Listing 1 - 10 of 42 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Map met bijhorende cd
#KVHB:Aandachtsstoornissen --- Contains audio-visual material --- therapiemateriaal --- logopedie --- NAH --- aandachtsstoornissen --- Orthopedagogics --- Concentratieprobleem --- Volwassene
Choose an application
Nederlands --- lezen --- Neuropathology --- Orthopedagogics --- leesproblemen --- dyslexie --- Paediatrics --- Dyslexic children --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Leesstoornissen --- schoolrijpheid --- Developmentally disabled children --- Dyslexics --- Dyslexic children. --- Orthopedagogiek --- aandachtsstoornissen --- aandachtsstoornissen. --- Aandachtsstoornissen.
Choose an application
Bewustzijnsstoornissen. --- Aandachtsstoornissen. --- Neuropsychologie. --- Cognition disorders. --- Awareness. --- Troubles de la cognition --- Prise de conscience
Choose an application
jeugdpsychiatrie --- kinderpsychiatrie --- psychiatrie --- 606.4 --- kinderpsychiatrie, jeugd- en adolescentiepsychiatrie --- #PBIB:gift 2003 --- #PBIB:2003.3 --- aandachtsstoornissen --- hyperkinetisch syndroom --- impulsiviteit --- autisme
Choose an application
Inleiding 1. Wat is ADD? 2. Oorzaken van ADD 3. ADD en behandeling 4. Tips en trucs voor het dagelijks leven 5. Tips en trucs voor de middelbare school 6. Tips voor docenten van leerlingen met ADD 7. Tips en trucs voor een vervolgopleiding 8. Adviezen voor ouders van ADD-ers 9. ADD en werken 10. ADD en humor 11. ADD en je rijbewijs 12. ADD en de liefde13. ADD en de gevaren van alcohol en drugsSlotwoord en motivatiespeech
ADD --- 467 --- 606.4 --- aandachtsstoornissen --- ADHD --- neurologie --- ontwikkelingsstoornissen --- Didactics --- leerstoornissen --- concentratieproblemen --- didactische werkvormen --- Didactics of social education --- Secondary education --- Orthopedagogics
Choose an application
De kinder- en jeugdpsychiatrie is een relatief jong vakgebied. Tot aan de tweede helft van de negentiende eeuw werd de mogelijkheid van geestesziekten bij kinderen overwegend afgewezen. In de tweede helft van deze eeuw veranderden de opvattingen, maar de separate diagnostiek en behandeling van geesteszieke kinderen bleef tot in de jaren dertig van de twintigste eeuw buiten de grote leerboeken - de termen 'pedo-psychiatrie´ en 'kinderpsychiatrie´ werden waarschijnlijk tussen 1920 en 1930 voor het eerst gebruikt - en pas in de eerste twee decennia van de twintigste eeuw openden de eerste klinieken voor psychisch gestoorde kinderen hun deuren. Hoewel het vakgebied kinder- en jeugdpsychiatrie dus een relatief korte ontstaansgeschiedenis kent, is er in de laatste drie decennia sprake van een exponentieel groeiend kennisbestand over de normale, de verstoorde en de gestoorde kinderlijke ontwikkeling. In de tot nu toe verschenen leerboeken is er altijd weinig ruimte geweest voor de invloedrijke, oudere publicaties. Deze uitgave maakt dit gemis goed door een selectie te bieden van invloedrijke publicaties die gaandeweg tot de klassiekers van de kinder- en jeugdpsychiatrie zijn gaan behoren. Elke bijdrage toont aan dat goede klinische diagnostiek ook toen reeds uitstekende beschrijvende diagnosen opleverde die tot op de dag van vandaag geldingskracht bezitten. Dit gegeven maakt de uitgave niet alleen interessant voor professionals binnen het werkveld van de kinder- en jeugdpsychiatrie, maar ook voor hen die geïnteresseerd zijn in de ontwikkeling van de concepten 'ziekte´ en 'stoornis´ in de tijd.
Psychiatry --- Educational psychology --- Kinderpsychiatrie --- Jeugdpsychiatrie --- 606.4 --- aandachtsstoornissen --- angststoornissen --- eetstoornissen --- kinderpsychiatrie --- ontwikkelingsstoornissen --- somatoforme stoornissen --- Kinderpsychiatrie - Jeugd- en adolescentiepsychiatrie --- Provincie West-Vlaanderen --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Kind --- Jeugdpsychiatrie. --- Kinderpsychiatrie.
Choose an application
Cognition --- Cognitive psychology --- Aandacht / aandachtsstoornissen (concentratiestoornissen) --- Cognitieve psychologie --- Denkproces --- Geheugen --- Taalontwikkeling (taalstoornis) --- Waarneming --- #KVHB:Cognitieve psychologie --- Gedragstherapie --- Psychologie --- Neuropsychologie --- Neurologie --- Man --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
ADHD --- 464.6 --- Structuurbehoevende kinderen --- Orthopedagogics --- concentratieproblemen --- Educational psychology --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- aandachtsstoornissen --- hyperactiviteit --- 376.41 --- Behandelingen --- Opvoeding --- Videohometraining --- Kinderen.
Choose an application
Onder de noemer Buitenbeentjes beschreef Cruickshank eind jaren zestig een groep problematische kinderen die door hun wisselende aandachtsspanning nu eens hyperactief, dan weer perioden lang schijnbaar afwezig waren. De laatste decennia is het wetenschappelijk onderzoek naar deze ontwikkelingsproblemen in een duidelijke stroomversnelling geraakt. In dit boek geven deskundigen uit verschillende wetenschappelijke disciplines onder leiding van professor Kalverboer een overzicht van de nieuwe ontwikkelingen op dit gebied.
ADHD. --- Motoriek --- Ontwikkelingsdyspraxie. --- Orthopedagogiek. --- Kinderen. --- Orthopedagogics --- bewegingsapparaat --- orthodidactiek --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- #KVHB:Aandachtsstoornissen --- #KVHB:Motoriek --- #KVHB:ADHD --- #KVHB:Orthopedagogie --- concentratieproblemen --- ADHD --- motoriek --- kinderen --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- 464 --- Aandacht / aandachtsstoornissen (concentratiestoornissen) --- Motoriek/motorisch gedrag --- Personen met ADHD (ADHD, hyperkinetische kinderen, MBD, minimal brain dysfunction) --- 376.41 --- Bewegen --- Concentratiemoeilijkheden --- DCD --- Diagnostiek --- Kinderen --- Opvoeding --- Preventie --- Zenuwstelsel --- 030894.jpg --- Motoriek: stoornissen --- aandachtsstoornissen --- orthopedagogie --- kinderen met leerproblemen --- 469 --- ADHD (Hyperkinetische kinderen, MBD) --- DCD (Developmental Coordination Disorder) --- Motorische vaardigheden --- Neurobiologie --- Psychofarmaca --- Kinderen met leerproblemen --- Overige onderwerpen (linkshandigen, ADHD) --- Concentratie --- Probleemgedrag --- Motorisch gehandicapten --- Ontwikkelingsproblemen --- Hyperactiviteit --- Opvoeding en onderwijs --- Orthopedagogiek --- Lichamelijk gehandicapten --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Persoon met een lichamelijke handicap --- Ontwikkelingsprobleem --- Beweging --- Plezier --- Onderwijs
Choose an application
Wat is de grootste uitdaging voor volwassenen met ADHD? Orde op zaken stellen, de boel regelen, organiseren. ADHD stopt niet na de jeugd, het uit zich alleen anders. De opdracht is niet meer 'zit stil en luister', maar 'regel je leven'. Als volwassene met ADHD moet je leren je tijd, spullen, werkplek en huis te organiseren om niet te verdrinken in de overvloed aan prikkels en informatie uit de buitenwereld. Boeken over organiseren zijn er genoeg, maar dit is het eerste boek dat rekening houdt met de specifieke problemen van mensen met ADHD. Het staat vol handige strategieën om je leven beter te organiseren en stress te verminderen. Het leert je beter om te gaan met ADHD door te zorgen voor structuur en steun. Het leert, kortom, opgeruimd te leven met ADHD! Hoe stroomlijn je het huishouden? Hoe orden je je papieren? Hoe breng (en houd) je je financiën op orde? Hoe deel je je tijd beter in? Opgeruimd leven met ADHD is een praktisch en duidelijk boek, vol nuttige tips en aansprekende voorbeelden.
Orthopedagogics --- Psychiatry --- orthopedagogiek --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- 469 --- ADHD --- aandachtsstoornissen --- organisatie huishouden --- zelfhulp --- Overige onderwerpen (linkshandigen, ADHD) --- #KVHB:ADHD --- 093154.jpg --- ADHD ; volwassenen --- Volwassenen --- 467 --- 606.4 --- neurologie --- organisatiecultuur --- Volwassene
Listing 1 - 10 of 42 | << page >> |
Sort by
|