Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Hulpverlening --- Methodiek. --- methoden van het sociaal werk --- Social welfare methods --- Hulpverlening ; methodiek --- 321.3 --- hulpverlening --- methodisch hulpverlenen --- vraaggestuurde zorg --- zorgverlening --- 364.044 --- Instellingen --- Methodiek --- Zorg --- Zorgplan --- 312.3 --- cliënt-hulpverlener-relatie --- cliëntgericht werken --- verpleegplan (zorgplan) --- vraaggerichte zorg --- welzijnswerk --- zorgenplan --- Verpleegplan --- Systematisch verpleegkundig handelen --- Stagebegeleiding --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
Gezondheidszorg --- Nursing --- Soins de santé --- Verpleegkunde --- Nursing Process. --- 613.3 --- borstamputatie --- heupprothese --- koorts --- stage (praktijkleren) --- systematisch verpleegkundig handelen (nursing process, SVH, verpleegproces) --- verpleegplan (zorgplan) --- Process, Nursing --- Nursing Processes --- Processes, Nursing --- (zie ook: borstkanker) --- (zie ook: Rogers Martha-theorie) --- Nursing Process
Choose an application
'Dementerende mensen begeleiden is hen in de ogen kijken.' Deze kernachtige uitspraak geeft invoelend weer waarover het eigenlijk gaat in de zorg voor dementerenden. Immers, de ogen van een mens zijn de spiegels van de ziel, te begrijpen als: het innerlijke leven, al wat een mens aangrijpt en ontroert. Het dementeringsproces laat zekerheden wegvloeien, plaatst vraagtekens bij datgene wat voorheen doorzichtig en begrijpbaar was, brengt angst en wisselende stemmingen, ontneemt mensen de meest essentiële kenmerken van de eigen persoonlijkheid. Dit cahier wil hiertoe een hulpmiddel zijn. Kennis verhoogt immers het inzicht; inzicht schept klaarheid en beantwoordt ook de moeilijke vragen; klaarheid schept evenwicht en brengt alles in juiste proporties.
Dementie --- Kwaliteitszorg --- Hulpverlening. --- Dienstensector. --- Ergotherapie. --- Gezondheidszorg. --- Ouderenzorg. --- Rusthuizen. --- Integrale kwaliteitszorg --- Geriatrische verpleegkunde --- geriatrische verpleegkunde --- bejaardenzorg --- dementie (dementia, dementia senilis) --- snoezelen --- verpleegplan (zorgplan) --- 606.5 --- (zie ook: gerontologie) --- Geriatrisch verpleegkundige
Choose an application
Dit boek biedt een vorm van timemanagement in de zorg en maakt zorgprofessionals bewust van hun eigen kracht en steunt hen om een persoonlijke tijdstijl en praktische vaardigheden te ontwikkelen, waardoor ze weerbaar zijn tegen tijdsstress.Uitgebreide beschrijvingGoed gebruik van tijd geeft minder tijdstress en meer kwaliteit van zorg. Dit boek biedt een vorm van timemanagement in de zorg, maar gaat veel verder dan dat. Het maakt zorgprofessionals bewust van hun eigen kracht en steunt hen om een persoonlijke tijdstijl en praktische vaardigheden te ontwikkelen, waardoor ze weerbaar zijn tegen tijdsstress. Pas dan is het mogelijk gericht tijd te nemen voor cliënten.Het boek geeft een beschrijving van de verschillende tijdstijlen van cliënten en zorgprofessionals. De competenties en vaardigheden om goed met tijd om te gaan zijn in kaart gebracht. Het biedt handvatten om eigen ruimte en invloed te benutten. Grip hebben op de manier waarop je je tijd besteedt is een voorwaarde voor zelforganisatie in de zorg.Het boek bevat praktische oefeningen om te werken aan een houding van 'rust', waaronder een tijdsdrukmeter, reflectieopdrachten en oefeningen om tijdbesparend zorg te geven en toe te komen aan de kern van het werk. Ook de rol van coaches en management bij het verbeteren van werkprocessen en hun voorbeeldfunctie komt aan bod. Een Persoonlijk Tijdsplan biedt een eigen overzicht om goed met tijd om te gaan.Tijd voor zorg, zorg voor tijd is bedoeld voor mensen die werkzaam zijn, of als student opgeleid worden voor, zorgberoepen (verpleging, verzorging), als behandelaars (paramedici) of managers/ zorgcoaches op MBO+ en HBO-niveau.
Time management (tijdsbeheer) --- Verpleegkundig beroep --- verpleegkundig management --- Verpleegkunde --- Tijdsbesteding --- Persoonsgerichte zorg --- Nursing --- tijdsbesteding --- paramedische beroepen --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- verzorgende beroepen --- PXL-Healthcare 2017 --- zorgmanagement --- time management --- paramedici --- zorgplan --- competentiemanagement --- Timemanagement
Choose an application
In dit boek wordt de verpleegkundestudent gestimuleerd kritisch na te denken over iedere fase van het verpleegkundig proces. Zo wordt bij het leren opstellen van een diagnose gelijktijdig uitgebreid aandacht besteed aan het diagnostisch proces. Een gedetailleerde uitleg over zorgplannen wordt ingeleid door een kritische reflectie op de keuze van resultaten en interventies. Op deze manier leren studenten de redenen voor hun klinische keuzes zorgvuldig af te wegen. Door middel van theorie en praktische oefeningen wordt in dit boek hetverpleegkundig proces grondig doorgenomen. Zo komen informatieverzamelingsmethoden, diagnostische redeneervaardigheden, het plannen van de verpleegkundige zorg, en het uitvoeren en evalueren van de zorgverleninguitvoerig aan de orde. Concrete voorbeelden, opdrachten en casussen helpen studenten de stof te begrijpen en toe te passen. Kritisch denken binnen het verpleegkundig proces verdeelt het verpleegkundigproces in vijf fasen: anamnese, diagnose, planning, uitvoering, evaluatie.
604.2 --- verpleegkunde --- informatievaardigheden --- anamnese --- reflecteren --- evaluatie --- Diagnose --- Zorgplan --- verpleegkundig proces --- amnesie --- kritisch denken --- 606.84 --- psychiatrische verpleegkunde --- psychiatrie --- psychiatrische verpleging --- diagnostiek (geneeskunde) --- Nursing --- evaluatie (onderwijs) --- SVH (systematisch verpleegkundig handelen) --- verpleegplannen --- reflectie (psychologie) --- verpleegkundige interventies --- PXL-Healthcare 2013
Choose an application
Studenten worden gestimuleerd bij iedere fase in het verpleegkundig process kritisch na te denken. Zo wordt bij het leren van het opstellen van een diagnose gelijktijdig uitgebreid aandacht besteed aan het diagnoseproces. Een gedetailleerde uitleg over werkbare zorgplannen wordt ingeleid door een kritische reflectie over de keuze voor de resultaten en interventies van de zorgplannen. Op deze manier leren studenten de redenen voor hun klinische keuzes zorgvuldig af te wegen. Concrete voorbeelden, oefeningen, opdrachten en casussen helpen hen de stof te begrijpen en toe te passen. Kritisch denken binnen het verpleegkundig proces is geschreven voor verpleegkundestudenten in het hoger onderwijs.
verpleegkunde --- verpleegkundig onderzoek (nursing research) --- systematisch verpleegkundig handelen (nursing process, SVH, verpleegproces) --- denken --- reflectie --- verpleegkundige diagnose (NANDA) --- verpleegplan (zorgplan) --- 613 --- (zie ook: Rogers Martha-theorie) --- Systematisch verpleegkundig handelen --- verpleegkundig proces --- zorgplan --- Verpleegkundige anamnese --- verpleegkundige opleiding (gez) --- verpleegprocedure (gez) --- reflectie (psychologie) --- amnesie --- Denken --- 613.21 --- 613.22 --- kritisch denken --- systematisch verpleegkundig handelen --- verpleegkundige diagnose --- verpleegplan --- (verpleegkundig) --- 616.083.5 --- Kritisch denken --- Systematisch verpleegkundig handelen (verpleegproces, svh) --- Theorieën van de verpleegkunde --- Verpleegkundige diagnose --- Verpleegkundige handelingen --- 613.3 --- Basisverpleegkunde - Verpleegkundige interventies --- Verpleegkundig onderzoek - Theorieën --- diagnostiek (geneeskunde) --- Nursing --- evaluatie (onderwijs) --- SVH (systematisch verpleegkundig handelen) --- anamnese --- verpleegplannen --- verpleegkundige interventies
Choose an application
Ouderen willen graag zo lang mogelijk zelfstandig blijven wonen. Met het toenemen van de leeftijd kunnen zij echter door gezondheidsproblemen te maken krijgen met beperkingen in hun dagelijks functioneren. Dit kan leiden tot een verminderde kwaliteit van leven, een toenemende zorgvraag en andere negatieve gezondheidsuitkomsten.Het is belangrijk dit verhoogde risico op achteruitgang in het dagelijks functioneren tijdig te signaleren. Met name zorgverleners in de eerste lijn, zoals verpleegkundigen en huisartsen, spelen hierin een belangrijke rol. Hun taak is in een vroeg stadium deze ouderen te identificeren en vervolgens zorg op maat te leveren om achteruitgang te verminderen of tegen te gaan.De Toolkit kwetsbare ouderen beschrijft een methode waarmee zorgverleners in de eerste lijn een omslag kunnen maken naar proactieve evidence-based ouderenzorg. De toolkit geeft handvatten voor het identificeren van mogelijk kwetsbare ouderen met behulp van dertien evidence-based zorgplannen. De methode is onder ruim 3000 ouderen wetenschappelijk onderzocht. Ouderen die zorg volgens deze methode ontvingen lieten na één jaar minder achteruitgang zien dan ouderen die de bestaande zorg ontvingen. De werkwijze werd positief ontvangen door ouderen, huisartsen en praktijkverpleegkundigen.De toolkit is bestemd voor studenten verpleegkunde, studenten die een aanvullende opleiding volgen voor in de eerste lijn of ouderenzorg, maar is zeker ook geschikt voor verpleegkundigen in de eerste lijn zoals praktijkverpleegkundigen en wijkverpleegkundigen.
geriatrie --- slaap --- enuresis --- voeding --- pijn --- zorgprocessen --- Geriatrics --- evidence-based nursing --- gezichtsvermogen --- vallen --- eenzaamheid --- mantelzorg --- bejaarden --- Geriatrische verpleegkunde --- Geriatrie --- Frailty --- 616-053.9 --- 613.74 --- geriatrische verpleegkunde --- Zorgplan --- Ouderen --- Evidence based practice --- Valpreventie --- Incontinentie --- Depressie --- Eenzaamheid --- Cognitie --- Gehoor --- Mantelzorg --- Screening --- Oudere --- Evidence-based practice --- Screening (geneeskunde) --- Revalidatie --- Kind --- ouder --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Sport --- Risicofactor
Choose an application
'Adequaat blijven verplegen' is een reeks boekjes voor ziekenverzorgenden die, in het kader van een herintredingscursus of door middel van bij- en nascholingsactiviteiten, in korte tijd worden opgeleid voor de praktijk van vandaag. Veel ziekenverzorgenden hebben gedurende korte of langere tijd niet meer aan het arbeidsproces deelgenomen. Zij komen niet aan de slag of durven dit niet vanwege een veranderde opleiding of gebrek aan recente praktijkervaring. Voortschrijdende ontwikkelingen dwingen hen tot bijstelling van in het verleden gevolgde opleidingen.
Nursing --- Verpleegkunde --- 616.083.5 --- Systematisch verpleegkundig handelen (verpleegproces, svh) --- Theorieën van de verpleegkunde --- Verpleegplan --- 613 --- systematisch verpleegkundig handelen (nursing process, SVH, verpleegproces) --- theorieën van de verpleegkunde (verplegingswetenschap) --- verpleegplan (zorgplan) --- theorieën van de verpleegkunde --- verpleegkunde --- (zie ook: Rogers Martha-theorie) --- theorieën van de verpleegkunde (gez)
Choose an application
Het toepassen van Evidence Based Practice is voor de hedendaagse zorgprofessional een onmisbare competentie. Om tot de beste verpleegkundige beslissing te komen, kijken we bij Evidence Based Practice naar wetenschappelijke data, de professionele kennis van de zorgprofessional en de voorkeuren van de patiënt. Zorgprofessionals worden geacht hun verpleegkundig handelen wetenschappelijk te onderbouwen. Het zoeken naar wetenschappelijk bewijsmateriaal en de interpretatie hiervan dient op zorgvuldige wijze te gebeuren. Dit handboek biedt hiervoor een stappenplan. Daarnaast leer je hoe je de conclusies van een onderzoek kunt vertalen naar de praktijk, met aandacht voor de rollen van de zorgprofessional en die van de patiënt. De auteurs lichten alle facetten van Evidence Based Practice toe aan de hand van afbeeldingen, schema's en praktijkvoorbeelden, en bieden concrete handvatten voor de praktische uitvoering ervan. Voor de geïnteresseerde lezer bevat het boek bovendien kaders met extra achtergrondinformatie. Dit boek is geschreven voor de hbo-verpleegkundige, maar is zeker ook van toegevoegde waarde voor iedere kritische zorgprofessional. Evidence Based Practice wordt geleverd met een toegangscode voor het online leerplatform datzaljeleren.nl. Je vindt daar video's, animaties en diverse oefeningen die je helpen het studiemateriaal nog beter te beheersen.
Nursing --- evidence-based methodiek --- wetenschappelijk onderzoek --- literatuurstudie --- literatuuronderzoek --- verpleegkunde --- onderzoeksmethoden --- 604.55 --- onderzoek --- evidence-based practice --- PXL-Healthcare 2019 --- zorgplan --- evidence-based nursing --- Evidence based practice --- Verpleegkunde --- Cursus bachelor in de Mondzorg --- Cursus bachelor in de Verpleegkunde --- PXL-Handboeken --- Code activeren --- Evidence-based practice --- Bachelor in de Mondzorg --- Bachelor in de verpleegkunde
Choose an application
Hygiene. Public health. Protection --- Social medicine --- WA 525 Health Administration and Organization - General works --- Management van de gezondheidszorgen --- innovatie (veranderen) --- verpleegprocedure (protocol) --- Management des soins de santé --- (zie ook: klinisch paden) --- Gezondheidsbeleid --- Verzorgingsinrichtingen --- Medische uitrusting --- Communicatie --- 613 --- evidence-based nursing --- kwaliteitsbewaking (audit) --- verpleegkunde --- verpleegplan (zorgplan) --- Politique de la santé --- Etablissements de soins --- Equipement médical --- Communication
Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|