory action research, cooperative inquiry and action learning, to mention just a few. In this book scholars from those divergent concepts of action research present and discuss instructive examples of action research practices from developed as well developing countries. Special attention is paid to the vital issue of how this type of research can be conducted in a participatory, responsible, transparent and scientific way.
Action research in education. --- Education --- Research --- Actieonderzoek. --- Beroepsethiek.
Choose an application
Research on teaching --- actieonderzoek --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- onderwijsonderzoek
Choose an application
Choose an application
Participatie --- Motorische stoornis --- Jongere --- Actieonderzoek --- Kind met een meervoudige handicap
Choose an application
Participatie in het onderwijs gaat over ‘onderzoek met en door leerlingen’ in het basisonderwijs, het voortgezet onderwijs en het middelbaar beroepsonderwijs. Het betreft onderzoek naar de visies die zij hebben op aspecten van hun leefwereld binnen, maar ook buiten de school of opleiding, zoals musea en bibliotheken. Het doel hiervan is hen te betrekken bij het begrijpen en vormgeven van omgevingen waarin zij leren. Dat gebeurt door hen daar zelf systematisch informatie over te laten verzamelen op basis waarvan zij aanbevelingen ter verbetering kunnen doen. Er wordt in dit boek onder andere antwoord gegeven op de vraag wat bedoeld wordt met ‘onderzoek met en door leerlingen’, waar dit idee vandaan komt en wat het belang ervan is. Eén en ander wordt geïllustreerd aan de hand van voorbeelden uit de reguliere en speciale onderwijspraktijk in Nederland en Australië. Ook worden concrete aanwijzingen gegeven aan de hand waarvan professionals aan de slag kunnen. De onderwijspraktijk staat hierbij centraal, maar de gepresenteerde ideeën zijn ook makkelijk te vertalen naar andere pedagogische contexten, zoals de jeugdhulpverlening en de zorg.
onderwijsparticipatie --- onderwijspraktijk --- onderwijsonderzoek --- actieonderzoek --- Research on teaching --- praktijkonderzoek --- participatie --- Onderzoekend leren --- Basisonderwijs --- Onderzoeksvaardigheden ; onderwijs --- Leerlingenparticipatie --- Netherlands --- Onderwijsonderzoek --- Participatie --- Actieonderzoek --- Onderwijsfilosofie --- Onderwijsmodellen --- Onderwijsmodel
Choose an application
Lerarenopleiding --- Schoolmanagement --- Interactief onderwijs --- Professionalisering --- Leidinggeven --- Actieonderzoek --- Buitengewoon onderwijs --- Leiderschap --- Rekenen --- Rekenonderwijs
Listing 1 - 10 of 50 | << page >> |
Sort by
|