Listing 1 - 10 of 74 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
458.2 --- Klasinrichting --- Klaslokalen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Inrichting van scholen --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactische principes --- didactische principes. --- Didactische principes.
Choose an application
Om een leerling met spellingproblemen effectief te kunnen helpen, is het allereerst noodzakelijk dat de leerkracht op de hoogte is van de meest voorkomende oorzaken van spellingmoeilijkheden en in staat is deze bij zwakke spellers te onderkennen.Dit boek is daarbij behulpzaam. Het geeft aan hoe de leerprocessen in de aanvangsfase en tijdens het gevorderde en geautomatiseerde spellen verlopen en waar zich bij een kind haperingen kunnen voordoen ten aanzien van de nodige voorkennis en vaardigheden. De auteurs bieden veel praktische adviezen voor concrete hulp. Een enkele keer wordt verwezen naar bestaande remediërende spellingprogramma's. De richtlijnen in dit boek passen binnen een procedure voor planmatig handelen, ze hebben vooral betrekking op het analyseren van problemen en het diagnostiseren en behandelen op individueel niveau. Het boek is echter vooral bedoeld voor de (remediërende) spelling-lespraktijk: spellingproblemen voorkomen of in een zo vroeg mogelijk stadium verhelpen
464 --- 475.24 --- 475.26 --- Kinderen --- Leerproblemen --- Orthodidactiek --- Orthopedagogiek --- Spelling --- Spellingproblemen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Kinderen met leerproblemen --- Schrijven --- Lezen --- leermoeilijkheden: spelling --- Spellingsmoeilijkheden --- Spellingsmoeilijkheden. --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- #KVHB:Spellingproblemen
Choose an application
471.4 --- Basisonderwijs --- Ontwikkelingspsychologie ; kinderen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kleuters --- Ontwikkeling van kinderen --- Ontwikkelingsdoelen --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Relatie volwassene-kind --- Samenwerking --- Zelfsturing --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Didactiek; algemeen --- Educational psychology --- Kindergarten --- kleuteronderwijs
Choose an application
In dit boek wordt - op basis van vele jaren ervaring als trainer en begeleider van veranderingsprocessen in Nederlandse scholen voor voortgezet onderwijs, beschreven hoe het gesprek over leerlingen kan leiden tot effect op het gedrag van leerlingen. Hoewel het instrumentarium is ontstaan in het voortgezet onderwijs, is de praktijkgids evenzeer te gebruiken in MBO-instellingen waar recent een groeiende aandacht te constateren is voor leerlingen met afwijkende leer- en ontwikkelingsvragen.
High school students --- Accompaniment --- Klassenraden --- Leerlingbegeleiding --- Secundair onderwijs --- Nederland --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Schoolpsychologie --- 458.1 --- Evaluatie (Beoordeling) --- Leerlingvolgsystemen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Leerlingbegeleiding ; secundair onderwijs ; Nederland --- Leerlingbespreking --- Organisatie - Management --- (zie ook: Schoolrapporten) --- Klassenraad --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Cd-rom bij het gelijknamige boek. De zeven scholen van het Netwerk Interne Zorg hebben gezamenlijk een instrument ontwikkeld om de sterke en de zwakke plekken van de leerlingbesprekingen in kaart te brengen. Effectieve leerlingbesprekingen zijn immers een belangrijke voorwaarde voor de ontwikkeling van een goed functionerende zorgstructuur. Dit boek bevat onder meer een checklist om de kwaliteit van de leerlingbesprekingen zichtbaar te maken, met een handreiking om verbeteracties op te zetten. Het biedt ook hulpmiddelen zoals signaleringsinstrumenten en een checklist voor handelingsplannen. Het geheel is samen met docenten en zorgcoördinatoren ontwikkeld en op zijn waarde in de praktijk getest. (Bron: covertekst)
Didactiek. --- Evaluatietechnieken --- Methodiek. --- Onderwijs. --- Cd-rom. --- Didactic evaluation --- School management --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Beroepssecundair onderwijs --- 458.1 --- Evaluatie (Beoordeling) --- Leerlingvolgsystemen --- Nederland --- Secundair onderwijs --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 050945.jpg --- 050946.jpg --- Evaluatie --- Leerlingbespreking --- Organisatie - Management --- (zie ook: Schoolrapporten) --- evaluatie (onderwijs) --- leerlingen --- zorgbeleid --- Evaluatietechniek
Choose an application
kinderen --- orthopedagogiek --- buitengewoon onderwijs --- basisonderwijs --- 460.8 --- Auditief gehandicapten --- Contactstoornissen --- Inclusief onderwijs --- Kinderen --- Leerproblemen --- Lichamelijk gehandicapten --- Mentaal gehandicapten --- Orthodidactiek --- Orthopedagogiek --- Visueel gehandicapten --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- orthodidaktiek --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- Orthopedagogics --- Primary education
Choose an application
Dit boek is een herziening van de veertiende druk van Inleiding in de orthodidactiek, zorgverbreding en remedial teaching. De inhoud is geheel geactualiseerd. Door bundeling van krachten en specialismen is een boek tot stand gekomen dat de stand van zaken van het zorgverbredend primair onderwijs op een overzichtelijke en toegankelijke wijze weergeeft voor pabo-studenten, cursisten van de opleiding speciale onderwijszorg, remedial teachers, interne begeleiders en leraren primair onderwijs. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met verwerkings- en verdiepingsmogelijkheden plus een overzicht en korte beschrijving van relevante websites. De auteurs besteden onder meer aandacht aan: ontwikkelingen in het denken over zorg, noodzakelijke kwaliteiten van leraren primair onderwijs,scholen voor speciaal onderwijs en de speciale scholen voor basisonderwijs,belangrijkste recente wetten voor het primair onderwijsᄋ onderscheid tussen leerproblemen en leerstoornissen,pedagogisch klimaat,werken met handelingsplannen,remedial teaching,interne begeleiding Veel concrete voorbeelden, casusgevallen, tabellen, schema's en cartoons maken het boek tot een gemakkelijk toegankelijk studieboek op het gebied van zorgverbreding, orthodidactiek, remedial teaching en interne begeleiding. Dit boek is een herziening van de veertiende druk van Inleiding in de orthodidactiek, zorgverbreding en remedial teaching. De inhoud is geheel geactualiseerd. Door bundeling van krachten en specialismen is een boek tot stand gekomen dat de stand van zaken van het zorgverbredend primair onderwijs op een overzichtelijke en toegankelijke wijze weergeeft voor pabo-studenten, cursisten van de opleiding speciale onderwijszorg, remedial teachers, interne begeleiders en leraren primair onderwijs. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met verwerkings- en verdiepingsmogelijkheden plus een overzicht en korte beschrijving van relevante websites. De auteurs besteden onder meer aandacht aan: ontwikkelingen in het denken over zorg, noodzakelijke kwaliteiten van leraren primair, onderwijs, scholen voor speciaal onderwijs en de speciale scholen voor Primair onderwijs, belangrijkste recente wetten voor het primair onderwijs, onderscheid tussen leerproblemen en leerstoornissen, pedagogisch klimaat, werken met handelingsplannen, remedial teaching, interne begeleiding. (Bron: www.thiememeulenhoff.nl)
Orthopedagogics --- zorgverbreding --- orthodidactiek --- Orthodidactiek --- Zorgverbreding --- Remediërend onderwijs --- Handelingsplannen --- Adaptief onderwijs --- 460.2 --- Buitengewoon onderwijs --- Interne begeleiding --- Opvoeding --- Orthopedagogiek --- Orthotheken --- Pedagogisch klimaat --- Remedial teaching --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 092549.jpg --- Inleidingen - Hand- en leerboeken --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- Handelingsplan --- Handelingsgericht werken
Choose an application
80
samenwerkend leren --- Didactics --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- Passend onderwijs --- Lerarenbegeleiding --- Professionalisering --- Zorgverbreding --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Zorgverbreding --- Adaptief onderwijs --- 460.8 --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- zorgverbreding --- buitengewoon onderwijs --- adaptief onderwijs --- leerlingenbegeleiding --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- inclusief onderwijs
Choose an application
Orthopedagogics --- dyscalculie --- leerstoornissen --- Didactics of mathematics --- Rekenstoornissen --- 464 --- 475.4 --- Aanvankelijk rekenen --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Rekenproblemen --- Voorbereidend rekenen --- Wiskunde --- Wiskundige initiatie --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Kinderen met leerproblemen --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- (zie ook: Dyscalculie) --- Dyscalculier ; kinderen --- Rekenstoornis
Choose an application
Binnen het onderwijs wordt in sterke mate de noodzaak gevoeld van een betere opvang van kinderen met leesproblemen. In dit boek worden theorie en praktijk rond het kind dat moeilijkheden heeft met het leren lezen in samenhang beschreven. De auteurs verwerken de theorieën en inzichten van de laatste jaren, met name wat betreft de voorboden, het ontstaan en de achtergronden van dyslexie, en de theorie over begrijpend en technisch lezen. Het boek bevat verscheidene hulpmiddelen, zoals leeskaarten, oefeningen, toetsen, behandelingsplanformulieren en observatielijsten
464 --- 475.1 --- Aanvankelijk lezen --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Leesproblemen --- Lezen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Leesstoornissen ; diagnostiek --- Kinderen met leerproblemen --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- Orthopedagogics --- leesproblemen
Listing 1 - 10 of 74 | << page >> |
Sort by
|